دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

رژیم ۳ روزه چگونه است؟

رژیم شوک ۳ روزه یک رژیم لاغری سریع است که به افراد کمک می کند تا در عرض  سه روز ۵ کیلو وزن کم کنند. ماریسا مور، سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا می گوید: “شما یک برنامه غذایی خاص را برای سه روز دنبال می کنید، سپس چهار تا پنج روز بعد می توانید به انتخاب خود هرچه می خواهید بخورید.” ظاهراً افراد می توانند هر چند وقت یکبار که بخواهند از برنامه رژیم کم کالری استفاده کنند.

رژیم ۳ روزه دارای منوهای رژیم غذایی کم کالری برای وعده های صبحانه، ناهار و شام است. ویلیامز می گوید: شما موظف به خوردن غذاهای خاص و قسمت های موردنظر آن هستید. این رژیم علاوه بر اینکه کالری بسیار کمی دارد، دارای کربوهیدرات و سایر مواد مغذی نیز هست. مور می‌گوید: مانند اکثر برنامه‌های رژیم غذایی مد روز، در این رژیم نیز محدودیت کالری وجود دارد.

بیشتربخوانید... دلایل احساس سرما بعد از عمل لاغری

مزایا و معایب رژیم ۳ روزه

مور و ویلیامز فواید اندکی در رژیم غذایی ۳ روزه یافتند. مور می‌گوید: در مقایسه با دیگر رژیم‌های غذایی مد روز، این رژیم حاوی برخی از میوه‌ها و سبزیجات است، اما در مورد اینکه بخواهم بگویم این رژیم نکته مثبتی نسبت به سایر رژیم های مد روز دارد،نیز تردید دارم. به طور نسبی، حداقل مزیت این رژیم اینست که نیاز به مصرف چربی و قند زیاد ندارد، اما بازهم انجام آن را توصیه نمی کنم. لیست معایب این رژیم طولانی است:

رژیم غذایی ۳ روزه منجر به کاهش وزن اشتباه می شود. ویلیامز می‌گوید: با این برنامه وزن کم می کنید، اما چه وزنی را از دست می‌دهید؟ وقتی مصرف کالری را محدود می کنید، بدن با کاهش سرعت متابولیسم و ورود به حالت گرسنگی، ماهیچه های بدون چربی را از دست می دهد و چربی را حفظ می کند. سپس، وقتی دوباره به طور عادی غذا می خورید، بدن با ادامه ذخیره کالری ها به عنوان چربی، به نوعی از خود محافظت می کند، زیرا نمی داند چه زمانی ممکن است گرسنگی دوباره اتفاق بیفتد.

بیشتربخوانید... دلایل ریزه خواری بعد از عمل اسلیو

احتمالاً گرسنه، بداخلاق و دچار یبوست هستید. به گفته ویلیامز، اکثر مردم به ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر در روز نیاز دارند. با این حال، طبق برنامه رژیم غذایی ۳ روزه، افراد فقط ۲ تا ۵ گرم فیبر در وعده های صبحانه و ناهار و کمی بیشتر از آن را در شام دریافت می کنند. ویلیامز می گوید: کمبود فیبر، همراه با عدم تأمین آب کافی، می تواند منجر به بروز یبوست در فرد شود.

این برنامه فاقد علم کافی است. هیچ پیشینه علمی پشت توصیه های رژیم ۳ روزه وجود ندارد. مور می گوید: هیچ مبنای علمی برای غذاهای انتخاب شده وجود ندارد.

رژیم ۳ روزه مواد مغذی را کم می کند. مور می گوید:این یک برنامه محدودکننده است که فاقد انواع مواد مغذی است.

منبع: مجله سلامتی جیم جو

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۹:۵۷ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

پاسخ به چندین سوال بسیار مهم درباره عمل لاغری

سوال ۱: چه موقع بعد از عمل جراحی لاغری می‌تونم ورزش کنم؟

پاسخ: بعد از انجام عمل می‌توانید در بیمارستان، در کنار استراحت کردن به صورت محدود پیاده روی کنید. البته نه بیشتر. نکته مهم بعد از اغلب اعمال جراحی لاغری ، آهسته حرکت کردن و اجتناب از تحرک زیاد است. دست کم تا یک ماه نباید ورزش سنگین انجام دهید. دور ورزش ها و فعالیت های رقابتی را خط بکشید. وزنه سنگین بلند نکنید. اگر شناگر هستید و یا شنا دوست دارید حتما تا زمان بسته شدن و التیام کامل زخم وارد آب نشوید.

سوال ۲: من قبلا هرنی داشتم و یا من قبلا روی شکمم عمل انجام دادم، آیا من الان می‌تونم عمل لاغری لاپاراسکوپی داشته باشم؟

پاسخ: جواب کوتاه بله است. اما قبل از بیهوش شدن باید تمام سوابق بستری شدن و یا سابقه داشتن عمل جراحی قبلی مخصوصا در ناحیه شکم و لگن را به جراح لاغری خود و متخصص بیهوشی اطلاع دهید. حتی اگر در دوران کودکی نیز عمل خاصی داشته اید را اطلاع دهید.

سوال 3: اگر من بیماری قلبی داشته باشم میتونم عمل لاپاراسکوپی لاغری انجام بدم؟

پاسخ: بله میتوانید. هرچند که شدنی است، اما باید پیش از انجام عمل با متخصص قلب و عروق مشورت کنید و او تایید کند که شما صلاحیت انجام این عمل را دارید. انجام عمل جراحی لاغری میتواند باعث بهبود برخی شرایط و بیماری های مربوط قلب شود نکته: معمولا پیش از انجام عمل، توسط تیم پرستاری و جراح لاغری مورد ارزیابی قرار میگیرید. مطمئن شوید که تمام مشکلات قلبی و عروقی که دارید را با جزئیات به آن ها اطلاع دهید. باز هم نگران این نباشید که عمل شما انجام نشوید، زیرا حتی بیمارانی که فیبریلاسیون دهلیزی، تعویض دریچه های قلبی، استنت گذاری و بای پس قلبی انجام داده اند نیز توانسته اند با موفقیت اعمال لاغری مانند اسلیو معده را انجام دهند.

سوال 4: میگن بعد از عمل باید مکمل ویتامین و مینرال بگیرم، آیا بیمه هزینه این مکمل ها رو به من برمیگردونه؟

پاسخ: تا مدت طولانی بعد از عمل اسلیو معده، بای پس معده و برخی دیگر از اعمال لاغری باید مولتی ویتامین دریافت کنید و شاید برای تمام طول عمر. بدن شما به مقادیر بالاتری از برخی ویتامین های خاص، کلسیم و ویتامین D نیاز پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، شما باید به صورت سالانه آزمایش بدهید. هزینه مکمل ها هرچه باشد پای خودتان است و بیمه چیزی به شما بر نمیگرداند. اما هزینه آزمایشگاه؛ تحت پوشش بیمه خواهد بود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۴:۲۱ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

مکمل های لازم برای بعد از عمل لاغری

شاید در گذشته چاقی و اضافه وزن تنها از نظر زیبایی اندام مورد بحث بود، اما در دهه های اخیر مطالعات بسیاری بر روی افراد چاق و دارای اضافه وزن صورت گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش‌ها نشان داد که چاقی می‌تواند پیش زمینه بروز بیماری‌های بسیاری از جمله دیابت، بیماری های قلب و عروق، کبد چرب، افزایش ریسک سرطان، ناباروری در هر دو جنس و ... باشد.

سایر مقالات مهم ... PCNL چیست

راه‌ حل‌های متعددی در جهت کاهش وزن وجود دارد. در بعضی مواقع پزشک یا متخصص تغذیه براساس شرایط شما پیشنهاد جراحی لاغری (جراحی باریاتریک) را می‌دهد.

بیشتربخوانید... مدت زمان مصرف مکمل پس از عمل لاغری

مراقبت های بعد از عمل لاغری

معمولا بیمار روزهای اولیه بعد از انجام هرگونه جراحی لاغری شکم در بیمارستان بستری می‌شود تا شرایط بدنی به حالت پایدار برسد. در این مدت مراقبت از بیمار بر عهده پرستار و همراهان او است و بعد از مرخص شدن از بیمارستان، خود فرد و خانواده می‌بایست برای رسیدن به نتیجه بهتر و کاهش عوارض احتمالی بعد از انجام عمل لاغری این مراقبت‌ها را ادامه دهند.    

کارهایی که باید بعد از انجام جراحی توسط فرد و اطرافیان او انجام شود، شامل موارد زیر است:

1- رعایت اصولرژیم غذاییبعد از جراحی لاغری

2- داروهای تجویز شده توسط پزشک

3- دریافت مکمل‌های تقویتی و مورد نیاز بدن

4- فعالیت فیزیکی مناسب

5- حمایت عاطفی یا روانی

بیشتربخوانید... بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو

مصرف مکمل‌ها بعد از عمل لاغری چه اهمیتی دارد؟

عوارض طولانی مدت جراحی کاهش وزن می تواند شامل موارد زیر باشد:

- کم خونی ناشی از کمبود آهن یا ویتامین B12

- عوارض عصبی، مانند از دست دادن حافظه یا تحریک پذیری ناشی از کمبود B12

- اختلالات استخوان و کلیه به دلیل تغییر در نحوه جذب کلسیم و ویتامین D

- مشکلات عصبی و اختلالات متابولیسم درشت مغذی‌ها ناشی از سوء جذب ویتامین B1

همچنین افزایش نیاز به دریافت پروتئین جهت بهبود سریع‌تر و کاهش عوارضی همچون ریزش موها، تحلیل عضلات و ... وجود دارد.

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۵:۴۳ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

آماده شدن برای مسافرت بعد از عمل اسلیو

قبل از شروع هر گونه برنامه سفر، مهم است که برنامه های خود را با پزشک خود در میان بگذارید. پزشک شما می تواند توصیه های شخصی به شما ارائه دهد و مطمئن شود که از نظر فیزیکی برای سفر آماده هستید.

بیشتربخوانید... ریزش مو پس از عمل اسلیو معده

علاوه بر این، ممکن است لازم باشد برخی تنظیمات را در برنامه سفر خود انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که راحت و ایمن هستید. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

از کوچک شروع کنید: اگر قصد دارید یک سفر طولانی مدت داشته باشید، برای آزمایش سطح راحتی خود، با یک سفر کوتاه شروع کنید. این به شما کمک می کند تا قبل از شروع یک سفر طولانی تر، توانایی خود را در انجام سفر ارزیابی کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

بسته بندی عاقلانه: مطمئن شوید که هر گونه دارو، مکمل و تجهیزات پزشکی را که ممکن است در طول سفر به آن نیاز داشته باشید، بسته بندی کنید. این شامل لباس های فشرده، پانسمان زخم و سایر لوازم پزشکی می شود. همچنین ایده خوبی است که میان وعده های سالم و آب بسته بندی کنید تا در طول سفر خود را هیدراته و تغذیه کنید.

برای وعده های غذایی خود برنامه ریزی کنید: خوردن سالم و هیدراته ماندن به ویژه پس از اسلیو معده مهم است. وعده های غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که در طول سفر به غذاها و نوشیدنی های مغذی دسترسی دارید. همچنین ممکن است بخواهید میان وعده ها یا وعده های غذایی خود را بسته بندی کنید تا مطمئن شوید که گزینه های سالم به راحتی در دسترس دارید.

نحوه حمل و نقل خود را در نظر بگیرید: بسته به طول و ماهیت سفر خود، ممکن است نیاز داشته باشید که برای نحوه حمل و نقل خود مکان های ویژه ای ایجاد کنید. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد یک صندلی بزرگتر در هواپیما رزرو کنید یا برای اقامت های ویژه در قطار یا اتوبوس ترتیب دهید.

استراحت کنید: مسافرت یا پرواز بعد از عمل اسلیو معده می تواند خسته کننده باشد. حتماً برای حرکات کششی، راه رفتن و استراحت مکرر استراحت کنید. این به جلوگیری از لخته شدن خون و سایر عوارض احتمالی اسلیو کمک می کند.

بیمه مسافرتی را در نظر بگیرید: در نهایت، خرید بیمه مسافرتی را در نظر بگیرید تا در صورت بروز عوارض غیرمنتظره پزشکی از خود محافظت کنید. این می تواند به شما آرامش دهد و به شما کمک کند از پرداخت صورت حساب های پزشکی پرهزینه جلوگیری کنید.

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۴:۲۷ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

مادرانی که زیر تیغ جراحی لاغری رفته اند، زایمان های راحت تری را تجربه می کنند.

زایمان بعد از جراحی لاغری

گروه مطالعاتی دکتر استفانسون چندین تحقیق درباره ی نحوه تاثیر جدیدترین متد جراحی لاغری بر بارداری و زایمان انجام دادند. در مطالعه ای اخیر زایمان های ۱۴۳۱ زن که پس از جراحی لاغری، به کاهش وزن قابل توجهی دست یافته بودند، با ۴۴۷۶ زن که جراحی لاغری انجام نداده بودند مقایسه شد شاخص توده بدنی  زنانی که جراحی لاغری انجام نداده بودند در اوایل بارداری، با BMI قبل از جراحی زنانی که عمل جراحی کردند، یکسان بود.

بیشتربخوانید.... مراقبت های بعد از عمل اسلیو

آیا می توان جراحی لاغری را به همه مادران دارای اضافه وزن توصیه کرد؟

دکتر استفان گفت همه ی شواهد نشان دهنده تاثیرات مثبت جراحی چاقی یا همان لاغری روی زنان بوده است. کاهش نیاز به سزارین و القای زایمان، کاهش زایمان های دیر هنگام، نیاز کمتر به بیحسی اپیدورال و کاهش احتمال تحرک رحمی، زخم واژن، عفونت و خونریزی می توانند جزء تاثیرات جراحی لاغری باشد. مقایسه ای با استفاده از داده های ثبت شده از جراحی های لاغری در اسکاندیناوی و دفتر ثبت زایمان ها انجام گرفته است. کاهش وزن چشمگیر حدود ۳۸ کیلوگرم از زمان جراحی تا شروع بارداری توانست به این افراد کمک شایانی کند. از طرف دیگر مطالعات قبلی نشان داده اند که زنانی که جراحی لاغری تحت نظر متخصص جراحی لاغری انجام داده اند بیشتر در خطر زایمان های زودرس و به دنیا آوردن نوزادان کوچک و ریز هستند. از این رو نمی توان به هر شخصی که اضافه وزن دارد توصیه کرد که جراحی لاغری انجام دهد

بیشتربخوانید... هزینه اسلیو معده چقدر است

آیا چاقی می تواند بر سلامت جنین تاثیر گذارد؟

از آنجایی که ارتباط چاقی و بارداری بر هیچ کس پوشیده نیست، پس باید انتظار داشت که چاقی سلامت جنین را نیز تحت تاثیر قرار داده و شرایط زیر را برای او به وجود آورد:

تولد زودهنگام

مادرانی که از چاقی مفرط رنج می برند، ممکن است فرزند خود را پیش از رسیدن هفته ۳۸ بارداری به دنیا آورند. این امر می تواند مشکلات بسیار جدی را برای جنین به وجود آورد.

منبع: www.sleevesurgeon.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۵۸:۴۰ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

توصیه های کلی درباره اهمیت تغذیه بعد از جراحی مینی بای پس

از آنجایی که در جراحی مینی بای پس اندازه معده کوچک شده و نحوه ورود غذا به درون روده نیز تغییر پیدا می کند، رسیدن غذای کافی به بدن با حفظ اهداف کاهش وزنی بسیار اهمیت دارد. متخصص تغذیه یا متخصص جراحی لاغری احتمالا به شما توصیه می کند که:

بیشتربخوانید... مهم ترین مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده

آهسته بخورید و بیاشامید

به منظور جلوگیری از سندروم دامپینگ، برای خوردن یک وعده غذایی حداقل ۳۰ دقیقه، و برای نوشیدن یک لیوان مایعات بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان بگذارید. بین هر وعده غذایی و نوشیدن مایعات ۳۰ دقیقه زمان بگذارید.

اندازه هر وعده غذایی باید کوچک باشد

در طول روز چندین وعده ی کوچک مصرف کنید. ابتدا با ۶ وعده کوچک در روز شروع کنید و سپس آن را به ۴ وعده و در نهایت با شروع رژیم غذایی نرمال، آن را به ۳ وعده کاهش دهید. مقدار هر وعده غذایی باید حدودا بین نصف تا یک پیمانه باشد.

بین وعده های غذایی، مایعات بنوشید.

برای جلوگیری از دی هیدراته شدن بدن، لازم است روزانه ۸ لیوان (۱.۹ لیتر) مایعات مصرف کنید. اما مصرف بیش از حد مایعات در هنگام خوردن غذا یا در نزدیکی آن می تواند احساس سیری به شما داده و مانع خوردن مواد غذایی مورد نیاز بدن شود.

غذا را به طور کامل بجوید

ورودی جدید معده به روده ی کوچک بسیار باریک بوده و ممکن است با تکه های بزرگ غذا مسدود شود. این انسداد می تواند مانع خروج غذا از معده شده و منجر به استفراغ، حالت تهوع و شکم درد شود. سعی کنید لقمه های کوچک برداشته و آن را کاملا بجوید تا زمانی که به حالت مایع تبدیل شوند.

بیشتر از غذاهای پروتئینی استفاده کنید

در هر وعده غذایی و قبل از خوردن سایر غذاها، مواد پروتئینی مصرف کنید.

از مصرف غذاهای پر قند و چرب خودداری کنید

این نوع غذاها به سرعت از سیستم گوارش عبور می کنند و ممکن است موجب سندروم دامپینگ شوند.

بیشتربخوانید... هزینه اسلیو معده چقدر است

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز  

پس از  هر جراحی لاغری مثل اسلیو معده یا  بای پس، بدن دیگر قادر به جذب برخی مواد غذایی نخواهند بود . از این رو بیمار تا آخر عمر نیاز به مصرف مکمل های ویتامینی و مواد معدنی دارد

منبع: https://www.sleevesurgeon.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۵:۱۷ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

نقش معده در گوارش غذا: کسانی که عمل لاغری انجام میدهند بخوانند

بدون هیچ مقدمه ای می خواهیم در این مقاله به بررسی معده، عملکرد، اهمیت و نقش معده در گوارش غذا گوارش بپردازیم. با مجله لاغری اسلیو سرجن همراه باشید.

دستگاه گوارش

دستگاه گوارش یکی از دستگاه های اصلی بدن انسان و هر موجود زنده دیگر است. وظیفه این سیستم همانطور که همه میدانیم دریافت غذا، هضم، جذب و رساندن مواد مغذی به جریان خون است.

معده

به جرات میتوان گفت که معده نه تنها یکی از مهمترین بخش های سیستم گوارش بلکه از مهمترین ارگان های بدن است. معده در نقش یک مخزن برای مواد غذایی خورده شده ظاهر میشود و غذا طی مدت زمانی که در این مخزن قرار دارد، تکه تکه شده و به کوچکترین حالت خود تبدیل میشود تا بتواند وارد روده ها شود.

بیشتربخوانید... عمل لاغری باندینگ

نقش معده در گوارش غذا

معده نقش مهمی در هضم غذا دارد. علاوه بر اینکه یک مخزن موقت برای غذاهای بلعیده شده است، معده نقش مهمی در کنترل اشتها ، هضم و جذب مواد غذایی نیز دارد. این کارکردها اساس برخی از اعمال محدودکننده  و کاهنده چاقی هستند.

اهمیت مخاط معده در سیستم گوارش غذا

مخاط معده ساختار عجیب و بسیار مفیدی در درون آن است. ما در این مخاط تعدادی غده و سلول داریم که کار تولید برخی هورمون ها، شیره معده و اسید را بر عهده دارند طی انجام برخی از اعمال جراحی لاغری مثل اسلیو معده یا بای پس آن، متخصص جراحی لاغری بخش های زیادی از معده را برمی دارد و طبیعی است که تولید و ترشح موارد بالا کاهش پیدا کند که همگی میتواند روی کاهش وزن اثر بگذارد.

جهت آشنایی با عمل بای پس کلاسیک کلیک کنید.

نقش معده در گوارش غذا : عملکرد و وظایف معده

بیایید گوشه ای از سفر مواد غذایی بلیعیده شده را تنها در معده بررسی کنیم: معده خالی است و بدن نیاز به غذا دارد، بنابراین هورمون گرلین یا همان هورمون گرسنگی توسط معده ترشح میشود تا شما را وادار به خوردن غذا کند. شما غذا میخورید و غذا وارد مری میشود غذا از دروازه معده (کاردیا) وارد معده میشود غذا معمولا مدت زمانی در معده میماند و اینکه هر غذایی چقدر در این مخزن باقی میماند بستگی به نوع و جنس غذا دارد معده با کمک تجهیزاتی که در اختیار دارد حسابی از خجالت غذا در میاید و تمام غذا را تا آنجا که میشود تکه تکه میکند. و سرانجام کم کم غذا وارد روده ها و بقیه دستگاه گوارش میشود تا روند جذب و دفع ادامه پیدا کند. تا زمانی که یک چرخه کامل گوارشی به اتمام نرسد، شما گرسنه نمیشوید. اما وقتی معده خالی شد دوباره از نو هورمون گرسنگی ترشح میشود.

نکته:  

زمانی که شما تحت عمل جراحی لاغری مثل اسلیو معده قرار میگیرد، حجم معده بسیار کم میشود در نتیجه زودتر پر میشود و تولید هورمون گرسنگی کاهش پیدا میکند. تمام این اتفاقات باعث میشود شما غذای کمی بخورید و خیلی زود وزن کم کنید. (با مراحل عمل اسلیو معده آشنا شوید.)

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۵۱:۰۵ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

افزایش سطح تستوسترون در مردان پس از جراحی لاغری

جراحی لاغری می تواند فواید بسیاری داشته باشد که اکثر ما از آنها اطلاعی نداریم. در تحقیقات اخیر مشخص شد که افزایش تستوسترون بعد از جراحی لاغری در مردان اتفاق افتاده است.

بیشتربخوانید... عمل جراحی باندینگ

افزایش تستوسترون بعد از جراحی لاغری در مردان

مردانی که با مشورت با یک متخصص جراحی لاغری تحت جراحی لاغری قرار گرفته اند، علاوه بر کاهش وزن چشمگیر می توانند از افزایش سطح تستوسترون نیز سود ببرند. با این حال شواهدی بنا بر افزایش جهش اسپرم در این افراد هنوز پیدا نشده است. این یافته ها مربوط به ژورنال جراحی لاغری است که جزء انتشارات رسمی فدراسیون جراحی لاغری و اختلالات متابولیکی محسوب می شود. با این همه جراحی لاغری تاثیری بر قوای جنسی مردان نخواهد داشت.

بیشتربخوانید... مراحل اسلیو معده چقدر طول می کشد

چاقی چگونه در قوای باروری مردان تاثیر می گذارد؟

همانطور که بسیاری از ما از ارتباط چاقی و بارداری زنان اطلاع داریم، اضافه وزن و چاقی می تواند بر قدرت قوای باروری مردان نیز تاثیر می گذارد. اخیرا ثابت شده است که احتمال ناباروری مردان چاق یا دارای اضافه وزن بسیار بیشتر از سایرین می باشد. محققان فرانسه دریافتند که این افراد در مقایسه با مردانی که وزن متوسطی دارند، تعداد اسپرم های کمتر و یا فاقد اسپرم زنده هستند. به همین دلیل می توان نتیجه گرفت اضافه وزن تاثیر مستقیمی بر تولید اسپرم دارد. به گفته دکتر سباستین سیزرنیچو، رئیس دپارتمان تغذیه در دانشگاه پاریس یافته ها ممکن است به علت و چرایی شیوع چاقی و کاهش قدرت باروری مردان کمک کند.

سیزرنیچو و همکارانش از ۱۴ مطالعه ی قبلی که روی ۱۰۰۰۰ مرد آزمایش شده بود، اطلاعات فراوانی جمع آوری کردند. محققان با ارزیابی تعداد اسپرم های هر بیمار و شاخص توده بدنی وی مشاهده کردند که ۲۴ درصد از افرادی که BMI متوسطی داشتند، دارای تعداد اسپرم پایین و ۲.۵ درصد از آنها فاقد اسپرم زنده بودند. همچنین در میان افرادی که اضافه وزن داشتند، ۲۵.۶ درصد تعداد اسپرم پایین و ۴.۷ درصد فاقد اسپرم زنده بودند. در میان افراد چاق نیز ۳۲.۴ درصد دارای تعداد کمی اسپرم و ۶.۹ درصد اسپرم زنده نداشتند.  

با این حال تحقیقات بیشتری برای به اثبات رساندن هر یک از موارد بالا لازم است. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که جراحی چاقی یا همان لاغری می تواند موجب کاهش وزن و کاهش بافت های چربی شود و از این طریق به کاهش هورمون جنسی زنانه در مردان کمک کرده و قدرت باروری آنها را افزایش می دهد.

منبع: لاغری اسلیو سرجن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۵:۳۶ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

افتادگی پوست بعد از جراحی لاغری

پس از جراحی لاغری، اغلب بیماران وزن بسیار زیادی کم می کنند (اغلب بیش از۵۰ کیلوگرم) که در نهایت می تواند موجب افتادگی پوست و شل شدن عضلات شود. از آنجایی که این پوست اضافی پس از کاهش وزن، خود به خود از بین نخواهد رفت، بیشتر بیماران از آویزان شدن پوستشان گله مند هستند. این به این دلیل است که با افزایش وزن، پوست تا روی توده های چربی جدید گسترش می یابد و با کاهش وزن، پوست معمولا قابلیت ارتجاعی کافی برای جمع شدن و بازگشت به حالت اولیه را ندارد.

بیشتربخوانید... مراحل اسلیو معده چیست

آیا پس از تمام جراحی های لاغری بیمار دچار افتادگی پوست می شود؟

حال باید از یک متخصص جراحی لاغری پرسید که این مشکل تا چه اندازه روی شما تاثیر خواهد داشت؟ در واقع شدت این مشکل در هر شخص متفاوت است و میزان آن بستگی به عواملی مانند نوع جراحی، وزن سابقتان، سن، سابقه سیگاری بودن و ژنتیک دارد. نوع جراحی لاغری اهمیت فراوانی در میزان افتادگی پوست دارد. جراحی اسلیو معده که طی آن بیمار با سرعت کمتری نسبت به جراحی بای پس معده و عمل بای پس روده وزن کم می کند، کمتر موجب افتادگی پوست می شود. از آنجایی که بیشتر مردم مقداری افتادگی پوست را پس از کاهش وزن تجربه می کنند، پس طبیعی است که نسبت به آن حس خوبی نداشته باشند. اما اصلا جای نگرانی نیست چون همیشه راه های پیشگیری و گزینه های اصلاحی برای اینگونه مشکلات وجود دارد

افتادگی پوست در چه قسمت هایی از بدن بیشتر اتفاق می افتد؟

افتادگی پوست اغلب در ناحیه شکم اتفاق می افتد که بیشترین میزان ذخیره چربی را دارد. البته شل شدن و افتادگی پوست در قسمت های دیگر نیز می تواند اتفاق بیافتد. برخی از افراد پس از رژیم های لاغری سریع دچار افتادگی و شل شدن بازو و سینه ها، و برخی دیگر دچار افتادگی در نواحی ران و باسن می شوند.

چگونه می توان از افتادن پوست پس از جراحی های لاغری جلوگیری کرد؟

·         ورزش

·         کاهش تدریجی وزن

·         مراقبت از پوست

منبع: https://www.sleevesurgeon.ir/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۰:۵۱ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

بررسی میزان شکست و موفقیت عمل لاغری

ما عمل لاغری را به روش های مختلفی انجام میدهیم (عمل ساسی معده و اسلیو معده، بوتاکس معده و .....) و به طور کلی با دو هدف کاهش حجم معده و کاهش جذب مواد غذایی، سعی میکنیم به لاغر شدن افراد کمک کنیم. علاوه بر درمان چاقی، ما با کمک عمل جراحی، می توانیم تا حد زیادی باعث بهبود بیماری های ناشی از چاقی شویم. دیابت نوع ۲ ، آپنه خواب، فشار خون بالا، استئوآرتریت، دیس لیپیدمی و … باشند

بیشتربخوانید... لیپوساکشن چیست

تعریف موفقیت یک عمل، میزان موفقیت عمل لاغری به چه معنا است؟

ما هنوز تعریف دقیقی برای شکست عمل لاغری نداریم. اما اکثر صاحب نظران با رصد کردن نتایج و برخی شراط دیگر نحوه موفقیت و شکست عمل جراحی لاغری را مشخص میکنند. اما این شرایط چه هستند؟ از کجا باید بفهمیم نتیجه عمل ناموفق بوده است؟ ۳ شرط زیر میتوانند معیارهایی خوبی برای اعلام عدم موفقیت جراحی لاغری باشد: · زمانی که بیمار آنچنان که ما انتظار داریم وزن کم نکرده باشد · اگر دوباره مقدار قابل توجهی از وزن از دست رفته را به دست آورده باشد · و در آخر اگر بیماری ها یا شرایط ناشی از چاقی همچنان در شخص بهبود یا درمان پیدا نکرده باشند.

بیشتربخوانید... عمل جراحی گاستریک باندینگ

چه عواملی باعث شکست نتایج عمل لاغری میشوند؟

به طور دقیق نمیتوان گفت که چه علتی باعث شکست عمل لاغری میشود. زیرا ممکن است چند فاکتور دست در دست هم باعث بروز نتایج ناموفق عمل شود. با این حال برخی از موارد زیر میتوانند باعث عدم موفقیت عمل لاغری در بیماران شود. · نوع عمل · وزن قبل از عمل یا شاخص توده بدنی · صلاحیت جراح · میزان پیروی از رژیم غذایی بعد از عمل لاغری و حتی رژیم قبل از عمل · نوع برنامه ورزشی بعد از عمل

موفقیت و عدم موفقیت روش های مختلف جراحی لاغری

میزان موفقیت عمل جراحی بای پس معده

به عمل لاغری بای پس معده ، روکس-ان-وای یا roux-en-y نیز گفته میشود. ما در این عمل هم حجم معده و هم میزان جذب مواد غذایی را کاهش میدهیم. عمل بای پس از مهمترین عمل های لاغری است و حتی اگر بیمارن چاق سوزش سردل داشته باشند ما این جراحی را برای آن ها پیشنهاد میدهیم زیرا در اغلب موارد سوزش سر دل کاهش پیدا میکند.

میزان موفقیت عمل جراحی اسلیو معده

از پرطرفدارترین عمل های جراحی لاغری اسلیو معده است. ما در این کاری به روده نداریم و تنها حجم معده را تا ۷۵ درصد کاهش میدهیم. و میزان جذب مواد غذایی تقریب دست نخورده باقی میماند. اثر بخشی اسلیو تقریبا اندازه بای پس معده است اما به اندازه بای پس پیچیده نیست.

درصد موفقیت با انتخاب جراح لاغری خوب بالا میرود  

علل و فاکتورهای زیادی ممکن است مسئول شکست یا عدم موفقیت عمل لاغری شود. با این وجود می توان با انتخاب بهترین متخصص جراحی لاغری تا حدودی شانس موفقیت عمل را بالا برد. زیرا اگر جراح لاغری خوبی انتخاب کنید مطمئن خواهید بود که عملتان با موفقیت انجام میشود.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۲:۴۸ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)