دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

تفاوت هاي ايجاد شده در ارتودنسي دندان قبل و بعد

رعايت بهداشت دهان و دندان با وجود دندان هاي نامرتب و دچار كجي كمي مشكل است كه در صورت انجام ارتودنسي تميز كردن دندان ها به راحتي انجام خواهد شد. ارتودنسي دندان حيطه درماني فراگيري دارد كه براي درمان انواع مختلف دندان ها مانند چرخش، بيرون زدگي، جا به جايي ريشه و تو رفتگي به كار مي رود؛ هم چنين ارتودنسي مي تواند با ايجاد هماهنگي بين دندان ها، مشكلات غذا خوردن و هضم غذا را برطرف كند.

قبل از ارتودنسي دندان ارتودنتيست چه كارهايي را انجام مي دهد؟

يك متخصص ارتودنسي براي اينكه متوجه بشود كه شما به ارتودنسي نياز داريد، ابتدا به معاينه فك و دندان هاي شما مي پردازد؛ بعد از آن مدل هاي گچي از دندان هايتان مي سازد و با انجام تصويربرداري اشعه ايكس از دندان هاي شما متوجه ضرورت نياز شما به ارتودنسي مي شود؛ سپس بهترين روش درماني را براي رفع ناهنجاري ها به شما پيشنهاد خواهد كرد.

انواع ارتودنسي دندان

درمان دندان ها و فك مي تواند با ارتودنسي ثابت يا متحرك انجام شود. در ارتودنسي ثابت امكان حركت دادن لوازم ارتودنسي براي بيمار وجود ندارد. اما در ارتودنسي متحرك امكان خارج كردن دستگاه هاي ارتودنسي از دهان وجود دارد. به معرفي انواع ارتودنسي مي پردازيم:

·         ارتودنسي فلزي

·         ارتودنسي نامرئي

·         ارتودنسي لينگوال

·         ارتودنسي سراميكي

·         ارتودنسي ديمون

·         ارتودنسي اينويزيلاين

بعد از ارتودنسي دندان چه كارهايي بايد انجام داد؟

پس از نصب ارتودنسي، جهت مراقبت از آن به نكات زير توجه كنيد. براي تميز كردن دندان ها مي توانيد از مسواك و نخ دندان هاي مخصوص ارتودنسي استفاده كنيد. استفاده از دهان شويه هاي حاوي كلرهگزيدين ممكن است باعث زرد شدن دندان ها شود؛ بنابراين از دهان شويه مناسب ارتودنسي استفاده كنيد. در طي اين دوران از مصرف خوراكي هاي رنگي، سفت و چسبنده خودداري كنيد و از مصرف مواد غذايي سرشار از كلسيم و ويتامين خودداري كنيد. مي توانيد پلاك هاي ارتودنسي متحرك خود را با آب و مسواك نرم يا با مواد مخصوص به خوبي تميز كنيد؛ سپس يك جعبه مخصوص پلاك هاي ارتودنسي تهيه كنيد و در مواقعي كه از پلاك ها استفاده نمي كنيد آنها را درون جعبه قرار بدهيد. اگر براكت ها دچار شل شدگي يا شكستگي شدند، با ارتودنتيست خود تماس بگيريد و يك وقت اورژانسي بگيريد و نزد او برويد. اگر ورزش هاي سنگين انجام مي دهيد، براي جلوگيري از آسيب به دندان ها از محافظ دهان استفاده كنيد. براي كاهش درد مي توانيد نوشيدني هاي خنك، بستني و ميوه هاي يخ زده مصرف كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۱:۱۲ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

6 مرحله عمل اسليو معده

مرحله اول: ارزيابي اوليه

اولين قدم قبل از تصميم گرفتن و شروع مراحل جراحي اسليو معده اين است كه مطمئن شويد آيا كانديد مناسبي براي جراحي لاغري هستيد يا خير؟ سازمان جهاني سلامت چندين معيار براي انتخاب اين كانديد تعيين كرده است كه جراح لاغري و موسسه بيمه با توجه با اين معيار ها فرد را ارزيابي مي كنند.

مرحله دوم: پيدا كردن جراح لاغري

پس از كانديد شدن براي جراحي اسليو معده بايد از جراح لاغري مورد نظر خود وقت مشاوره اوليه دريافت كنيد. همچنين مي توانيد با افرادي كه قبلا اين جراحي را داشتند، صحبت كنيد. در طول جلسه مشاوره، جراح لاغري توضيحاتي درباره نحوه انجام عمل، روش هاي موجود براي جراحي لاغري، هزينه عمل جراحي لاغري و معايب و مزاياي هر يك به بيمار مي دهد.

?براي آشنايي با رژيم شوك سه روزه اينجا كليك كنيد.

مرحله سوم: مراجعه به متخصص تغذيه

بخشي از اهداف بلند مدت بيمار، تغيير رژيم غذايي پس از جراحي لاغري است. متخصص تغذيه رژيم جديدي را براي بيمار تعيين مي كند كه بايد قبل و بعد از جراحي اسليو معده رعايت شود. علاوه بر اين از بيمار خواسته مي شود كه قبل از جراحي ورزش را نيز بر اساس توانايي و شرايط سلامت خود، آغاز كند.

مرحه چهارم: رسيدن به هدف كاهش وزن قبل از جراحي لاغري

در برخي موارد ممكن است جراح لاغري به بيمار پيشنهاد كند كه قبل از جراحي لاغري كمي وزن كم كند. هر ميزان وزني كه قبل از جراحي كم مي كنيد نشان دهنده ي اراده شما براي كاهش وزن مي باشد. علاوه بر آن، كاهش وزن قبل از جراحي لاغري مي تواند خطرات عمل را بسيار كاهش دهد.

مرحله پنجم: در حين جراحي

اسليو معده معمولا با روش لاپاراسكوپي و برش هاي كوچك روي شكم انجام مي شود. اين روش در مقايسه با جراحي باز مزاياي بسياري دارد. فوايد عمل اسليو شامل بهبود سريع، كاهش درد، خونريزي، جراحت و كوتاه بودن دوره نقاهت عمل اسليو معده مي باشد. جراح ۲ تا ۵ برش كوچك روي شكم بيمار ايجاد مي كند و لاپاراسكوپ و ديگر ابزار جراحي از طريق اين سوراخ ها وارد شكم و معده بيمار مي شوند.

بيشتربخوانيد... مدت زمان بستري شدن بعد از عمل لاغري اسليو

مرحله ششم: پس از جراحي لاغري

 پس از گذراندن مراحل جراحي اسليو معده ، بيمار احتمالا بين يك تا دو روز در بيمارستان بستري مي شود. ممكن است معده تا چند روز ملتهب و دردناك باشد كه پزشك در اين دوره براي تسكين درد مسكن تجويز مي كند. مي توانيد يك روز پس از جراحي مصرف مايعات رقيق را آغاز كنيد. جراح رژيم غذايي بخصوصي به شما مي دهد كه پيروي از آن بسيار مهم است. در ابتدا كمي طول مي كشد كه معده جديد تان به جامدات عادت كند. به اين ترتيب طي دو هفته اول پس از جراحي لاغري، رژيم غذايي تنها به مايعات محدود مي شود و پس از هفته دوم غذاهاي نيمه جامد، پوره اي، و كم كم جامد وارد رژيم غذايي بعد از عمل اسليو معده خواهند شد.

جهت آشنايي با انواع روش ها و عمل هاي لاغري كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۳۵:۲۹ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

افزايش اعتماد به نفس با ارتودنسي

مزاياي ارتودنسي، از سلامتي گرفته تا زيبايي و بهبود حس اعتماد به نفس بسيار گسترده مي باشد. به دست آوردن اعتماد به نفس و بهبود عزت نفس يكي از دلايل اصلي است كه مردم به درمان ارتودنسي مي پردازند. افراد داراي دندان هاي نامرتب اغلب در مورد لبخندشان خجالت مي كشند. اين امر منجر مي شود كه لبخندي با لبهاي بسته داشته باشند، هنگام خنديدن دست خود را جلوي دهانشان بگيرند و يا هنگام صحبت كردن با غريبه ها در تلاش اند كه دندان هاي خود را پنهان كنند. بسياري از مسائل و مشكلات به دليل نامرتب بودن دندان هايشان و عزت نفس پايين برايشان پيش خواهد آمد.

داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس براي فرزندان بسيار مهم است زيرا مي تواند در طول سال هاي اوليه رشد و پيشرفت فرد، سلامت رواني و عاطفي را تحت تأثير قرار دهد و ريشه فردي را كه در حال رشد است تشكيل دهد. در حقيقت “اعتماد به نفس” گذرنامه فرزند شما در طول زندگي سلامت رواني و شادي اجتماعي است. اين پايه و اساس رفاه يك كودك و كليد موفقيت به عنوان يك بزرگسال است. در تمام سنين احساسي كه در مورد خودتان داريد بر نحوه رفتار شما تأثير مي گذارد.

اصلاح دندان هاي نامرتب و ناهنجاري هاي فكي در اوايل زندگي مي تواند تأثير زيادي در اعتماد به نفس كودك داشته باشد. او را تشويق مي كند كه با اعتماد به نفس لبخند بزند و در مورد خودش احساس خوبي داشته باشد. دندان هاي كج و نامرتب در سنين كودكي معمولاً مورد انتقاد هم كلاسي هاي كودكان قرار مي گيرد و همچنين صحبت كردن و سخنراني كودكان را تحت تأثير قرار مي دهد كه باعث ايجاد مشكلات بيشتر براي كودك در مدرسه مي شود. پس از درمان ارتودنسي بهبود در عزت نفس و اعتماد به نفس مي تواند واقعاً زندگي را براي بيماران تغيير دهد.

انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي براي طراحي لبخند شما مي تواند به شما كمك كند تا اعتماد به نفس خود را افزايش دهيد و يكي از بهترين سرمايه گذاري ها در ظاهر و سلامت شما خواهد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۶:۲۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

كاربرد و قيمت ايمپلنت دندان

استفاده از ايمپلنت دندان امروزه يك روش معمولي براي جايگزين كردن دندان هاي از دست رفته به شمار مي رود. ايمپلنت ها در درجه اول براي حمايت از پروتزهاي دنداني مانند تاج، براي تعويض يك دندان يا پل هايي براي جايگزيني دهانه دندان و پروتز دندان استفاده مي شود. ايمپلنت هاي مدرن دنداني از تيتانيوم ساخته مي شوند زيرا اين فلز با بدن و بافت هاي انسان سازگار است و همچنين قادر به متصل شدن با فك در روند بهبودي است كه باعث پايداري ايمپلنت مي شود.

بيشتربخوانيد... ايمپلنت فوري چيست؟

در نتيجه تحقيقات گسترده در اين زمينه، اكنون ايمپلنت دندان روشي ايمن و موثر براي جايگزيني ظاهر و عملكرد دندان هاي از دست رفته در نظر گرفته شده است. ايمپلنت موجب تثبيت شدن استخوان مي شود و عاملي براي جلوگيري از تحليل رفتن آن مي باشد. ارتفاع، عرض و كيفيت استخوان را به خوبي حفظ مي كند و مانع تغيير يافتن آن مي شود و بالعكس دندان مصنوعي كه برخي افراد بجاي دندان هاي از دست رفته شان استفاده مي كنند موجب تحليل رفتن استخوان دهان، مشكل در تغزيه و صحبت افراد مي شود

هزينه ايمپلنت دندان

چند عامل مهم وجود دارد كه مي تواند در هزينه ايمپلنت شما نقش داشته باشد.

·         با توجه به اين كه جنس قطعات ايمپلنت، تيتانيوم يا تيتانيوم خالص مي باشد و براي ساخت آن بايد مراحل مختلفي طي شود، هرچه كيفيت و دقت ساخت اين قطعات بهتر و بالاتر باشد، در قيمت انواع ايمپلنت دندان تاثير مستقيم مي گذارد.

·         از طرفي ديگر انجام جراحي ايمپلنت دندان به زمان و بهترين متخصص ترميمي و زيبايي نياز دارد تا كار را به نحو احسنت و درست انجام دهد و هزينه هر دندان پزشك با ديگري متناسب با ميزان كار متفاوت مي باشد.

·         به دندان پزشكي منطقه اي كه براي ايمپلنت دندان مراجعه مي كنيد، در هزينه كاشت ايمپلنت تاثير دارد زيرا ممكن است دندان پزشك براي پرداخت اجاره بها، نرخ بالاتري را براي خود در نظر بگيرد.

·         اگر دندان پزشك، ايمپلنت دندان را از طريق تهيه كنندگاني كه قيمت بالاتري دارند خريداري كنند، ممكن است هزينه بيشتري را در پايان كار خرج كنيد.

·         كاري كه دندان پزشك شما قبل از قرار دادن implant بايد انجام دهند هم در هزينه نهايي تاثير خواهد داشت. به عنوان مثال اگر ابتدا نياز به كشيدن دندان داشته باشيد، بايد هزينه آن را نيز پرداخت كنيد.

منبع: orthoblog.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۴:۴۲ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

لمينت دندان اقساطي چيست ؟و هر آنچه كه بايد راجع به لمينت بدانيد

لمينت را بايد پوسته نازكي دانست كه به عنوان پوشش دندان براي زيبايي در رنگ مختلفي ارائه شده و نسبت به هر فرد طراحي خاصي دارد. براي لمينت بايد به سراغ بهترين متخصص ترميم و زيبايي رفته و راهنمايي كاملي دريافت كرد تا در صورت نياز به انجام آن پرداخت. لمينت  دندان عيب هاي دندان را مي پوشاند و به اين ترتيب كمك شاياني به افزايش زيبايي افراد كرده و اعتماد به نفس آنان را ارتقا خواهد بخشيد. برخي از دندانپزشكان لمينت دندان اقساطي انجام مي دهند تا بيماران راحت تر بتوانند از عهده هزينه هاي آن بربيايند. در واقع اين پوسته به منظور تغيير رنگ، اندازه، طول، شكل و بهبود ظاهري دندان به سطح جلويي دندان ها اتصال پيدا خواهد كرد. البته نبايد انتظار دوام فوق العاده داشت، زيرا لمينت عمدتا ظريف بوده و بايد در نگهداري آن مراقبت كاملي داشت. زيرا سهل انگاري موجب خواهد شد تا شكسته شده يا از ببين برود.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي فيك و تقلبي

چه تفاوتي بين لمينت دندان و كامپوزيت وجود دارد؟

دوام لمينت بيشتر از كامپوزيت است. در كامپوزيت دندان پزشك هيچ قالب گيري نداشته و روي دندان فرم دهي انجام مي‌گيرد. اما در لمينت بايد قالب گيري صورت گيرد. كامپوزيت نسبت به لمينت رنگ پذيري بيشتر و بهتري دارد. در بحث قيمت، لمينت دندان قيمت بالاتري نسبت به كامپوزيت دارد. لمينت نسبت به كامپوزيت زيبايي بيشتري دارد. درخشاني لمينت نسبت به كامپوزيت بيشتر است. دوام و عمر لمينت بيشتر از كامپوزيت دندان است.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي يك دندان

هزينه لمينت دندان چقدر است؟

همچون عمر يك لمينت، قيمت آن نيز به موارد مختلفي بستگي دارد. عواملي كه روي قيمت بستگي دارد بايد به تعداد دندان، منطقه شهري، تعرفه دندانپزشكي، نوع موادي كه استفاده مي‌شود و برخي ديگر اشاره كرد. شايان ذكر است برخي پزشكان به صورت اقساطي هزينه لمينت را حساب مي كنند. بنابراين بسته به هر پزشك متخصص، بايد ماهانه مبلغ مشخصي پرداخت كرد و پيش پرداخت معيني هم داشت. به طور كلي هزينه لمينت به مواردي كه گفته شده بستگي دارد و بايد طبق مواردي كه بيان شد، از لمينت مراقبت كاملي به عمل آورد. گذشته از آن، لمينت اگرچه به عنوان يك روش زيبايي دندان استفاده مي شود، مزاياي بسياري هم دارد. همانطور كه گفته شد، لمينت موجب زيبايي بيشتر، دوام بالا و عمر طولاني‌تر دندان خواهد شد. اما اگر به مواردي كه گفته شد، توجه نگردد قطعا لمينت چندان نمي‌تواند براي شما جالب باشد.

منبع: orthodoctor.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۹:۵۸ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)