دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

اهميت استفاده از كلر در استخر

استفاده از كلر در استخر باعث ضدعفوني كردن استخر مي شود و باكتريها و آلودگي هاي آب را از بين مي برد. البته لوازم استخر ديگري نيز جهت نظافت استخر و ضدعفوني كردن استخر از جمله پمپ استخر،فيلتر استخر، جارو استخر و ساير تجهيزات استخر در جهت ضدعفوني كردن استخر موثر مي باشد. استفاده از كلر استخر در كنار مزايايي كه دارد،در صورت استفاده بيش از حدمعايبي را نيز دارد. معمولا مي دانيم كه كلر بيش از حد در آب استخر، مي تواند باعث ايجاد بوي نامطبوع در استخر شود. همچنين پوست را تحريك كرده و باعث قرمزي چشم مي شود. اما اگر بدانيد ، قرمزي چشم و تحريك پوست به دليل كلر موجود در آب نيست، باور مي كنيد؟ در واقع كلر استخر يك ماده شيميايي است كه نقش مهمي در بهداشت استخر شنا دارد و در صورت استفاده صحيح از آن كاملا بي خطر است. اما چرا استخر به كلر نياز دارد؟ اهميت كلر در استخر چيست؟

كلر چگونه استخر را تميز نگه مي دارد؟

استخرهاي شنا براي ضد عفوني كردن و ايمن بودن در آن به كلر استخر نياز دارند. كلر با جلوگيري از رشد جلبكها به تميز نگهداشتن آب كمك مي كند و با حمله و خنثي سازي باكتري ها و ميكرو ارگانيسم هاي مضر، آب استخر را ايمن و تميز نگه مي دارد. تركيب كلر در آب بر اثر يك اتفاق شيميايي ساده مي باشد. هنگامي كه كلر را به آب استخر اضافه مي كنيد، كلر به دو مولكول حياتي اسيدهيپوكلروز و يون هيپوكلريت تجزيه مي شود. اين دو ماده با حمله به ديواره سلول هاي ميكروارگانيسم، باعث از بين رفتن ميكروارگانيسمها مي شوند. اسيد هيپوكلروز بسيار سريع و تنها در عرض چند ثانيه مي تواند يك موجود زنده را اكسيد كند. در حالي كه يون هيپوكلريت براي انجام اين كار به 30 دقيقه زمان نياز دارد. اما اين نكته را در نظر داشته باشيد كه هر دو ماده شيميايي براي استخر شما حياتي مي باشد.

اهميت شيمي آب استخر در بهداشت آن

حفظ اعتدال شيميايي آب استخر و ميزان درست كلر و حفظ آن، تنها راه براي تميز نگه داشتن آب استخر مي باشد. مهمترين عامل در ايمني آب استخر ميزان ph آب استخر مي باشد. ph آب استخر بايد بين 7.2 تا 7.8 باشد، زيرا بدن انسان ميتواند سطح ph تا 7.4 را تحمل كند. زيرا در اين سطح ph پوست، چشم، تنفس دچار مشكل نمي شود. همچنين اين ph براي كلر نيز ايده آل است. اگر ph آب استخر خيلي زياد باشد، اسيد هيپوكلروز كافي وجود نخواهد داشت. در نتيجه تميز كردن استخر به زمان زيادي نياز خواهد داشت. دومين عامل مهم در ايمني آب استخر، ميزان كلر آزاد مي باشد. استخرهاي شنا براي تميز ماندن به كلر در سطح مناسب نياز دارند. مراكز كنترل و پيشگيري از بيماري ها ميزان مناسب سطح كلر آزاد براي استخر را ppm 1-3 و براي جكوزي و وان آب گرم 4-2 ppm توصيه مي كند. بايد حداقل در هفته 2 الي 3 مرتبه كلر استخر و ph آب استخر را بررسي نماييد و در صورت لزوم تنظيم كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۲:۱۴ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

شيرين كننده مصنوعي چه كاربردي دارد؟

شيرين كننده مصنوعي جايگزين قند طبيعي است كه شيريني آن چندين برابر بيشتر از شكر احساس مي‌شود. كالري كمتر اين نوع شيرين كننده‌هاي مصنوعي باعث شده تا بتوان از آن در غذاهاي فرآوري شده همچون لبنيات، آب‌نبات‌ها، نوشابه، مربا و ساير محصولات استفاده كرد.

شيرين كننده‌هاي مصنوعي هميشه مخالفان و موافقان زيادي داشته‌اند. برخي متخصصان معتقدند اين نوع قند مصنوعي باعث افزايش خطر ابتلا به سرطان، قند خون و آسيب به سلامت روده مي‌شود. از طرفي تعدادي ديگر از مقامات بهداشتي مصرف شيرين كننده مصنوعي را بي‌خطر مي‌دانند و آن را جايگزين مناسبي براي پايين آمدن قند خون يا كاهش وزن توصيه مي‌كنند.

نحوه عملكرد شيرين كننده مصنوعي

سطح زبان پوشيده از جوانه‌هاي چشايي است كه داراي چندين گيرنده مختلف هستند تا بتوانند طعم‌هاي متفاوت را تشخيص دهند. گيرنده‌هاي چشايي پس از خوردن غذا با مولكول آن مواجه خواهند شد. برقراري ارتباط بين گيرنده چشايي زبان و مولكول غذا باعث ارسال سيگنالي به مغز براي شناسايي طعم‌ها مي‌شود.

مولكول شيرين كننده مصنوعي بسيار مشابه مولكول قند ساخته شده تا گيرنده چشايي بتواند سيگنال طعم شيرين را براي مغز بفرستد. اما تركيبات شيرين كننده‌هاي مصنوعي بسيار متفاوت بوده و بدن نمي‌تواند از آن‌ها كالري تجزيه كند، به‌همين دليل اين نوع قندهاي جايگزين به شيرين كننده بدون كالري شهرت دارند.

خوب است بدانيد كه شيرين كننده مصنوعي از گذشته مورد توجه افراد ديابتي و داراي اضافه وزن بود. اما جديدترين تحقيقات نشان‌دهنده برخي عوارض اين نوع جايگزين شكر است كه ارتباط مستقيم با سلامت بدن دارد.

كاربرد شيرين كننده مصنوعي

بيشترين موارد مصرف شيرين كننده‌هاي مصنوعي شامل موارد زير است:

·         پودينگ

·         محصولات لبني

·         انواع شيريني

·         پخت كيك و نان

·         مربا و ژله‌ها

·         آب‌نبات

·         مواد غذايي كنسروي

·         نوشيدني‌ها

·         انواع نوشابه‌ها

شكر و شيرين كننده‌هاي قندي علاوه‌بر افزودن طعم شيرين به مواد غذايي باعث حجم‌دهي به آن‌ها مي‌شوند. اما شيرين‌كننده‌هاي مصنوعي ممكن است نتوانند به خوبي باعث حجم كيك يا نان شوند. يادتان باشد مصرف اين نوع قند جايگزين بيش از حد در طول روز مضر خواهد بود و تأثير سوء مي‌گذارد.

كاربرد شيرين كننده مصنوعي در پخت‌وپز بسيار زياد است. اما قبل از استفاده ابتدا بسته‌بندي و طعم‌دهي آن‌ها را مطالعه كنيد. زيرا برخي از شيرين كننده‌هاي مصنوعي داراي طعم خاصي هستند كه مي‌تواند بر روي طعم نوشيدني يا غذاها اثر بگذارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۴۷:۵۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

نشتي بعد از عمل اسليو معده

نشتي بعد از عمل اسليو معده ممكن است براي برخي ترسناك به نظر برسد. ولي بهتر است بدانيد اين عارضه بسيار نادر است. و ميتوان تا حدود زيادي از آن جلوگيري نمود. در ادامه با مجله اسليوسرجن همراه باشيد.

عمل اسليو معده:

قبل از آنكه به بررسي عارضه نشتي بعد از عمل اسليو معده بپردازيم بهتر است بدانيد كه عمل جراحي اسليو معده درماني دائمي با نتيجه اي غير قابل بازگشت است كه در بيماراني با BMI يا شاخص توده وزني بالاتر از ۳۵ انجام مي گردد. همچنين افرادي با شاخص توده بدني بين ۳۰ تا ۳۵ نيز مي توانند طي شرايطي اين عمل را انجام دهند.

هدف از انجام اين عمل جراحي كاهش حجم معده و در نتيجه كنترل حجم غذاي مصرفي، كاهش كالري ورودي به بدن، كاهش وزن و درمان يا كنترل بيماري هاي زمينه اي به مرور زمان است.

بيشتربخوانيد... آمبولي بعد از عمل اسليو

همچنين در اين عمل جراحي غدد ترشح كننده هورمون گرسنگي نيز از بدن خارج شده و بدين ترتيب اشتهاي بيمار كنترل مي گردد. اين عمل جراحي به صورت لاپاراسكوپي انجام شده و دوران نقاهت كوتاهي دارد. بيماران در صورت رعايت مراقبت هاي بعد از عمل مي توانند حدود ۶۰ درصد از اضافه وزن اوليه خود را طي يك سال كاهش دهند.

نشتي اسليو معده به چه معناست؟

نشتي معده يكي از عوارض اسليو معده محسوب مي شود و به معني وجود سوراخ يا درز كوچكي در كيسه ي جديد معده و خروج شيره گوارشي از معده به درون شكم مي باشد.

بيشتربخوانيد... استپ وزن بعد از اسليو

چرا علائم نشتي اسليو معده بايد جدي گرفته شود؟

هنگامي كه شيره گوارشي از معده خارج مي شود، مي تواند موجب درد شديد و آسيب به ارگان هاي داخلي و بافت هاي ديگر بدن شود. عدم درمان به موقع اين وضعيت مي تواند موجب مرگ بيمار شود.

علائم نشتي اسليو معده كدامند؟

برخي از شايع ترين علائم و نشانه هاي نشتي اسليو معده عبارت است از:

·         افزايش ضربان قلب

·         تنگي نفس

·         درد در ناحيه شكم

·         درد در قفسه سينه

·         شانه درد

·         سرگيجه

·         تب

·         احساس بيماري و نگراني

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۴:۲۲ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

علائم بي اختياري ادرار چيست؟

در واقع علائم اين مشكل در كودكان بسيار صريح بوده و هر والديني توانايي تشخيص آن را دارد. به طور كلي اگر كودك شما به سني رسيده باشد كه از پوشاك استفاده نكند و براي رفع نيازهاي بهداشتي خود به شما خبر دهد، اين قابليت را نيز دارد كه ادرار خود را كنترل كند. در نتيجه اگر شما خيسي در شلوار و يا لباس كودكتان مشاهده كرديد و پس از بررسي آن فهميديد كه كودكان ادرار كرده است، مي‌توانيد به بي اختياري ادرار در كودكتان پي ببريد. با اينكه براي بسياري از والدين اين سؤال پيش مي‌آيد كه بي اختياري ادرار در كودكان نشانه چيست؟ بايستي گفت كه در كودكان اين مشكل طبيعي است. البته بي اختياري ادرار در كودكان ۳ساله تا ۶ساله از ساير سنين شايع‌تر است. بهترين تصميم مراجعه به يك دكتر بي اختياري ادرار است.

علل بي اختياري ادرار در كودكان

بي اختياري ادرار در كودكان به دو زمينه كلي بي اختياري ادرار شبانه و بي اختياري ادرار روزانه تقسيم مي‌شود كه هر كدام از اين زمينه‌ها علل منحصر به فرد خود را دارند. البته شايان ذكر است كه بي اختياري شبانه در كودك شايع‌تر است. علت بي اختياري ادرار در كودكان توسط دكتر اورولوژي اطفال به شرح زير است:

علل بي اختياري ادرار شبانه

·         مشكلات رشد

·         توليد بيش از حد ادرار و ناتواني در واكنش به سيگنال‌هاي فيزيولوژيكي طبيعي

·         از والدينشان به طور ارثي به آن‌ها منتقل شده است

·         ناهنجاري‌هاي آناتومي

·         ناهنجاري‌هاي عصبي

·         ناهنجاري‌هاي غدد درون ريز.

بيشتربخوانيد.... انواع بي اختياري ادرار

علل بي اختياري ادرار روزانه

·         نگه داشتن ارادي ادرار

·         عفونت مجاري ادراري

·         يبوست و ادرار ناشي از خنديدن

البته يكبار ديگر تاكيد مي‌كنيم كه بسياري از علل بي اختياري ادرار در كودكان طبيعي بوده و والدين نبايد دچار اضطراب و ترس شوند. اما بهتر است در صورت تداوم شب ادراري حتماً به يك پزشك مراجعه كنند.

منبع: مجله آنلاين بيمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۰:۵۶ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ايمن ترين روش هاي جراحي لاغري

بر خلاف شايعات رايج درباره عمل لاغري، اين عمل امروزه بسيار ايمن و كم خطر انجام مي شود. همچنين اكنون جراحي هاي لاغري بر خلاف گذشته كه به دليل استفاده از روش هاي باز و تهاجمي بسيار چالش برانگيز تر بود، به روش لاپاراسكوپي كه جديدترين روش جراحي لاغري است. در ادامه به توضيح برخي از كم تهاجم ترين و ايمن ترين جراحي هاي لاغري مي پردازيم:

اسليو معده (آستيني كردن معده)

جراحي اسليو معده عبارت است از برداشتن حدود ۸۰ درصد از معده كه شامل قسمت توليد كننده هورمون گرسنگي(گرلين) نيز مي باشد. معده باقي مانده بخيه زده مي شود و شكلي باريك و دراز مانند موز يا آستين پيدا مي كند.

·         نحوه كاهش وزن: با كوچك شدن حجم معده و از بين رفتن هورمون گرسنگي بيمار كالري بسيار كمتري دريافت كرده و وزن وي به طرز چشمگيري كاهش پيدا مي كند.

·         ميزان كاهش وزن تقريبي: اكثر بيماران پس از اسليو معده حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از وزن اضافي خود را طي ۶ تا ۱۲ ماه و ۵۰ تا ۷۰ درصد از آن را طي ۲سال از دست خواهند داد. سرعت كاهش وزن در اين جراحي نسبت به باي پس معده كمتر است كه همين موجب كاهش احتمال افتادگي پوست پس از جراحي لاغري مي شود.

حلقه معده

حلقه قابل تنظيم معده شامل قرار دادن يك بند يا حلقه به دور بخش فوقاني معده و تشكيل يك كيسه كوچك بالاي حلقه مي باشد. بخش تحتاني معده در زير حلقه قرار خواهد گرفت. حلقه معده جراحي كم تهاجمي است و به روش لاپاراسكوپي انجام خواهد شد

·         نحوه كاهش وزن: حلقه معده با محدود كردن معده، كاهش احساس گرسنگي و كاهش سرعت هضم غذا به كاهش وزن فرد كمك مي كند. اين حلقه قابل تنظيم بوده و مي توان بعد ها آن را از بدن خارج كرد.

·         ميزان كاهش وزن تقريبي: بيمار ۵۰ درصد از وزن اضافي بدن خود را طي دو سال از دست خواهد داد.

باي پس معده

باي پس معده جزء جراحي هاي كم تهاجمي است زيرا به روش لاپاراسكوپي انجام مي شود. طي اين جراحي، قسمتي از معده باي پس و كنار گذاشته مي شود و بخش باقي مانده معده بخيه زده مي شود. در عين حال قسمتي از روده كوچك نيز بريده شده و به معده جديد متصل مي شود.

·         نحوه كاهش وزن: بيمار پس از باي پس معده بسيار سريع تر از قبل احساس سيري مي كند. همچنين به دليل تغيير مسير عبوري غذا از روده، ميزان كالري و مواد غذايي كمتري به بدن جذب مي شود.

·         ميزان كاهش وزن تقريبي: ۶۵ تا ۸۰ درصد وزن اضافه بدن طي ۱۸ ماه كاهش خواهد يافت.

بيشتربخوانيد... پليسه معده


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۱:۵۱ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ارتودنسي چند دندان به چه نحوي انجام مي شود؟

ارتودنسي دندان فوايد بي شماري براي افراد دارد. ظاهر بسياري از بيماران بعد از انجام درمان ارتودنسي، تغييرات مثبت زيادي مي كند؛ به علاوه ارتودنسي دندان با سلامتي كل بدن ما در ارتباط است و بر كارهايي مانند جويدن مواد غذايي، صحبت كردن و حتي تميز كردن دندان ها و حفظ بهداشت دهان و دندان هم اثر گذار است. علي رغم تمام فوايد و نكات مثبت درمان ارتودنسي، تحمل دستگاه هاي ارتودنسي براي برخي از افراد مشكل است. براي بعضي از بيماران، به ويژه كساني كه ناهنجاري و مشكلات كمي در دندان هاي خود دارند اين سوال پيش مي آيد كه آيا مي توانند فقط چند دندان خود را ارتودنسي كنند؟ يا بايد از درمان ارتودنسي براي تمامي دندان هايشان استفاده كنند؟ به عبارت بهتر آيا امكان انجام ارتودنسي چند دندان وجود دارد؟ اگر چنين امكاني وجود داشته باشد، هم بيمار سختي هاي كمتري را تحمل مي كند و هم هزينه‌هاي ارتودنسي او كاهش مي يابند. با مجله اينترنتي ارتوبلاگ همراه باشيد.

اهميت درمان ارتودنسي چيست؟

بعضي از افراد كه دندان هاي نسبتا مرتبي دارند و بي نظمي به صورت محدود، فقط در چند دندان آنها ديده مي شود، تصور مي كنند كه انجام ارتودنسي براي آنها ضرورتي ندارد. در اصل اين افراد تصور مي كنند كه انجام درمان ارتودنسي فقط زماني لازم است كه دندان ها به شدت نامنظم باشند. بايد بگوييم كه اين تصور غلط است؛ زيرا حتي اگر چند دندان شما كج باشند؛ همان آسيب ها را براي سلامتي شما به دنبال خواهند داشت.

بيشتربخوانيد... ايمپلنت فوري دندان

ارتودنسي چند دندان

اگر تصور مي كنيد كه فقط چند دندان شما، نه همه دندان ها، به اصلاح از طريق درمان ارتودنسي نياز دارند، بايد ابتدا نزد يك متخصص ارتودنسي برويد. متخصص ارتودنسي تنها به معاينه كردن دندان هاي شما اكتفا نمي كند؛ بلكه او به كمك ابزار تشخيصي ديگري مانند عكس برداري هاي راديوگرافي، تهيه قالب از فكين و دندان ها و تهيه مدل هاي گچي آنها، به دقت وضعيت دندان هاي شما را بررسي مي كند و حتي ممكن است معلوم شود كه كل فك شما به ارتودنسي نياز دارد. اما اگر فرد خوش شانسي باشيد و فقط چند دندان شما، آن هم در مجاورت يكديگر و در يك فك، كج و نامنظم باشند؛ در اين صورت متخصص ارتودنسي مي تواند از درمان ارتودنسي فقط براي چند دندان محدود شما استفاده كند يا حتي مشكل شما را تنها با يك نگه دارنده ساده حل كند؛ البته هميشه چنين وضعيتي وجود ندارد.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي براي كودكان

طول مدت درمان ارتودنسي چند دندان

منطقي است اگر تصور كنيد كه در صورت انجام ارتودنسي فقط براي چند دندان، طول مدت درمان ارتودنسي به نسبت انجام ارتودنسي براي كل دندان هاي فك كمتر است. البته در مورد طول مدت درمان ارتودنسي، ما نمي توانيم يك نظر قطعي به شما بدهيم؛ زيرا بايد حتما متخصص ارتودنسي دندان هاي شما را به دقت معاينه كند و تنها ارتودنتيست است كه مي تواند بگويد كه درمان ارتودنسي شما تا چه مدتي طول مي كشد. در اين مورد دو امكان وجود دارد؛ يكي آنكه فقط براي چند دندان از ارتودنسي استفاده مي شود و مدت زمان كمي، مثلا شش ماه درمان شما طول خواهد كشيد يا ممكن است با اينكه فقط براي چند دندان از درمان ارتودنسي استفاده شده است، باز هم طول مدت درمان ارتودنسي به اندازه حالت عادي و زماني است كه همه دندان ها به انجام ارتودنسي نياز دارند.

بيشتربخوانيد... قيمت ايمپلنت 1402


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۱:۰۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ارتباط ارتودنسي و ديابت

بيماري قند يا ديابت يك بيماري متابوليكي است كه حداقل در حدود 3 تا 4 درصد جمعيت جهان داراي اين بيماري مي باشند و روز به روز در حال افزايش است. اين بيماري توسط هايپرگلايسمي مزمن ناشي از كمبود مديريت انسولين و يا نقص در ترشح انسولين بوجود مي آيد. در ادامه با مجله اينترنتي ارتودنسي دندان همراه باشيد. 

ديابت شامل دو نوع است:

ديابت نوع اول كه كمبود در ترشح انسولين است و فرد مبتلا بايد انسولين تزريق كند و بدليل بروز سريع علائم در دوره نوجواني، ديابت نوجواني نيز ناميده مي شود. ديابت نوع دوم كه غير وابسته به انسولين و فرد مبتلا نياز به تزريق انسولين ندارد. ديابت نوع دوم تركيبي است از مقاومت در برابر انسولين و واكنش ناكافي ترشح انسولين جبراني.

 امروزه هيچ محدوديتي براي مراحل انجام ارتودنسي وجود ندارد و بسياري از افرادي كه ديابت دارند به درمان ارتودنسي احتياج دارند. اما بايد در نظر داشت كه حركت دندان در ارتودنسي با بازسازي استخوان صورت مي گيرد. در افراد مبتلا به ديابت زمينه ابتلا به بيماري هاي پريودنتال افزايش مي يابد. هنگامي كه استخوان از بين مي رود دندان هاي اطراف را از دست مي دهد اغلب اين دندان ها به موقعيت هاي نامطلوب حركت مي كنند. از دست دادن استخوان همراه با التهاب مي تواند در حركت دندان در ارتودنسي، حركت هاي غير قابل پيش بيني ايجاد كند.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي سلبريتي ها

ديابت ممكن است در هر سني وجود داشته باشد بنابراين:

يك فرد ديابتي كه به دنبال درمان ارتودنسي مي باشد بايد مراقب قند خون خود باشد و با كنترل قند خون، قند خون منظم و پايداري داشته باشد. بيماران ديابتي به شرط اينكه دوره مراقبت بهداشت دهان و دندان را رعايت كنند و برنامه منظمي داشته باشند مي توانند درمان ارتودنسي خود را شروع كنند. افراد مبتلا به ديابت كه بيماري آنها بخوبي كنترل شده است، مانعي براي درمان ارتودنسي ندارند. در بيماراني كه وضعيت بيماري آنها كنترل نشده و يا سطح كنترل ضعيف است درمان ارتودنسي انجام نمي شود. حفظ بهداشت در ارتودنسي در بيماران ديابتي از اهميت ويژه اي برخوردار است. بهترين متخصص ارتودنسي با در نظر گرفتن شرايط و نوع ديابت بيماران خود را بررسي كرده و درمان ارتودنسي را شروع مي كند.

بيشتربخوانيد.... انواع براكت ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۲:۲۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

همه چيز درباره ي لمينت كريستالي

لمينت كريستالي نسل جديدي از انواع لمينت هاست كه ديگر مشكلات لمينت هاي سراميكي و قديمي را ندارد. در واقع يكي از مشكلاتي كه لمينت هاي قديمي داشتند، تراشيدن دندان ها بود. يعني احتياج بود كه براي گذاشتن لمينت سراميكي ابتدا كمي دندان تراشيده شود كه اين موضوع آسيب جدي به دندان وارد مي كرد. ظهور لمينت هاي كريستالي، كمك بسيار زيادي در حفظ سلامت دندان ها در كنار استفاده از لمينت كرد. با مجله اينترنتي ارتودنسي دندان همراه باشيد.

ويژگي هاي برجسته ي لمينت كريستالي

يكي از برترين ويژگي هايي كه اين لمينت ها دارند، ضخامت خيلي نازك آن هاست. ويژگي مهم ديگر لمينت كريستالي كه در واقع نوعي مزيت نيز محسوب مي شود، اين است كه اين لمينت ها براي نصب شدن تنها به چسب نياز دارند و خيلي راحت بر روي دندان مي چسبند. اين لمينت ها شباهت خيلي خيلي زيادي به ميناي خود دندان دارند. درخشندگي بالاي اين لمينت هاي، زيبايي دندان ها چند برابر كرده و همچنين ساختار كريستالي ان ها، از جذب هر گونه مواد رنگي و آب، مبرا مي باشد.

تفاوت كامپوزيت با لمينت هاي كريستالي

به طور كلي هم كامپوزيت و هم لمينت دندان كريستالي براي اينكه اجرا شوند، ابتدا بايد اصلاحاتي در ايراداتي كه در داخل دندان و دهان وجود دارند، انجام شود. ايراداتي مانند پوسيدگي دندان ها، شكستگي دندان ها، فاصله ي بين دنداني، ترك هاي دنداني و رنگ تيره ي دندان ها. اما كامپوزيت به نسبت لمينت كريستالي ضخيم تر بوده و ظاهري زمخت تر دارد. زماني كه براي نصب كامپوزيت صرف مي شود به مراتب خيلي بيشتر از زماني است كه براي نصب لمينت هاي كريستالي گذاشته مي شود.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي بهتر است يا كامپوزيت

چه مواردي بر روي هزينه هاي نصب لمينت هاي كريستالي تاثير مي گذارند؟

قيمت استفاده از لمينت هاي كريستالي به موارد خيلي زيادي بستگي دارد اما چيزي كه واضح است، بيشتر بودن قيمت لمينت كريستالي به نسبت لمينت هاي سراميكي قديمي مي باشد. يكي از مهم ترين وارد موثر بر روي قيمت لمينت هاي كريستالي، كلينيك دندانپزشكي است كه انتخاب مي شود. مورد دوم، برند لمينتي است كه استفاده ميشود و مورد بعدي كه اتفاقا خيلي هم مهم است، ميزان بهم ريختگي دندان ها و مشكلاتي است كه دندا ها قبل از گذاشتن لمينت دارند. يادتان باشد كه در خدمات اين چنيني مانند ايمپلنت دندان، بليچينگ دندان، كامپوزيت دندان، انواع لمينت دندان، ترميم دندان شكسته، دندانپزشكي كودكان و... هرگز گول قيمت كمتر و ارزاني را نخوريد. چون استفاده از مواد بي كيفيت و عدم تخصص پزشك مربوطه مي تواند موارد جبران ناپذيري را براي شما به وجود آورد.

بيشتربخوانيد... روش‌‌ هاي ارتودنسي تك دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۳:۲۵ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

نشتي اسليو معده به چه معناست؟

نشتي معده يكي از عوارض جراحي لاغري اسليو معده محسوب مي شود و به معني وجود سوراخ يا درز كوچكي در كيسه ي جديد معده و خروج شيره گوارشي از معده به درون شكم مي باشد.

علائم نشتي اسليو معده كدامند؟

برخي از شايع ترين علائم و نشانه هاي نشتي اسليو معده عبارت است از: 

·         افزايش ضربان قلب

·         تنگي نفس

·         درد در ناحيه شكم

·         درد در قفسه سينه

·         شانه درد

·         سرگيجه

·         تب

·         احساس بيماري و نگراني

در صورتي كه پس از جراحي اسليو معده به هر يك از علائم نشتي اسليو معده دچار شديد سريعا به پزشك خود اطلاع دهيد.

تشخيص و درمان نشتي اسليو معده

تشخيص نشتي اسليو معده از طريق آزمايش دستگاه گوارش فوقاني(GI) يا سي تي اسكن انجام مي شود. در هر دو روش بيمار مايعي به نام كنتراست مي نوشد و سپس از طريق عكس هاي ايكس ري مشخص مي شود كه آيا كنتراست از معده نشت كرده يا خير. اگر بيمار علائم نشتي در اسليو معده را داشته باشد ولي آزمايشات چيزي نشان ندهند، ممكن است جراح لاغري دستور يك عمل اورژانسي را براي پيدا كردن نشتي بدهد.

نشتي باي پس معده

 باي پس معده يكي از متداول ترين جراحي هاي لاغري است. طي جراحي باي پس معده، بخش پاييني معده كنار گذاشته مي شود و تنها قسمت بالاي معده باقي مي ماند. بخش اول روده كوچك بريده مي شود. ابتداي آن به كيسه جديد معده متصل مي شود كه به اين نقطه تلاقي، يك آناستوموز مي گويند. انتهاي اين لوله نيز به بقيه روده كوچك وصل مي شود و يك آناستوموز  ديگر مي سازد. جراح اسليو در صورتي  عمل باي پس معده را توصيه مي كند كه بيمار داراي شاخص توده بدني(BMI) 40 به بالا و يا ۳۵ به بالا به همراه بيماري هاي مرتبط با چاقي باشد. شاخص توده بدني بالاي ۴۰ به اين معناست كه فرد بيش از ۴۵ كيلوگرم اضافه وزن دارد. مانند هر جراحي ديگري، باي پس معده نيز در كنار مزاياي فراوان، معايبي نيز دارد كه در اين قسمت به يكي از شايع ترين عوارض عمل باي پس معده يعني نشت آناستوموز مي پردازيم.

بيشتربخوانيد... بوتاكس معده

علائم نشتي باي پس معده

نشتي ممكن است در هر يك از آناستوموز ها يه وجود آيد. نشت آناستوموز بسته به نوع جراحي (باز يا لاپاراسكوپي) در ۱.۵ تا ۶ درصد از عمل هاي باي پس اتفاق مي افتد. نشت آناستوموز ممكن است طي چندين هفته پس از جراحي بروز پيدا كند اما اكثر نشت ها طي ۳ روز پس از جراحي ايجاد مي شوند.علائم و نشانه هاي نشتي باي پس چيست؟

·         افزايش سرعت ضربان قلب

·         تب

·         معده درد

·         ترشح از جاي زخم

·         حالت تهوع و استفراغ

·         درد در شانه سمت چپ

·         كاهش فشار خون

·         كاهش توليد ادرار


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۹:۳۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

انتخاب بهترين رنگ ها در ارتودنسي دندان رنگي

ارتودنسي دندان رنگي چيست؟ در طول درمان ارتودنسي، ممكن است رنگ دندان ها به رنگ خاكستري يا قهوه اي تيره شود، تغيير رنگ دندان يك پديده نادر است، اما ممكن است به عنوان اختلالي در بيماران ايجاد شود كه ممكن است رابطه پزشك و بيمار را مختل كند.

چند بار مي توانم  رنگ براكت ها  را تغيير دهيم؟ 

اينكه ارتودنتيست شما چند بار بريس شما را تنظيم مي كند بسته به سرعت حركت دندان هاي شما متفاوت خواهد بود، اما براي بيشتر افراد، اين تنظيمات هر شش تا هشت هفته يك بار اتفاق مي افتد. هر بار كه متخصص ارتودنسي شما بندهايتان را محكم مي كند، فرصتي براي انتخاب نوارهاي رنگي جديد خواهيد داشت، شما مي توانيد مجددا رنگ سابق را انتخاب كنيد و يا متناسب با استايل جديد خود رنگ آنها را تغيير دهيد.

بيشتربخوانيد... قيمت ارتودنسي

آيا در انتخاب رنگ ارتودنسي رنگي آزاد هستم؟

ارتودنسي رنگي چنانچه قبلا هم گفتيم تنوع رنگي بسياري در بريس ها به شما داده است كه مي توانيد هر كدام را كه مي پسنديد انتخاب كنيد. اما پيشنهاد مي كنيم تا قبل از هر اقدامي براي اينكار به موارد زير توجه نماييد، براي اينكه دندان هاي خود را سفيد تر نشان دهيد مي توانيد از كش هاي سفيد رنگ براي اينكار استفاده كنيد اما به ياد داشته باشيد كه كش ارتودنسي سفيد ميزان توجه بيشتري را براي حفظ تميزي و سفيد نگهداشتن آنها را مي طلبدرنگ زرد دندان هاي شما را زردتر نشان خواهد داد. اگر از افراد خاص پسند هستيد و انتخاب شما هميشه مشكي است بايد بگوييم اينبار در اشتباه هستيد؛ چرا كه با انتخاب كش هاي سياه رنگ دندان هاي سالم خود را پوسيده نشان خواهيد داد؛ بنابراين با اينكه اين شماييد كه رنگ بريس هاي خود را انتخاب مي كنيد اما براي داشتن بهترين انتخاب بايستي كمي انتخاب هاي خود را محدود كرده و عوامل بسياري را در نظر بگيريد.

بندهاي رنگي ارتودنسي

به طور كلي دستگاه ارتودنسي ثابت از اجزاي متفاوتي تشكيل شده است كه مي توان به بريس ها و براكت ها همراه با كش ارتودنسي اشاره كرد، براكت ارتودنسي عموما به صورت فلزي مي باشد و در صورت نياز از روش هاي درماني متفاوت مي توان استفاده كرد كه شامل براكت هاي سراميكي و يا ارتودنسي ضفاف و … مي شود .اما بندها و كش ارتودنسي رنگبندي هاي متفاوتي را شامل مي شود كه در جلسات مراجعه مي توانيد اين رنگ ها را انتخاب كرده و امتحان كنيدلازم به ذكر است كه بدانيد ارتودنسي رنگي در روش درمان ارتودنسي ثابت قابل استفاده مي باشد؛ زيرا در ارتودنسي متحرك، از براكت هاي فلزي ارتودنسي استفاده نمي شود و تنها مي توان از پلاك هاي متحرك استفاده كرد.

انواع رنگ هاي ارتودنسي را مي توان در موارد زير بيان داشت:

رنگ هاي سفيد و شفاف، كش هاي سفيد و شفاف براي افرادي كه نمي خواهند ارتودنسي آنها جلب توجه كند مناسب مي باشد؛ زيرا سبب جلب توجه كمتر مي شود، رنگ هاي نقره اي و خاكستري، كش هاي خاكستري به جهت هماهنگي رنگي با براكت هاي ارتودنسي بسيار مناسب مي باشد و ظاهر يكنواختي خواهد داشت، رنگ هاي نئوني روشن، رنگ هاي متاليك تيره، رنگ هاي شب رنگ، براي انتخاب هر يك از انواع رنگ كش ارتودنسي با پزشك خود مشورت كنيذ؛ زيرا برخي از رنگ ها در ارتودنسي رنگي سبب نازيبايي در دندان و لبخند مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۳:۰۴ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)