دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

ارتودنسي دندان پوسيده را چگونه انجام مي دهند؟

ارتودنسي دندان پوسيده از دغدغه هاي افراد براي انجام درمان است. همانطور كه مي دانيم در طي جلسه مشاوره دهان و دندان فرد معاينه شده و به طور دقيق مورد ارزيابي قرار مي گيرد. در اين جلسه پوسيدگي ها تشخيص داده شده و قبل از شروع درمان ارتودنسي رفع مي شوند. چون همه كساني كه اقدام به ارتودنسي مي كنند اغلب با مشكل دندان هاي پوسيده درگير هستند.

بيشتربخوانيد... عوارض لمينت متحرك دندان

راهكارهايي براي پيشگيري از پوسيدگي دندان در طي ارتودنسي

امروزه ارتودنسي يكي از روش هاي درمان براي رفع مشكلات فك و دندان است. افراد زيادي مبتلا به اين ناهنجاري ها بوده و بناچار مجبور به استفاده از اين درمان هستند. اغلب آن ها به مشكلاتي همچون تغيير رنگ دندان، پوسيدگي و وجود لكه روي دندان دچار هستند. دستگاه ارتودنسي نيز مي تواند فرد را مستعد اين مشكل كند. در زمان استفاده از درمان مي توان با توجه به برخي نكات ساده مانع از پوسيدگي دندان شد: يكي از مهم ترين نكات اينست كه از عدم تجمع باكتري بر روي براكت ها اطمينان حاصل شود. با قرار گرفتن باكتري روي دندان، از دسترس خارج شده و قابل كنترل نخواهند بود. از اينرو بايد همه خرابي هاي دندان ترميم شوند. همچنين لازم است دندان ها به طور حرفه اي شستشو داده شده و جرم گيري شوند. بدين وسيله ميزان پوسيدگي دندان به حداقل خواهد رسيد. استفاده از نخ دندان در اين دوران كارساز نيست؛ از اينرو عدم استفاده از نخ دندان مي تواند فرد را مستعد پوسيدگي كند. مسواك بين دنداني بهترين راه حل براي رفع اين مشكل است. با استفاده از اين مسواك مي توان بين دندان ها و دستگاه ارتودنسي را تميز كرد. اين مسواك مي تواند بر خلاف نخ دندان به همه نقاط دسترسي داشته باشد. مواد غذايي به جا مانده را از لابلاي دندان ها و براكت ها خارج كرده و تميز كند. از اينرو مانع از پوسيدگي دندان ها شده و از وقوع آن جلوگيري مي كند. استفاده از دهانشويه يكي ديگر از نكات مهم براي پيشگيري از مشكلات احتمالي است. دهانشويه با دسترسي به همه نواحي دهان و دندان، براكت، سيم ارتودنسي و … مي تواند مانع از هر گونه پوسيدگي شود.

بيشتربخوانيد.. روكش دندان شيري

پرهيز از خوردن برخي غذاها كه متخصص ارتودنسي ممنوع كرده است راهكار ديگري به شمار مي آيد. در طي دوره درمان ليستي از غذاهاي ممنوعه در اختيار بيمار قرار مي گيرد. غذاهاي سفت همچون آجيل و تنقلات و چسبناك همانند شكلات و گز سبب آسيب به دندان، براكت و سيم ارتودنسي مي شوند. همكاري بيمار در دوران ارتودنسي از اهميت ويژه اي برخوردار است و نقش مهمي در موفقيت نتيجه درمان دارد. فرد بايد در اين زمان از دستورالعمل ها و توصيه هاي ارتودنتيست تبعيت كند. با رعايت كردن دستورات متخصص ارتودنسي نه تنها از پوسيدگي دندان ها پيشگيري شده بلكه سلامت براكت ها و دستگاه ارتودنسي نيز تضمين مي شود. در صورت شكستگي براكت ها در روند درمان وقفه ايجاد شده و طول دوره درمان طولاني تر مي شود.

·         نوشيدن آب فراوان

·         مراجعات منظم

بيشتربخوانيد.... هزينه پركردن دندان جلو

ارتودنسي و پوسيدگي دندان

همانطور كه گفته شد يكي از اقدامات لازم پيش از انجام ارتودنسي، ترميم هر گونه پوسيدگي است. با رفع پوسيدگي ها مي توان بلافاصله درمان را شروع كرد. با توجه به اينكه طول دوره درمان در ارتودنسي زياد است از اينرو دندان ها مي توانند در اين دوران نيز دچار پوسيدگي شوند. بنابراين توصيه بر اينست كه بعد از رفع هر گونه پوسيدگي در دهان و انجام ارتودنسي مانع از ايجاد دوباره پوسيدگي شد.

مطالعه بيشتر: مجله دندانپزشكي ژاله ايمپلنت

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۸:۳۴ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ارتودنسي طرح لبخند چگونه ايجاد مي شود؟

اگر مي خواهيد زيبا و دوست داشتني به نظر برسيد، كافي است لبخند بزنيد؛ اما آيا تا به حال به اين موضوع فكر كرده ايد كه چرا بعضي از افراد لبخند زيباتر و دل نشين تري دارند؟ در واقع براي داشتن يك لبخند زيبا و ايده آل، شما بدون شك به دندان هايي بي عيب و نقص و ايده آل نياز داريد؛ زيرا هنگام لبخند زدن، دندان ها بيشتر از هر چيز ديگري خود نمايي مي كنند. اگر شما دندان هاي بي نقصي نداريد، لازم نيست به خاطر اين موضوع نگران باشيد؛

بيشتربخوانيد... هزينه دندان مصنوعي كامل

ارتودنسي طرح لبخند

شايد شما هم افرادي را ديده باشيد كه لبخند آنها بسيار زيبا و شيرين است و به چهره آنها زيبايي و جذابيتي دو چندان مي دهد. در واقع لبخند زدن هميشه زيبا است؛ اما از نظر دندان پزشكان و متخصصان ارتودنسي، يك لبخند ايده آل و استاندارد، اصول و ويژگي هاي خاصي دارد؛ از اين رو دندان پزشكان با انجام دادن اقداماتي مانند اصلاح فرم دندان ها، اصلاح رنگ دندان ها، اصلاح فرم لثه و مرتب و منظم كردن دندان ها، به طراحي يك لبخند ايده آل مي پردازند. اما چنين لبخند ايده آلي چه مشخصات و ويژگي هايي دارد؟ در واقع طبق قواعد و اصول دندان پزشكي، يك لبخند ايده آل لبخندي است كه در آن تاج دندان هاي فك بالا و حدود يك يا دو ميلي متر از لثه ها مشخص باشد؛ به علاوه دندان ها بايد مرتب و منظم باشند، فرم و اندازه نرمالي داشته باشند و رنگ دندان ها هم روشن باشد.

بيشتربخوانيد... ايمپلنت چيست

تاثير دندان ها بر طرح لبخند

بدون شك اولين و مهم ترين عضوي كه در بدن بر لبخند شما تاثير مي گذارد، دندان هاي شما هستند. در مورد دندان ها، موضوعاتي مانند اندازه دندان، فرم و شكل دندان، رنگ دندان و مرتب بودن دندان ها، بسيار مهم هستند. در مورد اندازه دندان ها ما نمي توانيم يك اندازه يا سايز خاص را به عنوان يك سايز استاندارد معرفي كنيم، بلكه آنچه كه در اين مورد اهميت دارد، تناسب اندازه دندان ها با هم و نيز با ساير اجزاي صورت است. اين موضوع در مورد رنگ دندان ها هم صدق مي كند؛ زيرا ما طيف وسيعي از رنگ دندان ها داريم و نمي توانيم بگوييم يك رنگ خاص، بهترين و زيباترين رنگ براي دندان ها است. اگر دندان هاي شما از نظر رنگ و سايز مشكلي نداشته باشند، اما نامرتب و كج باشند يا فاصله زيادي از يكديگر داشته باشند، باز هم تاثيرات منفي زيادي بر لبخند شما مي گذارند. دندان پزشكان در اكثر موارد براي مرتب كردن دندان ها از درمان ارتودنسي استفاده مي كنند.

بيشتربخوانيد.... احتمال برگشت ارتودنسي

هزينه ارتودنسي طرح لبخند چقدر است؟

يكي از سوالات پرتكرار و مهم افراد در مورد ارتودنسي طرح لبخند، در مورد قيمت و هزينه هاي آن است. در واقع هنگامي كه صحبت از ارتودنسي مي شود ممكن است افراد نگراني هايي در مورد پرداخت كردن هزينه هاي آن داشته باشند. در واقع اگر مي خواهيد هزينه و نرخ ارتودنسي طرح لبخند را بدانيد، حتما بايد به مطب يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد و از او مشورت بگيريد. در اصل، هزينه و قيمت ارتودنسي طرح لبخند به عوامل و فاكتورهاي متعددي بستگي دارد. اين هزينه ها ثابت نيستند و از فردي به فرد ديگر مي تواند متفاوت باشند؛ از اين رو ما نمي توانيم يك هزينه يا قيمت ثابت را براي ارتودنسي طرح لبخند اعلام كنيم. بعضي از فاكتورها و عوامل تاثير گذار بر هزينه ارتودنسي طرح لبخند عبارتند از:

·         سن و سال بيمار

·         نوع و ميزان مشكلاتي كه بيمار دارد.

·         تبحر و توانايي متخصص ارتودنسي

·         درمان ها و اقدامات جانبي

·         شهر و منطقه محل زندگي

مطالعه بيشتر: مجله دندانپزشكي ارتوبلاگ


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۲:۲۳ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

آيا مي شود ارتودنسي دندان رايگان داشت؟

ارتودنسي دندان رايگان يكي از تمايلات اغلب افراد براي انجام درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان است. وقتي صحبت از ارتودنسي مي شود، تداعي كننده هزينه هنگفت در ذهن افراد خواهد بود. ارتودنسي يكي از خدمات دندانپزشكي است كه به علت طول دوره درمان طولاني همواره از هزينه بالايي برخوردار بوده و علاوه بر صرف وقت نيازمند صرف هزينه بالايي نيز هست. هنگامي كه سخن از ارتودنسي رايگان به ميان مي آيد، منظور مشاوره رايگان اين درمان است. در واقع هيچ جايي وجود ندارد كه خدمات ارتودنسي را رايگان انجام دهد.

بيشتر بخوانيد... معايب ارتودنسي نامرئي

ارتودنسي دندان رايگان چيست؟

وقتي فرد براي درمان ارتودنسي اقدام مي كند، در طي اولين جلسه دهان و دندان معاينه مي شود. در اين جلسه شرايط فك و دندان بررسي شده و مشاوره صورت مي گيرد. اين جلسه به طور معمول رايگان انجام مي شود. همانطور كه گفته شد منظور از ارتودنسي رايگان، مشاوره رايگان است. در جلسه مشاوره رايگان متخصص ارتودنسي توضيحات كاملي در خصوص درمان ارتودنسي ارائه كرده و نحوه درمان را توضيح مي دهد. اگر درمان نيازمند كشيدن دندان باشد، لزوم آن را به بيمار گوشزد مي كند. سپس در خصوص هزينه و نحوه پرداخت آن صحبت مي شود. در اكثر موارد، همه هزينه ارتودنسي از بيمار در طي يك جلسه گرفته نمي شود. بطور معمول مبلغي به عنوان پيش پرداخت دريافت شده و مابقي به صورت اقساط در طي جلسات مراجعه دريافت مي شود. اين نوع پرداخت بستگي به توافق ارتودنتيست و بيمار دارد.

آيا ارتودنسي دندان رايگان همان خدمات بيمه تكميلي است؟

برخي از افراد در پي آنند كه با استفاده از خدمات بيمه تكميلي هزينه اي بابت ارتودنسي نپرداخته و آن را رايگان انجام دهند. اما لازم است بدانند كه بعضي اوقات بيمه تكميلي هيچ هزينه اي بابت خدمات دندانپزشكي به بيمار ارائه نمي دهد. در ضمن اگر هم هزينه اي توسط بيمه به فرد متقاضي پرداخت شود آنقدر اين مبلغ جزئي و ناچيز است كه دردي را دوا نمي كند.

بيشتر بخوانيد... قالب گيري ارتودنسي چيست

بنابراين توصيه مي شود در پي ارتودنسي رايگان نباشيد. يكي از راهكارهاي مطلوب بجاي ارتودنسي دندان رايگان استفاده از شرايط پرداخت آسان تر است. يكي از دلايلي كه بيمه هيچ هزينه اي بابت ارتودنسي تقبل نمي كند اينست كه ارتودنسي به عنوان يك درمان زيبايي قلمداد شده و از اينرو زير بار آن نمي روند.

مطالعه بيشتر: مجله دندانپزشكي ارتودنتيست


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۷:۳۳ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

واريكوسل چيست و چگونه درمان ميشود؟

واريكوسل، اتساع و پيچ خوردگي سياهرگ‌هاي بالاي بيضه مي‌باشد. اين بيماري يكي از شايعترين دلايل كاهش توليد اسپرم، همچنين معيوب شدن و تقليل كيفيت اسپرم است كه منجر به ناباروري مردان مي‌شود؛ با اين وجود همه مبتلايان به بيماري واريكوسل با چنين مشكلاتي مواجه نخواهند شد و واريكوسل در باروري آنها اثرگذار نخواهد بود. در واقع واريكوسل يكي از دلايل رايج ولي قابل اصلاح ناباروري مردان است. خوشبختانه اين بيماري به سادگي توسط پزشك قابل تشخيص است و با اقدامات درماني به موقع كه معمولاً جراحي مي‌باشد، رفع مي‌گردد.

علت واريكوسل چيست؟

دلايل بسياري براي بيماري واريكوسل ارائه شده است. دريچه‌هاي موجود در رگ‌ها ممكن است به خوبي كار نكنند (يا ممكن است از بين بروند). اگر جريان خون كند باشد، ممكن است خون در رگ‌ها جمع شود. همچنين رگ‌هاي بزرگتر كه از بيضه‌ها به سمت قلب حركت مي‌كنند به طور متفاوتي در سمت چپ و راست به هم وصل مي‌شوند. بنابراين در سمت چپ بيضه فشار بيشتري لازم است تا خون در رگ‌ها به سمت قلب جريان يابد. اگر خون در رگ‌ها به سمت عقب جاري شود، مي‌تواند باعث تورم آن‌ها شود. گاهي، به ندت، غدد لنفاوي متورم يا توده‌هاي ديگر در پشت شكم جريان خون را مسدود مي‌كنند. اين اتفاق مي‌تواند به تورم ناگهاني رگ‌هاي اسكروتوم منجر شود كه در بيشتر موارد دردناك خواهد بود.

بيشتربخوانيد... سنگ كليه چيست

علائم واريكوسل

بيشتر مردان مبتلا به واريكوسل هيچ علامتي ندارند. اما واريكوسل ممكن است به دلايل زيادي نگران كننده باشد. در بعضي از موارد واريكوسل ممكن است باعث ناباروري و كندي رشد در بيضه چپ در دوران بلوغ شود. واريكوسل‌ها ممكن است عامل ايجاد مشكلات باروري در حدود 4 نفر از 10 مردي باشد كه براي پدر شدن براي اولين بار با مشكل مواجه شده‌اند. همچنين ممكن است عامل ايجاد مشكلات باروري براي حدود 8 مرد از 10 مردي باشند كه قصد دارند براي دومين بار پدر شوند اما با مشكلات باروري روبه‌رو شده‌اند.

بيشتربخوانيد... درمان سنگ كليه با جراحي لاپاراسكوپي

آيا درمان واريكوسل با طب سنتي امكان‌پذير است؟

واريكوسل در طب سنتي نيز مورد بررسي قرار گرفته است. با مطالعه ادامه مقاله مي‌توانيد به روش سنتي از ابتلا به اين بيماري جلوگيري كنيد. براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري بايد يك رژيم غذايي مناسب براي خود تهيه كنيد. بهتر است از فست‌فودها، غذاهاي سرد و يخ زده، سوسيس، كالباس، بادمجان و برخي غذاهاي ديگر كه عامل سردي در بدن هستند، استفاده نكنيد.

مصرف مواد نام برده شده سبب افزايش توليد خلط سودا شده و غلظت خون بدن را بالا مي‌برد. افزايش غلظت خون نيز واريس بيضه را در بدن به وجود مي‌آورد. براي جلوگيري از اين منظور بهتر است خوراكي‌هاي سودازا را كنار بگذاريد.

مطالعه بيشتر: مجله سلامتي بيمارستان

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۳:۱۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ارتودنسي دندان پوسيده چگونه انجام مي شود؟

ارتودنسي دندان پوسيده يكي از چالش هاي درمان ارتودنسي است كه افراد و متخصصان با آن روبرو هستند. همه افراد در معرض پوسيدگي دندان قرار داشته و برخي از آن ها نيز به مشكلات و ناهنجاري هاي دهان و دندان مبتلا هستند. اين افراد براي رفع ناهنجاري بايد تحت درمان ارتودنسي قرار گيرند. از اينرو ارتودنسي دندان پوسيده يكي از مشكلات موجود در علم ارتودنسي است. در اولين جلسه وقتي فرد براي درمان ارتودنسي به متخصص مراجعه مي كند مورد معاينه قرار مي گيرد. با معاينه و ارزيابي دقيق دهان و دندان، پوسيدگي و مشكلات مشخص شده و در جهت رفع آن اقدام مي شود.

بيشتربخوانيد... انواع ايمپلنت دندان

 پوسيدگي در دوران ارتودنسي

روز به روز به تعداد افراد متقاضي استفاده از ارتودنسي افزوده مي شود. روش هاي زيادي براي درمان مشكلات و ناهنچاري هاي دهان و دندان كاربرد دارند. همه افراد مي توانند با مراجعه به متخصص ارتودنسي در تهران از مزاياي اين درمان بهره ببرند. يكي از مشكلاتي كه در طي ارتودنسي ممكن است براي افراد رخ دهد، پوسيدگي دندان هاست. با قرار گرفتن دستگاه ارتودنسي بر روي دندان ها، تميز كردن آن ها دشوار مي شود. اين امر مي تواند فرد را در معرض خطر پوسيدگي قرار داده و سبب نگراني وي شود. اما در ارتودنسي متحرك با استفاده از دستگاه ارتودنسي كه قابليت جا به جايي دارند، نيرو و فشار لازم براي هدايت دندان ها به موقعيت درست انجام مي شود. با استفاده از اين روش، بهداشت دهان و دندان به خوبي رعايت شده و هيچ گونه نگراني از اين بابت وجود نخواهد داشت. پلاك هاي ميكروبي از جمله علل پوسيدگي دندان هستند كه اطراف دندان ها تجمع مي يابند. دندان هاي ناصاف و نامرتب به دليل كجي و بي نظمي به خوبي تميز نشده و بستر مناسبي براي تجمع باكتري ها و ميكروب ها خواهند بود.

بيشتربخوانيد... معايب ارتودنسي نامرئي

با انجام ارتودنسي مي توان عوامل مشكل ساز را از بين برد. با صاف و مرتب شدن دندان ها رعايت بهداشت و تميز كردن دندان ها سهل و آسان شده و راه حلي براي از بين بردن پوسيدگي خواهد بود. ارتودنسي درماني براي تراز و هماهنگ كردن دندان ها بوده و از پوسيدگي آن ها پيشگيري مي كند. از ديگر عادات خوب براي رفع پوسيدگي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

بيشتربخوانيد.... هزينه تقريبي ارتودنسي

·         مسواك زدن حداقل دو بار در روز

·         كشيدن نخ دندان

·         استفاده از دهانشويه

·         استفاده از مسواك بين دنداني

منبع: https://www.chalava.ir/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۸:۵۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

بهترين BMI براي تجربه عمل جراحي لاغري چيست؟

شاخص توده بدني ملاك و معيار بسيار خوبي براي برخي مقاصد در پزشكي است. سال ها است كه هر متخصص جراحي لاغري از اين فاكتور براي مشخص كردن بهترين كانديد عمل جراحي لاغري استفاده ميكنند

بيشتربخوانيد... علائم نشتي بعد از عمل اسليو

 BMI يا شاخص توده بدني چيست؟ 

به محاسبه ميزان بافت و توده چربي بدن افراد بر اساس ۳ فاكتور مهم قد، وزن و جنسيت bmi يا شاخص توده بدني گفته ميشود. يكي از مهمترين ملاك هاي ما براي گزينش شما به عنوان يك كانديد عمل جراحي لاغري همين bmi است كلاس بندي چاقي با كمك BMI هرچقدر كه BMI پايينتر از حد نرمال يا بيشتر از آن باشد نشان دهنده ضعيف بودن بدن شخص است. و به نوعي اعلان قرمزي است كه به ما ميگويد بدن در حال دور شدن از محدوده سالم است يا سلامتي شما ميتواند به خطر بي افتد. ما با كمك محاسبه شاخص توده بدني ميتوانيم افراد را در دسته بندي هاي مختلف چاق و لاغر و نرمال و سالم قرار دهيم. از طرفي ميتوانيم ميزان چاقي يا كلاس آن را نيز مشخص كنيم. براي مثال شاخص هاي توده بدني زير ميتوانند در ۴ دسته يا كلاس چاقي مختلف قرار بگيرند:

بيشتربخوانيد... علايم يبوست بعد از عمل اسليو

·         ۳۰ تا ۳۴.۹ – چاقي درجه يك (كم خطر)

·         ۳۵ تا ۳۹.۹ – چاقي كلاس ۲ (با خطر متوسط)

·         بيش از ۴۰ سال – چاقي كلاس ۳ (پرخطر)

·         بيماران با BMI بالاي ۴۰ بيشترين خطر ابتلا به عوارض و مرگ و مير را دارند و به عنوان چاقي شديد باليني يا چاقي مرحله ۴ طبقه بندي مي شوند.

بيشتربخوانيد... عوامل موثر در هزينه بوتاكس معده

بهترين عمل جراحي لاغري براي كساني كه BMI كم دارند چيست؟

مراكز معتبر جهاني بر اين باورند بهترين عمل جراحي لاغري براي كساني كه BMI يا شاخص توده بدنيشان مابين ۳۰ تا ۳۵ است عمل اسليو معده، عمل باي پس معده ، عمل ساسي معده و عمل باندينگ معده است. در همين زمينه روي كساني كه عدد محاسبه BMI آن هابين ۳۰ تا ۳۵ بود و عمل لاغري انجام داده اند صورت گرفته كه نتايج آن به اين شكل بوده: يك مطالعه ۵ ساله روي ۵۴۱ بيمار كه محاسبه شاخص توده بدني آن ها بين ۳۰ تا ۳۵ بود و تجربه عمل اسليو با روش لاپاراسكوي را داشتند صورت گرفت. اين مطالعه نتايج نسبتا جالبي داشت و مشخص شد اسليو براي اين افراد موثر واقع شده و برايشان مفيد بوده است. 

منبع: https://www.gymju.ir/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۴:۲۳ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

جنس ژل بليچينگ از چيست؟

بليچينگ يا سفيد كردن دندان ها روشي است كه رنگدانه هايي كه باعث تغيير رنگ دندان ها شده اند را برطرف مي كند و باعث سفيد شدن دندان ها مي شود. جنس ژل بليچينگ از هيدروژن پراكسيد است كه رنگدانه هاي ايجاد شده بين هرم هاي دنداني را اكسيد مي كند و آنها را از بين مي برد. اين ماده به مرور به قسمت هاي زيرين مينا در عاج نفوذ مي كند و باعث سفيد شدن دندان ها مي شود.

شايان ذكر است كه بليچينگ دندان يك روش دائمي نيست، بلكه نياز به تكرار و تمديد شدن دارد زيرا دندان ها مستعد تغيير رنگ و لكه پذيري هستند.

بيشتربخوانيد... متخصص ارتودنسي

انواع بليچينگ دندان چيست

بليچينگ در مطب:

اين روش يكي از سريع ترين روش هاي سفيد كردن دندان ها است. دندانپزشك با استفاده از مواد مخصوص از لثه ها محافظت مي كند؛ سپس مواد سفيد كننده را با غلظت بالا روي دندان ها قرار مي دهد. اين ماده به وسيله نور يا گرما فعال مي شود.

بليچينگ در خانه:

در اين روش دندانپزشك در يك جلسه از فك بالا و پايين شما قالب گيري مي كند؛ سپس در جلسه بعد يكي جفت تري را به همراه ماده اصلي بليچينگ به اندازه اي كه براي سفيد شدن دندان ها لازم است به شما مي دهد.

بليچينگ دندان غير زنده:

 دندان هايي كه به دليل پوسيدگي دندان، ضربه يا آسيب به عصب سياه مي شوند، پس از معاينه صحيح مي توان مواد سفيد كننده را داخل تاج آن ها قرار داد و پانسمان كرد. اين ماده بايد حدود ۱ تا ۲ هفته داخل تاج دندان باشد تا سياهي ها برطرف شود.

بليچينگ با مايكروابريژن:

اگر تغيير رنگ در لايه هاي سطحي مينا رخ داده باشد ممكن است با بليچينگ به نتيجه مطلوب نرسيد؛ بنابراين با مايكروابريژن مي توان سطح ميناي دندان را با كمك خميرهاي ساينده برداشت تا بدرنگي ها از بين بروند.

بيشتربخوانيد...  عصب كشي دندان

نكات قابل توجه در بليچينگ در خانه

·         اگر از بليچينگ در خانه استفاده مي كنيد، به نكات زير توجه كنيد.

·         ممكن است بعد از بليچينگ دندان بعضي نواحي مانند لثه، گلو، دندان، زبان يا لب حساس بشوند

·         بعد از استفاده از ژل، دندان و تري را با مسواك و آب سرد بشوييد.

·         اگر در بخشي از تري خود رنگ تيره مشاهده كرديد، علت آن اكسيداسيون شدن دندان هايي كه با آمالگام پر شده اند است.

·         ژل بليچينگ را مي توانيد در دماي ملايم تا يك سال استفاده كنيد.

بيشتربخوانيد... قيمت ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۱:۰۴ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

چگونه فيلم ارتودنسي ثابت دندان را به دست آوريم؟

درمان ارتودنسي، راهي است براي صاف كردن و حركت دادن دندان ها، براي بهبود ظاهر و كاركرد آن ها همچنين، باعث كمك به سلامتي طولاني مدت دندان ها، لثه و مفاصل فك با وارد كردن فشار كمي به كل دندان ها مي شود. كه بهتر است بيمار قبل انجام ارتودنسي دندان حتما فيلم هايي مربوط به آن را مشاهده كند با ابن كار قبل و بعد از ارتودنسي را به وضوح مي بيند و در تصميم گيري براي انجام ارتودنسي بسيار كمك مي كند.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي نيروهاي مسلح

از كجا بفهمم كه به درمان ارتودنسي نياز دارم؟

فقط دندانپزشك يا متخصص ارتودنسي مي‌تواند بر اساس عناصر تشخيصي مانند سابقه كامل پزشكي و دندانپزشكي، معاينه باليني، مدل‌هاي گچ دندان يا ماكت دندان‌ها، اشعه ايكس و عكس، تشخيص دهد كه شما به درمان ارتودنسي نياز داريد؛ بر اساس تشخيص انجام شده، متخصص ارتودنسي خوب يا دندانپزشك در مورد نياز به درمان ارتودنسي تصميم مي‌گيرند يا اينكه يك برنامه درماني متناسب با نياز شما تهيه مي‌كنند

ارتودنسي فيلم

ارتودنسي دندان يكي از مهم ترين و تخصصي ترين شاخه هاي دندان پزشكي است. اين تخصص مطابق نياز روز پيشرفت كرده است و تك تك معايب خود را بر طرف كرده است و امروزه به گونه اي شده است كه هر كس قصد انجام ارتودنسي را دارد، مي تواند با انجام يك سرچ ساده در سايت هاي مختلف اطلاعات مورد نياز خود را كسب كند. حتي ممكن است كساني باشند كه بخواهند قبل از انجام ارتودنسي كاملا از نحوه ي انجام آن مطلع شوند، اگر بيماراني باشند كه چنين قصدي داشته باشند نيازي نيست كه حتما به مطب دندان پزشكي مراجعه كنند چرا كه آن ها مي توانند با يك سرچ ساده در اينترنت يكي از هزاران ويديويي كه در اين رابطه تهيه شده است را ببينند و با مراحل كار كاملا آشنا شوند.

فيلم ارتودنسي ثابت دندان

با توجه به اينكه ارتودنسي ثابت يك درمان نسبتا طولاني و پرهزينه است، بهتر است كه بيمار نمونه هايي از ارتودنسي، نحوه ي انجام ارتودنسي، مراحل ارتودنسي و تغييرات ارتودنسي را مشاهده كند. امروزه از طريق فيلم ارتودنسي قبل از انجام آن مي توان فهميد كه چقدر ارتودنسي مفيد است.

انواع ارتودنسي

·         ارتودنسي ثابت

·         ارتودنسي متحرك

·         ارتودنسي شفاف

مضرات درمان ارتودنسي

·         شل شدن لثه

·         حساسيت دندان ها

·         مشكلات ديگر ارتودنسي

منبع: https://www.orthodoctor.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۵:۴۷ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

علت كج شدن دندان ها چه مي تواند باشد؟

آيا كسي را مي شناسيد كه به طور طبيعي دندان هاي صافي داشته باشد؟ اكثر مردم حداقل يك يا دو دندان كج در دهان خود دارند و بسياري ديگر از شلوغي دندان ها و يا تعداد زيادي دندان كج رنج مي برند. همانطور كه مي دانيد، راه درمان كجي و شلوغي دندان ها، ارتودنسي است و بايد توسط متخصص ارتودنسي انجام گيرد. امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي، مي توان از انواع ارتودنسي دندان براي مرتب كردن دندان ها، اصلاح مشكلات بايت  و ديگر مشكلات قابل حل با ارتودنسي استفاده كرد. در ادامه به بررسي علت كج شدن دندان ها مي پردازيم.

بيشتربخوانيد... عوارض ارتودنسي بزرگسالان

اين عوامل عبارتند از:

ژنتيك متداول ترين علت كج شدن دندان ها

علت كج شدن دندان ها غالبا ژنتيك است. اكثر ما، همانند انتخاب رنگ چشم يا رنگ مو، هيچ كنترلي بر چگونگي درآمدن دندان هايمان نداريم. صفاتي كه مي توانند منجر به شلوغي دندان ها و عقب يا جلو بودن فك ها شوند، اغلب از والدين به ارث مي رسند

عادات غلط

تاثير برخي عادات غلط كه در كودكي شكل گرفته اند، مي توانند سال ها بعد نمود پيدا كنند. با اينكه اين عادات تسكين دهنده مانند مكيدن انگشت شست يا ديگر انگشتان، استفاده از پستانك تا دوران نوپايي خطرناك به نظر نمي رسند، اما مي توانند در آينده موجب كج در آمدن دندان ها و نهايتا ارتودنسي شوند. البته فوايد ارتودنسي در كودكان را نبايد ناديده گرفت چرا كه با آغاز درمان در سنين پايين مي توان در وقت و هزينه بيمار صرفه جويي كرد

بيشتربخوانيد... نصب ارتودنسي نامرئي

بالا رفتن سن

 زمان هم مي تواند تاثير خود را بر دندان ها بگذارد. متاسفانه با بالا رفتن سن دندان ها تمايل بيشتري به حركت به سمت جلو، كج شدن و شلوغي پيدا مي كنند. بر خلاف تصور عامه، دندان هاي عقل هيچ تقصيري ندارند و عامل اصلي آن از دست رفتن استحكام و تغيير شكل استخوان فك به مرور زمان مي باشد كه دندان ها را ترغيب مي كند كه به جلو حركت كنند.

آسيب

آسيب ديدن صورت مي تواند موجب حركت دندان ها و نامرتبي آنها شود. همچنين ضربه خوردن به دهان مي تواند موجب جا به جايي فك، بيماري لثه و در نهايت كج شدن دندان ها شود. براي كاهش احتمال آسيب ديدن دندان ها در ورزش هاي رزمي يا خشن مانند هاكي و راگبي بهتر است از محافظ هاي مخصوص دهان و دندان استفاده كنيد.

از دست دادن دندان

از دست دادن دندان هاي شيري يا اصلي پيش از موعد، مي تواند بر جايگاه دندان هاي باقي مانده تاثير گذاشته و موجب حركت آنها به سمت جاي خالي آن دندان ها شوند. در برخي موارد، ممكن است دندان هاي شيري با دندان هاي اصلي بزرگتري جايگزين شوند كه دندان هاي ديگر را بپوشانند و موجب شلوغي دندان ها شوند.

ترميم هاي دنداني

 ترميم هاي نادرست دندان ها مانند روكش ها (انواع لمينت دندان و....) و بريج ها مي توانند به دندان فشار وارد كنند و موجب حركت آنها شوند. همچنين آنها ممكن است بر شكل بايت و نحوه روي هم قرار گرفتن دندان ها نيز اثر بگذارد. در صورتي كه پس از ترميم دندان ها، دچار هر گونه مشكلي شديد، سريعا با دندانپزشك ترميم و زيبايي خود تماس بگيريد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۲:۳۸ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

راهنماي ورزش در مراحل مختلف جراحي لاغري

مهمترين اقدام كانديد جراحي لاغري، بالا بردن آمادگي جسماني قبل و بعد از جراحي لاغري است كه موجب شرايط بهتر قلب و عروق و كاهش احتمال بروز عوارض مي شود.      

بيشتربخوانيد... مصرف نان و برنج بعد از عمل اسليو

قبل از جراحي لاغري 

كاهش وزن را هدف اوليه برنامه ورزشي تان قرار دهيد. چربي هاي اضافي بدن مي توانند جراحي لاغري (عمل اسليو معده، عمل ساسي معده و...) را چالش برانگيز تر كنند. در واقع اكثر جراحان معتقدند كه بيمار بايد قبل از جراحي مقداري از وزن خود را كم كند. انجام تمرينات هوازي براي بهبود سلامت قلب، كاهش وزن و كمك به كاهش چربي هاي اضافي قبل از جراحي لاغري.

بيشتربخوانيد... عوارض بوتاكس معده

پس از جراحي لاغري

در صورتي كه به هر دليلي دچار عوارض و مشكلات فيزيكي پس از جراحي لاغري شُديد، به متخصص جراحي لاغري خود مراجعه كرده و به دستورات وي درباره تغيير در برنامه ورزشي عمل كنيد. تا ۴ هفته پس از جراحي لاغري، روي ورزش هاي كششي، تنفس عميق و بازگشت به فعاليت هاي طبيعي و روزانه خود تمركز نماييد. در صورتي كه جراحي از نوع لاپاراسكوپي باشد مي توانيد تمرينات ورزشي را با توجه به آستانه درد خود، از دو هفته پس از جراحي آغاز كنيد. البته بهتر است قبل از شروع هر تمريني، با جراح خود مشورت كنيد. اگر جراحي لاغري از نوع عمل باز بوده باشد، بهبودي تان ممكن است چند هفته بيشتر طول بكشد. موارد زير راهكار هايي براي بيماران عمل باز مي باشد: طي ۶ هفته اول از بلند كردن وسايل سنگين خودداري كنيد و با در نظر گرفتن آستانه دردتان ورزش كنيد. از ۸ تا ۱۲ هفته پس از جراحي از انجام ورزش هاي شكمي بپرهيزيد (به زخم ها فرصت دهيد تا بهبود يابند). پرهيز از انجام اين چنين تمريناتي، احتمال ابتلا به فتق هاي شكمي را كاهش مي دهد. مقدار كالري دريافتي را كاهش دهيد. هفته ها و حتي ماه هاي اوليه پس از جراحي لاغري، بيماران بايد روزانه كمتر از ۵۰۰ كالري مصرف كند.

بيشتربخوانيد... عوامل موثر در هزينه عمل لاغري

(جراح برنامه غذايي و دستورالعمل هاي دقيقي به بيمار مي دهد). كاهش قابل توجه كالري دريافتي مي تواند موجب خستگي مفرط بيمار شود به همين دليل بهتر است از انجام ورزش هاي شديد خودداري شود. با كاهش وزن و افزايش آمادگي جسماني، مي توانيد كالري دريافتي را كمي افزايش داده و شدت تمرين هايتان را بالا ببريد. به اين منظور بهتر است از دستورالعمل هاي پزشك خود پيروي كنيد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۴:۴۳ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)