دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری (هفته به هفته)

رژیم غذایی بیمار بعد از انجام جراحی لاغری بسیار اهمیت دارد زیرا نیمی از کار به عهده متخصص جراحی لاغری بوده اما رسیدگی و مراقبت بعد از عمل ساسی معده و اسلیو معده و ...به منظور کاهش وزن ایده آل بسیار اهمیت دارد. این رسیدگی ها شامل تغییر رژیم غذایی و انجام ورزش پس از جراحی لاغری است. این دو از ضروریات مورد بحث پس از جراحی لاغری است.

نکات مهم درباره رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری

اولین نکته مهم این است که به هیچ عنوان نباید معده جدید تان را با خوردن غذاهای جامد یا پرخوری به چالش بکشید. به خاطر داشته باشید که معده شما تنها قادر است ۳ تا ۴ اونس غذا را درون خود نگه دارد و این به معنای آن است که بیمار احتمالا پس از خوردن ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری، احساس سیری خواهد کرد. با گذشت حدود ۶ الی ۹ ماه پس از جراحی لاغری معده کش آمده و جای بیشتری باز می کند. این به شما امکان داشتن رژیم غذایی نرمال و جدیدی را خواهد داد.

هفته اول بعد از جراحی لاغری (فقط مایعات رقیق)

ممکن است دشوار به نظر برسد اما در هفته اول شما تنها محدود به مصرف مایعات رقیق هستید. با این حال، این دوران زیاد سخت نمی گذرد زیرا اغلب بیماران در این هفته اصلا اشتهایی برای خوردن ندارند. در صورتی که جراحی لاغری از نوع اسلیو معده باشد، علت بی اشتهایی بیمار عدم وجود هورمون گرسنگی یا همان گرلین پس از جراحی می باشد. در جراحی اسلیو قسمتی از معده که مسئول تولید این هورمون است، برداشته می شود.

هفته دوم بعد از جراحی لاغری

در هفته دوم پس از جراحی لاغری، بیمار می تواند رژیم مایعات کامل را آغاز کند.

هفته سوم بعد از جراحی لاغری

در هفته سوم، بیمار می تواند غذاهای نرم و پوره ای را به رژیم غذای خود بیافزاید. با این حال سعی کنید غذا را به آرامی و حداقل ۲۵ بار بجوید. هر غذای کم چرب و بدون قندی که به حالت پوره ای در آمده باشد شامل پروتئین ها، سبزیجات کم فیبر و زود هضم می تواند مصرف شود

بیشتربخوانید... پلیسه معده چیست

هفته چهارم بعد از جراحی لاغری

اکنون که حدود یک هفته از جراحی لاغری تان گذشته است، می توانید غذاهای جامد را به رژیم غذایی خود بیافزایید. در این زمان می توانید عادات غذایی جدید و سالمی که برای باقی عمر باید رعایت کنید، را آغاز کنید. هنوز هم باید از مصرف قند و چربی مانند لبینات پر چرب، غذاهای دیر هضم مانند استیک، سبزیجات پرفیبر و آجیل بپرهیزید. همچنین از خوردن پاستا، سیب زمینی سفید و دیگر غذاهای پر کربوهیدرات خودداری کنید.

هفته پنجم به بعد

سعی کنید غذاها را یکی یکی به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا ببینید تحمل معده تان نسبت به هر یک چگونه است. دقت کنید که کدام مواد غذایی موجب یبوست، اسهال و ناراحتی معده تان می شود

منبع: اسلیو سرجن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۱:۰۴ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

اهمیت تغذیه بعد از جراحی ساسی بای پس معده

جراحی مینی بای پس معده نوعی جراحی لاغری است که در آن متخصص جراحی لاغری با محدود کردن اندازه معده و تغییر مسیر گوارشی، موجب کاهش وزن بیمار می شود.  عمل جراحی ساسی معده  جزء جدیدترین متد جراحی لاغری محسوب می شود و تغذیه بعد از جراحی ساسی بای پس برای بهبودی بیمار بسیار مهم است . با این حال هر کسی نمی تواند کاندید این جراحی باشد و باید شرایط خاصی اعم از BMI بالای ۴۰ و ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی را داشته باشد.

علاوه بر این، برای داشتن صلاحیت کافی برای کاندید شدن، بیمار باید برای تغییر عادات غذایی غلط و تغذیه در جراحی ساسی بای پس آماده باشد.

پیروی از رژیم غذایی پس از جراحی های لاغری می تواند به بیماران کمک کند تا سریع تر بهبود یافته و عادات غذایی گذشته را تغییر دهند.

یک متخصص تغذیه و یا خود جراح لاغری پس از عمل، درباره اهمیت تغذیه در جراحی ساسی بای پس صحبت خواهد کرد. وی همچنین میزان غذای مجاز برای بیمار در هر وعده را مشخص می کند.

پیروی از رژیم غذایی طبق دستور پزشک فواید بسیار زیادی برای بیمار دارد. مانند:

·         امکان بهبود معده، بدون کش آمدن توسط غذاها فراهم می کند.

·         بیمار را به خوردن وعده های کوچک تر عادت داده تا معده جدید بتواند راحت تر آنها را هضم کند.

·         به کاهش وزن بیمار کمک کرده و مانع از افزایش وزن وی می شود.

·         مانع بروز عوارض و مشکلات پس از جراحی لاغری می شود.

دو هفته اول پس از مینی بای پس معده

ساختن عادات غذایی جدید پس از ساسی بای پس معده شاید آسان نباشد ولی در صورت پیروی دقیق از دستورالعمل های پزشک می توان آن را به راحتی پشت سر گذاشت. تغذیه دو هفته اول پس از جراحی مینی بای پس به مایعات محدود خواهد شد.

دو تا چهار هفته بعد از مینی بای پس معده

با گذشت از دومین هفته از مینی بای پس معده می توان غذاهای پوره ای را وارد رژیم غذایی کرد. با اینکه غذاهای پوره ای از افزایش میزان مایعات دریافتی مهم تر هستند، ولی باز هم باید رقیق و بدون هیچ تکه ی جامدی باشند. همچنین می توانید از مخلوط کن برای مخلوط کردن تخم مرغ، گوشت گوسفند، لوبیا، سبزیجات خوب پخته شده، پنیر روستایی و مانند آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید... عمل باندینگ چیست ؟

شش تا هشت هفته پس از مینی بای پس معده  

با گذشت چندین هفته از خوردن غذاهای میکس و پوره شده، معده جدیدتان برای دریافت غذاهای کمی سفت تر آماده خواهد شد.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۷:۱۸ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

بهترین BMI برای تجربه عمل جراحی لاغری چیست؟

شاخص توده بدنی ملاک و معیار بسیار خوبی برای برخی مقاصد در پزشکی است. سال ها است که هر متخصص جراحی لاغری از این فاکتور برای مشخص کردن بهترین کاندید عمل جراحی لاغری استفاده میکنند

بیشتربخوانید... علائم نشتی بعد از عمل اسلیو

 BMI یا شاخص توده بدنی چیست؟ 

به محاسبه میزان بافت و توده چربی بدن افراد بر اساس ۳ فاکتور مهم قد، وزن و جنسیت bmi یا شاخص توده بدنی گفته میشود. یکی از مهمترین ملاک های ما برای گزینش شما به عنوان یک کاندید عمل جراحی لاغری همین bmi است کلاس بندی چاقی با کمک BMI هرچقدر که BMI پایینتر از حد نرمال یا بیشتر از آن باشد نشان دهنده ضعیف بودن بدن شخص است. و به نوعی اعلان قرمزی است که به ما میگوید بدن در حال دور شدن از محدوده سالم است یا سلامتی شما میتواند به خطر بی افتد. ما با کمک محاسبه شاخص توده بدنی میتوانیم افراد را در دسته بندی های مختلف چاق و لاغر و نرمال و سالم قرار دهیم. از طرفی میتوانیم میزان چاقی یا کلاس آن را نیز مشخص کنیم. برای مثال شاخص های توده بدنی زیر میتوانند در ۴ دسته یا کلاس چاقی مختلف قرار بگیرند:

بیشتربخوانید... علایم یبوست بعد از عمل اسلیو

·         ۳۰ تا ۳۴.۹ – چاقی درجه یک (کم خطر)

·         ۳۵ تا ۳۹.۹ – چاقی کلاس ۲ (با خطر متوسط)

·         بیش از ۴۰ سال – چاقی کلاس ۳ (پرخطر)

·         بیماران با BMI بالای ۴۰ بیشترین خطر ابتلا به عوارض و مرگ و میر را دارند و به عنوان چاقی شدید بالینی یا چاقی مرحله ۴ طبقه بندی می شوند.

بیشتربخوانید... عوامل موثر در هزینه بوتاکس معده

بهترین عمل جراحی لاغری برای کسانی که BMI کم دارند چیست؟

مراکز معتبر جهانی بر این باورند بهترین عمل جراحی لاغری برای کسانی که BMI یا شاخص توده بدنیشان مابین ۳۰ تا ۳۵ است عمل اسلیو معده، عمل بای پس معده ، عمل ساسی معده و عمل باندینگ معده است. در همین زمینه روی کسانی که عدد محاسبه BMI آن هابین ۳۰ تا ۳۵ بود و عمل لاغری انجام داده اند صورت گرفته که نتایج آن به این شکل بوده: یک مطالعه ۵ ساله روی ۵۴۱ بیمار که محاسبه شاخص توده بدنی آن ها بین ۳۰ تا ۳۵ بود و تجربه عمل اسلیو با روش لاپاراسکوی را داشتند صورت گرفت. این مطالعه نتایج نسبتا جالبی داشت و مشخص شد اسلیو برای این افراد موثر واقع شده و برایشان مفید بوده است. 

منبع: https://www.gymju.ir/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۴:۲۳ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

راهنمای ورزش در مراحل مختلف جراحی لاغری

مهمترین اقدام کاندید جراحی لاغری، بالا بردن آمادگی جسمانی قبل و بعد از جراحی لاغری است که موجب شرایط بهتر قلب و عروق و کاهش احتمال بروز عوارض می شود.      

بیشتربخوانید... مصرف نان و برنج بعد از عمل اسلیو

قبل از جراحی لاغری 

کاهش وزن را هدف اولیه برنامه ورزشی تان قرار دهید. چربی های اضافی بدن می توانند جراحی لاغری (عمل اسلیو معده، عمل ساسی معده و...) را چالش برانگیز تر کنند. در واقع اکثر جراحان معتقدند که بیمار باید قبل از جراحی مقداری از وزن خود را کم کند. انجام تمرینات هوازی برای بهبود سلامت قلب، کاهش وزن و کمک به کاهش چربی های اضافی قبل از جراحی لاغری.

بیشتربخوانید... عوارض بوتاکس معده

پس از جراحی لاغری

در صورتی که به هر دلیلی دچار عوارض و مشکلات فیزیکی پس از جراحی لاغری شُدید، به متخصص جراحی لاغری خود مراجعه کرده و به دستورات وی درباره تغییر در برنامه ورزشی عمل کنید. تا ۴ هفته پس از جراحی لاغری، روی ورزش های کششی، تنفس عمیق و بازگشت به فعالیت های طبیعی و روزانه خود تمرکز نمایید. در صورتی که جراحی از نوع لاپاراسکوپی باشد می توانید تمرینات ورزشی را با توجه به آستانه درد خود، از دو هفته پس از جراحی آغاز کنید. البته بهتر است قبل از شروع هر تمرینی، با جراح خود مشورت کنید. اگر جراحی لاغری از نوع عمل باز بوده باشد، بهبودی تان ممکن است چند هفته بیشتر طول بکشد. موارد زیر راهکار هایی برای بیماران عمل باز می باشد: طی ۶ هفته اول از بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید و با در نظر گرفتن آستانه دردتان ورزش کنید. از ۸ تا ۱۲ هفته پس از جراحی از انجام ورزش های شکمی بپرهیزید (به زخم ها فرصت دهید تا بهبود یابند). پرهیز از انجام این چنین تمریناتی، احتمال ابتلا به فتق های شکمی را کاهش می دهد. مقدار کالری دریافتی را کاهش دهید. هفته ها و حتی ماه های اولیه پس از جراحی لاغری، بیماران باید روزانه کمتر از ۵۰۰ کالری مصرف کند.

بیشتربخوانید... عوامل موثر در هزینه عمل لاغری

(جراح برنامه غذایی و دستورالعمل های دقیقی به بیمار می دهد). کاهش قابل توجه کالری دریافتی می تواند موجب خستگی مفرط بیمار شود به همین دلیل بهتر است از انجام ورزش های شدید خودداری شود. با کاهش وزن و افزایش آمادگی جسمانی، می توانید کالری دریافتی را کمی افزایش داده و شدت تمرین هایتان را بالا ببرید. به این منظور بهتر است از دستورالعمل های پزشک خود پیروی کنید.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۴:۴۳ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری : از ۸ هفته بعد از عمل تقریبا تا همیشه

وقتی به مراحل پایانی رژیم غذایی بعد از عمل های لاغری به روش لاپاراسکوپی نزدیک میشوید همچنان باید پیرو یک رژیم و عادات مثبت غذایی باشید. حین خوردن خوراکی ها و رژیم جامد باید خیلی مراقب باشید. خوردن بدون ملاحظه این مواد غذایی، میتواند باعث بزرگ شدن یا به قولی کش آمدن معده شود. برای پیشگیری از بروز این مشکل بزرگ، شما باید در هر وعده غذایی تنها کمتر از نصف بشقاب بخورید. قبل از اینکه بخواهید لقمه های خورد شده خود را ببلعید باید غذا آنقدر با بزاق دهان نرم و آبکی شده باشد که به راحتی بلعیده شود. دقت کنید که اگر غذا به خوبی خورد، نرم و بلعیده نشود ممکن است باعث انسداد یا سوء هاضمه شوید.

در مرحله آخر رژیم غذایی بعد از عمل لاغری(عمل اسلو معده ، عمل ساسی معده و ....)  به نکات زیر حتما توجه ویژه داشته باشید:

بیشتربخوانید.... نشتی بعد از عمل اسلیو معده چیست

بسته به نوع و ویژگی بدن و وزن ایده آل‌تان، حتما روزانه بین ۶۰ تا ۱۰۰ گرم پروتئین مصرف کنید.

سعی کنید مصرف کربوهیدرات ها را تا آنجا که میتوانید کاهش دهید و دریافت آن ها را تنها به میزان ۵۰ ر روز یا حتی کمتر محدود کنید زیرا اگر بیشتر از این کربوهیدرات دریافت کنید ممکن است وزن بگیرید.

مصرف مواد غذایی که ارزش غذایی بسیار کم یا ناچیزی دارند را متوقف یا کم کنید.

از نوشیدنی ها کالری نگیرید. برای مثال مصرف الکل یا نوشابه های گازدار یا آبمیوه های بی خاصیت بیرون را به شدت کاهش دهید.

در طول شبانه روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید اما لطفا هنگام خوردن غذا یا مدت کوتاهی قبل و بعد از غذا اینکار را انجام ندهید.

بیشتربخوانید... عوامل موثر در هزینه بوتاکس معده

هر لقمه را به آرامی بجوید و لطفا قبل از اینکه سیر شوید دست از خوردن غذا بردارید.

در طول روز وعده های غذایی کمتری بخورید.

از خوردن مواد غذایی درشت یا وعده های حجیم خودداری کنید. زیرا خوردن اینچنینی آن، به مرور باعث بزرگ شدن معده شما خواهد شد.

تنها غذاهایی میل کنید که متخصص جراحی لاغری به شما توصیه کرده و از خوردن غذاهای ناسالم خودداری کنید.

مصرف خوراکی هایی مثل پاپ کرن را کاهش دهید. زیرا هم دیرهضم هستند و هم بیخودی حجم معده را اشغال میکنند و شما را الکی سیر میکنند.

بیشتربخوانید... آمبولی بعد از جراحی اسلیو

برای پیشبرد بهتر رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری ختما میوه و سبزیجات بخورید اما از خوردن میوه با پوست یا سبزیجاتی که فیبر نامحلول زیادی دارند خودداری کنید. زیرا هم دیرهضم هستند و هم شما را زود سیر میکنند.

منبع: مجله تناسب اندام جیم جو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۳:۵۸ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

عوارض احتمالی بعد از عمل جراحی لاغری

نشت 

به نشت مسیر یا کانال گوارشی در اصطلاح پزشکی آناستوموز گفته میشود. این عارضه بسیار نادر است. نشت خود به خود ایجاد نمیشود و در عمل هایی دیده میشود که مجرای گوارشی برش خورده باشد. برای مثال در عمل اسلیو معده ، یک برش عمودی در معده ایجاد میشود که با کمک منگنه یا استاپلر بخیه و بسته میشود. اگر متخصص جراحی لاغری نتوانسته باشد به درستی معده را بخیه کند یا بخیه های منگنه شل باشند، احتمال پاره شدن بخیه ها در بخش هایی از معده وجود دارد. در نتیجه با خوردن مواد غذایی یا نوشیدنی ها، شاهد نشت از معده خواهیم بود.

خطرات جراحی لاغری : سندرم دامپینگ

ما در بیشتر عمل های لاغری حجم معده را کاهش میدهیم. بنابراین اگر شخصی در خوردن غذا پرخوری کند مواد غذایی بدون اینکه هضم شوند وارد روده ها میشوند. در این حالت روده بیش از حد قابل تحمل و گنجایش خود مواد غذایی دریافت میکند و برخی مشکلات گوارشی برای این شخص پرخور بی ملاحضه ایجاد میشود. به مجموع این مشکلات گوارشی ناخوشایند، در اصطلاح سندروم دامپینگ گفته میشود. که یکی از عوارض عمل بای پس معده است. شخص در این حالت علایمی مانندحالت تهوع ، استفراغ ، اسهال و گرفتگی شکمی را تجربه میکند

بیشتربخوانید... یبوست بعد از عمل اسلیو معده

اسهال مزمن

یکی دیگر از خطرات جراحی لاغری اسهال است. این عارضه بر روی کیفیت زندگی و جذب مواد غذایی تأثیر می گذارد. افرادی که چاق هستند، معمولاً حتی قبل از عمل، بیشتر از افراد دیگر به اسهال دچار میشوند. دلیل اصلی بروز اسهال بعد از عمل لاغری به تغییرات بدن، رژیم غذایی و سبک زندگی بر میگردد. این اتفاق بیشتر پس از بای پس معده و اسلیو معده رخ می دهد.

انسداد روده از مهمترین خطرات جراحی لاغری

بر اساس نتایج برخی از مطالعات، در ۳ تا ۹ درصد از بیمارانی که تجربه عمل جراحی بای پس معده دارند انسداد روده کوچک رخ میدهد. انسداد روده می تواند مربوط به فتق داخلی یا چسبندگی بافت باشد. انسداد روده بعد از عمل جراحی لاغری هرچند بسیار نادر است اما نیازمند اقدام فوری و اورژانسی دارد. به طور کلی انسداد روده از نادرترین عوارض عمل های لاغری مانند اسلیو معده است

سنگ کیسه صفرا از رایجترین خطرات جراحی لاغری

سنگ سازی کیسه صفرا میتواند علل مختلفی داشته باشد. اما حقیقت جالبی که شاید خیلی از شما درباره این سنگ سازی نمیدانستید این است که، افزایش خیلی سریع یا کاهش خیلی سریع وزن میتواند باعث تشکیل سنگ کیسه صفرا شود. این مشکل در برخی از افرادی که زیر تیغ عمل جراحی رفته اند بیشتر دیده میشود.

مرگ

مانند هر عمل جراحی، در این عمل نیز ممکن است مرگ و میر رخ دهد، که ناشی از عوارض جراحی یا عوامل خطر در بیماران مختلف است.

منبع: جیم جو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۰:۲۶ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

باید ها و نباید ها در جلوگیری از ماندن جای بخیه بعد از جراحی لاغری

بیشتر جراحی های لاغری جای بخیه های کوچک ( در صورت انجام لاپاراسکوپی) یا بزرگی(در صورت انجام جراحی باز) را از خود به جا می گذارند. جراحی لاغری در واقع راه حلی نهایی برای کاهش وزن است. با استفاده از انواع جراحی های لاغری مانند اسلیو معده، بای پس معده، حلقه قابل تنظیم معده و روش های دیگر می توان رویه زندگی فرد را برای دستیابی به وزنی ایده آل تغییر داد. به عنوان مثال در عمل اسلیو معده یک تا پنج برش روی شکم ایجاد شده تا مقدار عظیمی از معده از طریق این سوراخ برداشته شود.

بیشتربخوانید.... آمادگی قبل از جراحی اسلیو معده

باید ها در جلوگیری از ماندن جای بخیه

اقدامات بسیاری وجود دارد که می توان با انجام آنها از ماندگار شدن جای بخیه و زخم جراحی خودداری کرد.

·         بخیه کردن برش ها: اولین اقدام در جهت بسته شدن یک زخم، بخیه کردن آن است که توسط جراح انجام می شود. بخیه پوست اطراف قسمت های باز یا زخم ها را به هم نزدیک کرده و موجب بسته شدن آن می شود. جای زخم ها همچنین پس از بخیه، کوچک تر دیده می شوند. می توانید از پزشک زمان کشیدن بخیه  و پوشاندن زخم و دیگر شبهات خود را بپرسید.

·         اجتناب از تابش نور خورشید: بهتر است از قرار گرفتن آن قسمت از پوست در معرض نور خورشید بپرهیزید یا از ضد آفتاب استفاده کنید.

·         پوست شکم را مرطوب نگه دارید. به این منظور می توانید از وازلین استفاده کنید.

·         ماساژ جای زخم: این کار از عمقی شدن زخم جلوگیری خواهد کرد.

·         چک کردن مداوم زخم برای اطلاع از علائم عفونت: علائمی مانند ورم، حساس شدن، ترشحات سبز یا زرد رنگ می توانند نشانه عفونت باشند. برای درمان عفونت زخم جراحی باید به پزشک خود مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو

نباید ها در جلوگیری از ماندگاری جای بخیه

·         دستکاری جای زخم: هر چه بیشتر روی زخم خود را بکنید، بدن باید زمان بیشتری برای ترمیم آن بگذارد و جای زخم مشخص تر و عمیق تر خواهد شد. همچنین از خاراندن و مالیدن آن خودداری کنید.

·         سیگار: سیگار کشیدن موجب تنگ شدن رگ ها می شود و همین باعث رسیدن مواد غذایی کمتری به زخم و در نتیجه بهبود دیر هنگام آن می شود.

·         این باید ها و نباید ها را به خاطر بسپارید، اما مهمترین چیز صبوری است. طبق نظر پزشکان، مرحله اول بهبودی حدود سه ماه و مرحله دوم آن نیز سه ماه دیگر به طول می انجامد. پس از یک سال از جراحی لاغری، بافت اسکار شکل گرفته است اما حتی پس از این زمان نیز ظاهر زخم ممکن است تغییر کند. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است  با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید.

منبع: مجله سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۰۷:۱۴ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

4 دلیلی که شما را قانع میکند عمل لاغری را تجربه کنید

این شما و این هم 4 دلیل محکمه پسندی که به شما میگوید برای خلاص شدن از شر چاقی و به دست آوردن سلامتی باید عمل لاغری انجام دهید.

بیشتربخوانید... ریزه خواری بعد از اسلیو

 ۱. با هیچ روش دیگری اندازه عمل لاغری وزن کم نمیکنید 

کسانی که تجربه عمل جراحی لاغری مثل عمل اسلیو معده را دارند خودشان به زبان خودشان اقرار میکنند که با هیچ روشی و با هیچ تلاشی نتوانستیم این همه وزن کم کنیم. شما با قرار گرفتن زیر تیغ این جراحی، میتوانید هم وزن زیادی کم کنید و هم با بیماری هایی که ناشی از چاقی هستند، تقریبا خداحافظی کنید. البته میزان وزنی که از دست میدهید به موارد زیر بستگی دارد:

·         نوع عمل جراحی شما

·         عادت ها و سبک زندگی بعد از عمل

·         و هدف از کاهش وزن شما

 ۲. تغذیه و خورد و خوراک شما بهتر از هر وقت دیگری میشود

هرچند که با انجام عمل لاغری میتوان وزن بسیار زیادی را از دست داد، اما این وزن به صورت آنی و دقیقا بعد از عمل کم نمیشود. بیمار باید طبق برنامه غذایی مناسب و برنامه ورزشی که برایش تعیین شده پیش برود تا سلامت خود را حفظ کند و وزنش کم کم شروع به کم شدن کند. لزوم پایبندی به این برنامه منظم و موثر، باعث میشود که شما هر چیزی نخورید و هر فعالیت مخربی انجام ندهید. شما کم میخورید و دقیقا همان چیزی را میخورید که به آن نیاز دارید. این کم کم تبدیل به یک عادت خوب میشود.

 ۳. با یک عالمه آدم دقیقا مثل خودتان آشنا میشوید

شاید تا قبل از عمل فکر کنید که دوستان کمی دارید و یا کمتر کسی پیدا میشود که شما را درک کند و انقدر با تمسخر سر به سر شما نگذارد. اما بعد از عمل، همه چیز عوض میشود. شما از طریقمتخصص جراحی لاغری خود با افرادی که مثل شما عمل چاقی انجام داده اند آشنا میشوید. این افراد دقیقا روحیات شما را دارند، و میتوانند دوست خوبی برایتان شوند. زیرا همزمان با هم در یک مسیر مشترک قرار دارید. به جز این، شما دوستان جدیدی برای ادامه زندگی خود پیدا میکنید و دیگر کسی به خاطر ظاهر چاقتان به شما خورده نمیگیرد و از این به بعد از اندام شما خوششان می آید. تجربیات کسانی که عمل بای پس معده انجام داده اند نشان میدهد آن ها بعد از عمل دوستان بسیار بیشتری پیدا کرده اند.

بیشتربخوانید... نشتی بعد از اسلیو

 ۴. طول عمر شما افزایش پیدا میکند

چاقی فقط روی ظاهر شما تأثیر نمی گذارد. این بیماری می تواند کیفیت زندگی شما را به شدت کاهش دهد و حتی طول عمرتان را نیز کمتر از سایر افراد و اطرافیانتان کند.حتما خودتان هم میدانید که چاقی مرضی است که بقیه بیماری ها را روانه جسم و جان شما میکند. اغلب کسانی که چاقی مفرط دارند بیماری هایی نظیر دیابت و فشار خون بالا دارند و این بیماری ها میتوانند طول عمر را به شدت به خطر بی اندازند.

منبع: gymju.ir

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۲:۱۴ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

شباهت و تفاوت جراحی لاغری با لیپوساکشن

شباهت عمل لیپوساکشن و جراحی لاغری هر دو عمل از لحاظ آمادگی پیش از عمل، بیهوشی و زمان ریکاوری و بهبودی مشابه هم هستند. در جاهایی که برش ایجاد شده یا پوست شکافته شده، ممکن است جای زخم به وجود آید. برای مراقبت از این جای زخم، باید چند روز را به استراحت مطلق اختصاص دهید.

بیشتربخوانید... نشتی معده

مقایسه جراحی لاغری و لیپوساکشن از لحاظ پایبندی به رژیم غذایی و توصیه های جراح اسلیو

ما بعد از هر جراحی لاغری ( عمل اسلیو معده ، عمل ساسی معده و...)  به بیمار یک برنامه غذایی میدهیم که بیمار ملزم به رعایت آن است. رژیم ابتدا آبکی است و پس از چندین هفته بیمار میتواند با گذار از رژیم پوره ای و نرم، غذاهای جامد را نیز بخورد. ما به بیماران میگوییم که مراقب خورد و خوراک خود باشند و ابدا پرخوری نکنند. زیرا امکان آسیب به معده و کش آمدن آن حتی بعد از عمل لاغری نیز وجود دارد.  بیماران آگاهی دارند که چه مقدار باید غذا بخورند تا معده خود را بزرگ نکنند یا به نتایج احتمالی ناشی از جراحی آسیب نرسانند. بیمارانی که تحت لیپوساکشن قرار میگیرند وظیفه دارند وزن ایده آل خود را حفظ کنند تا نتایج حاصل از لیپوساکشن برایشان دائمی باشد در غیر این صورت نتایج با شکست مواجه میشوند و ممکن است در نواحی از بدن مثل بخش هایی از شکم دوباره چاق شود یا توده چربی تشکیل شود. حدود چهار هفته پس از عمل لیپوساکشن ، بروز تورم و کمی التهاب میتواند طبیعی باشد. بیمار باید به طور منظم ورزش کند و رژیم غذایی سالمی داشته باشد.

مقایسه لیپوساکشن و جراحی لاغری از نظر میزان موفقیت عمل

لیپوساکشن میتواند با شکست مواجه شود و اگر اینگونه شد نیاز به تمدید عمل است تا چربی های ناحیه ای برداشته شوند. که این خطرناک است. زیرا هم شکم و بخش هایی که دوباره تحت عمل قرار میگیرند دستکاری مجدد میشوند و هم بیمار دوباره تحت تاثیر داروهای بیهوشی قرار میگیرند. اما عمل جراحی لاغری تقریبا همیشه موفقیت آمیز است و امکان ندارد شخص دوباره به حالت سابق برگردد.

بیشتربخوانید... دلایل ریزه خواری بعد از عمل اسلیو معده

از بین لیپوساکشن و عمل جراحی لاغری کدام را انتخاب کنم؟

همانطور که گفته شد ساکشن کردن چربی ها راه حل مناسبی برای لاغری نیست. زیرا اصلا کاربرد آن چیز دیگری است. مهمترین کاربرد و مزایای عمل لیپوساکشن تنها آب کردن توده و بافت چربی بخش هایی از بدن است که با ورزش و رژیم غذایی نتوانسته ایم چربی را در آن نواحی از بین ببریم. بنابراین کسی که چاقی مفرط دارد نمیتواند دل به عمل لیپوساکشن ببند. و باید دست به دامان جراح لاغری شود تا عمل جراحی لاغری رویش صورت بگیرد. عمل جراحی لاغری در یک دوره معقول شما را لاغر میکند و تمام بیماری هایی که ممکن است در اثر چاقی در شما شکل گرفته باشد را یکی پس از دیگری ریشه کن میکند یا علایم آن ها را کاهش میدهد. از همه مهمتر این عمل درصد موفقیت بالایی دارد و تقریبا شما را به صورت دائمی لاغر میکند. بنابراین اگر چربی موضعی و ناحیه دارید بهترین عمل لاغری برای شما عمل لیپوساکشن است. و اگر با چاقی مفرط تمام بدن مواجه هستید، بهترین عمل لاغری برای شما جراحی چاقی است که توسط متخصص جراحی لاغری  صورت می‌گیرد.

منبع: مجله لاغری جیم جو

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۷:۵۶ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)

آپنه انسدادی خواب چگونه درمان می‌شود؟

روش های مختلفی برای درمان این مشکل تنفسی وجود دارد. اما با توجه به اینکه چاقی یکی از علل اصلی به وجود آمدن و تشدید این عارضه است، درمان چاقی می تواند به درمان آپنه نیز کمک کند.  بنابراین اگر با چاقی مفرط مواجه هستید و دست بر قضا مشکل وقفه تنفسی هم دارید بهترین روش برای شما لاغر شدن است و چه راه حلی بهتر از مراجعه به یک متخصص جراحی لاغری و انتخاب یک روش جراحی مناسب برای خلاص شدن از شر چاقی و آپنه خواب. ما در اعمال لاغری با  محدود کردن حجم معده و کاهش میزان جذب مواد غذایی یا ترکیبی از این دو، کاری میکنیم که تمایل فرد به خوردن غذای بیشتر کم شود و کالری کمتری دریافت کند. درنتیجه شخصی که چاق است به راحتی پس از مدتی لاغر میشود و دیگر اثری از وقفه تنفسی در او وجود نخواهد داشت.

بیشتربخوانید... ریزه خواری بعد از عمل اسلیو

برای خلاص شدن از شر چای و آپنه چندین روش جراحی لاغری وجود دارند که مهمترین آن ها عبارتند از:

·         عمل اسلیو معده

·         عمل لاغری بای پس معده

·         بوتاکس معده

·         بای پس روده یا دئودنال سوئیچ

·         پلیسه معده

·         بالون معده

·         باندینگ معده

·         عمل ساسی معده

عمل لاغری چگونه به درمان آپنه انسدادی خواب کمک می‌کند؟

طی چند سال اخیر روی بیمارانی که چاقی و آپنه داشتند مطالعاتی انجام شده است. در این مطالعات مشخص شده اغلب کسانی که چاق هستند با انجام عمل، دیگر وقفه تنفسی را تجربه نمیکنند. زیرا عمل جراحی باعث بهبود و برطرف کردن فاکتورها و عوامل موثر در آپنه خواب میشود. بر همین اساس از سال ۲۰۱۳ یه این ور یکی از درمان های وقفه تنفسی در افراد چاق انجام عمل جراحی لاغری بوده است.

بیشتربخوانید... نشتی بعد از عمل اسلیو معده

بهترین عمل لاغری برای درمان وقفه تنفسی کدام است؟

طی سالیان گذشته ۶۹ نوع مطالعه مختلف روی بیش از ۱۳.۹۰۰ بیمار چاق که آپنه انسدادی خواب داشته اند و زیر تیغ جراحی لاغری رفته اند انجام شده است. بیش از ۷۵ درصد از تمام این بیماران با بهبود مشکل تنفسی خود روبرو شده اند. برآوردها نشان میدهد که انجام عمل جراحی با روش انحراف بیلوپانکراتیک موفقترین روش برای حل مشکل آپنه است و عمل باندینگ نیز کم اثرترین عمل در این خصوص است. به عبارت دیگر ، جراحی لاغری بدون توجه به انواع آن، درمانی قطعی برای انسداد خواب است.

منبع: مجله جیم جو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۴۹:۰۱ توسط:Admin موضوع: جراحی لاغری نظرات (0)