دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

معرفي انواع عمل لاغري شكم

امروزه عمل لاغري به يكي از آخرين‌ روش‌هاي كاهش وزن تبديل شده است و افرادي كه از انواع رژيم و ورزش به نتيجه نرسيده‌اند، بدن خود را به تيغ جراحي مي‌سپارند تا در عرض چند ساعت چند كيلوگرم وزن كم كنند. از بين انواع عمل لاغري، عمل لاغري شكم بسيار بيشتر مورد استقبال است.

 از دست دادن مقدار قابل توجهي از وزن اضافي مي‌تواند كيفيت زندگي شما را بهبود ببخشد و انجام بسياري از فعاليت‌هاي روزانه را آسان‌تر كند. همچنين از مهمترين مزاياي كاهش وزن، كاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي مرتبط با چاقي است؛ مانند ديابت نوع دو، كلسترول بالا يا هيپرليپيدمي، فشار خون بالا و آپنه انسدادي خواب.

بيشتر بخوانيد... بهترين جراحان لاغري در تهران

عمل لاغري چيست؟

يكي از راه‌هاي مقابله با چاقي، جراحي چاقي است. جراحي چاقي معمولاً منجر به كاهش وزن سريع مي‌شود و به همين دليل عوارض كوتاه مدت و طولاني مدت متعددي دارد كه آن را به يك روش پرريسك كاهش وزن تبديل مي‌كند. عمل‌ لاغري شكم و ديگر اندام‌ها به چند شيوه انجام مي‌شود. برخي عمل‌هاي لاغري با جراحي عمومي انجام مي‌شود و برخي با جراحي‌هاي جزئي و سرپايي يا با دستگاه لاغركننده.

بيشتربخوانيد... درن عمل لاغري چيست

انواع عمل لاغري چيست؟

بسته به بدن هر فرد و نياز او به كاهش وزن، روش‌هاي متعددي براي كم كردن وزن و برداشتن چربي‌هاي اضافه بدن وجود دارد، برخي از مهم‌ترين آنها عبارتند از:

·         عمل لاغري باي پس معده به روش Roux-en-Y

·         عمل لاغري ابدومينوپلاستي

·         عمل لاغري اسليو

·         جراحي باي پس روده (جابه جايي دوازدهه)

·         عمل لاغري باي پس معده به روش انحراف بليو پانكراتيك

·         عمل لاغري امگا

·         عمل لاغري پليكاسيون

·         عمل لاغري ليپوماتيك

منبع: https://www.gymju.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۱:۳۴ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

فيلرهاي بيني چيست؟ + رفع قوز بيني با فيلر

پركننده‌هاي بيني يا فيلر بيني يك راه‌حل براي كمك به اصلاح قوز بيني بدون جراحي است. با استفاده از تزريق اسيد هيالورونيك در نقاط استراتژيك، مي‌توانيم شكل كلي بيني را براي ظاهري دلپذير، بدون نياز به جراحي يا استراحت، ساده كنيم با گذشت زمان، فيلرها به طور طبيعي توسط بدن تجزيه مي شوند.

پس از تزريق فيلر بيني چه انتظاراتي بايد داشت

پس از تزريق فيلر‌ها، ممكن است درد، تورم و قرمزي در محل تزريق خود مشاهده كنيد. ظرف يك يا دو ساعت پس از تزريق قرمزي بايد شروع به فروكش كند، و شما مي‌توانيد نتايج دلخواه خود را بهتر ببينيد.

يك كيسه يخ همراه داشته باشيد تا بعد از قرار ملاقات از آن استفاده كنيد. از جراح بيني خود بپرسيد كه آيا استفاده از آن براي به حداقل رساندن قرمزي و التهاب مشكلي ندارد.

نتايج بايد در عرض يك يا دو هفته كاملاً قابل مشاهده باشد. قرمزي يا كبودي بايد تا آن زمان كاملاً فروكش كند.

در مورد زمان استراحت، عملاً هيچ زماني براي بهبودي وجود ندارد. شما مي‌توانيد در همان روز به سر كار و فعاليت‌هاي عادي خود بازگرديد.

بيشتر مواد پركننده ظرف ۶ ماه در لايه پوست شما حل مي‌شوند. برخي از مواد پركننده تا ۳ سال دوام خواهند داشت. پس نتايج برداشتن قوز بيني بدون جراحي و با فيلر، دائمي نيست.

مزاياي برداشتن قوز بيني بدون جراحي

رينوپلاستي غير جراحي به شما امكان مي دهد از بيهوشي عمومي خودداري كنيد.

بهبودي سريع خواهيد داشت.

پس از انجام اين روش مي توانيد در همان روز يا روز بعد به سر كار و فعاليت هاي معمول خود بازگرديد .

نتايج دائمي نيستند، بنابراين اگر از ظاهر آن راضي نيستيد، متابوليزه شدن پركننده‌ها زمان زيادي است.

هزينه رينوپلاستي غير جراحي بسيار كمتر از جراحي بيني سنتي است.

معايب اصلاح قوز بيني بدون جراحي

اگر به دنبال تغيير چشمگير و دائمي در ظاهر خود هستيد، اين روش ممكن است براي شما خيلي مفيد نباشد.

عوارض جانبي مانند كبودي و تورم وجود دارد. اما بسيار كمتر از روش سنتي است.

اين احتمال وجود دارد كه يك سوزن نادرست منجر به خونريزي قابل مشاهده در زير پوست يا آسيب به بينايي شما شود.

منبع: https://www.fillerbini.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۷:۴۴ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

كتوز شدن بدن به چه معناست؟

زماني كه منبع سوخت‌وساز بدن به‌جاي كربوهيدرات‌ها، چربي‌هاي مجاز مانند گوشت، ماهي، تخم‌مرغ، آجيل و روغن‌هاي سالم باشد بدن كتوز مي‌شود. وقتي مصرف كربوهيدرات را به‌طور قابل‌توجهي كم كنيد، تأمين قند خون بدن، كه منبع اصلي انرژي براي سلول‌ها است، محدود مي‌شود. مصرف پروتئين هم بايد متعادل شود؛ زيرا مصرف زياد پروتئين باعث تبديل آن به گلوكز شده و مانع از كتوز شدن بدن مي‌شود.

با انجام آزمايش خون، ادرار و تنفس مي‌توان مقدار كتون در بدن را اندازه‌گيري كرد تا مشخص شود بدن وارد كتوز شده يا خير. برخي از علائم ورود به فاز كتوز عبارت‌اند از:

·         تشنگي

·         تكرر ادرار

·         كاهش اشتها

انواع رژيم كتوژنيك

چندين نسخه از اين رژيم امروز در دنيا توسط متخصصين تجويز مي‌شود، كه ازجمله آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره نمود:

رژيم كتوژنيك استاندارد (SKD)

كتوژنيك چرخه‌اي (CKD)

رژيم كتوژنيك هدف‌گذاري شده (TKD)

كتوژنيك با پروتئين بالا

رژيم كتوژنيك استاندارد

اين رژيم شامل مقدار كمي كربوهيدرات (۱۰%)، مقدار متوسطي پروتئين (۲۰%) و چربي بالاست (۷۰%). در اين رژيم شما روزانه ۱۲۰ گرم چربي مصرف كنيد. همچنين بايد مقدار كربوهيدرات مصرفي را از ۳۰۰+ گرم به حدود ۵۰ گرم در روز برسانيد و ۱۲۰ گرم پروتئين در روز مصرف كنيد.

در رژيم كتوژنيك فرد بايد سطح مصرف هر نوع ماده غذايي كه حاوي كربوهيدرات است، را به حداقل برساند. در اين رژيم فرد بايد چربي‌ها را جايگزين مواد غذايي حاوي كربوهيدرات كند. زماني كه مصرف كربوهيدرات كاهش پيدا مي‌كند، بدن فرد در حالت متابوليكي كتوز قرار مي‌گيرد. زماني كه بدن در حالت كتوز قرار مي‌گيرد، بدن تبديل به بستري فوق‌العاده مناسب جهت چربي سوزي مي‌شود. رژيم‌ كتوژنيك استاندارد علاوه بر كاهش وزن سبب كاهش قابل‌توجه قند خون و سطح انسولين مي‌شوند.

بيشتربخوانيد... روش هاي اصولي افزايش وزن

رژيم كتو چرخه‌اي

اين رژيم به‌صورت تركيبي از رژيم كتوژنيك و رژيم عادي است. مثلاً در طي يك هفته، پنج روز رژيم كتوژنيك خواهيد داشت و در دو روز رژيم عادي كه در آن كربوهيدرات بيشتري مصرف مي‌كنيد.

رژيم كتوژنيك هدفمند

اين رژيم كتو به فرد فرصت مي‌دهد كه كربوهيدرات را در حين تمرين و ورزش مصرف كند.

رژيم كتوژنيك با پروتئين بالا

اين رژيم شباهت زيادي به رژيم كتو استاندارد دارد. ولي اين رژيم سهم پروتئين بيشتري دارد. رژيم كتوژنيك پروتئين بالا از ۶۰% چربي، ۳۵% پروتئين و ۵% كربوهيدرات تشكيل مي‌شود.

منبع: https://www.dietforme.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۳:۵۰ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

پودر كلر و قرص كلر

كلسيم هيپوكلريت يا پودر كلر يك تركيب معدني با فرمول Ca(ClO)2 است. اين ماده اصلي فعال محصولات تجاري با نام پودر سفيد كننده، پودر كلر يا آهك كلر شده است كه براي تصفيه آب به عنوان سفيد كننده مورد استفاده قرار مي‌گيرد و به عنوان يكي از بهترين موادي شناخته شده است كه براي ضدعفوني كردن استخرها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين تركيب نسبتا پايدار است و نسبت به سديم هيپوكلريت (سفيد كننده مايع)، كلر بيشتري در دسترس دارد و بيشتر خريد پودر كلر رايج است. اين ماده يك جامد سفيد است در حالي كه نمونه‌هاي تجاري آن زرد رنگ به نظر مي‌رسد. كلسيم هيپوكلريك به دليل تجزيه آهسته آن در هواي مرطوب بوي كلر به ويژه‌اي دارد و در آب سخت محلول نيست و در آب نرم تا مقدار متوسطي حل مي‌شود.اي ماده معمولا به دو شكل زير يافت مي‌شود :

·         خشك (بي آب)

·         تر (آب رسان)

از ديگر نام‌هاي اين ماده مي‌توان به نمك كلسيم هيپوكلروز اسيد، پودر بليچينگ (سفيدكننده)، كلسيم اكسي كلريد و آهك كلريد اشاره كرد.

خواص فيزيكي و شيميايي پودر كلر

در اين قسمت به بيان برخي از خواص شيميايي و فيزيكي كلسيم هيپوكلريت يا همان پودر كلر مي‌پردازيم:

7778-54-3       CAS number

Ca(ClO)2         فرمول شيميايي

142.98 گرم بر مول           جرم مولي

پودر سفيد خاكستري          ظاهر

بو كلر شديد         بو

2.35 گرم برسانتي‌متر مكعب چگالي

100 درجه سانتي گراد(212 درجه فارنهايت)     نقطه ذوب

21 گرم بر  100ميلي‌ليتر (دردماي 25 درجه سلسيوس)   حلاليت در آب

در الكل واكنش نشان مي‌دهد حلاليت

175 درجه سانتي گراد(347 درجه فارنهايت)     نقطه جوش

قرص كلر چيست

قرص كلر در واقع همان همان كلسيم هيپو كلرات است با همان خواص و همان مصارف فقط براي عرضه و استفاده راحت تر براي تصفيه اماكني از جمله از استخرها به جاي پودر به صورت قرص استفاده مي‌شود.

واكنش هاي پودر كلر

واكنش پودر كلر در آب از نوع واكنش‌هاي گرماده است و احتمال آتش گرفتن اين ماده هنگام واكنش دادن آن با  موادي از جمله مواد و تركيبات آلي و يا روغن‌ها وجود دارد. اين ماده قابل اشتعال نيست اما مي‌تواند به عنوان يك اكسنده براي مواد قابل آتش سوزي استفاده شود به‌طوري كه حتي مي‌تواند با موادي آلي همچون آمونياك، سولفيدهاي آلي و آمين‌ها واكنش انفجاري دهد. پودر كلر به دليل دارا بودن كلسيم باعث افزايش ميزان سختي آب مي‌شود و داراي مقدار حدودي %65 الي %70 كلر مي‌باشد.

 

پودر كلر هر دو خاصيت كاهش اسيديته‌اي و اكسيودو را نشان مي‌دهد. اين يك پايگاه نسبتا قوي مي‌باشد. محلول اين ماده يك محلول كاملا اساسي است زيرا قسمت آنيوني آن مي‌تواند پروتون را از يك مولكول آب قبول كندو آنيون هيدوكسيل را در محلول قرار دهد. اين اساسي بودن به دليل تمايل آنيون هيپوكلريت در پذيرش پروتون براي تبديل شدن به اسيد هيپوكلروز، يك اسيد ضعيف است (واكنش‌ها در جهتي پيش مي‌روند كه اسيدها يا بازهاي ضعيف توليد كنند).

ClO– + H2O → HClO + OH–

آنيون هيپوكلريت همچنين يك ماده اكسنده قوي است كه حاوي اتم كلر در ظرفيت 1 است كه در شرايط اسيدي با كاهش گونه‌هاي كلريد واكنش نشان مي‌دهد (Cl– در اينجا عنصر كاهنده است) در اسيد هيدوكلريك موجود است كلسيم كلريد، آب و كلر گازي. واكنش كلي به صورت زير است:

Ca(ClO)2 + 4HCl → CaCl2 + 2Cl2 + 2H2O

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۲:۱۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

سوكرالوز (Sucralose)

سوكرالوز تنها شيرين كننده بدون كالري است كه از شكر مشتق مي شود و 600 بار از شكر شيرين تر است. جايگزيني 3 مولكول كلر سبب مي گردد كه سوكرالوز همانند شكر قابل شكستن و متابوليزه شدن نباشد، بنابراين بدون تغيير و به سرعت از بدن عبور كرده و ماده اي خنثي (inert) و safe در نظر گرفته مي شود.

سوكرالوز در سال 1976 توسط شركت Tate & Lyle كشف شد و در سال 1998 توسط سازمان غذا و داروي آمريكا FDA تاييد شد و در حال حاضر در 80 كشور شامل آمريكا ، كانادا و استراليا براي مواد غذايي جامد و نوشيدني ها مورد استفاده مي باشد.

اين ماده به راحتي در آب حل شده و به علت پايداري مناسب بخوبي در پخت و پز قابل استفاده مي باشد.

سازمانهايي كه سوكرالوز توسط آنها مورد تاييد قرار گرفته است:

1- سازمان غذا و داروي آمريكا در سال 1998 (FDA)

2- JECFA (joint  FAO&WHO expert committee on food additives) در سال 1999

3- كميته علمي غذاي اروپا در سال 2000 (SCF)

4- سازمان ايمني غذاي اروپا (EFSA)

فوايد سوكرالوز :

طعم سوكرالوز كه كاملا”شبيه شكر است و مقاومت عالي آن موجب برتري اين شيرين كننده از ساير شيرين كننده ها شده است و جايگزين شكر در شيريني جات و دسر ها مي باشد.

سوكرالوز طعمي شيرين دارد و شيريني آن در دهان باقي مي ماند و هيچ طعم ناخوشايندي در دهان ايجاد نمي كند.

سوكرالوز در بدن انرژي توليد نمي كند به دليل اينكه مانند ساكارز شكسته نمي شود و به سرعت از ميان بدن بدون تغيير عبور مي كند .

سوكرالوز به طور وسيعي در بيش از 100 تحقيق در مدت 20 سال  مورد بررسي قرار گرفته و مشخص شده كه كاملا سالم و بي خطر است و تا كنون هيچ گونه گزارشي مستند از عوارض نامطلوب همچون پوسيدگي دندان ، افزايش قند در افراد ديابتي ،تغييرات ژنتيكي،سرطان ،مشكلات ايمونولوژيك،اختلال در سيستم اعصاب مركزي و محيطي و نيز نقص جنين از اين ماده منتشر نشده است.

اين شيرين كننده براي كل اقشار جامعه  شامل زنان باردار, مادران شيرده و كودكان در كل سنين قابل استفاده مي باشد.

سوكرالوز براي افرادي كه مي خواهند ميزان جذب كالري را در بدن خود كاهش دهند مفيد مي باشد.

سوكرالوز به عنوان يك شيرين كننده در مكمل هاي غذايي ,مواد دارويي , ويتامين ها و مكمل هاي معدني و دارويي قابل استفاده مي باشد.

از ديگر فوايد سوكرالوز اينست كه موجب تخريب دندانها نمي شود و دوست دندانهاست چون باكتريهاي دهان آنرا به عنوان يك منبع غذايي نمي شناسد بنابراين موجب پوسيدگي دندانها نمي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۸:۱۶ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

جراحي ايمپلنت دندان چگونه صورت مي گيرد؟

نحوه انجام دادن عمل جراحي ايمپلنت به نوع كاشت و وضعيت استخوان فك فرد بستگي دارد. ايمپلنت دندان به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌شود كه اين روشها عبارتند از:

·         ايمپلنت فوري

·         ايمپلنت يك مرحله اي

·         ايمپلنت دو مرحله اي

·         ايمپلنت فوري و بارگذاري اوليه

·         ايمپلنت در همان روز

در ادامه از مجله اينترنتي دندانپزشكي ارتوبلاگ به توضيحات انواع روشهاي ايمپلنت مي پردازيم:

ايمپلنت فوري

جراحي ايمپلنت فوري به گونه اي است كه يك دندان كشيده مي‌شود و بلافاصله ايمپلنت در محل كشيدن دندان قرار ميگيرد كه اين مدل ايمپلنت بسته به شرايط استخوان و بافت دهان بيمار ممكن است به صورت يك مرحله اي و دو مرحله اي انجام شود اين روش براي تمام بيماران تجويز نمي شود.

ايمپلنت يك مرحله اي

در ايمپلنت يك مرحله اي متخصص ترميم و زيبايي دندان در محل دنداني كه تازه كشيده شده و يا دنداني كه قبلا كشيده شده و بهبود يافته ايمپلنت را قرار مي‌دهد و بلافاصله بعد از اينكه ايمپلنت را قرار داد دندان را به آن پيچ مي كند. اين مرحله مزيتي كه دارد اين است كه ديگر براي جراحي مرحله دوم احتياجي نيست.

ايمپلنت دو مرحله اي

ايمپلنت دو مرحله اي همانند ايمپلنت يك مرحله‌اي در محل دندان تازه كشيده شده و يا دنداني كه كشيده شده و بهبود يافته قرار گرفته مي‌شود و بعد از آن با لايه اي از لثه پوشيده مي شود تا ديده نشود. اين مرحله اول درمان است؛ ولي برخلاف ايمپلنت يك مرحله‌اي كه در اين قسمت به پايان مي رسد، مرحله بعدي اين مدل چند هفته يا چند ماه بعد صورت مي گيرد.روش كار ايمپلنت فوري و بارگذاري اوليه يك روش كاملاً متفاوت با ايمپلنت فوري مي باشد اين روش يك مرحله‌اي است.

به اين صورت كه در يك جلسه ايمپلنت را در محل دندان كشيده شده قرار مي دهند و در همان جلسه دندان جديد روي آن قرار مي گيرد. قبل از اينكه اين كار را انجام دهند بايد دندان به مدت ۶ ماه از تماس مستقيم با دندان هاي مخالف دور نگه داشته شود و پس از آن بازسازي شود.معمولاً اين تكنيك بيشتر در قسمتي از دهان مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه زيبايي براي آن اهميت بسيار زيادي دارد مانند دندان هاي جلويي

بيشتربخوانيد... قيمت ايمپلنت سوئيسي

ايمپلنت در همان روز

روش ايمپلنت در همان روز به اينگونه است كه ابتدا چندين ايمپلنت روي جاي دندان كشيده شده پيچ مي شود بعد از چند ساعت يك قرص كامل دندان موقت يا دائمي روي آن نصب مي شود.  اين روش اغلب براي درمان فك پايين مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين در اين روش اگر دندان موقت مورد استفاده قرار بگيرد معمولا بعد از طي كردن كامل دوره بهبودي، يك بريج دائمي جايگزين آن مي شود.

ساير مقالات مهم.... مدت زمان ارتودنسي چقدر است


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۴:۲۷ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

دلايل ايجاد دندان هاي كج كه نياز به لمينت دارند كدام است؟

از مهم ترين دلايلي كه مي توان براي دندان هاي كج كه نياز به لمينت كردن دارند ، پيدا كرد، اين است كه:

بيشتربخوانيد... ايمپلنت ديجيتال چيست

·         فك كودكان كوچك است و كمبود فضا وجود دارد و به دليل وجود همين فضاي كم سبب مي شود كه دندان ها از مسير اصلي خود منحرف شوند و در جاي مناسب خودشان رشد ننمايند.

·         وجود برخي عادات نامطلوب و نامناسب مانند مكيدن انگشت در سنسن كودكي كه سبب مي گردند دندان هاي كودكان كج شوند.

·         استفاده ي بيش از اندازه از پستانك و يا شيشه ي شير در كودكان نيز مي تواند سبب كج شدن دندان هايشان شود.

·         بسياري از كودكان نيز با استفاده از زبانشان تماس بيش از حدي را با دندان هاي در حال رشد خود مي گيرند كه همين مورد نيز مي تواند كج شدن دندان ها را در پي داشته باشد.

·         تغذيه ي نامناسب و يا تغذيه اي كه ضعيف مي باشد موجب مي شود تا دندان هاي كودكان رشدشان ضعيف شده و پوسيدگي دندان در آن ها ظاهر شود و در نتيجه دندان هايشان كج در بيايد.

بيشتربخوانيد... مدت زمان ارتودنسي چقدر است؟

برخورد ضربه اي خاص به صورت كه مي تواند موجب شود كه دندان ها حركت كرده و در نهايت كج شوند.

وجود امري به نام ژنتيك و وراثت نيز بسيار زياد مي باشد كه لازم است بدانيد اگر يكي از والدين شما داراي دندان هاي كج مي باشد احتمال اين كه شما هم دندان هاي كج داشته باشيد بسيار زياد است.

مورد ديگر اين است كه در زمان كودكي اگر مراقبت درستي از دندان ها نشود، امكان كج شدن آن ها بعدا نيز ميسر مي گردد.

 اين موارد تمامي مي توانند عاملي باشند براي اين كه دندان هاي شما يا كج دربيايند و يا كج بشوند. برخي از آن ها را مي توان با پيشگيري حل نمود اما برخي مانند عوامل ژنتيكي را بايد درمان كرد.

منبع: مجله اينترنتي دندانپزشكي ارتودنتيست


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۸:۵۳ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

همه چيز در مورد لمينت دندان ارزان

با اين وجود كه تبليغات گسترده اي براي لمينت دندان ارزان انجام مي شود ولي بايد بدانيد لمينت ‌دنداني كه كيفيت مطلوبي داشته باشد به هيچ عنوان ارزان نيست و براي هر دندان حداقل 4 ميليون تومان هزينه بر مي دارد. در ادامه با مجله اينترنتي دندانپزشكي ارتودكتر همراه باشيد.

لمينت دندان چيست ؟

لمينت دندان يكي از روش هاي نوين دندان پزشكي است كه مي تواند مشكلات زيادي را كه از لحاظ ظاهري براي دندان اتفاق مي‌افتد حل كند. همچنين تاثير بسيار زيادي براي زيباتر شدن لبخند و بالا رفتن اعتماد به نفس فرد مي گذارد.قيمت لمينت دندان ارزان نيست و نسبت به مركز دندانپزشكي كه از آن استفاده مي‌كنيد مي‌تواند قيمتش متفاوت باشد.

انواع لمينت دندان

 لمينت دندان انواع مختلفي دارد و بسته به نوع  آن روي دندان گذاشته مي شود. لمينت دندان داراي دو نوع مي باشد كه عبارتند از:

·         لمينت سراميكي

·         لمينت كامپوزيت

در واقع لمينت دندان يك ورقه پوسته نازكي است كه با استفاده از مواد خاصي براي دندان فرد طراحي مي شود. لمينت مي تواند بسته به سليقه فرد رنگ هاي مختلفي داشته باشد و همچنين فرد مي تواند اندازه و طول مورد نظري كه نياز دارد را انتخاب كند. لمينت دندان در كنار زيبايي كه به صورت و لبخند مي دهد، براي درمان هم استفاده مي شود.

بيشتربخوانيد ... ارتودنسي و كامپوزيت

آيا لمينت مي تواند دندان ها را از بين ببرد؟

پاسخ اين سوال كه اكثر افراد با آن مواجه مي شوند اين است كه مسلماً اگر متخصص دندانپزشك شما در كنار تخصص دندانپزشكي، تخصص مربوط به زيبايي دندان را هم داشته باشد و همچنين داراي تجربه كافي باشد به هيچ وجه دندان هاي طبيعي شما آسيب نمي بيند. اما اگر غير از اين باشد و دندانپزشك شما تازه كار بوده و همچنين تخصص زيبايي دندان را نداشته باشد به هيچ عنوان نبايد اين كار را انجام دهد چون اين كار بسيار حساس بوده و اگر به درستي انجام نشود باعث آسيب زدن به دندان اصلي مي شود.

آيا لمينت دندان ارزان است؟

با اينكه اكثر مكان هايي كه كار زمينه دندان را انجام مي‌دهند و جديداً تبليغات گسترده‌اي در اين زمينه انجام داده اند، بيشتر تبليغ شان بر اين اساس است كه لمينت دندان ارزان انجام مي دهند، اما بايد بدانيد لمينت ‌دنداني كه كيفيت مطلوبي داشته باشد به هيچ عنوان ارزان نيست و براي هر دندان حداقل تا ۳ ميليون تومان هزينه بر مي دارد.

طول عمر و شكستگي لمينت 

لمينت دندان طول عمر مخصوص به خود را دارد و دائمي نيست اما اگر به درستي استفاده شود مي توان طول عمر آن را بالا برد مواردي كه بايد براي مراقبت از لمينت دندان استفاده كرده عبارات است از:

·         خود داري از جويدن و گاز زدن غذاهاي سفت و سخت مانند ته ديگ هاي خشك و يخ

·         خود داري از خوردن مايعات و غذاهاي رنگي

·         خود داري از خوردن مايعات خيلي سرد و خيلي گرم

·         خود داري از كشيدن سيگار

·         استفاده مداوم از مسواك و نخ دندان

سايرمقالات مهم... ارتودنسي و جراحي فك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۵:۴۲ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ژل پروفايلو

پروفايلو يك روش جديد براي جوان سازي پوست است كه آن را محكم تر كرده و باعث مي شود كه جوان و شاداب به نظر برسيد. ماده فعال در اين درمان اسيد هيالورونيك است. اين ماده با نام “فيلر” براي رفع چين و چروك هاي پوست به كار مي رود. با اين حال پروفايلو پوست را پر نمي كند و روي سفت كردن پوست تمركز دارد. خود پوست به طور طبيعي با شلي پوست مقابله مي كند. درمان پروفايلو براي نواحي زير مناسب است:

·         صورت

·         گردن

·         ناحيه دكلته

·         بازو

·         دست

ژل پروفايلو بي خطر و بدون  درد است و به لايه پوست تزريق مي شود. اين كار به طور موثر سلول هاي پوستي را تغذيه مي كند و تا زماني كه سفتي طبيعي پوست دوباره به دست آيد اين كار ادامه پيدا مي كند. اين درمان منحصر به فرد طي ۴ تا ۸ هفته نتايج خود را نشان مي دهد.

پروفايلو براي چه افرادي مناسب است؟

اين درمان براي هر كسي كه پوستي افتاده و شل دارد مناسب است. اين به اين معني است كه براي افراد بالاي ۳۰ سال قابل تزريق است. پروفايلو روند پيري پوست را كاهش مي دهد. بعد از ۳۰ سالگي ميزان الاستين، كلاژن و اسيد هيالورونيك كاهش پيدا كرده و به همين دليل باعث افتادگي پوست مي شود.

بيشتربخوانيد... ژل خط خنده چيست؟

هزينه تزريق

هزينه تزريق پروفايلو در هر ناحيه از بدن ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان است كه شامل تزريق ۲ ميلي ليتر در هر جلسه مي شود.

منبع: مجله اينترنتي زيبايي فيلربيني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۱:۲۸ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

برنامه غذايي خوب براي بارداري چه ويژگي هايي دارد؟

رژيم غذايي سالم بخش مهمي از سبك زندگي سالم در همه زمان‌هاست، اما در دوران بارداري و قبل از آن، حياتي‌تر هم هست. رژيم غذايي بارداري مناسب به سلامت شما و رشد بهتر جنين‌تان كمك مي‌كند.

در رژيم بارداري نيازي نيست كه خود را محدود كنيد، اما مهم است كه هر روز انواع غذاهاي مختلف بخوريد و مواد مغذي كافي و مورد نياز خود و جنين را دريافت كنيد.

بهترين كار اين است كه ويتامين‌ها و مواد معدني را از غذاهايي كه مي‌خوريد دريافت كنيد، اما زماني كه باردار هستيد شايد لازم باشد (زيرنظر پزشك) مكمل نيز مصرف كنيد تا مطمئن شويد همه مواد معدني مورد نيازتان را دريافت مي‌كنيد. اكنون مهم‌ترين ويژگي‌هاي يك رژيم غذايي بارداري خوب را مي‌آوريم.

به قدر كافي و لازم كالري دارد!

احتمالاً متوجه خواهيد شد كه بيشتر از حد معمول گرسنه مي‌شويد، اما نيازي نيست دوبرابر غذا بخوريد؛ حتي اگر منتظر دوقلو هستيد. سعي كنيد هر روز يك صبحانه سالم بخوريد، تا به ميان وعده‌هايي كه داراي چربي و قند بالا هستند، ميل پيدا نكنيد.

شامل ميان وعده‌هاي سالم است!

در رژيم غذايي بارداري، ميان وعده براي مادر باردار مهم است. اگر بين وعده‌هاي غذايي‌تان، گرسنه مي‌شويد، سعي كنيد از ميان وعده‌هاي حاوي چربي و يا قند بالا مانند شيريني‌ها، بيسكويت‌ها، چيپس يا شكلات استفاده نكنيد. در عوض، خوراكي‌هاي سالم‌تري انتخاب كنيد.

بيشتربخوانيد... محاسبه bmi چيست

داراي مواد معدني و مغذي كافي است!

سعي كنيد منابع لبني مانند شير، پنير، فروم فريس (پنير خامه‌اي كم چرب) و ماست را در رژيم غذايي بارداري خود مصرف كنيد، چراكه اين منابع، حاوي كلسيم و ساير مواد مغذي مورد نياز شما و كودك‌تان هستند. تا حد امكان انواع غذاهاي كم چرب را انتخاب كنيد. ضمنا برخي از پنيرها هستند كه بايد در رژيم بارداري از آنها اجتناب كنيد، از جمله پنيرهاي پاستوريزه نشده.

منبع: مجله اينترنتي رژيم هاي لاغري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۷:۴۴ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)