دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

عمل بالون معده چیست، چگونه انجام می‌شود و مناسب کیست؟

شما هم جزء آن‌دسته از افرادی هستید که با کلی ورزش و تغییر رژیم غذایی هنوز نتوانسته اید وزن کم کنید؟ و چون از عمل جراحی لاغری می ترسید یا توانایی پرداخت هزینه های بالای  آن را ندارید احتمالا تمایلی هم به انجام عمل های جراحی مثل عمل اسلیو معده ندارید؟ راه حل شما پیش ما است. احتمالا شما کاندید مناسبی برای انجام عمل بالون معده باشید. این مقاله را با دقت بخوانید تا با این روش لاغری کاملا آشنا شوید و اگر خواستید برای لاغر شدن این عمل را انجام دهید.

بیشتربخوانید... دلایل ریزه خواری بعد از عمل اسلیو معده

بالون معده چیست؟

بالون معده یک روش کاهش وزن است که می تواند در طول ۶ ماه، مقدار زیادی وزن بیمار را کاهش دهد. این بالون در واقع از جنس سیلیکون است که حاوی حجم خاصی از محلول سالین، هوا یا حتی مخلوطی از هر دو است. به این بادکنک سلیکونی در اصطلاح عامیانه قرص بالون معده نیز گفته میشود.

بیشتربخوانید... قیمت بوتاکس معده

چرا باید بالون معده انجام دهم؟ مزایای بالون معده چیست؟

 قرار گرفتن یک بالون داخل معده به شما در کاهش وزن کمک می کند. کاهش وزن نیز می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی که در ارتباط با چاقی مفرط و اضافه وزن هستند را به شدت کاهش دهد. مانند سایر روش ها و جراحی هایی مانند عمل اسلیو، بای پس معده، بای پس روده، پلیسه معده و … که همگی منجر به کاهش وزن قابل توجهی می شوند، بالون داخل معده نیز ممکن است به بهبود یا برطرف کردن شرایطی که اغلب مربوط به اضافه وزن است هستند کمک کند. برخی از مشکلاتی مرتبط با چاقی که با این عمل میتوانند بهبود پیدا کنند عبارتند از:

·         بیماری ریفلاکس معده به مری

·         بیماری قلبی

·         فشار خون بالا

·         آپنه خواب

·         آرتروز (درد مفاصل)

·         دیابت نوع ۲

·         کلسترول بالا

·         بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD)

بیشتربخوانید... رژیم قلیایی چگونه رژیمی است

چه کسانی کاندیدای مناسب بالون معده هستند؟

اگر یکی از شرایط زیر را دارید احتمالا کاندیدای مناسب گذاشتن بالون معده هستید: اگر شاخص توده بدنی شما (BMI) بین ۳۰ تا ۴۰ است. اگر شما سابقه انجام هیچگونه عمل جراحی بر روی معده یا مری را ندارید. و در نهایت اگر با وجود دو شرط بالا، قادر هستید و میتوانید که به یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی بعد از عمل پایبند باشید.

منبع: مجله لاغری و تناسب اندام جیم جو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۴:۲۱ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

روش پیشگیری از ریزش مو بعد از عمل جراحی اسلیو

در این مقاله ۴ روش ساده پیشگیری از ریزش مو بعد عمل لاغری مثل عمل اسلیو معده و عمل ساسی معده ذکر شده اند. با دنبال کردن این ۴ مورد، دیگر بعد از عمل با ریزش مو مواجه نمیشوید و یا این ریزش کاهش میابد.

بیشتربخوانید... ریزه خواری بعد از عمل اسلیو

1.پروتئین، پروتئین و پروتئین!

پروتئین یک ماده بسیار مغذی و بسیار کاربردی برای بدن ما است. این ماده فوق العاده، در ساخت و نگهداری بسیاری از ساختارهای بدن ما مثل سلول های پوست و مو مشارکت دارند. حداقل میزان مصرف روزانه پروتئین برای بدن ۶ گرم است. چنانچه کمتر از این مقدار پروتئین دریافت کنیم موها نازک شده و حتی میریزند. برای اینکه بعد از عمل جراحی با ریز مو مواجه نشوید حتما به تمام وعده های غذایی خود مقادیری پروتئین اضافه کنید.

 2.مکمل ویتامین یادتون نره!

کمبود بسیاری از مواد مغذی میتواند باعث ریزش مو شود و مصرف ویتامین میتواند بسیاری از این کاستی ها را برطرف کند. بنابراین به مکمل های ویتامینی مخصوصا ویتامین های خانواده B به چشم دارو نگاه کنید. زیرا میتوانند به بهبود سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن کمک کنند. تمام مکمل های ویتامینی و لاغری خود را زیر نظر متخصص و جراح لاغری خود دست کم از دو هفته قبل از عمل مصرف کنید. تا هم مانع ریزش مو بعد از عمل لاغری شوید و هم احتمال خستگی  و بیحالی ناشی از عمل را به حداقل کاهش دهید.

 ۳.آهن بسیار بسیار بسیار مهمه!

اگر با گذشت ۷ ماه پس از عمل اسلیو یا بای پس معده همچنان ریزش مو داشتید باید سطح آهن بدن خودتان را چک کنید. آهن یکی از مواد ریزمغذی مورد نیاز بدن است که کمبود آن میتواند باعث ریزش مو شود. برای سنج سطح آهن بدن از اندازه گیری پروتئینی به نام فریتین استفاده میشود. اگر سطح فریتین خون پایین بود یعنی شما کمبود آهن دارید. اگر فکر میکنید که سطح آهن بدنتان پایین است با متخصص تغذیه یا متخصص جراحی لاغری خود صحبت کنید

بیشتربخوانید... آمبولی بعد از عمل اسلیو

۴.زینک رو هم امتحان کنید!

اگر به هر دلیلی روش های بالا را امتحان کردید ولی هنوز ریزش مو دارید (که احتمال ۹۰ درصد با امتحانشون دیگه ریزش مو نخواهید داشت) سعی کنید که زینک یا همان (روی) را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید. زینک یک ماده بسیار مهم و ارزشمند در رشد و حفظ سلامتی پوست است. اما قبل از اینکه بخواهید هر گونه مکمل زینک تهیه کنید حتما با متخصص تغذیه و یا جراح لاغری خودتان صحبت کنید تا در صورت نیاز دوز مناسب خوراکی را برای شما تجویز کنند. زیرا افزایش دریافت زینک میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد. مرغ، صدف و گوشت قرمز حاوی مقادیر مناسبی از این ماده مغذی هستند.

منبع: gymju.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۸:۴۲ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

بهترین جراح اسلیو معده کیست؟ چگونه یک جراح خوب پیدا کنیم؟

شما قرار است هزینه ای برای درمان چاقی خود به روش اسلیو بپردازید. پس حتما در نظر دارید بهترین جراح اسلیو معده را برای خود انتخاب کنید. اما واقعا بهترین متخصص جراحی لاغری که بتواند چنین عملی را برای شما انجام دهد کیست؟ در میان انبوه جراحان چاقی ما باید به چه کسی اعتماد کنیم و زیر تیغ کدام جراح برویم؟

بیشتربخوانید... رژیم قلیایی چگونه رژیمی است

چند نکته برای انتخاب بهترین جراح اسلیو معده

بهترین جراح اسلیو معده باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

·         تخصص جراحی چاقی یا باریاتریک داشته باشد

·         مراجعان و بیماران زیادی داشته باشد

·         تعداد زیادی عمل اسلیو معده و سایر روش های جراحی لاغری را انجام داده باشد

·         ارتباط خوبی با بیمار داشته باشد با بیمارستان های تخصصی همکاری داشته باشد

·         از بهترین متریال و دستگاه های مورد نیاز برای عمل استفاده کند

·         تمام برنامه ها و دستورالعمل های قبل، حین و بعد عمل را مو به مو به بیمار خود توضیح دهد

·         بهترین و مناسب ترین قیمت و هزینه عمل اسلیو را درخواست دهد

·         درصد موفقیت عمل بالایی داشته باشد

·         بیماران رضایت بسیار زیادی از او داشته باشند

·         دسترسی به او دشوار نباشد

بیشتربخوانید... هزینه بوتاکس معده

نکته:

بهترین راه برای پیدا کردن بهترین جراح اسلیو معده این است که شخصا به مطب او بروید و با شخص جراح صحبت کنید. یا نظرات و بازخوردهای بیمارانش را مرور کنید

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۸:۱۰ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

عمل لاغری چگونه به بهبود بیماری تیروئید کمک می‌کند؟

چاقی با بسیاری از بیماری ها و مشکلات اساسی در ارتباط است. این معضل هم میتواند خودش باعث بروز برخی بیماری ها شود. و هم میتواند نتیجه یک بیماری دیگر مثل بیماری تیروئیدی باشد. کم کاری تیروئید میتواند باعث چاقی شود. مخصوصا اگر شخصی هستید که چاقی ارثی دارید، داشتن کم کاری تیروئید میتواند زندگی را تا حد زیادی بر شما سخت کند. بنابراین درمان بیماری تیروئید بسیار مهم است. با ما در این مقاله همراه باشید تا درباره بیماری تیروئید و عمل لاغری و تاثیراتشان بر هم کمی بیشتر بخوانیم.

بیشتربخوانید... انواع رژیم لاغری سالم

درمان بیماری تیروئید و عمل لاغری : آیا با وجود بیماری میتوان عمل لاغری انجام داد؟

پاسخ کوتاه “بله” است. کسانی که از بیماری تیروئید رنج می برند، می توانند تحت عمل جراحی چاقی قرار بگیرند. در حقیقت تحقیقات نشان می دهد که عمل جراحی لاغری در واقع می تواند به بهبود عملکرد و حتی درمان بیماری تیروئید در مبتلایان به کم کاری تیروئید کمک کند و مشکلات آن ها را به طرز چشمگیری برطرف کند.

نقش عمل اسلیو معده، در درمان بیماری تیروئید

 در این آزمایش خاص، ۹۳ نفر که بیماری کم کاری تیروئیدی داشتند تحت عمل اسلیو معده قرار گرفتند. از میان این ۹۳ نفر، ۸۳ نفر از قبل تحت هورمون تراپی بودند. یکسال بعد از عمل اسلیو از میان ۸۳ نفری که هورمون درمانی میشدند، ۷۵ درصد به دوز بسیار کمی از هورمون نیازمند بودند و ۱۵ درصد دیگر بدون نیاز به هورمون درمانی مشکل تیروئیدشان کنترل و درمان شد. این یعنی عمل جراحی لاغری و مشخصا عمل اسلیو معده میتواند بیماری کم کاری تیروئید در افرادی که چاقی مفرط دارند را درمان کند. علاوه بر عمل اسلیو معده تعداد زیادی روش جراحی وجود دارد که میتوانند به درمان چاقی و بیماری های مرتبط با آن مثل کم کاری تیروئید کمک کنند. شناخته شده ترین روش های جراحی لاغری عبارتند از:

·         بای پس معده

·         بای پس روده

·         ساسی بای پس معده

·         پلیسه معده

·         باندینگ یا حلقه گذاری معده

·         بالون و …

بیشتربخوانید... آمبولی بعد از جراحی اسلیو معده

 انتظارات حین و بعد از عمل جراحی لاغری در افرادی که بیماری تیروئیدی دارند

 اگر علاوه بر چاقی مفرط مشکل و بیماری تیروئید دارید، جراحی لاغری نباید تأثیر منفی بر سلامتی شما بگذارد. با این حال، قبل از شروع عمل، پزشک احتمالاً توصیه می کند که تا آنجا که ممکن است ابتدا به کنترل بیماری خود بپردازید. یک متخصص جراحی لاغری خوب در طول مشاوره اولیه شما را تحت معاینه و ارزیابی قرار میدهد تا اطمینان حاصل کند که عمل جراحی برای شما خطرناک نباشد.

منبع: بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۷:۲۵ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

سوال هایی که قبل از جراحی لاغری باید مطرح کرد

آیا راه های ساده تری مانند ورزش و رژیم را امتحان کرده اید؟

شرکت های بیمه ابتدا از شخص می خواهند تا تلاش کند از طریق خوردن غذا های سالم، کم کردن غذا و ورزش به مدت ۶ ماه متوالی وزن خود را کاهش دهد. در صورتی که موفق نشود، به سراغ جراحی لاغری رفته و خود را برای آن آماده کند.

بیشتربخوانید... مصرف پودر پروتئین بعد از عمل اسلیو

انتظاراتتان از جراحی لاغری چیست؟

برخی بیماران به پزشک خود می گویند که دوست دارند پس از جراحی به سایز ۲ برسند و یا هیکلی شبیه به مربی بدنسازی شان داشته باشند. اما این انتظارات خیالی بوده و نشان می دهد که بیمار آمادگی لازم را برای انجام جراحی لاغری ندارد. همچنین بیمارانی که نمی توانند دست از خوردن نوشابه یا کشیدن سیگار بردارند نیز جزء این دسته بوده

آیا مبتلا به بیماری های ناشی از چاقی هستید؟

 اضافه وزن و چاقی مفرط می تواند علت بروز یا تشدید بسیاری از بیماری ها مانند: دیابت، آپنه ی خواب، کسترول و فشار خون بالا باشد. در برخی از موارد این بیماری ها می توانند از ویژگی های یک کاندید خوب جراحی لاغری باشند اما در موارد دیگر نیز این بیماری ها می توانند روی توانایی مقاومت بدن طی جراحی لاغری اثر منفی داشته باشند.

آیا پس از جراحی لاغری همچنان خدمات پزشکی در اختیارتان قرار می گیرد؟

روند بیشتر جراحی ها به این گونه است که بیمار پس از جراحی تا چند سال به طور مداوم به پزشک خود مراجعه می کند تا پیشرفت وی را بررسی کند. پس از جراحی لاغری نیز بیمار به متخصص جراحی لاغری خود مراجعه می کند تا روند کاهش وزن وی را بررسی کند و در صورت نیاز دارو و مکمل های ویتامین و مواد معدنی تجویز کند. بیمارانی که عمل حلقه ی معده را انجام می دهند باید بر اساس نیاز های کاهش وزن خود، برای تنظیم اندازه ی حلقه مکررا به پزشک مراجعه کنند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری مدیترانه ای

آیا درباره ی انواع جراحی لاغری تحقیق کرده اید؟

جراحی لاغری انواع مختلفی دارد و سه نوع جراحی لاغری که شایع تر از سایر انواع آن است عبارتند از:

·         بای پس معده به روش Roux-en-Y

·         حلقه معده (قابل تنظیم)

·         اسلیو معده

·         جراحی ساسی معده

 هرکدام از این جراحی های لاغری دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که باید قبل از انتخاب هر یک به آنها توجه داشت.

منبع: جیم جو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۴:۵۲ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

عوارض جانبی محتمل بعد از جراحی لاغری

بیشتر افرادی که جراحی لاغری (عمل اسلیو معده ، عمل ساسی معده و...)  انجام می دهند، دچار هیچ مشکل جدی بعد از عمل نمی شوند. تنها ۱۰ درصد ممکن است دچار مشکلات جزئی و ۵ درصد نیز دچار مشکلات جدی شوند. در صورتی که مشکل نگران کننده ای برایتان پیش آمد سریعا با پزشک خود تماس بگیرید. در ادامه با بهترین جراحان لاغری در تهران همراه باشید.

برخی از عوارض شایع عبارت است از:

یبوست 

پس از جراحی بسیار شایع است و پزشکتان درباره نحوه ی کنترل آن به شما اطلاع خواهد داد. از خوردن فیبر( مانند اسفرزه) خودداری کنید زیرا باعث مسدود شدن سیستم گوارشی می شود. سندروم دامپینگ  افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند ممکن است بعد از خوردن غذا های پر شکر به سندروم دامپینگ مبتلا می شوند. بیشتر اوقات نوشابه ها و انواع آبمیوه ها باعث این سندروم می شوند. غذا های پر شکر به سرعت معده را پر کرده و باعث حالت تهوع، استفراغ و ضعف می شوند.

بیشتربخوانید... رژیم کتو کم کربوهیدرات

سنگ های کیسه صفرا 

این سنگ ها در افرادی که به سرعت وزن زیادی کم می کنند به وجود می آید. حدود ۵۰ درصد افرادی که عمل بای پس معده انجام داده اند، دچار سنگ کیسه صفرا می شوند که در اکثر اوقات این سنگ ها بی خطر هستند. در برخی مواقع این سنگ ها می توانند باعث حالت تهوع، استفراغ و درد در ناحیه شکم شوند. حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد افرادی که پس از جراحی لاغری دچار سنگ کیسه صفرا شده اند، برای درمان باید تحت عمل جراحی قرار گرفته و کیسه صفرای خود را دربیاورند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری یک ماهه پروتئین

عفونت زخم

 تا ۳ هفته بعد از جراحی لاغری امکان عفونت زخم ها وجود دارد. قرمزی، داغی، درد و ترشح مایعات غلیظ (چرک) از علائم عفونت زخم می باشد. برای درمان عفونت زخم باید آنتی بیوتیک مصرف شود و در مراحل پیشرفته تر نیازمند جراحی است.

منبع: مجله تناسب اندام

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۶:۰۵ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

چگونه از بروز عوارض عمل لاغری در هفته اول جلوگیری کنیم؟

عمل لاغری (عمل اسلیو معده ، عمل ساسی معده و....) مانند هر عمل دیگری عوارض جزئی دارد. اما اگر عمل شما توسط یک جراح لاغری خوب صورت گرفته باشد و شما تمام دستورالعمل های لازم را رعایت کرده باشید هیچ عوارضی برایتان پیش نمی آید. با این حال شما باید از عوارض عمل لاغری مطلع باشید تا بتوانید در صورت وقوع به موقع آن ها را تشخیص دهید و جهت درمان به متخصص جراحی لاغری مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... عوارض اسلیو

عوارض                                                  علائم

افزایش ضربان قلب یا تاکی کاردی                   تب بالای ۳۸.۳ درجه

درد شکم یا درد قفسه سینه                            دشواری در تنفس یا تنگی نفس

درد غیرقابل کنترل وجود خون در مدفوع

ترشح چرک یا خون از محل زخم                     تشنگی و عدم توانایی بدن در نگهداری از آب

بیشتربخوانید... پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

درد ناگهانی در ران تهوع و استفراغ برای مدت ۱ تا ۲ ساعت

از بین عوارض جزئی و احتمالی عمل لاغری، نشت از خط بخیه میتواند از همه مهم تر باشد که البته احتمال بسیار کمی وجود دارد که با چنین عارضه ای روبرو شوید. مگر اینکه خودتان بی ملاحظگی کرده باشید و برای مثال تحرک بیش از حد داشته باشید و یا اینکه جسم سنگین بلند کنید.

منبع: جیم جو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۹:۲۹ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

جراحی لاغری یا رژیم غذایی؟ کدامیک برای لاغری بهترند؟

کسانی که اضافه وزن دارند و یا به چاقی مفرط مبتلا هستند معمولا زندگی راحتی ندارند و همواره با مسائلی دست و پنجه نرم میکنند. کوچترین مساله  ای که افراد چاق با اضافه وزن خود دارند نامناسب بودن شکل و فرم ظاهری آن ها است. جدای از این مشکل، انواع بیماری ها مثل دیابت، فشار خون بالا، کلسترول، بیماری قلبی و … را به لیست مشکلات افراد چاق باید اضافه کرد. برای خلاص شدن از شر چاقی، روش های زیادی وجود دارد که مهمترین آن ها داشتن رژیم غذایی و انجام عمل لاغری است. در این مقاله به بررسی این دو روش خواهیم پرداخت و به شما نشان میدهیم که از میان عمل لاغری و رژیم غذایی، اولی چه مزیت و برتری نسبت به روش رژیم غذایی لاغری دارد.

عمل جراحی لاغری چیست؟

همانطور که در مقدمه ذکر شد روش های مختلفی برای لاغر شدن و درمان چاقی مفرط وجود دارد که در میان همه آن ها جراحی لاغری بهترین روش شناخته شده است. برعکس روش های دیگر که نیازمند صرف زمان ، تلاش و دشوراری زیادی هستند، در روش جراحی، ما با کمک روش لاپاراسکوپی در کمترین زمان ممکن با انجام یک عمل به درمان چاقی کمک خواهیم کرد.

انواع عمل جراحی لاغری

برای کاهش وزن و درمان چاقی تکنیک های مختلفی وجود دارد. شناخته شده ترین و موثرترین عمل های لاغری که به کاهش وزن کمک میکنند عبارتند از:

·         عمل اسلیو معده

·         بای پس معده

·         بای پس روده

·         پلیسه معده

·         ساسی بای پس

·         باندینگ و …

عمل لاغری و رژیم غذایی مکمل هم هستند

قبل از اینکه حتی فکر عمل جراحی لاغری به ذهن ما خطور کرده باشد، ما باید تمام روش های لاغری را امتحان کرده باشیم، البته بایدی در کار نیست اما بهتر این است که سایر روش ها را نیز امتحان کنیم. به جز عمل لاغری مهمترین چیزی که در کاهش وزن به ما کمک میکند رژیم لاغری حاوی غذاهای کم کالری و سالم است. یک رژیم لاغری که بتواند در کاهش وزن موثر واقع شود باید شامل موارد زیر باشد: میوه و سبزیجات تازه پروتئین های خالص مانند مرغ و ماهی مصرف فیبر مصرف آب زیاد و …

رژیم غذایی به تنهایی نمیتواند چاقی را در افرادی که چاقی مفرط دارند درمان کند

مصرف یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما در از دست دادن وزن سالمتر و کاهش سطح قند خون کمک شایانی کند. اما رژیم غذایی تنها در افرادی میتواند وزن کم کند که واقعا اضافه وزن زیادی ندارند و در حد ۱۰ تا ۲۰ کیلو وزن اضافه وزن دارند. رژیم غذایی برای کسانی که شاخص توده بدنی بالای ۳۵ دارند معمولا موثر نیست و نیاز به  عمل جراحی لاغری است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۶:۰۲ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

علت درد پس از جراحی لاغری

بیشتر جراحی های لاغری به وسیله جدیدترین روش جراحی لاغری یعنی روش لاپاراسکوپی انجام میگیرد و از این رو مدت ماندن در بیمارستان و درد بیمار بسیار کمتر از جراحی های باز می باشد. با این حال بیمار بیشترین درد را در اطراف جای بخیه جراحی لاغری حس می کند که پزشک معده را از آنجا بیرون آورده است. این زخم اغلب در سمت چپ، زیر قفسه سینه قرار دارد. البته بوتاکس معده از این قاعده مستثنی است.

بیشتربخوانید... بهترین برنامه غذایی

اینکه بیشترین درد در این نقطه حس می شود، کاملا طبیعی است. از آنجایی که هنگام در آوردن معده طی اسلیو معده به این برش فشار وارد شده و اغلب کش می آید، فیبر های عضلانی پاره  می شود و اغلب منجر به کبودی می شود. همین امر منجر به درد بعد از اسلیو معده می شود.

طی مراحل بای پس معده، نقطه آناستوموز (محل تلاقی روده با معده جدید) معمولا با بخیه یا استاپلر دورانی دوخته می شود. این استاپلر ها بزرگ هستند و برای وارد کردن آنها از برش ایجاد شده، نیاز به باز کردن برش سمت چپی سینه وجود دارد. وارد کردن و خارج کردن این دستگاه بخیه می تواند موجب کش آمدن ماهیچه ها و در برخی موارد کبودی شود.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری یک ماهه رایگان

از آنجایی که در جراحی ساسی بای پس و اسلیو معده برش ها کمی بزرگتر خواهند بود، امکان دارد که این دو جراحی بیش از حلقه معده ایجاد درد کنند.

منبع: مجله لاغری و تناسب اندام جیم جو

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۶:۲۱ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

کم آبی بعد از عمل جراحی لاغری

به طور کلی نوشیدن، غذا خوردن و حرکت در هفته اول بعد از عمل لاغری معمولا کمی ناراحت کننده است اما این اوضاع طبیعی است و میتوان کم کم پس از سپری شدن دوره نقاهت به زندگی آرام و نرمال طبیعی بازخواهید گشت. مهمترین چیزی که باید در هفته اول بعد از عمل لاغری روی آن تمرکز کنید، نوشیدن مایعات زیاد است. بدن شما باید آبرسانی شود و باید به اندازه کافی مایعات مخصوصا مایعات شفاف و مقوی به بدن شما برسد. یکی از مهمترین دلایل مراجعه بیماران در این هفته به مراکز درمانی و بیمارستانی کمبود آب بدن پس از انجام عمل جراحی مانند اسلیو معده است. برای پیشگیری از بروز این مشکل شما باید روزانه دست کم ۸ لیوان آب بنوشید.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری یک ماهه سریع

آشنایی با علائم کم آبی بدن

اگر در هفته اول بعد از عمل لاغری با علائم زیر روبرو شدید مصرف مایعات خود را افزایش دهید: تشنگی سردرد دشواری در خروج مدفوع سرگیجه هنگام نشستن یا ایستادن

بیشتربخوانید... پیکر تراشی چیست

چطور بدنمان را آبرسانی کنیم؟

چند روش برای هیدارته شدن و آبرسانی بدن در هفته اول بعد از عمل لاغری عبارتند از:

·         اگر با وجود مصرف مایعات به اندازه کافی باز هم با علائم بالا روبرو هستید باید برای ارزیابی به متخصص جراحی لاغری خودتان اطلاع دهید. معمولا در چنین شرایطی با کمک سرم تراپی کمبود آب بدن جبران میشود.

·         مصرف دست کم ۸ لیوان نوشیدنی بدون قند را در دستور کار خودتان قرار دهید. چای، شیر، نوشیدنی های فاقد کافئین، نوشیدنی های حاوی پروتئین و … همگی میتوانند بدون قند و شکر مایعات خوبی برای آبرسانی بدن شما باشند.

·         برای اطمینان از مصرف کافی آب اگر برایتان مقدور است از لیوان های مدرج استفاده کنید.

·         هر چند دقیقه یک بار، یک قاشق چای خوری مایعات بنوشید (حتی اگر تشنه نیستید)

·         اگر حین دفع ادرار متوجه تغییر رنگ آن شدید حتما با متخصص خودتان تماس بگیرید

بیشتربخوانید... رژیم غذایی برای درمان کبد چرب

قهوه بعد از عمل لاغری

هرچند که مصرف قهوه میتواند آب بدن را تا حدودی تامین کند اما توصیه میشود که مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه را دست کم تا ۳۰ روز بعد از عمل لاغری متوقف کنید. زیرا معده پس از اعمال لاغری مانند اسلیو معده ، بای پس معده ، بای پس روده و ساسی بای پس معده  حساس است و میتواند آسیب ببیند.

منبع: gymju.ir

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۱:۵۹ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)