دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

معایب فیلر بینی و عوارض آن چیست؟

فیلر بینی دارای دارای انواع ترکیب موثر می باشد که این نوع ترکیبات موثر در فیلرها برای اصلاح فرم بینی مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتربخوانید... قاتل سلولیت

فیلر بینی دارای دو نوع ترکیبات موثر می باشد که این ترکیبات باعث می‌شود تولید مواد کلاژن و الاستین افزایش پیدا نمایند که این نوع کلاژن و الاستین ها سازنده‌ی پوست هستند.

فیلرها بعد از پاک شدنشان طی چند ماه هنوز اثراتش قابل مشاهده می‌باشد. در حال حاضر فیلرها در برندهای مختلفی وجود دارند که برخی از آن برندها بهتر عمل کرده و نتیجه ی خوبی نیز می دهند به همین دلیل متخصصان از آنها استفاده می نمایند که لز پان‌ها نوعی از آن فیلرها می باشند.

معایب فیلر بینی

معایب فیلر بینی مانند مزایای فیلر بینی از نکاتی است که هر شخصی باید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشد تا با آگاهی کامل اقدام به انجام آن کند. قبل از هر چیزی باید بدانید فیلر به ترکیبات مختلفی گفته می شود که از خاصیت حجم دهندگی و پر کنندگی برخوردارند. اما فیلر هیالورونیک امروزه به عنوان پر کاربرد ترین فیلر مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل آن سازگاری با پوست انسان می باشد و عوارض بسیار کمی هم دارد.

بیشتربخوانید... فیلر پرفکتا

هدف از استفاده فیلر، زیبایی می باشد و ساخته دست خود بشر هستند. تقویت بخشیدن به زیبایی و حفظ آن می تواند از ویژگی ها و خواص بسیار مهم فیلرها باشد. تزریق فیلر بینی هم یک نوع جراحی بدون بیهوشی محسوب می شود که در زیبایی بینی نقش بسزایی خواهد داشت. فیلر در قسمت هایی که نامنظمی و فرورفتگی دارد، تزریق می شود و باعث پر شدن شان می گردد. البته حتما قبل از انجام تجویز پزشک پوست را باید داشته باشید تا هم از مزایا و هم از معایب فیلر بینی آگاهی داشته باشید.

بیشترین کاربرد فیلر بینی در پشت و کناره های آن است و بعد از اینکه تزریق فیلر انجام شد، توسط بدن مقداری بافت به وجود می آید که پر کردن نامنظمی ها را به دنبال دارد.

معایب فیلر بینی و عوارض آن چیست؟

از آنجایی که فیلرها توسط بشر ساخته شده اند و مواد مصنوعی در ساخت آن ها به کار برده شده است، ممکن است واکنش های حساسیتی و دفاعی را در پی داشته باشد.

 بدن یک فرد ممکن است نسبت به تزریق فیلر، واکنش دفاعی را به همراه داشته باشد و در نتیجه علائم مختلفی نظیر تورم، کبودی و عفونت بروز نماید.

برای جلوگیری از معایب فیلر بینی و عدم در پی داشتن عوارض، می توانید چند نکته را در نظر بگیرید که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

یکی از نکته های جلوگیری از معایب فیلر بینی بررسی بیماری زمینه ای فرد متقاضی می باشد.

به کار بردن فیلرهای مرغوب و با کیفیت در جلوگیری از معایب فیلر بینی بی تاثیر نیست.

فیلر باید به مقدار معقول و مناسبی به بینی تزریق گردد.

میزان حساسیتی که فرد متقاضی نسبت به فیلر بینی ممکن است از خود نشان دهد، باید بررسی شود.

از روش صحیح برای تزریق فیلر بینی توسط  متخصص پوست و مو باید استفاده کرد تا عوارضی به دنبال نداشته باشد.

منبع: بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۰:۰۷ توسط:Admin موضوع: زیبایی نظرات (0)

انواع جوش صورت نشانه چیست؟

یک نوع عارضه پوستی است، که با افزایش تولید چربی پوست و رشد سلول‌های پوستی باعث انسداد منافذ پوست شده، چربی پوست در داخل منافذ بسته شده تجمع می‌کند و باکتری ها از آن تغذیه می‌کنند و تکثیر می‌شوند. در این حالت جوش به وجود می‌آید و بزرگ می‌شود.

علت انواع جوش صورت

همانطور که در بالا گفتیم جوش به دلیل بسته شدن منافذ پوست صورت و تجمع باکتری و چربی تشکیل می‌شود، البته عوامل مختلفی در ایجاد و تشدید انواع جوش‌ صورت تاثیرگذار است، این عوامل عبارتند از:

·         رژیم غذایی نامناسب

·         کشیدن سیگار و قلیان

·         وجود برخی بیماری‌ها و استفاده از داروهای خاص

·         استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب یا فاسد شده

·         آلودگی‌های محیطی

·         عوامل ژنتیکی

·         تغییرات هورمونی در نوجوانی

·         استرس

·         عدم رعایت بهداشت و نظافت پوست

انواع جوش روی صورت

·         پاپول

·         جوش‌های التهابی

·         پاسچول

·         ندول

·         کیست

·         غیر التهابی

·         جوش سر سفید

·         جوش سر‌سیاه

بیشتربخوانید... جوش های زیر پوستی

جلوگیری از ایجاد جوش‌های صورت

برای جلوگیری از بروز انواع جوش صورت باید مراقبت‌های روزانه برای شاداب بودن پوست را به خوبی انجام داد. رعایت موارد زیر برای پیشگیری از مشکلات پوستی موثر هستند.

·         استفاده روزانه از مرطوب کننده پوست

·         تمیز نگه داشتن صورت و رعایت بهداشت آن به طور مرتب

·         دست زدن و باز کردن جوش ممنوع

·         عدم استفاده از محصولات حاوی الکل

·         استفاده از محصولات آرایشی را به حداقل رساندن

·         لایه برداری پوست

·         استفاده از محصولات مراقبتی پوست مانند ژل شستشو، اسکراب، ماسک صورت …

·         تغییر عادات غذایی به شیوه سالم

بیشتربخوانید... قاتل سلولیت

درمان جوش صورت

·         نور درمانی

·         لایه برداری

·         لیزر

·         مصرف داروهای موضعی

·         رتینوئیدها

·         آنتی بیوتیک ها

·         داپسون

·         انواع قرص های ضد جوش صورت

·         آنتی بیوتیک‌ها

·         داروهای ضد بارداری

منبع: مجله سلامتی بیمارستان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۲:۲۹ توسط:Admin موضوع: زیبایی نظرات (0)

عمل بینی طبیعی در زنان

کشور ایران جز ده کشور اول در اعمال جراحی کل بدن است و می توان گفت جز پنج کشور اول در اعمال جراحی زیبایی بینی است . جراحی بینی طبیعی طرفدارهای زیادی دارد و خیلی از افراد خواهان این نوع جراحی ها می باشند .

یکی از سوالات شایع در بین عموم افراد جامعه این است که، مقصود از جراحی بینی طبیعی چیست ؟، آیا درست است که تغییرات کمی در عمل بینی طبیعی رخ می دهد؟ نحوه انجام عمل بینی طبیعی گاهی اوقات سردرگمی و برای افراد پیش می آورد که تصور می کنند که بینی تنها عیوب آن رفع می شود، در صورتی که چنین نیست . عمل بینی طبیعی بدین معناست که، در واقع آن حالت خوب و دلپذیر در یک بینی را ببینید، که این تغییرات حتما راضی کننده خواهد بود .

بیشتربخوانید... مراحل رفع قوز بینی با فیلر

بینی طبیعی

در عمل بینی طبیعی معمولا قوس بینی، طول بینی، ارتفاع و حجم بینی با توجه به آناتومی صورت فرد به نسبت دیگر روش های عمل بینی کمتر می باشد . پوست بینی و غضروف ها در نتیجه نهایی عمل بینی بسیار حائز اهمیت می باشد و بهتر است قبل از انجام عمل بینی حتما با جراح خود در این خصوص مشورت نمایید .

نقش پوست در عمل بینی طبیعی

جنس پوست در عمل جراحی زیبایی تاثیر بسزایی دارد و جزء عوامل مهم در نتیجه عمل بینی می باشد . در اکثر اوقات ورم بعد  از عمل بینی، حتی به مدت چندین ماه نیز می تواند علت تغییر شکل بینی باشد، حتی نتیجه مطلوب عمل زیبایی بینی نیز در نخست می تواند خوب به نظر نرسند به ویژه اگر بیمار پوست ضخیم، چرب و مستعد آکنه دارید، به همین علت توصیه می شود صبر داشته باشید و به جراح خود اطمینان کنید چرا که وی بهترین کار را برای شما انجام خواهد داد .

بیشتربخوانید... درمان انحراف بینی با فیلر

عوارض عمل بینی طبیعی

عمل زیبایی بینی یکی از جراحی های زیبایی بدون عارضه می باشد . عوارض در اعمال جراحی به دو دسته تقسیم می شود عوارض احتمالی و عوارض ناشی از جراحی است . عوارض احتمالی در تمامی اعمال زیبایی رخ می دهد و موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود، همانند تورم و کبودی . عوارض ناشی از جراحی که این عوارض در اثر انتخاب اشتباه رخ می دهد لذا قبل از انجام عمل بینی حتما در انتخاب دقت کافی و لازم را داشته باشید . عوارض ناشی از جراحی همانند: غیرقرینگی، کوچک شدن بیش از حد بینی و اختلالات تنفسی می باشد .

تغذیه بعد از عمل بینی طبیعی

رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی طبیعی در نتیجه نهایی جراحی نقش بسزایی دارد . بعد از عمل بینی بهتر است از مصرف مواد غذایی آلرژی زا و ادویه دار نظیر فلفل و نمک اجتناب ورزید . لذا برای رسیدن به نتیجه مطلوب به توصیه جراح و متخصص گوش و حلق و بینی خود گوش فرا دهید .

هزینه عمل بینی طبیعی

هزینه جراحی بینی و قیمت تزریق ژل به بینی به عوامل مختلف بستگی دارد . لذا نمی توان قبل از معاینه و بررسی های لازم هزینه دقیقی را برای آن مشخص کرد.

نتیجه گیری

بینی در چهره افراد تاثیر بسزایی در زیبایی آن ها دارد . بهتر است قبل از جراحی بینی طبیعی حتما در انتخاب جراح دقت لازم و کافی را داشته باشید و در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید تا با توجه به آناتومی صورت شما فرم بینی طبیعی انتخاب و جراحی انجام گردد .

منبع: bimarestaan.ir

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۷:۲۴ توسط:Admin موضوع: زیبایی نظرات (0)

6 تا ملاک انتخاب بهترین دکتر فیلر بینی

از فیلر برای اصلاح فرم بینی استفاده می شود و به صورت تزریق ژل به بینی انجام می‌شود، معمولا کسانی که قصد انجام این روش را دارند به دنبال بهترین دکتر برای تزریق هستند. برای انتخاب بهترین دکتر فیلر بینی باید یکسری معیار و ملاک را در نظر گرفت.

معیار های انتخاب بهترین دکتر فیلر بینی

برای پیدا کردن بهترین متخصص فیلر بینی باید چندین ملاک مهم را در نظر گرفت، در زیر برخی از مهم ترین معیارها را بررسی می‌کنیم:

داشتن مدرک تخصصی

دارای رزومه و سابقه پزشکی موفق

برگزاری جلسه مشاوره برای بیمار

معتبر بودن کلینیک ها و ییمارستان های محل کار

استفاده از تجهیزات و تکنیک های به روز

استفاده از معتبر ترین و بهترین ژل ها

مزایای انتخاب بهترین دکتر فیلر بینی

با توجه به اینکه کلینیک ها و حتی آرایشگاه های زیادی برای درمان زیبایی و تزریق ژل مشغول به کار هستند، انتخاب بهترین پزشک کار سختی است. اول از هر چیزی باید به این نکته توجه کرد که اصلا نباید برای انجام این کار به آرایشگاه ها و مکان های که مجوز و مدرک پزشکی معتبر ندارند، مراجعه کرد.

این سوال برای اغلب افراد پیش می آید که چرا انتخاب بهترین متخصص فیلر بینی اهمیت زیادی دارد؟

انتخاب بهترین متخصص فیلر برای رسیدن به نتیجه ایده آل تاثیر زیادی دارد، پزشک متخصص و حرفه ای به صورت اصولی و با رعایت نکات بهداشتی فیلر را در محل مورد نیاز با دقت و مهارت خاص تزریق می کند، در این حالت تزریق بهترین نتیجه را به دنبال دارد.

طبیعی به نظر رسیدن یک عمل زیبایی  از مواردی است که بیمار به آن اهمیت زیادی  می دهند. اغلب افرادی که برای تزریق فیلر اقدام می کنند، دوست دارند نتیجه تزریق ژل کاملا طبیعی به نظر برسد. طبیعتا دکتر متخصص فیلر با مهارت و تجربه کافی می تواند این خواسته را برآورده کند.

برای کاهش خطرات و عوارض جدی بعد از تزریق انتخاب بهترین دکتر فیلر بینی تاثر دارد، زمانی که فیلر بینی توسط یک متخصص مجرب انجام شود، احتمال بروز عوارض بسیار کم می شود.

هزینه تزریق ژل توسط بهترین متخصص فیلر بینی

قطعا هزینه تزریق فیلر بینی توسط متخصصی که دوره های لازم را گذرانده بیشتر از یک پزشک عمومی است، هر چند هزینه ی فیلر بیشتر می شود، اما احتمال ایجاد عوارض کمتر است و اثر آن بیشتر و طبیعی تر به نظر می رسد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۷:۳۹ توسط:Admin موضوع: زیبایی نظرات (0)

پیوند غضروف در جراحی بینی چیست؟

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینی ( سپتوم ) غضروف کافی برای تقویت نوک بینی در اختیار جراح قرار نمی دهد، بعضی از جراحان از غضروف مصنوعی ( پروتز ) برای تقویت نوک بینی استفاده می کنند. در برخی از افراد کاندید ترمیم بینی که در عمل اول قوز بینی بیش از حد برداشته شده است ،  غضروف زیادی برای پرکردن پل بینی صاف شده و فرورفته لازم است. با توجه به محدودیت منابع غضروف در گوش و بینی و احتمال بالای بدشکلی وخمیدگی ناشی از استفاده از غضروف دنده، گاهی استفاده از پروتزهای طراحی شده می تواند گزینه ای مناسب براب بازسازی پل بینی تخریب شده باشد.

بیشتر بخوانید … قیمت لیفت بینی

پیوند غضروف در جراحی بینی

انتخاب نوع غضروف برای استفاده در جراحی بینی نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت نتیجه جراحی بینی ایفا می کند. در صورتی که به دنبال بهبود سایز پل بینی یا افزایش جهت دهی نوک بینی هستید، می توان از غضروف خود بدن استفاده کرد و اولین گزینه برای جراح پلاستیک هم همین مورد است. در بیشتر موارد برای جهت دهی و زاویه دادن مناسب به نوک بینی از پیوند غضروف بهره گرفته می شود اینکه اولین انتخاب جراح استفاده از غضروف طبیعی است دلیل مشخصی دارد و آن هم این است که پروتز های مصنوعی مانند گورتکس و سیلیکونی هر دو در بدن به عنوان جسمی خارجی شناسایی می شوند و ممکن است که در همه موارد توسط بدن مورد پذیرش قرار نگیرند و همیشه خطر پس زدن غضروف ها توسط بدن وجود دارد. از سوی دیگر غضروف طبیعی توسط بدن نشناخته شده هست و بنابراین خطر پس زدن آن وجود ندارد. این که غضروف از چه قسمتی از بدن گرفته شود اهمیتی ندارد ، مهم این است که غضروف جز بدن باشد .

بیشتربخوانید... مراحل رفع قوز بینی با فیلر

مزایای پروتز بینی

·         عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها

·         هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.

·         قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

·         امکان بروز عفونت

·         احتمال جابه جایی و حرکت

·         اتصال با بافت های زیرین

بیشتربخوانید... قیمت تزریق ژل به بینی

البته احتمال بروز این مشکلات بسیار کم است و باید در انتخاب جراح دقت لازم را داشته باشید. می توان گفت اکثریت جراحی بینی که با کمک پروتز های بینی انجام شده اند موفقیت آمیز بودند و هیچ مشکل و عواقبی را برای بیمار به وجود نیاورده است.

منبع: مجله بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۸:۲۲ توسط:Admin موضوع: زیبایی نظرات (0)

پماد تتراسایکلین بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی زیبایی بینی (جراحی رینوپلاستی) مراقبت های لازم از بینی تازه جراحی شده خیلی مهم می‌باشد. یکی از این مراقبت ها استفاده از پماد تتراسایکلین بعد از جراحی بینی و رفع قوز بینی با فیلر است. در این مقاله تصمیم داریم تا آموزش کامل نحوه زدن پماد تتراسایکلین بعد از جراحی بینی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید... درمان سلولیت

خاصیت پماد تتراسایکلین

مصرف پماد تتراسایکلین پس از جراحی زیبایی بینی (جراحی رینوپلاستی) در کنار چرب نگه داشتن بخیه بینی کمک به بهبود زخم های ایجاد شده می‌کند. اما برای مصرف پماد تتراسایکلین باید دقت لازم انجام شود تا بهترین تاثیر خود را برای بهبود زخم ها داشته باشد. همچنین پماد تتراسایکلین به دلیل خاصیت آنتی بیوتیک بودن برای جلوگیری از عفونت زخم ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد

بیشتربخوانید... بهترین کلینیک زیبایی تهران

طریقه مصرف پماد تتراسایکلین

 پس از عمل زیبایی بینی (عمل رینوپلاستی) نیاز است تا بعد از برداشتن تامپون بینی روزی ۳ مرتبه پس از شستشوی بینی به بخیه بینی پماد زده شود. برای این منظور باید قبل از مصرف پماد ابتدا باید محل بخیه ها را تمیز کنید. برای این کار گوش پاکن را با سرم شستشو آغشته نمایید و سپس چربی های پماد قبلی را با گوش پاکن آغشته به سرم شستشو تمیز نمایید. تا تمام چربی های پماد که بر روی بخیه ها به جای مانده است پاک شود. سپس مقدار کمی از پماد را روی گوش پاکن تمیز گذاشته و آرام بر روی بخیه های بینی بمالید. طوری که یک لایه نازک از کرم بر روی زخم ها مالیده شود و سپس قسمت ابتدایی داخل سوراخ های بینی نیز با پماد چرب شود. اگر مقدار پماد مالیده شده بر روی زخم ها بیش از حد باشد جلوی رسیدن هوا به زخم ها را میگیرد و باعث می‌شود زخم ها پس از عمل زیبایی بینی (عمل رینوپلاستی) دیرتر بهبود یابند. به همین ترتیب روزی ۳ مرتبه ابتدا پماد قبلی را از روی زخم ها به وسیله گوش پاکن و سرم شستشو برداشته و سپس لایه ای نازک از پماد را بر روی زخم ها بزنید.

منبع: بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۵:۰۵ توسط:Admin موضوع: زیبایی نظرات (0)

9 روش برای جوان نگه داشتن پوست

در این مطلب می خواهیم به معرفی 9 روش برای جوان نگه داشتن پوست بپردازیم. پیشنهاد می کنیم اگر به جوان ماندن پوست اهمیت می دهید. با بهترین کلینیک زیبایی شمال تهران همراه باشید.

کنترل قرار گرفتن در معرض نور خورشید

در فصل تابستان نور خورشید آسیب بیشتری به پوست وارد می کند. برای حفظ سلامت پوست باید قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کنترل کنید.

از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید

 برای محافظت از پوست در مقابل نور خورشید می توانید از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

بیشتربخوانید... درمان جوش های زیر پوستی

محدودیت زمانی رفتن به زیر نور خورشید

در بعضی از ساعات روز مخصوصاً در فصل تابستان نباید به زیر نور خورشید رفت زیرا آسیب های بیشتری به پوست خواهد زد.

محافظت از پوست در ساحل

در فصل تابستان اگر می خواهید برای تفریح به ساحل بروید باید لباس هایی انتخاب کنید که از پوست شما محافظت کند. حتماً از کرم ضد آفتاب با مقدار SPF حداقل 25 استفاده کنید و عینک آفتابی محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) همراه خودتان داشته باشید تا آسیب کمتری به چشم ها وارد شود.

برنزه نکنید!

 برنزه کردن توسط نور خورشید یا استفاده از دستگاه های سولاریوم برای برنزه کردن پوست، می توانند خطر ابتلا به سرطان پوست را مقدار زیادی افزایش دهد و باعث ایجاد چین و چروک پوست می شود.

سیگار کشیدن را ترک کنید

اگر می خواهید از پوست خود محافظت کنید و شادابی پوست حفظ شود باید سیگار کشیدن را ترک کنید.

پوست خود را هیدراته نگه دارید

پوست خود را مرطوب نگه دارید تا چین و چروک های خود را از بین ببرید و از ترک خوردن پوست جلوگیری کنید. وقتی در حال دوش گرفتن هستید حداکثر 5 تا 10 دقیقه از آب گرم استفاده کنید.

پوست را مرطوب نگه دارید

سعی کنید همیشه پوست را مرطوب نگه دارید. وقتی که از حمام بیرون می آیید و پوست را با یک حوله خشک می کنید، مقداری مرطوب کننده را بر روی پوست بمالید.

خوردن غذای مناسب و نوشیدن آب

خوردن یک رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب به سلامت پوست شما کمک شایانی می کند. خوردن غذای سالم و مصرف مایعات و تغذیه مناسب(غنی از آنتی اکسیدان ها) باعث حفظ رطوبت پوست و هیداته ماندن پوست می شود که در نتیجه سلامت پوست را به ارمغان می آورد.

منبع: مجله سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۱:۲۷ توسط:Admin موضوع: زیبایی نظرات (0)

مراقبت از پوست در فصل های مختلف

شرایط پوست در فصل های مختلف متفاوت است و برای مراقبت از پوست باید این شرایط را بشناسید.

بیشتر بخوانید... بهترین دکتر فیلر بینی

پوست در فصل بهار

بهار فصل زیبایی هاست اما در کنار این زیبایی ها فصل حساسیت های پوستی هم هست.

·         گاهی پزشکان برای درمان اگزما از ترکیبات موضعی استفاده می کنند که بعضی از آنها حاوی کورتن است، پس هیچ گاه بدون مشورت پزشک از آنها استفاده نکنید.

·         به حداقل رساندن استرس، کوتاه کردن مرتب ناخن ها و خاراندن (خاراندن، اگزما را بدتر می کند) راهکاری مناسب است.

·         پوشیدن لباس نخی گشاد برای کمک به جذب عرق گام بعدی است.

·         حذف عوامل حساسیت زا که البته گاهی امکان پذیر نیست ولی قدم موثری برای رفع مشکل است.

پوست در فصل تابستان

·         محافظت از پوست چه با کرم های ضد آفتاب و چه با لباس و کلاه از دیگر راهکارهای محافظت است.

·         در فصل گرما باید فعالیت خود را در ساعات شدت آفتاب که بین ساعت نه تا سه عصر است، کمتر کنند.

پوست در فصل پاییز

با شروع فصل پاییز به خشکی و سردی هوا، وزش باد، گرم و خشک بودن هوای اتاق به دلیل استفاده از وسایل حرارتی که باعت افزایش تبخیر آب از پوست و در نتیجه خشکی آن می شود.

بیشتربخوانید... هزینه تزریق فیلر بینی

·         برای ایجاد رطوبت عمقی در پوست می توانید روزی دوبار از روغن کالاندولار استفاده کنید.

·         ویتامین «E» را می توانید به طور موضعی در محلی هایی که خیلی خشک است استفاده کنید.

·         از خوردن مواد غذایی تند و محرک پرهیز کنید.

·         کاهش آب بدن باعث تشدید خشکی پوست می شود.

·         استفاده از مواد غذایی حاوی کافئین مانند چای و قهوه هم مناسب نیست.

·         از کرم های با کیفیت بالا استفاده کنید زیرا این مرطوب کننده ها به آسانی جذب پوست می شوند و اثر چربی روی پوست باقی نمی گذارند.

·         اگر خارش و یا کشش زیادی در پوست شما ایجاد شده، می توانید از ده قطره روغن اوکالیپتوس، نعنا و آلوئه ورا استفاده کنید.

 پوست در فصل زمستان

در فصل زمستان و سرما پوست حساسی تر می شود و خشکی آن به نهایت خود میرسد.

·         پمادها و کرمها از لوسیون ها قدرت مرطوب کنندگی بیشتری دارند و برای پوست های بسیار خشک و حساس مناسب ترند.

·         شستو شوی پوست با آب داغ موجب کاهش بیشتر رطوبت طبیعی پوست می شود.

·         دائماً از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

·         در منزل به ویژه در طول شب از دستگاه بخور استفاده کنید.

منبع: bimarestaan.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۵:۲۱ توسط:Admin موضوع: زیبایی نظرات (0)

چگونه پوست درخشانی داشته باشیم؟

برنامه غذایی می تواند به درخشان شدن پوست شما کمک کند به همین منظور در این مطلب می خواهیم 10 غذا برای درخشان کردن پوست معرفی کنیم که پیشنهاد می کنیم به ادامه مطلب مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... بهترین دکتر فیلر بینی

شکلات تلخ

کاکائو و شکلات تلخ به دلیل داشتن فلاونوئیدهای بسیار می تواند به نرم کردن و آبرسانی پوست کمک کند.

ماست

 ماست غنی از بیوتین ها است که پوست را تغذیه و ناخن ها را تقویت می کند. ماست همچنین غنی از پروتئین است که به هضم چربی کمک می کند، بدین ترتیب بدن شما را ترمیم می کند.

خربزه

خربزه  مزایای متعددی دارد. خربزه و انبه حاوی کاروتنوئیدها هستند که کیفیت پوست شما را بهبود می بخشد.

ماهی قرل آلا و ماهی تن

ماهی قزل آلا حاوی اسیدهای چرب است که باعث کاهش قرمزی، التهاب و آکنه می شود.

سبزیجات سبز رنگ

سبزی ها  دارای ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که سلول های پوست شما را محافظت می کنند و رشد آنها را تحریک می کنند. این باعث از بین رفتن چروک پوست و خسارت ناشی از آن می شود.

بیشتربخوانید... هزینه ی فیلر بینی

گریپ فروت

گریپ فروت حاوی آنتی اکسیدان ها است. گریپ فروت غنی از لیکوپن، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی است که در حفاظت از سلول های شما و مبارزه با رادیکال های آزاد که از اشعه های UV و آلاینده های خورشید تشکیل می شوند، موثر است.

آب زیاد بنوشید

 اگر آب زیاد بنوشید، به جلوگیری از چین و چروک پوست تان کمک می کنید و پوست شما مرطوب باقی می ماند.

دانه کنف و کتان

این دانه های کوچک یک منبع اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 هستند و همچنین دارای پروتئین می باشند که آنها را به یکی از بهترین غذاها برای پوست درخشان تبدیل می کند!

پاپایا

پاپایا نه تنها خوشمزه است، بلکه یک غذای عالی برای سلامتی عمومی است. این میوه دارای فیبر، فولات ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی خاکی شیرین  دارای آنتی اکسیدان هاست که به عنوان منبعی طبیعی در پوست ذخیره می شوند و با رادیکال های آزاد که باعث آسیب سلول  و پیری زود رس می شوند، مبارزه می کند.

منبع: زیبایی بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۶:۰۶ توسط:Admin موضوع: زیبایی نظرات (0)

درمان‌ خانگی و سریع جوش صورت

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست‌وشوی طاقت فرسا و حتی لایه برداری‌ و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می‌کند. بنابراین می‌توان برای جوش‌های دوره‌ای با دفعات ظهور محدود، از راه‌های درمانی فوق‌العاده متداولی که جوش‌ و آکنه را با سرعت و به راحتی از بین می‌برند استفاده کرد.

بیشتربخوانید... درمان جوش های سن بلوغ

از بین بردن جوش صورت با یخ

اولین درمان سریع جوش صورت، یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

استفاده از روغن زیتون

 روغن زیتون حاوی ویتامین، آنتی‌اکسیدان و آهن است. این روغن به دلیل خاصیت تسکین دهندگی پوست به ترمیم جای جوش کمک می‌کند.

از بین بردن جوش صورت با ماست

ماست غذایی دلپذیر است که به عنوان وعده‌ی صبحانه و همچنین میان وعده عالی است. ماست علاوه بر این اگر به صورت موضعی روی پوست استفاده شود فایده‌های شگفت‌آوری دارد. سالیان دراز است که به دلیل همین فواید عالی، برای بهبود پوست از آن استفاده می‌شود. هنوز هم در هند از ماست به عنوان روشی عالی در درمان جوش و کاهش التهاب آن استفاده می‌شود.

بیشتربخوانید... درمان جوش های چرکی

درمان جوش صورت با سیب و عسل

استفاده از سیب و عسل برای زیبایی پوست بسیار توصیه شده است و در بسیاری از ماسک‌های پوست نیز استفاده می‌شود. برای درمان جوش صورت می‌توانید از مخلوط سیب و عسل استفاده کنید.

از بین بردن جوش صورت با ژل آلوئه‌ ورا

آلوئه ورا نه تنها با کاهش التهاب پوست احساسی عالی به شما می‌دهد، آزردگی و قرمزی جوش را از بین برده و پوست‌تان را درخشان و صاف می‌کند.

از بین بردن جوش صورت با خیار

خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین‌هایی چون ویتامین A ،C و E است. علاوه‌ بر این خیار دارای خواص خنک کنندگی و تسکین پوست است. در کشورهای خاورمیانه و آسیایی آب خیار برای خنک کردن بدن و پوست‌، درمانی متمایز به شمار می‌رود. آب خیار همچنین برای ترمیم پوست مفید است و به خصوص زمانی که روی پوست به کار رود در کاهش التهاب پوستی نقش دارد.

منبع: سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۹:۱۳ توسط:Admin موضوع: زیبایی نظرات (0)