دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

سندرم دامپینگ بعد از جراحی چاقی

سندرم دامپینگ معضلی است که در بیماران تحت بای پس معده و روده و جراحی ساسی معده  شایع تر است، اما گاها می توان آن را  در بیماران اسلیو معده هم دید. آگاهی از سندرم دامپینگ، علل و علائم آن بسیار مهم است. سندرم دامپینگ هنگامی اتفاق می افتد که قندها یا کربوهیدرات های ساده به سرعت از معده به روده کوچک تخلیه شوند. این سندروم همچنین می تواند بعد از خوردن غذاهای پرچرب یا سرخ شده و محصولات لبنی (اغلب بستنی ، شیر و برخی از ماست ها) ایجاد شود. علائم سندروک دامپینگ اولیه و زودرس معمولا یک ساعت بعد از خوردن غذا شروع میشود و تا ۱ ساعت ممکن است ادامه داشته باشد.

اگر از کبد چرب رنج می برید مطالعه مقاله رژیم غذایی برای درمان کبد چرب جیم جو را از دست ندهید.

علائم این بیماری عبارتند از:

·         تعریق

·         سبکی

·         افزایش ضربان قلب

·         حالت تهوع

·         استفراغ

·         گرفتگی شکم

·         گرگرفتگی

برای جلوگیری از سندرم دامپینگ زودرس ، طی یک وعده غذایی بیشتر  از ۱۰ گرم مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدارت مصرف نکنید. سندروم دامپینگ تاخیری نیز معمولاً ۱-۳ ساعت بعد از مصرف غذا یا میان وعده اتفاق می افتد و در اثر هیپوگلیسمی واکنشی یا کاهش قند خون رخ میدهد. بنابراین باید یک رژیم لاغری یک ماهه سریع را پیش گرفت.

علائم این سندروم دامپینگ تاخیری عبارتند از:

·         عرق کردن

·         لرزیدن

·         از دست دادن تمرکز

·         گرسنگی

·         و حتی غش کردن

منبع: مجله تناسب اندام جیم جو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۴:۲۱ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

تاثیر جراحی لاغری بر سلامت جسمی

چاق شدن رابطه مستقیمی با آمار بالای بیماری های روحی روانی دارد. این بیماری ها می توانند بر کیفیت زندگی فرد، اثرات منفی فراوانی داشته باشد. جراحی لاغری روش موثری برای درمان چاقی مفرط است که موجب کاهش وزن قابل توجه و بهبود مشکلات جسمی و حتی روحی می شود. بیشتر سلامت روان به دست آمده ناشی از کاهش وزن و افزایش اعتماد به نفس فرد می باشد. با این حال، عوامل دیگری که می تواند بر سلامت روانی فرد پس از جراحی لاغری تاثیر گذارد حس کنترل زندگی و حمایت نزدیکان است. سلامت جسمی و روانی قبل از جراحی لاغری نیز به نوبه خود بسیار مهم است.

بیشتربخوانید... کاهش وزن در یک ماه

یکی از مهمترین فواید جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، جراحی ساسی معده و...) ، سبک شدن و کاهش فشار بر مفاصل و در نتیجه کاهش زانو درد و کمر درد است که به شخص، انگیزه فعالیت بیشتر و رسیدن به تناسب اندام مورد نظرش را خواهد داد. با اینکه ورزش پس از جراحی لاغری برای سلامت و حفظ BMI جدید بدن ضروری است اما نباید در انجام ورزش زیاده روی کرد. علاوه بر این، بهبودی پس از جراحی لاغری نیازمند استراحت بسیار و تبعیت از رژیم بعد از اسلیو معده خاصی است.

پس از بای پس معده یا برخی انواع خاص جراحی لاغری، بیمار به سرعت سلامت جسمانی خود را به دست خواهد آورد. به عنوان مثال، دیابت بیمار ممکن است به طرز معجزه آسایی بهبود پیدا کند. این بهبودی ممکن است شامل حال تمام بیماری های مرتبط با چاقی نظیر فشار خون بالا، آرتریت، آپنه خواب، کلسترول بالا نیز شود.

اما بهبود سلامت جسمانی پس از جراحی حلقه قابل تنظیم معده به تدریج حاصل می شود. بیمار باید به طور منظم به متخصص جراحی لاغری خود مراجعه کند تا وی بهبود سلامت جسمانی وی را مورد ارزیابی قرار دهد.

منبع: مجله جیم جو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۷:۵۵ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

تغییر در حرکات روده ای در هفته دوم بعد از جراحی لاغری

احتمالاً در ۷ تا ۱۴ روز بعد از عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده و....)  تغییراتی در قوام و دفعات مدفوع خود مشاهده کرده اید. در این هفته وجود یبوست یا کاهش مدفوع و یا کمی نرم شدن آن طبیعی است. دلیل این وضعیت با چند توجیه ساده قابل توجیه است:

بیشتربخوانید... درمان سلولیت

اولا که طی هفته اول بعد از عمل لاغری مقدار غذایی که مصرف می کنید کمتر است و در نتیجه حرکات روده کمتری خواهید داشت. داروهای ضد درد که مصرف کرده اید یا به طور بالقوه هنوز هم بعد از عمل مصرف می کنید نیز ممکن است به طور مداوم به یبوست منجر شود. به طور مشابه وجود کلسیم و آهن در رژیم ویتامینی شما باعث یبوست میشود. کاهش فعالیت بدنی می تواند یکی دیگر از دلایل یبوست بعد از عمل باشد. یکی از مهمترین علل یبوست (مخصوصا بعد از عمل بای پس معده و ساسی بای پس معده )بعد از عمل لاغری مصرف رژیم غذایی آبکی و کم فیبر است زیرا فیبر به نرم شدن مدفوع کمک میکند حال اینکه در یکی دو هفته اول شما غذای پرفیبر نمیخورید.

بیشتربخوانید... رژیم اسلیو معده

برای کاهش یبوست در هفته دوم بعد از عمل لاغری چه باید کرد؟

اگر حین مراجعه به توالت، متوجه یبوست میشوید و در خروج مدفوع با مشکل روبرو هستید احتمالا در طول روز مایعات کمی مصرف میکنید. مصرف مایعات خود را افزایش داده و به رژیم غذایی بعد از عمل لاغری خود غذاهایی اضافه کنید که حاوی فیبر زیادی هستند. طی هفته دوم بعد از عمل لاغری از آنجا که میتوانید غذاهای پوره ای و میکس بخورید، لذا مواد غذایی حاوی فیبر مانند عدس و … را به خوبی پخته و له کنید و با سایر مواد غذایی آبکی به حالت معجون در آورده و مصرف کنید. نوشیدن آب گرم با لیمو نیز ممکن است به کاهش یبوست کمک کند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری یک ماهه

مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری روغن کتان در ماست یونانی نیز میتواند تاثیرات مشابهی داشته باشد. روزانه ۴ تا ۶ وعده غذایی بسیار محدود پوره ای و میکس میل کنید اما در خوردن و نوشیدن زیاده روی نکنید و به آرامی میل کنید. اکنون شما باید تنها ۱ چهارم بشقاب معمولی در هر وعده غذا بخورید و حتی کمتر.

منبع: جیم جو

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۶:۰۴ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

آیا درمان دیابت با جراحی اسلیو معده امکان پذیر است؟

بله! عمل اسلیو معده به صورت غیرمستقیم باعث بهبود دیابت نوع دو در افراد بیش از حد چاق می شود. یعنی، درمان دیابت با جراحی اسلیو معده اتفاق نمی افتد. بلکه کاهش وزن و لاغری ناشی از این جراحی باعث تنظیم قند خون و بهبود دیابت در فرد می گردد. طوری که به افراد دیابتی که بی ام آی یا شاخص توده بدنی بالای ۳۰ یا ۳۵ دارند و دارو نتواسته قند خون آنها را تنظیم کند، جراحی اسلیو معده به عنوان راه حل این معضل تجویز می شود. مطالعات و مشاهدات نشان داده اند قند خون افراد دیابتی (بیش از اندازه چاق) که جراحی اسلیو معده انجام داده اند، کنترل شده تر از قند خون بیماران دیابتی است که داروهای مخصوص دیابت را مصرف می کنند اما این عمل را انجام نداده اند.

بیشتربخوانید... رژیم اسلیو

درمان دیابت با جراحی اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

طی جراحی اسلیو معده، ۷۵ درصد از معده حذف شده و تنها حجم کوچکی به شکل یک لوله از آن باقی می ماند. در نتیجه ی کوچک شدن معده، میزان غذای مصرفی کمتر شده و بیمار شروع به لاغر شدن می کند. کاهش وزن، تغییرات چشمگیری را در هورمون های دستگاه گوارشی ایجاد می کند. این هورمون ها باعث ترشح انسولین می شوند که در آخر، بهبود دیابت نوع دو برای بیمار حاصل می شود.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری یک ماهه

اگر دیابت در مراحل اولیه اش باشد، بیمار با انجام جراحی از مصرف داروهای مخصوص دیابت (مانند انسولین و متفورمین) برای سال ها راحت می شود. بیمارانی که به مدت طولانی دیابت داشته اند، انجام جراحی اسلیو معده می تواند از طریق محدود کردن میزان غذای مصرفی، سطح قند خون آنها را کنترل کند. اگر هم دیابت بیش از ۱۰ سال در بدن بیمار وجود داشته و به قدری پیشرفت کرده که فرد نیاز به تزریق انسولین دارد، جراحی اسلیو معده می تواند نوع دارو را به داروهای خوراکی تخفیف دهد.

منبع: تناسب اندام جیم جو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۶:۲۰ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

هفته ششم و هفتم پس از جراحی لاغری

در هفته ششم یا یک ماه و نیم بعد از جراحی چاقی ، بگذارید روی رفلاکس اسید تمرکز کنیم که شکایتی شایع در افراد تحت اسلیو معده است به عنوان بیماری که تحت اسلیو معده بوده اید احتمالا در طی دو هفته گذشته به خصوص با مصرف مواد غذایی جامد دچار رفلاکس اسید شده اید. این عارضه جانبی منفی احتمالاً مربوط به تغییرات فشار است که در معده بعد از عمل جراحی چاقی ایجاد می شود.

بیشتربخوانید... رژیم آلکالاین

چند نکته برای مدیریت و درمان رفلاکس اسید معده در هفته ششم بعد از عمل لاغری

به طور معمول تغییرات مثبت سبک زندگی میتواند به کاهش علائم ناخوشایند بعد از عمل کمک کند. شما تا کنون با شناختی که از خودتان دارید میدانید که معده شما با مصرف چه نوشیدنی یا خوراکی هایی دچار ریفلاکس میشود. بنابراین شما باید از مصرف این مواد اجتناب کنید.

·         وعده های غذایی خود را افزایش دهید و در هر وعده مقدار کمی غذا بخورید

·         به محض اینکه احساس کردید دیگر نمیتوانید غذا بخورید دست از غذا خوردن بکشید (حتی زودتر از آن)

·         شب ها زیر سر خودتان بالش اضافی بگذارید تا حالت شیب دار داشته باشید.

·         مصرف سیگار و الکل را کاهش دهید

·         بعد از خوردن غذا دراز نکشید

·         از مصرف مواد محرک اسید معده خودداری کنید. این مواد میتوانند شامل الکل، غذاهای سرخ شده، سس گوجه فرنگی، کافئین، سیر، پیاز، آب پرتقال و سایر نوشیدنی های اسیدی، شکلات و … باشد.

بیشتربخوانید... قاتل سلولیت

هفته هفتم بعد از عمل لاغری

در طی هفته هفتم به یاد داشته باشید که ویتامین ها و مواد معدنی توصیه شده توسط متخصص جراحی لاغری  را به صورت روزانه مصرف کنید. بعد از عمل جراحی چاقی ، معده جدید شما قادر به تولید همان مقدار آنزیمی که در گذشته ترشح میکرد تا به شما در هضم و جذب مواد مغذی موجود در مواد غذایی کمک کند نیست.

منبع: gymju.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۸:۳۱ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

هفته هشتم بعد از عمل لاغری

با گذشت دو ماه از عمل جراحی چاقی( عمل اسلیو ، بای پس معده ، جراحی ساسی معده ) ، اکثر بیماران آماده اضافه کردن میوه و سبزیجات تازه به مینی وعده های غذایی روزانه خود هستند و می توانند یک رژیم غذایی سالم “عادی” را از سر بگیرند. به یاد داشته باشید که به آرامی غذا بخورید و با لقمه های کوچک بردارید. بهتر است که در این هفته از مصرف میوه ها همراه با پوستشان خودداری کنید هرچند که برخی از بیماران ممکن است بتوانند چنین کاری انجام دهند و هیچ مشکلی برایشان پیش نیاید. میوه ها و سبزیجات تازه مملو از ویتامین ها، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند تا به بدن کمک کنند عملکردهای لازم زندگی را انجام داده و سطح انرژی شما را افزایش دهند.

بیشتربخوانید... پیکر تراشی بدون جراحی

مهمترین اتفاقات هفته هشتم بعد از عمل لاغری

با کاهش سریع وزن در طی ۳ تا ۶ ماه اول بعد از عمل، ممکن است موارد زیر را تجربه کید:

·         بدن درد

·         احساس سرماخوردگی

·         ریزش موی سر

·         خستگی بیش از حد

·         تغییرات خلق و خو

این موارد همگی موقتی هستند و خیلی زود آن ها ا پشت سر خواهید گذاشت. اما برای کمک  میتوانید با تیم جراحی و مخصوصا متخصص جراحی لاغری خودتان در این خصوص مشور کنید.

بیشتربخوانید... بهترین مکمل برای افزایش وزن

نکاتی در مورد دیابت بعد از عمل لاغری

عمل لاغری غالبا باعث کاهش دیابت و یا مدیریت بهتر آن میشود. با این وجود اگر برای مدیریت آن دارو مصرف میکنید بهتر است بعد از عمل به طور منظم به متخصص یا پزشکی که کنترل دیابتتان را برعهده دارد سر بزنید.

منبع: مجله لاغری جیم جو

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۴۸:۳۹ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

هفته نهم و دهم پس از جراحی لاغری

هفته نهم بعد از عمل لاغری

مصرف مواد غذایی زیر در وعده های غذایی کوچک به نفع شما است:

·         پنیر رشته ای موزارلا و یک موز یا سایر میوه ها و سبزیجات تازه

·         ۲ عدد هویج کوچک

·         ماست و توت های تازه

·         تخم مرغ آب پز و ½ فنجان آب سبزیجات بدون نمک

نکته: حدوداً دو ماه پس از جراحی چاقی ، ممکن است شما متوجه بازگشت حس گرسنگی شوید. مراقب باشید که در این ماه تمام تلاش خود را برای مدیریت اشتها انجام دهید.

بیشتربخوانید... یک رژیم غذایی سالم و ساده

چند نکته مهم در خصوص هفته نهم بعد از عمل لاغری

 به صورت روزانه ورزش کنید

کسانی که بعد از جراحی لاغری ورزش نمیکنند احتمال دارد که دوباره هرچند به صورت محدود و کم، وزن بگیرند و چاق شوند از ورزش های سبک شروع کنید در این هفته ۱۰ تا ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی کنید

هفته دهم بعد از عمل جراحی لاغری

چند نکته در خصوص رژیم غذایی این هفته

در این هفته همچنان باید تابع دستورالعمل های ساده متخصص جراحی لاغری باشید. شما هنوز نباید غذاهایی بخورید که برایتان ممنوع است و هیچ سودی برایتان ندارد.

هر ماده غذایی را با احتیاط مصرف کنید و مراقب میزان خورد و خوراکتان باشید.

بیشتربخوانید... هزینه بوتاکس معده در سال ۱۴۰۱

ریزش مو عارضه قابل پیشگیری هفته دهم

ریزش مو بعد از عمل جراحی لاغری (اسلیو معده ، بای پس معده ، جراحی ساسی معده و.... )یکی از بزرگترین نگرانی هایی است که افراد بعد از عمل جراحی لاغری داشته باشند. این عارضه می تواند یکی از ناخوشایندترین عوارض جانبی منفی عمل باشد. این ریزش موی طبیعی که در ۳-۶ ماه اول بعد از جراحی چاقی وجود دارد، تلوژن افلوویوم نام داد. این فرآیند، واکنشی است که در اثر استرس متابولیک و هورمونی یا داروها ایجاد می شود. بیشتر بیماران، حدود ۳ ماه بعد از عمل (حدود هفته دهم بعد از عمل لاغری) شروع به ریزش مو می کنند. افزایش ریزش مو می تواند چندین هفته تا ماه ها ادامه داشته باشد. با رعایت برخی نکات میتوان به راحتی از ریزش مو پیشگیری کرد.

منبع: لاغری جیم جو

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۱:۴۱ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)