دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

لمينت دندان با تراش براي چه دندان هايي انجام مي شود؟

لمينت دندان در بيشتر موارد به جز مورد فاصله داشتن بيش از حد بين دو دندان بايد با تراش انجام شود و لمينت روي دندان قرار بگيرد. همچنين براي اينكه ظاهر دندان هايي كه روي هم سوار شده اند يا خيلي به هم خيلي چسبيده اند، ترميم شود بايد لمينت دندان با تراش انجام شود.  در ادامه با متخصص ارتودنسي در سعادت آباد همراه باشيد.

چه مواقعي از لمينت دندان استفاده مي شود؟

به دلايل مختلفي ممكن است دندان ها با فاصله بسيار زياد از هم رشد كنند و يا به حدي به هم نزديك باشند كه روي هم سوار شده باشند. اگر روي دندان ها به دليل جنس آنها لك وجود داشته باشد و يا رنگ جنس آنها به زردي بزند و يا دندانها حين بيرون آمدن از لثه به مرور به صورت كوتاه و بلند رشد كنند، باعث مي شوند كه زيبايي دهان و دندان مخصوصاً در حين لبخند زدن از بين برود و ظاهر جذابي نداشته باشد.

آيا لمينت فقط جنبه درماني دارد؟

لمينت دندان در كنار درمان مشكلات دنداني، به زيبايي ظاهري دندان ها كم كمك مي كند. مطمئنا وقتي دندان هاي شما زيبا و رديف و درخشان باشند، طرح لبخند زيبا و جذابي خواهيد داشت كه همين باعث مي شود اعتماد به نفس شما بالاتر برود.طبق آخرين آمار بيشتر از ۸۵ درصد از افراد از ظاهر دندان هاي خودشان راضي نيستند و مشتاق هستند كه دندان هاي خود را اصلاح كنند

آيا لمينت دندان با تراش فقط براي سفيد شدن دندان به كار مي‌آيد؟

مطمئناً يكي از واقعيت هايي كه در سال‌هاي اخير با آن روبرو شده ايم اين است كه اكثر افراد فقط براي سفيد كردن دندان هايشان به روش لمينت دندان روي مي آورند. براي اين افراد اگر فرم دندان هايشان مناسب باشد و از نظر ظاهري مشكلي نداشته باشد و فقط مشكل آن رنگ دندان هايشان باشد به جاي لمينت كردن، سفيد كردن دندان توصيه مي‌شود. به اين دليل كه لمينت دندان با تراش،  بيشتر به منظور درمان و ترميم دندان انجام مي شود و در كنار آن كار زيبايي را هم انجام مي دهد. اما صرفا به قصد زيبايي صورت نمي گيرد.بنابراين مي‌توان با توضيحاتي كه ارائه كرد گفت لمينت دندان با تراش درمانهاي مختلفي را شامل مي‌شود كه كمترين درصد آن ها فقط به سفيد كردن دندان ختم مي شود

لمينت دندان با تراش چند جلسه طول مي كشد؟

همانطور كه در مطلب بالا توضيح داديم لمينت دندان به صورت كامپوزيتي به اين دليل كه بايد به صورت تك تك روي دندان قرار بگيرد و با اشعه uv سفت شود و بعد شكل داده شود زمان زيادي نمي برد اما براي لمينت سراميكي حداقل ۲ جلسه زمان لازم است.در جلسه اول برش روي دندان ها ايجاد مي شود و دندان‌ها تراش مي‌خورند و قالب گيري مي‌شوند و قالب براي ساخت لمينت سراميكي به آزمايشگاه فرستاده مي شود. بعد از اينكه آزمايشگاه لمينت سراميكي را آماده كرد براي دندانپزشك ارسال مي‌كند و در جلسه دوم لمينت آماده شده، روي دندان ها آزمايش مي‌شود. اگر رنگ و شكل آن مناسب باشد و به خوبي روي دندان قرار بگيرد دندانپزشك متخصص شما با چسب مخصوص دائمي لمينت، آنها را روي دندان تان قرار مي دهد.

منبع: بهترين متخصص ارتودنسي در شهرك غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۸:۴۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

مكمل هاي لازم براي بعد از عمل لاغري

شايد در گذشته چاقي و اضافه وزن تنها از نظر زيبايي اندام مورد بحث بود، اما در دهه هاي اخير مطالعات بسياري بر روي افراد چاق و داراي اضافه وزن صورت گرفت. نتايج حاصل از اين پژوهش‌ها نشان داد كه چاقي مي‌تواند پيش زمينه بروز بيماري‌هاي بسياري از جمله ديابت، بيماري هاي قلب و عروق، كبد چرب، افزايش ريسك سرطان، ناباروري در هر دو جنس و ... باشد.

ساير مقالات مهم ... PCNL چيست

راه‌ حل‌هاي متعددي در جهت كاهش وزن وجود دارد. در بعضي مواقع پزشك يا متخصص تغذيه براساس شرايط شما پيشنهاد جراحي لاغري (جراحي بارياتريك) را مي‌دهد.

بيشتربخوانيد... مدت زمان مصرف مكمل پس از عمل لاغري

مراقبت هاي بعد از عمل لاغري

معمولا بيمار روزهاي اوليه بعد از انجام هرگونه جراحي لاغري شكم در بيمارستان بستري مي‌شود تا شرايط بدني به حالت پايدار برسد. در اين مدت مراقبت از بيمار بر عهده پرستار و همراهان او است و بعد از مرخص شدن از بيمارستان، خود فرد و خانواده مي‌بايست براي رسيدن به نتيجه بهتر و كاهش عوارض احتمالي بعد از انجام عمل لاغري اين مراقبت‌ها را ادامه دهند.    

كارهايي كه بايد بعد از انجام جراحي توسط فرد و اطرافيان او انجام شود، شامل موارد زير است:

1- رعايت اصولرژيم غذاييبعد از جراحي لاغري

2- داروهاي تجويز شده توسط پزشك

3- دريافت مكمل‌هاي تقويتي و مورد نياز بدن

4- فعاليت فيزيكي مناسب

5- حمايت عاطفي يا رواني

بيشتربخوانيد... بازگشت وزن بعد از عمل اسليو

مصرف مكمل‌ها بعد از عمل لاغري چه اهميتي دارد؟

عوارض طولاني مدت جراحي كاهش وزن مي تواند شامل موارد زير باشد:

- كم خوني ناشي از كمبود آهن يا ويتامين B12

- عوارض عصبي، مانند از دست دادن حافظه يا تحريك پذيري ناشي از كمبود B12

- اختلالات استخوان و كليه به دليل تغيير در نحوه جذب كلسيم و ويتامين D

- مشكلات عصبي و اختلالات متابوليسم درشت مغذي‌ها ناشي از سوء جذب ويتامين B1

همچنين افزايش نياز به دريافت پروتئين جهت بهبود سريع‌تر و كاهش عوارضي همچون ريزش موها، تحليل عضلات و ... وجود دارد.

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۵:۴۳ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

درمان سنگ كليه با ۵ روش خانگي و موثر

روش هاي درمان سنگ كليه بزرگ و كوچك در خانه:

۱. آب موردنياز بدن‌تان را تأمين كنيد

مصرف نكردن مايعات به‌اندازه‌ي كافي، انجام تمرينات ورزشي زياد، زندگي در مناطق گرم، مصرف نوشيدني‌هاي ادرارآور و عرق كردن زياد، احتمال تشكيل سنگ كليه را افزايش مي‌دهند. بنابراين بهتر است مصرف آب و ساير نوشيدني‌ها مانند دمنوش‌هاي گياهي را افزايش بدهيد. افزايش مصرف مايعات مخصوصا زماني كه ميزان سديم موجود در رژيم غذايي‌ بالا باشد، اهميت بيشتري مي‌يابد. وزن‌، رژيم غذايي‌، محل زندگي و شغل‌، تعيين‌كننده‌ي ميزان نياز بدن به مايعات هستند. با اين‌حال مصرف ۲۳۰ ميلي‌ليتر آب در هر ساعت ايده‌آل است.

۲. رژيم غذايي سالم داشته باشيد

اگر رژيم غذايي نامناسبي داريد كه در آن مقدار مواد مغذي، الكتروليت‌ها، آنتي‌اكسيدان‌ ها، كربوهيدرات‌ هاي متنوع، چربي‌هاي سالم و پروتئين كم است،‌ خطر تشكيل سنگ كليه شما را تهديد مي‌كند. مصرف زياد نمك و پروتئين (پروتئين بايد ۳۰٪ كالري روزانه‌ را تشكيل بدهد) مي‌تواند منجر به افزايش آمونياك در ادرار شود.

براي تنظيم pH بدن و پيشگيري از اسيديته‌ي بالا، مصرف ميوه‌ها و سبزيجات تازه توصيه مي‌شود.

بيشتربخوانيد... عمل RIRS چيست

۳. ورزش منظم

ورزش كردن به‌خصوص تمرينات تحمل وزن مانند تمرينات قدرتي و تمريناتي كه براي كاهش وزن انجام مي‌دهيد، از تخريب اسكلت بدن‌تان پيشگيري مي‌كنند. از آن سو بي‌تحركي باعث مي‌شود كلسيم موجود در استخوان‌ها در خون آزاد شود. اين موضوع احتمال تجمع كلسيم را در كليه‌ها افزايش مي‌دهد. پياده‌روي تا محل كار، نشستن بر روي توپ بدنسازي و انجام اسكات در بين پيام‌هاي بازرگاني تلويزيون، روش‌هاي هوشمندانه‌اي براي ورزش كردن در روز هستند.

۴. روغن كرچك و كمپرس گرم

روغن كرچك خواص ضدالتهابي زيادي دارد به همين دليل براي كاهش علائم سنگ كليه و گرفتگي عضلات شكمي، ماده‌ي مناسبي است. براي استفاده از روغن كرچك، مي‌توانيد مقداري از آن را روي حوله‌اي بريزيد و بر روي كليه‌‌هايتان قرار بدهيد تا از طريق پوست جذب شود.

بيشتربخوانيد... عمل TUL چيست

۵. مكمل‌هايي كه درد ناشي از سنگ كليه‌ را كاهش مي‌دهند

اگر به‌طور منظم دچار سنگ كليه مي‌شويد، مصرف برخي مكمل‌ها مي‌تواند براي‌تان سودمند باشد:

منيزيم: منيزيم مواد معدني ديگر را تنظيم و از كمبود منيزيم و عدم تعادل الكتروليت‌ها پيشگيري مي‌كند. مصرف روزانه دو عدد كپسول ۲۵۰ ميلي‌گرمي منيزيم براي حل مشكل‌تان كافي است.

ويتامين‌هاي B: اين ويتامين‌ها تجمع اگزالات و كلسيم را كاهش مي‌دهند. براي بهره‌مندي از فوايد اين ويتامين‌ها روزانه يك عدد مكمل ويتامين B كمپلكس مصرف كنيد. بهتر است مكمل‌تان محتوي حداقل ۵۰ ميلي‌گرم ويتامين B۶ باشد.

مكمل‌هاي آنتي‌اكسيداني و مولتي‌ويتامين‌هاي محتوي ويتامين E: به كاهش التهابات كمك مي‌كنند و تشكيل اگزالات و كلسيم را كاهش مي‌دهند. براي استفاده از خواص اين مكمل، مصرف حداقل مقدار ۴۰۰ IU در روز توصيه مي‌شود.

عصاره‌ي كرن‌بري: خطر عفونت‌هاي دستگاه ادراري را كاهش و سطح كلسيم را تنظيم مي‌كند. دُز ۴۰۰ ميلي‌گرمي آن را دو مرتبه در روز مصرف كنيد.

آب يا ژل آلوئه ورا: از سفت شدن مواد معدني در دستگاه ادراري مي‌كاهد. روزانه يك‌چهارم فنجان از آن را مصرف كنيد.

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۰:۵۵ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

آماده شدن براي مسافرت بعد از عمل اسليو

قبل از شروع هر گونه برنامه سفر، مهم است كه برنامه هاي خود را با پزشك خود در ميان بگذاريد. پزشك شما مي تواند توصيه هاي شخصي به شما ارائه دهد و مطمئن شود كه از نظر فيزيكي براي سفر آماده هستيد.

بيشتربخوانيد... ريزش مو پس از عمل اسليو معده

علاوه بر اين، ممكن است لازم باشد برخي تنظيمات را در برنامه سفر خود انجام دهيد تا اطمينان حاصل كنيد كه راحت و ايمن هستيد. در اينجا نكاتي وجود دارد كه بايد در نظر داشته باشيد:

از كوچك شروع كنيد: اگر قصد داريد يك سفر طولاني مدت داشته باشيد، براي آزمايش سطح راحتي خود، با يك سفر كوتاه شروع كنيد. اين به شما كمك مي كند تا قبل از شروع يك سفر طولاني تر، توانايي خود را در انجام سفر ارزيابي كنيد و تنظيمات لازم را انجام دهيد.

بسته بندي عاقلانه: مطمئن شويد كه هر گونه دارو، مكمل و تجهيزات پزشكي را كه ممكن است در طول سفر به آن نياز داشته باشيد، بسته بندي كنيد. اين شامل لباس هاي فشرده، پانسمان زخم و ساير لوازم پزشكي مي شود. همچنين ايده خوبي است كه ميان وعده هاي سالم و آب بسته بندي كنيد تا در طول سفر خود را هيدراته و تغذيه كنيد.

براي وعده هاي غذايي خود برنامه ريزي كنيد: خوردن سالم و هيدراته ماندن به ويژه پس از اسليو معده مهم است. وعده هاي غذايي خود را از قبل برنامه ريزي كنيد و مطمئن شويد كه در طول سفر به غذاها و نوشيدني هاي مغذي دسترسي داريد. همچنين ممكن است بخواهيد ميان وعده ها يا وعده هاي غذايي خود را بسته بندي كنيد تا مطمئن شويد كه گزينه هاي سالم به راحتي در دسترس داريد.

نحوه حمل و نقل خود را در نظر بگيريد: بسته به طول و ماهيت سفر خود، ممكن است نياز داشته باشيد كه براي نحوه حمل و نقل خود مكان هاي ويژه اي ايجاد كنيد. به عنوان مثال، ممكن است لازم باشد يك صندلي بزرگتر در هواپيما رزرو كنيد يا براي اقامت هاي ويژه در قطار يا اتوبوس ترتيب دهيد.

استراحت كنيد: مسافرت يا پرواز بعد از عمل اسليو معده مي تواند خسته كننده باشد. حتماً براي حركات كششي، راه رفتن و استراحت مكرر استراحت كنيد. اين به جلوگيري از لخته شدن خون و ساير عوارض احتمالي اسليو كمك مي كند.

بيمه مسافرتي را در نظر بگيريد: در نهايت، خريد بيمه مسافرتي را در نظر بگيريد تا در صورت بروز عوارض غيرمنتظره پزشكي از خود محافظت كنيد. اين مي تواند به شما آرامش دهد و به شما كمك كند از پرداخت صورت حساب هاي پزشكي پرهزينه جلوگيري كنيد.

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۴:۲۷ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

در مورد درمان ارتودنسي بيشتر بدانيد

درمان ارتودنسي به اصلاح نامنظم بودن دندان ها و نامتقارن بودن  فك ها مي پردازد و در رفع مشكلاتي مانند بلعيدن غذا، تكلم، تنفس دهاني  و سردرد نيز مي تواند موثر واقع شود.مي توان گفت پروسه هاي درماني در اين روش بيشتر جنبه زيبايي دارد اما هدف از ارتودنسي  بهبود عملكرد دهان و فك است.

انواع ارتودنسي

·         ارتودنسي ثابت

·         ارتودنسي متحرك 

ژنتيك در بروز اختلالات دهاني و فك چه قدر نقش دارد؟

در كشور ما جلو بودن فك بالا و بيني بسيار شايع است پس در اين مواقع بهتر است، پروسه درماني در سنين كودكي حدود 10 سالگي انجام شود.

طول دوره درماني با ارتودنسي چه قدر است؟

اين شيوه به ميزان ناهنجاري دهان و فك و سن بيمار بستگي دارد در حالت طبيعي افراد براي درمان مي توانند در حدود 12 الي 18 ماه  به نتيجه مورد نظر خود برسند، اما اگر ميزان ناهنجاري هاي دهان و فك شديد باشد بين 18 تا 24 ماه مي تواند طول بكشد اگر مشكلات استخواني نيز وجود داشته باشد بايد حدود 6 تا 12 ماه نيز به مدت زمان ذكر شده اضافه كرد.

كدام يك از لوازم ارتودنسي براي درمان مي تواند گزينه مناسبي باشد؟

دستگاه هاي ارتودنسي به صورت ثابت و متحرك وجود دارند كه در ارتودنسي متحرك بيمار مي تواند آن را از دهان خارج كند اما در ارتودنسي ثابت اين امكان وجود ندارد پس ارتودنسي متحرك به همكاري بيمار بستگي دارد اگر بيمار بعد از در آوردن بريس ها از دهان، فراموش كند آن را بر دهانش بگذارد يا آن را گم كند پروسه درماني مي تواند طولاني تر نيز شود.

آيا ارتودنسي درد دارد؟

در هنگام نصب دستگاه هاي ارتودنسي بر روي دهان ها ارتودنتيست مي تواند با كمك داروهاي بي حسي ميزان درد را براي بيمار به صفر برساند اما چند ساعت بعد از نصب امكان درد به صورت خفيف وجود دارد كه با استفاده از مسكن مي توان درد را كاهش داد.

عوارض ارتودنسي دندان چيست؟

ارتودنسي براي درمان مشكلاتي مانند كج بودن دندان به كار مي رود كه اين عارضه مي تواند باعث پوسيدگي دندان ها يا بيماري لثه شود، پس با ارتودنسي مي توان از اين مشكلات پيشگيري كرد. اگر ارتودنسي زير نظر بهترين متخصص ارتودنسي انجام شود نمي تواند هيچگونه عارضه اي به همراه داشته باشد.

منبع: متخصص ارتودنسي در كرج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۶:۰۵ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

pcnl چيست؟

عمل pcnl كليه (سنگ شكني يا برداشت سنگ از راه پوست)، يك روش كم تهاجم است و براي برداشتن سنگ هاي كليه و مجاري ادراري كه بسيار بزرگ (معمولا بزرگتر از ۲cm)، متعدد، يا سخت باشند و توسط ليتوتريپسي شوك موج خارجي (ESWL) يا يورتروسكوپي نتوان آنها را خارج كرد، مورد استفاده قرار مي گيرد. سابقا، سنگ هاي بزرگ كليه و مجاري ادراري، از طريق جراحي باز برداشته مي شدند. (اين كار به يك برش بزرگ در پهلو نياز داشت).

نفروليتوتومي پوستي، از طريق يك برش ۱ سانتي متري روي پوست انجام مي شود و بنابراين سايز برش، ميزان درد، از دست دادن خون، تزريق خون و بستري شدن در بيمارستان را به حداقل مي رساند. اين روش، نسبت به ساير تكنيك ها مانند ESWL، كه غالباً نياز به چند بار تكرار دارد، ميزان موفقيت بيشتري در پاكسازي كليه از سنگها طي يك جلسه دارد.

دوران نقاهت بعد از عمل سنگ كليه

در رابطه با مراقبت بعد از عمل pcnl بايد گفت كه  عمل PCNL بيشتر در مورد درمان سنگ هاي كليه بزرگ‌ تر از ۲ سانتي متر به كار مي‌رود. در اين روش شكافي به اندازه ۱ سانتي متر  براي عمل ايجاد مي‌شود. سوند موقت به نام نفروستومي nephrostomy براي خارج كردن ادرار از كليه و سوند پيشابي urethral براي تخليه مثانه به بيمار متصل مي‌شوند. پيش از مرخص شدن از بيمارستان، اين سوند ها از بيمار جدا مي‌ گردند. در رابطه با دوران نقاهت بعد از عمل سنگ كليه بايد گفت كه پس از عمل به مدت يك هفته، ادرار ممكن است همراه با خون باشد و بايد مراقب بود كه اين وضعيت تشديد نگردد. تصويربرداري از سنگ خارج شده به منظور ارزيابي آن، بلافاصله پس از عمل انجام مي‌شود.

بيشتربخوانيد... TUL يا سنگ شكن درون اندامي

مدت بستري نيز حدود ۲ الي ۴ روز است. پيلوسكوپي و ليزر نيز براي پاكسازي كامل كليه، يك روز پس از عمل انجام مي‌شوند. پس از عمل بايد تا چند هفته از كارهاي سنگين پرهيز كرد. مصرف دارو هاي آنتي‌ بيوتيك به مدت ۵ روز، براي پيشگيري از عفونت محل زخم، كه توسط پزشك تجويز مي‌شود، امري ضروري است. در صورت تب و لرز و ادرار خوني شديد، بايد به پزشك مراجعه كرد. در اين مقاله به بررسي عمل PCNL مي پردازيم.

مزاياي استفاده از عمل PCNL

يكي از مزاياي استفاده از اين روش، درمان سنگ كليه هاي بزرگ و پيچيده است. سنگ هايي كه در گذشته جهت درمان آنها نياز به عمل جراحي و بستري شدن در بيمارستان به مدت طولاني بود. مدت بستري اكنون ۲ الي ۴ روز است كه نسبت به روش هاي قديمي عمل جراحي باز، بسيار كمتر است.

معايب عمل PCNL

اين روش در مقايسه با روش هاي جراحي قديمي، در درمان سنگ هاي بزرگ مؤثرتر است و معايبي ندارد. علاوه بر اين، تجهيزات پيشرفته اين روش مستلزم دانش و تخصص است كه موجب ايمني عمل مي‌شود.

ساير مقالات مهم: عمل TUL چيست؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۱:۵۶ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

آموزش روش صحيح مسواك زدن در ارتودنسي

فراموش نكنيم كه مسواك زدن تنها بخشي از اصول رعايت بهداشت دهان و دندان است. افرادي كه ارتودنسي دندان مي كنند براي اينكه بتوانند به خوبي بهداشت دهان و دندان خود را در طول درمان رعايت كنند بايد علاوه بر مسواك زدن توجه ويژه اي به موارد زير داشته باشند:

نحوه صحيح مسواك زدن در ارتودنسي

مسواك زدن در ارتودنسي ثابت

كساني كه ارتودنسي ثابت دارند بايد به جز تميز كردن تمام سطوح دندان ها بريس را نيز تميز كنند. اتفاقا به خاطر موقعيت بريس ها ابتدا بايد آن ها تميز شوند و سپس دندان ها تميز شوند.

مسواك زدن در ارتودنسي متحرك

پس از هر بار خوردن مواد غذايي يا آشاميدن مايعات رنگدانه دار، دهان خود را با آب بشوييد و به فاصله 15 دقيقه تا نيم ساعت پس از آن دندان ها را مطابق هميشه مسواك بزنيد. قالب ارتودنسي متحرك را نيز آب بكشيد.

نحوه صحيح نخ دندان كشيدن در ارتودنسي

پس از اينكه دندان ها و بريس را مسواك زديد نوبت به كشيدن نخ دندان مي رسد. براي اينكار شما به يك فلاس تريدر نياز داريد. حدود 40 تا 50 سانتي متر نخ دندان جدا كنيد و با كمك فلاس تريدر بين هر بين دندان ها را با دقت يك بار به سمت چپ و بار ديگر به سمت چپ نخ دندان بكشيد. براي تمام دندان ها اينكار را به آرامي و بدون اعمال فشار انجام دهيد.

رعايت تغذيه در ارتودنسي

با اجتناب از نوشيدن غذاهاي زير و جايگزين كردن غذاهاي نرم و سالم مي تواند بهداشت دهان و دندان در طول درمان را به خوبي حفظ كرد:

·         پاپ كرن

·         كوكي ها و شيرين جات

·         ميوه خشك

·         آب نبات

·         پيتزا با پنير زياد

·         جويدن مواد سفت و سخت

·         نوشيدني هاي رنگدانه دار

عمل به توصيه هاي متخصص ارتودنسي

شما هيچگاه يك دوره درمان ارتودنسي خوب را پشت سر نخواهيد گذاشت مگر اينكه به تمام توصيه هاي بهترين متخصص ارتودنسي در تهران خود عمل كنيد.

بيشتربخوانيد... زخم دهان چيست

اعمال به موقع وكس ارتودنسي

گاهي اوقات بخشي از بريس دچار آسيب مي شود و ممكن است به بافت هاي نرم داخل دهان شما آسيب بزند. به عنوان مثال ممكن است سيم ارتودنسي شكسته شود يا اتصالات آن وارد زبان يا لثه شما شود. در چنين شرايطي اعمال موم ارتودنسي مي تواند مانع از آسيب بيشتر به بافت مي شود.

منبع:  orthoblog.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۶:۴۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

تمام روش هاي سفيد كردن دندان ها پس از ارتودنسي

افرادي كه به اتمام مراحل ارتودنسي نزديك مي شوند هيجان زيادي دارند. زيرا بعد از ماه ها تحمل دستگاهي ارتودنسي ثابت و ارتودنسي متحرك اكنون دندان هايشان صاف شده و با اعتماد به نفس بالايي منتظر لذت بردن از لبخند جديد خود هستند. اما پيش از آنكه لبخند اين افراد كامل، بي نقص و زيباتر شود، بايد تغيير رنگ دندان هاي خود به دليل وجود براكت ها و اجزاي مختلف بريس  را برطرف كنند. 

علت تغيير رنگ دندان ها پس از ارتودنسي چيست؟

اگر ماه ها يا سال ها است كه از بريس استفاده مي كنيد ، ممكن است متوجه شويد كه قسمت هايي از دندان هاي شما رنگ روشن تري نسبت به بخش هاي ديگر دارند. به عبارتي جايي كه براكت نصب بوده رنگ روشن تر و سفيدتري نسبت به بخش هاي ديگر دندان دارد.  اين موضوع به اين دليل است كه براكت هايي كه روي دندان هاي شما چسبيده اند ، ميناي دندان را از قرار گرفتن در معرض تمام مواد غذايي و نوشيدني هايي كه مصرف كرده ايد محافظت مي كند اما ساير بخش هاي دنداني در معرض مواد غذايي و تغيير رنگ است.  اين  موضوع باعث مي شود كه دندان هاي اغلب افرادي كه ارتودنسي كرده اند از نظر رنگ و ظاهر يكدست نباشند و كثيف به نظر برسند. حتي ممكن است جاي براكت ها طوري به نظر برسد كه دندان لك شده است.

بيشتربخوانيد.... ژل ارتودنسي چيست؟

آشنايي با مهمترين روش هاي سفيد كردن دندان ها پس از ارتودنسي

استفاده از محصولات سفيد كننده بدون نسخه

نوارهاي سفيدكننده خميردندان هاي سفيد كننده و قلم هاي سفيد كننده

استفاده از كيت هاي بليچينگ در خانه

كيت هاي سفيد كننده دندان را مي توانيد از مطب متخصص ارتودنسي خوب خود تهيه كنيد و در خانه استفاده كنيد. اين كيت ها حاوي قالب ها يا تري هاي مخصوص دندان شما هستند كه در داخلشان ژل سفيد كننده قرار ميگيرد. به طور مشابه درصد مواد سفيد كننده در اين كيت ها نيز پايين است و با اينكه ميزان سفيد شدن دندان ها پس از ارتودنسي با اين كيت ها نسبتا خوب است اما به اندازه بليچينگ دندان در مطب نيست.

بليچينگ تخصصي دندان ها در مطب

در حالي كه محصولات بدون نسخه و كيت هاي خانگي سفيدكنندگي دندان به راحتي در دسترس هستند، اما اگر به دنبال بهترين نتيجه هستيد، بايد فرآيند بليچينگ در مطب را امتحان كنيد.

منبع: orthodentist.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۰:۵۳ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

فاصله‌ بين دندان‌ ها چيست؛ علل، علائم و راه‌هاي درمان

دياستما يا فاصله بين دندان ها در بعضي موارد متغير است و ممكن است يا بسيار كوچك باشد يا فاصله به اندازه اي باشد كه قابل مشاهده باشد.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي قبل و بعد

علل دياستما

اندازه‌ي دندان‌ها در رابطه با استخوان فك

اگر دندان‌هاي فرد نسبت به اندازه‌ي استخوان فك او خيلي كوچك باشد، ممكن است شكاف‌هايي بين دندان‌هايش ايجاد شود.

دندان‌هاي افتاده يا كوچكتر از اندازه‌ي معمول

اگر بعضي از دندان‌ها افتاده يا كوچكتر از دندان‌هاي ديگر باشند، ممكن است دياستما ايجاد شود.

فرنوم لب بزرگ

فرنوم لب بافتي است كه از داخل لب بالايي تا لثه‌ي بالاي دندان‌هاي جلويي فك بالا امتداد دارد. اگر اين بافت به خصوص بزرگ باشد، مي‌تواند باعث ايجاد شكاف بين اين دندان‌ها شود.

بيماري لثه

در افراد مبتلا به بيماري لثه، التهاب به استخوانِ نگهدارنده‌ي دندان آسيب مي‌رساند. در نهايت، ممكن است دندان‌ها شل شده و شكاف‌هايي ظاهر شود.

رفلكس بلع اشتباه

وقتي رفلكس بلع به درستي اتفاق مي‌افتد، زبان به سقف دهان فشار مي‌آورد. در عوض ممكن است فردي هنگام بلعيدن زبان خود را به دندان‌هاي جلويي فشار دهد. با گذشت زمان، اين فشار مكرر به دندان‌هاي جلو آنها را به جلو رانده و باعث ايجاد شكاف مي‌شود.

عادات

مكيدن شست دست، مكيدن لب، فشار دادن زبان و عادت‌هاي مشابه مي‌توانند دندان‌هاي جلويي را تحت فشار قرار داده و آنها را به جلو سوق دهند. اين كار مي‌تواند منجر به دياستما شود.

افتادن دندان‌هاي شيري

كودكان در صورت ريزش دندان‌هاي شيري ممكن است دچار دياستماي موقتي شوند.

علائم

تنها نشانه‌ي دياستما، فاصله‌ي قابل مشاهده بين دندان‌ها است.

درمان

درمان دياستما ممكن است الزامي نباشد – بخصوص اگر شكاف ناشي از عدم تطابق اندازه‌ي دندان‌ها و استخوان فك باشد، يا اگر در اثر افتادن دندان‌هاي شيري به وجود آمده باشد. اگر درمان از نظر پزشكي الزامي نباشد، اما فرد به دلايل زيبايي بخواهد فاصله‌ي بين دندان‌هايش را كم كند، يك دندانپزشك مي‌تواند در تعيين بهترين روش كمك كند.

بيشتربخوانيد... قالب‌ گيري ارتودنسي

گزينه‌هاي درمان عبارتند از:

·         بريس‌ها

·         روكش‌هاي ونير يا باندينگ (روكش هاي تمام سراميك)

·         ايمپلنت‌هاي دنداني يا بريج

·         عمل جراحي

·         درمان بيماري لثه

پيشگيري

·         دو بار مسواك زدن دندان‌ها در روز

·         نخ دندان كشيدن روزانه

·         مراجعه به دندانپزشك براي معاينات منظم و پاكسازي دندان‌ها

·         اجتناب از مكيدن انگشت شست دست و كمك به كودكان در ترك اين عادت

·         اصلاح رفلكس‌هاي بلع نامناسب

منبع: orthodoctor.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۳:۵۹ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)