دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

رژيم ۳ روزه چگونه است؟

رژيم شوك ۳ روزه يك رژيم لاغري سريع است كه به افراد كمك مي كند تا در عرض  سه روز ۵ كيلو وزن كم كنند. ماريسا مور، سخنگوي انجمن رژيم غذايي آمريكا مي گويد: “شما يك برنامه غذايي خاص را براي سه روز دنبال مي كنيد، سپس چهار تا پنج روز بعد مي توانيد به انتخاب خود هرچه مي خواهيد بخوريد.” ظاهراً افراد مي توانند هر چند وقت يكبار كه بخواهند از برنامه رژيم كم كالري استفاده كنند.

رژيم ۳ روزه داراي منوهاي رژيم غذايي كم كالري براي وعده هاي صبحانه، ناهار و شام است. ويليامز مي گويد: شما موظف به خوردن غذاهاي خاص و قسمت هاي موردنظر آن هستيد. اين رژيم علاوه بر اينكه كالري بسيار كمي دارد، داراي كربوهيدرات و ساير مواد مغذي نيز هست. مور مي‌گويد: مانند اكثر برنامه‌هاي رژيم غذايي مد روز، در اين رژيم نيز محدوديت كالري وجود دارد.

بيشتربخوانيد... دلايل احساس سرما بعد از عمل لاغري

مزايا و معايب رژيم ۳ روزه

مور و ويليامز فوايد اندكي در رژيم غذايي ۳ روزه يافتند. مور مي‌گويد: در مقايسه با ديگر رژيم‌هاي غذايي مد روز، اين رژيم حاوي برخي از ميوه‌ها و سبزيجات است، اما در مورد اينكه بخواهم بگويم اين رژيم نكته مثبتي نسبت به ساير رژيم هاي مد روز دارد،نيز ترديد دارم. به طور نسبي، حداقل مزيت اين رژيم اينست كه نياز به مصرف چربي و قند زياد ندارد، اما بازهم انجام آن را توصيه نمي كنم. ليست معايب اين رژيم طولاني است:

رژيم غذايي ۳ روزه منجر به كاهش وزن اشتباه مي شود. ويليامز مي‌گويد: با اين برنامه وزن كم مي كنيد، اما چه وزني را از دست مي‌دهيد؟ وقتي مصرف كالري را محدود مي كنيد، بدن با كاهش سرعت متابوليسم و ورود به حالت گرسنگي، ماهيچه هاي بدون چربي را از دست مي دهد و چربي را حفظ مي كند. سپس، وقتي دوباره به طور عادي غذا مي خوريد، بدن با ادامه ذخيره كالري ها به عنوان چربي، به نوعي از خود محافظت مي كند، زيرا نمي داند چه زماني ممكن است گرسنگي دوباره اتفاق بيفتد.

بيشتربخوانيد... دلايل ريزه خواري بعد از عمل اسليو

احتمالاً گرسنه، بداخلاق و دچار يبوست هستيد. به گفته ويليامز، اكثر مردم به ۲۵ تا ۳۰ گرم فيبر در روز نياز دارند. با اين حال، طبق برنامه رژيم غذايي ۳ روزه، افراد فقط ۲ تا ۵ گرم فيبر در وعده هاي صبحانه و ناهار و كمي بيشتر از آن را در شام دريافت مي كنند. ويليامز مي گويد: كمبود فيبر، همراه با عدم تأمين آب كافي، مي تواند منجر به بروز يبوست در فرد شود.

اين برنامه فاقد علم كافي است. هيچ پيشينه علمي پشت توصيه هاي رژيم ۳ روزه وجود ندارد. مور مي گويد: هيچ مبناي علمي براي غذاهاي انتخاب شده وجود ندارد.

رژيم ۳ روزه مواد مغذي را كم مي كند. مور مي گويد:اين يك برنامه محدودكننده است كه فاقد انواع مواد مغذي است.

منبع: مجله سلامتي جيم جو

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۹:۵۷ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

6 نكته و اصل مراقبت از ارتودنسي سراميكي كه حتما بايد بدانيد

كساني كه درمان ارتودنسي با براكت سراميكي را تجربه مي كنند خوب مي دانند كه اين سيستم ارتودنسي چقدر زيبا، موثر و صد البته چالش برانگيز است. افراد با بريس سراميكي معمولا از لبخند خود راضي هستند چون در دستگاه ارتودنسي نامرئي دارند و كسي متوجه درمان آن ها نمي شود. اما مراقبت از اين دستگاه هاي نامرئي كار هر كسي نيست و نسبتا دشوار است. زيرا براكت ها و سيم ارتودنسي سراميكي معمولا زود دچار تغيير رنگ مي شوند و احتمال شكسته شدنشان وجود دارد.  بنابراين مراقبت از آن ها بايد بيشتر از ساير دستگاه ها باشد.

6 اصل مراقبت از ارتودنسي سراميكي كه بهتر است بدانيد

بعد از هر وعده غذايي دندان هاي خود را مسواك بزنيد

در حالت عادي و زماني كه هيچ دستگاه ارتودنسي نداريد بايد روزانه دست كم 2 بار دندان  هاي خود را مسواك بزنيد اما دقت كنيد كه اگر درمان ارتودنسي ثابت با براكت سراميكي را تجربه مي كنيد بايد بعد از هر وعده غذايي يا خوردن و نوشيدن هر چيزي مسواك بزنيد.

نخ دندان بكشيد و از دهانشويه ها استفاده كنيد

براي مراقبت از ارتودنسي سراميكي تنها مسواك زدن كافي نيست. در حقيقت مسواك زدن تنها بخشي از پروسه تميز كردن دندان ها را شامل مي شود و مكمل اين كار نخ دندان كشيدن و استفاده از دهانشويه ها است.

سيگار كشيدن را به طور كامل متوقف كنيد

سيگار كشيدن به دلايل زيادي براي سلامتي شما مضر است و علاوه بر اين، سيگار كشيدن با ارتودنسي سراميكي باعث مي شود بريس هاي سراميكي، الاستيك هاي رنگي و دندان هاي شما داراي لكه هاي زرد شوند.

بيشتربخوانيد... قالب‌ گيري ارتودنسي

از خوردن بعضي مواد غذايي خودداري كنيد

مواد غذايي كه رنگدانه هاي قوي و ماندگاري دارند مي توانند باعث ايجاد لكه و تغيير رنگ در سطح دندان ها و حتي براكت هاي شما شوند.

همزمان با ارتودنسي سراميكي از خمير دندان سفيد كننده استفاده نكنيد!

خمير دندان هاي سفيد كننده براي داشتن لبخندي زيبا و درخشان تر هميشه به افراد توصيه ميشوند اما در خصوص اصول مراقبت از ارتودنسي سراميكي چنين چيزي درست نيست. نه تنها در خصوص ارتودنسي با براكت سراميكي، كه حتي در ارتودنسي با براكت ديمون و معمولي نيز اين اصل صادق است. شما نبايد از خمير دندان سفيد كننده استفاده كنيد.

هميشه سر وقت به مطب متخصص مراجعه كنيد

مهم ترين چيزي كه در همه روش هاي ارتودنسي دندان بايد به آن توجه كرد، مراجعه منظم به مطب متخصص ارتودنسي دندان است.

منبع: دندانپزشكي ارتودكتر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۵:۵۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

كلاه گيس براي بيماران شيمي درماني

بيماران شيمي درماني معمولا تمامي موهاي سر خود را از دست مي دهند و از بانك موي مناسبي براي پيوند مو برخوردار نيستند. به همين دليل استفاده از روش كلاه گيس به منظور ترميم كردن موهاي انها مي تواند گزينه مناسبي باشد.

كلاه گيس در واقع به گونه اي است كه بر روي سر به شكل موقت قرار مي گيرد و امكان برداشتن آن از  روي سر در مواقع مورد نظر وجود دارد و شخص مي تواند هر مواقعي كه مايل بود از كلاه گيس استفاده كند و به پوست سر خود تنفس دهد.

انواع كلاه گيس‌ شيمي درماني

بيماران شيمي درماني كه قصد داشته باشند از كلاه گيس به منظور ترميم مو بهره مند گردند امكان استفاده از انواع كلاه گيس را خواهند داشت كه انواع آن عبارتند از:

كلاه گيس مصنوعي

كلاه گيس مصنوعي يكي از انواع كلاه گيس است كه در ساخت آن از الياف مصنوعي نانو استفاده مي شود و اين الياف مصنوعي بر روي يك شبكه توري قرار گرفته مي شوند و سپس با استفاده از اين شبكه بر روي سر قرار مي گيرند.

بيماراني كه بر اساس ابتلا به سرطان شيمي درماني كرده اند امكان استفاده از كلاه گيس مصنوعي را خواهند داشت.

كلاه گيس طبيعي

كلاه گيس طبيعي يكي ديگر از انواع كلاه گيس است كه در ساخت آن از موهاي طبيعي انسان استفاده مي شود و به جاي استفاده از الياف مصنوعي در ساخت آن از موي طبيعي بهره گرفته مي شود كه با اين وجود ميزان طبيعي بودن كلاه گيس بسيار افزايش پيدا مي كند.

بيماراني كه شيمي درماني انجام داده باشند نيز مي توانند كلاه گيس طبيعي را مورد استفاده قرار دهند و به زيبايي چهره خود بيفزايند.

كدام نوع كلاه گيس براي بيماران شيمي درماني بهتر است؟

در ميان دو نوع كلاه گيس ذكر شده در فوق مي توان گفت كه كلاه گيس طبيعي از مزيت هاي بيشتري براي بيماران شيمي درماني برخوردار است. زيرا اين نوع كلاه گيس جلوه طبيعي تري به شخص مي دهد و از مصنوعي شدن چهره جلوگيري مي كند.

علاوه بر آن استفاده از اين كلاه گيس از دوام و ماندگاري بيشتري برخوردار است و در مقايسه با كلاه گيس مصنوعي دير تر زيبايي و حالت خود را از دست مي دهد.

كلاه گيس طبيعي را مي توان در مدل ها و رنگ هاي مختلف تهيه كرد و مورد استفاده قرار داد كه با اين وجود هم بانوان و هم آقايان امكان استفاده از اين روش را براي ترميم مو خواهند داشت.

استفاده از كلاه گيس طبيعي باعث مي شود كه شخص به راحتي بتواند امور روزمره خود را انجام دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۰:۴۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

پاسخ به چندين سوال بسيار مهم درباره عمل لاغري

سوال ۱: چه موقع بعد از عمل جراحي لاغري مي‌تونم ورزش كنم؟

پاسخ: بعد از انجام عمل مي‌توانيد در بيمارستان، در كنار استراحت كردن به صورت محدود پياده روي كنيد. البته نه بيشتر. نكته مهم بعد از اغلب اعمال جراحي لاغري ، آهسته حركت كردن و اجتناب از تحرك زياد است. دست كم تا يك ماه نبايد ورزش سنگين انجام دهيد. دور ورزش ها و فعاليت هاي رقابتي را خط بكشيد. وزنه سنگين بلند نكنيد. اگر شناگر هستيد و يا شنا دوست داريد حتما تا زمان بسته شدن و التيام كامل زخم وارد آب نشويد.

سوال ۲: من قبلا هرني داشتم و يا من قبلا روي شكمم عمل انجام دادم، آيا من الان مي‌تونم عمل لاغري لاپاراسكوپي داشته باشم؟

پاسخ: جواب كوتاه بله است. اما قبل از بيهوش شدن بايد تمام سوابق بستري شدن و يا سابقه داشتن عمل جراحي قبلي مخصوصا در ناحيه شكم و لگن را به جراح لاغري خود و متخصص بيهوشي اطلاع دهيد. حتي اگر در دوران كودكي نيز عمل خاصي داشته ايد را اطلاع دهيد.

سوال 3: اگر من بيماري قلبي داشته باشم ميتونم عمل لاپاراسكوپي لاغري انجام بدم؟

پاسخ: بله ميتوانيد. هرچند كه شدني است، اما بايد پيش از انجام عمل با متخصص قلب و عروق مشورت كنيد و او تاييد كند كه شما صلاحيت انجام اين عمل را داريد. انجام عمل جراحي لاغري ميتواند باعث بهبود برخي شرايط و بيماري هاي مربوط قلب شود نكته: معمولا پيش از انجام عمل، توسط تيم پرستاري و جراح لاغري مورد ارزيابي قرار ميگيريد. مطمئن شويد كه تمام مشكلات قلبي و عروقي كه داريد را با جزئيات به آن ها اطلاع دهيد. باز هم نگران اين نباشيد كه عمل شما انجام نشويد، زيرا حتي بيماراني كه فيبريلاسيون دهليزي، تعويض دريچه هاي قلبي، استنت گذاري و باي پس قلبي انجام داده اند نيز توانسته اند با موفقيت اعمال لاغري مانند اسليو معده را انجام دهند.

سوال 4: ميگن بعد از عمل بايد مكمل ويتامين و مينرال بگيرم، آيا بيمه هزينه اين مكمل ها رو به من برميگردونه؟

پاسخ: تا مدت طولاني بعد از عمل اسليو معده، باي پس معده و برخي ديگر از اعمال لاغري بايد مولتي ويتامين دريافت كنيد و شايد براي تمام طول عمر. بدن شما به مقادير بالاتري از برخي ويتامين هاي خاص، كلسيم و ويتامين D نياز پيدا خواهد كرد. علاوه بر اين، شما بايد به صورت سالانه آزمايش بدهيد. هزينه مكمل ها هرچه باشد پاي خودتان است و بيمه چيزي به شما بر نميگرداند. اما هزينه آزمايشگاه؛ تحت پوشش بيمه خواهد بود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۴:۲۱ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

لمينت دندان يا ونير پرسلن چيست؟

لمينت دندان يا ونير پرسلن، پوسته هايي ظريف و شيشه اي شكل و در عين حال با استحكام بسيار بالا مي باشند كه براي پوشاندن و بهبود سطح رويي دندان ها به كار مي رود. جنس لمينت از مواد هم رنگ دندان است كه براي اصلاح فرم، بد رنگي، شكل، طول دندان و يا بستن فاصله ي بين دنداني و حتي براي اصلاح شكستگي ها و لب پريدگي هايي دنداني استفاده مي شود. لمينت به صورت لايه هاي نازكي روي سطح دندان قرار مي گيرد و ايراد هاي دندان را مي پوشاند.

چه افرادي مي توانند دندان هاي خود را لمينت كنند؟

تمامي افرادي كه نيازمند ترميم و اصلاح نقص هاي ظاهري خود هستند، مي توانند دندان هاي خود را لمينت كنند. اما به دليل اينكه امروزه روش هاي ترميمي و زيبايي بسياري وجود دارند، بايد در انتخاب روش درماني مد نظر خود با دندانپزشك متخصص ترميمي و زيبايي مشورت داشته باشيد تا ايشان بهترين گزينه را در اختيار شما قرار دهند.

مزاياي لمينت دندان

با توجه به كاربرد هاي بسيار لمينت دندان، در ادامه به بررسي جنبه هاي مثبت اين روش درماني مي پردازيم:

لمينت دندان زيبايي و درخشندگي بي نظيري را براي دندان ها به ارمغان مي آورد و با ايجاد يك لبخند جذاب، سبب افزايش اعتماد به نفس مي گردد.

لمينت دندان به خوبي مي تواند عيوب ظاهري دندان را اصلاح نمايد.

مقاومت بسيار بالايي در برابر رنگ پذيري دارد.

نصب لمينت دندان در زمان بسيار كوتاه انجام مي گيرد.

اگر دندانپزشك تخصص و مهارت كافي در اين زمينه داشته باشد و بيمار به درستي به توصيه هاي دندانزپشك خود عمل كند، لمينت مي تواند تا بيش از 10 سال دوام و ماندگاري داشته باشد.

كاشت لمينت دندان دوره نقاهتي ندارد و بيمار قادر است تا سريعا نتيجه درماني خود را مشاهده كند.

اين روش درماني را مي توان به طور همزمان با ديگر روش هاي درماني مورد نياز بيمار مانند ايمپلنت، ارتودنسي و غيره انجام داد.

بيمار قادر است تا رنگي مشابه با دندان هاي طبيعي خود را انتخاب كند.

بيشتربخوانيد... ونير كامپوزيت چيست

مزاياي لمينت بدون تراش

در اين روش ميناي دندان تراشيده نمي شود. به همين منظور اين روش كاملا غيرتهاجمي است و آسيبي به ميناي دندان وارد نمي شود و بيمار قادر است تا در زمان دلخواه خود، لمينت را از روي دندان هاي خود بردارد.

به دليل عدم نياز به تراشيدن ميناي دندان، حساسيتي براي دندان ها ايجاد نمي شود.

استحكام بسيار بالايي دارد.

نتيجه درمان در اين روش، براي بيمار مورد پسند تر مي باشد.

منبع: مجله سلامتي بيمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۶:۱۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

قيمت و هزينه بليچينگ دندان در سال 1402 چقدر است؟

بليچينگ دندان ساده ترين، سريع ترين و نسبتا ارزانترين روش سفيد كردن دندان ها است كه به روش هاي مختلفي انجام داده مي شود. طي چند سال گذشته، بر تعداد افرادي كه با كمك بليچينگ دندان، به يك طرح لبخند سفيد و درخشان دست پيدا مي كنند رو به افزايش است و براي بسياري نيز جاي سوال است كه انجام انواع روش هاي بليچينگ چقدر هزينه در بر دارد. در اين محتوا با جزئيات هزينه بليچينگ دندان در سال 1402 آشنا خوهيد شد.

ميانگين هزينه بليچينگ دندان در سال 1402

همانطور كه مي دانيد بليچينگ دندان به روش هاي مختلف انجام داده مي شود اما دو نوع بليچينگ خانگي و بليچينگ در مطب رايج ترين و پر طرفدارترين روش هاي سفيد كردن دندان هستند. با در نظر گرفتن قيمت بليچينگ دندان با هر دو روش مي توان انتظار داشت كه هزينه اين درمان در سال 1402 چيزي بين 1.5 تا 2.5 ميليون تومان باشد. كه البته ممكن است از 1 ميليون تومان هم شروع شود.

قيمت بليچينگ دندان در مطب دندانپزشك در سال 1402 چقدر است؟

به طور ميانگين هزينه سفيد كردن دندان ها در مطب دندانپزشك به روش بليچينگ بين 1.300.000 تا 2.500.00  متعيير است. بليچينگ در مطب دندانپزشك ايمن ترين و موثرترين روش سفيد كردن دندان ها است. طي اين پروسه، از ژل هاي سفيد كننده حاوي كاربامايد پراكسيد و يا هيدورزن پراكسيد استفاده مي شود. پس از تميز كردن دندان ها، دهان و لثه ها محافظت مي شوند و سپس ژل سفيد كننده به سطح جلويي دندان ها متصل مي شود. دندانپزشك سپس با كمك نور و گرما يا ليزر ژل سفيد كننده دندان را فعال كرده و به اين صورت ژل باعث سفيد شدن دندان ها مي شود.

بيشتربخوانيد... تغذيه در طول ارتودنسي

قيمت سفيد كردن دندان ها در منزل چقدر است؟

هزينه بليچينگ دندان در منزل به مراتب كمتر از هزينه آن در مطب دندانپزشك است. در اين روش بسته به نوع مواد مورد استفاده، هزينه ممكن است بين 1 تا 1.5 ميليون تومان متغيير باشد. در روش بليچينگ دندان در منزل، از همان موادي كه در مطب براي سفيد كردن استفاده مي‌شود بهره مي برند. اما درصد و غلظت مواد سفيد كننده در آن ها بسيار كمتر است. به عنوان مثال اگر درصد هيدروژن پراكسيد در مطب بين 35 تا 40 درصد است در روش بليچينگ خانگي درصد و غلظتش بيشتر از 3 تا 6 درصد نيست. هزينه بليچينگ دندان در خانه البته مي تواند حتي بيشتر يا كمتر از چيزي كه عنوان كرديم باشد. به عنوان مثال برخي از شركت هاي توليد كننده كيت هاي بليچينگ به خاطر وارداتي بودنشان هزينه بالايي دارند.

منبع: دندانپزشكي ژاله ايمپلنت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۱:۴۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

انتخاب و پوشيدن كلاه‌گيس

زناني كه در اثر شيمي‌درماني يا پرتودرماني با ريزش مو مواجه مي‌شوند، مي‌توانند حداقل براي يك‌بار هم كه شده كلاه گيس انتخاب كنند و يا اينكه كلاه‌ و روسري ‌هاي متنوع را جايگزين كلاه‌گيس كنند. به ياد داشته باشيد، موهاي شما دوباره رشد خواهند كرد، اگرچه ضخامت، بافت و رنگ آن ممكن است تغيير كند. ريزش مو در بيماران مبتلا به سرطان سينه و همينطور ساير سرطان ها بروز مي­كند.

براي ايجاد آمادگي ذهني جهت ريزش مو چه بايد كرد؟

• ابتدا مطمئن شويد كه آيا درمان شما واقعاً باعث ريزش مو مي‌شود يا خير، چرا كه همه شيمي درماني ها باعث ريزش مو نمي‌شوند.

• اگر موهايتان بلند است، آن را كوتاه كنيد تا تغييرات ظاهري شما بعد از استفاده از كلاه گيس كمتر به چشم بيايد.

• موها معمولاً 2 تا 3 هفته پس از اولين جلسه شيمي‌درماني مي‌ريزند.

• هنگامي كه موهايتان شروع به ريزش كرد، آنها را بتراشيد، اين امر باعث مي‌شود كمتر احساس خارش كنيد.

• اگر هنوز به چيزي براي جمع‌كردن مو نياز داريد، ممكن است استفاده از يك كلاه‌مش ايده مناسبي باشد.

• گاهي بين جلسات درماني موهايتان شروع به رويش مي‌كنند اما بايستي به ياد داشته باشيد كه اين حالت موقتي بوده و مجددا دچار ريزش خواهيد شد.

موهاي شما معمولاً حدود شش ماه پس از پايان شيمي‌درماني دوباره رشد مي‌كنند، موهاي جديد شما ممكن است فر‌تر يا لخت‌تر، ضخيم‌‌تر يا ظريف‌تر يا حتي يك رنگ جديد پيدا كند. معمولاً اين تغييرات كوتاه‌مدت است و با گذشت زمان موهاي شما به احتمال زياد به حالت قبل از درمان بر مي‌گردد.

از كجا مي توانم كلاه گيس پيدا كنم؟

محل زندگي خود را براي فروشگاه‌هاي كلاه گيس زنانه و مردانه جستجو كنيد.

اگر يك گروه حمايت از بيماران سرطاني در نزديكي شما قرار دارد، ممكن است بخواهيد از ساير افراد گروه در مورد مكان‌هايي براي خريد كلاه‌گيس بپرسيد. همچنين مي‌توانيد از پرستاران يا يك مددكار اجتماعي در مركز درماني خود در مورد گزينه‌هاي خريد كلاه گيس پرس و جو كنيد.

انتخاب كلاه گيس قبل از شروع درمان

• از مدل موهاي فعلي خود عكس بگيريد.

• در صورتي كه مي خواهيد كلاه گيس خود را با رنگ فعلي خود مطابقت دهيد، يك دسته از موهاي خود را از جلوي سر خود، جايي كه موها روشن تر هستند، جدا كنيد تا بعدا براي انتخاب كلاه گيس به مشكل بر‌نخوريد.

• از نور طبيعي – در فضاي باز يا نزديك پنجره – براي تصميم گيري در مورد اينكه آيا كلاه گيس با موهاي طبيعي شما مطابقت دارد استفاده كنيد.

• سر خود را با موهاي خيس يا صاف اندازه بگيريد.

• مطمئن شويد كه كلاه گيس شما قابل تنظيم است، چون بعد از ريزش مو، اندازه سر شما ممكن است يك سايز كوچكتر باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۲۷:۰۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

عوامل موفقيت بعد از انجام عمل جراحي اسليو معده

عمل جراحي اسليو زماني كه با رژيم غذايي توصيه شده و ايجاد تغييرات اساسي در سبك زندگي همراه باشد، ميتواند به صورت معجزه آسايي افرادي كه چاقي مفرط دارند را لاغر و درمان كند. اين عمل يكي از پرهوادارترين عمل هاي لاغري به روش لاپاراسكوپي در كشورمان است و به دليل اثربخشي، بالا بودن درصد موفقيت عمل اسليو معده و حداقل بودن عوارض اسليو، روز يه روز درخواست براي انجام اين عمل افزايش پيدا ميكند.

متاسفانه در برخي افراد و برخي شرايط امكان شكست عمل اسليو وجود دارد. ادامه مقاله را بخوانيد تا متوجه شويد چه عواملي در شكست نتايج اسليو نقش دارند،كليد موفقيت انجام اين جراحي لاغري در چيست و درصد موفقيت اسليو چگونه افزايش پيدا ميكند.

كليد موفقيت عمل اسليو معده چيست؟ چگونه و از چه طريقي به كاهش وزن بيشتر بعد از عمل كمك كنيم؟ اگر مي‌خواهيد درصد موفقيت عمل اسليو معده بيشتر شود و زودتر به نتايج دلخواه دست پيدا كنيد حتما بعد از عمل به توصيه هاي ذكر شده توسط جراح لاغري عمل كنيد. موارد زير باعث افزايش درصد موفقيت عمل اسليو معده مي‌شوند:

عادات غذا خوردن

هدف از انجام عمل اسليو ، لاغري است. و براي رسيدن به اين منظور، ما با انجام اين عمل كاري مي‌كنيم كه شخص مبتلا به چاقي مفرط، زودتر سير شده و اشتهايش تا آنجا كه ممكن است سركوب شود. بعد از عمل، خود به خود اشتهاي شما كمتر ميشود و زودتر سير ميشويد. اما اگر مي‌خواهيد ميزان كاهش وزن شما بيشتر باشد و درصد موفقيت عمل اسليو افزايش پيدا كند؛ به شما توصيه ميشود كه در طول روز تنها ۳ وعده غذاي بخوريد و حتما پيش از سير شدن دست از غذا بكشيد

آب

بدن براي انجام تمام كارها و فعاليت هاي خود نيازمند آب است. زماني كه شما غذا مي‌خوريد، بدن براي تمام فرآيندهاي گوارشي از بلع گرفته تا جذب مواد مغذي آب مي‌خواهد. اما شما بعد از عمل اسليو ديگر مثل سابق غذا نمي‌خوريد، درنتيجه بدن نيز كار كمتري انجام ميدهد و آب كمتري ميخواهد. اما شما بايد بعد از عمل آب بدن خود را تحت هر شرايطي حفظ كنيد. در طول شبانه روز دست كم ۸ ليوان تا ۱۲ ليوان آب بنوشيد و مطمئن شويد كه هر روز اين كار را انجام ميدهيد

ورزش

انجام ورزش و داشتن فعاليت هاي منظم بعد از عمل اسليو بسيار مهم است. ورزش ميتواند بر بخش هاي مختلف بدن تاثير بگذارد. براي مثال انجام فعاليت منظم و هدفدار، متابوليسم چربي ها را در بدن افزايش ميدهد، باعث توليد انرژي بيشتر از چربي ها شده و در نهايت مانع از ذخيره چربي در بخش هاي مختلف بدن ميشود. اين تنها فايده ثابت شده ورزش نيست و انجام دادن آن به صورت منظم، ميتواند به كنترل فشار خون، كاهش قند خون و كاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي كمك كند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۲۲:۵۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

اهميت دندان هاي شيري

براي رشد مناسب و قرارگيري دندان‌ هاي دائمي در جاي خود، نگهداري از دندان‌ هاي شيري ضروري است. دندان‌ هاي آسياب شيري جزء دندان‌ هايي هستند كه از همه ديرتر مي‌ افتند. آنها تا رسيدن كودك به سن 12 سالگي با دندان‌ هاي دائمي جايگزين نمي‌ شوند. به طور كلي هر فرد داراي 20 دندان شيري است كه به مرور زمان با دندان‌ هاي دائمي جايگزين مي‌ شوند. در صورت عدم نگهداري درست از دندان‌ هاي شيري ممكن است عوارض متعددي مانند دندان درد و آسيب ديدن دندان‌ هاي دائمي را در پي داشته باشد.

بيشتربخوانيد... كامپوزيت دندان چيست

پوسيدگي دندان شيري كودكان

پوسيدگي دندان در كودكان ممكن است خطرات زيادي مانند: دندان درد، عفونت و ... را به همراه داشته باشد. از طرفي به دليل سن كم كودكان گاهي براي درمان و ترميم دندان شيري نياز به بي‌هوشي عمومي كودك است كه خود آن نيز خطراتي دارد. در صورت پوسيدگي شديد دندان آسياب شيري كودك و كشيدن آن، الگوي رشد دندان دائمي جايگزين از بين مي‌ رود. پس از كشيدن دندان شيري امكان كاهش فضا جهت رشد دندان‌ هاي دائمي نيز وجود دارد. به همين دليل دندان‌ هاي دائمي در جاي اصلي خود رشد نمي‌ كنند. يكي از شايع‌ ترين و معمول‌ ترين عارضه‌ ها پس از كشيدن دندان در كودكان، دردهاي شديد است. البته در صورت انجام مراقبت‌ هايي پس از كشيدن دندان اضافي، اين درد تا حد بسيار زيادي كاهش مي‌ يابد و از بروز عفونت جلوگيري مي‌ شود. گاها براي برطرف شدن آسيب ديدگي و جلوگيري از بروز مشكلات و خطرات احتمالي، كشيدن دندان خراب بايد در اولين فرصت انجام شود.

ترميم دندان هاي شيري يا كشيدن آن؟

گاها با چالش‌ هايي در مورد درمان و ترميم دندان شيري پوسيده مواجه مي‌ شويم. بيشتر والدين به دليل موقتي بودن دندان‌ هاي شيري فكر مي‌ كنند كشيدن آن ‌ها در زمان پوسيدگي به راحتي امكان پذير است. مهم‌ ترين نكته اين است كه آيا دندان شيري پوسيده، احتياج به ترميم دارد و يا بايد كشيده شود. همانطور كه اشاره شد، وجود اين دندان‌ ها براي حفظ فضاي كافي جهت رشد دندان‌ هاي دائمي مهم است. 20 دندان شيري كودك به مرور زمان بايد با 20 دندان دائمي جايگزين شود. به اين ترتيب اگر قبل از رشد دندان‌ هاي دائمي، دندان‌ هاي شيري از بين بروند؛ دندان‌ هاي مجاور از محل خود منحرف و به سمت فضاي خالي هدايت مي‌ شوند.

منبع: https://www.chalava.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۶:۳۲ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

لمينت دندان خرگوشي چيست و چه مراحل درماني دارد؟

لمينت دندان خرگوشي نه تنها از لحاظ زيبايي روي دندان شما تاثير خواهد گذاشت بلكه از لحاظ درماني هم كمك شاياني به شما خواهد كرد. براي اينكه تشخيص داده شود آيا براي مشكل دندان خرگوشي، روش لمينت براي شما مناسب است يا نه، بايد با دندانپزشك ترميمي خوب مشورت كنيد.

بيشتربخوانيد... اهميت تغذيه در زمان ارتودنسي

چه زماني دندان خرگوشي نياز به اصلاح دارد؟

زماني كه فردي دندان هاي فك پاييني اش سر جاي خود قرار داشته باشد ولي دندان هاي فك بالايي اش جلوتر و رو به جلو حركت كرده باشد و يا در كنار اينكه روبه جلو هستند، بزرگ هم باشند، گفته مي‌شود اين افراد دندان خرگوشي هستند و بايد براي برگرداندن ها به سرجاي خود روي آن ها اصلاحاتي صورت گيرد.

روش هاي درمان دندان خرگوشي براي اصلاح رو به جلو بودن دندان ها روش هاي مختلفي وجود دارد كه عبارتند از:

·         ارتودنسي

·         انواع لمينت دندان

·         كامپوزيت دندان

·         جراحي و …

همانطور كه در بالا اشاره شد  يكي از روش‌هايي كه كه مي‌توان براي اصلاح دندانهاي رو به جلو يا دندان هاي خرگوشي انجام داد، لمينت دندان خرگوشي است. لمينت دندان خرگوشي نه ‌تنها باعث درمان رو به جلو بودن دندان هاي جلويي در فك بالا مي شود بلكه مي ‌تواند زيبايي منحصر به فردي را براي چهره فرد ايجاد كند.

بيشتربخوانيد... دارو در درمان ارتودنسي

كارايي لمينت براي دندان خرگوشي

همانطور كه در مطلب بالا هم اشاره شد لمينت دندان خرگوشي يكي از روش هاي ترميم عارضه جلو بودن دندان است. براي اينكه تشخيص داده شود آيا براي مشكل دندان خرگوشي، روش لمينت دندان خرگوشي مناسب است يا خير، بايد مشورت هاي لازم را با دندانپزشك انجام داد.لمينت براي اين نوع دندان ها در دو روش لمينت سراميكي و لمينت كامپوزيت انجام مي شود كه انتخاب نوع آن توسط دندانپزشك مشخص مي شود.

مراحل درمان با لمينت

اينكه لمينت روش مناسبي براي برطرف كردن عارضه دندان خرگوشي است يا خير، بسته به شدت جلو آمدن دندان در فك بالايي و موارد ديگري دارد كه توسط متخصص دندانپزشكي مشخص مي شود. اگر توسط دندانپزشك مشخص شد كه لمينت براي درمان دندان خرگوشي شما مناسب است، ابتدا بايد از از دندان اسكن ديجيتال تهيه شود و پس از آن دندانپزشك با مشاهده اسكن دندان، طول درمان را بسته به انتخابي كه لمينت سراميكي يا از نوع كامپوزيت باشد، شروع به درمان مي كند.نكته قابل توجه لمينت براي دندان از نوع خرگوشي اين است كه بايد مقداري از دندان تراشيده شود و از هم جدا شود تا بتوان لمينت را جاسازي كرد و روي دندان چسباند.

منبع: https://www.zhaleimplant.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۳:۱۷ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)