دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

تغییر در حرکات روده ای در هفته دوم بعد از جراحی لاغری

احتمالاً در ۷ تا ۱۴ روز بعد از عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده و....)  تغییراتی در قوام و دفعات مدفوع خود مشاهده کرده اید. در این هفته وجود یبوست یا کاهش مدفوع و یا کمی نرم شدن آن طبیعی است. دلیل این وضعیت با چند توجیه ساده قابل توجیه است: اولا که طی هفته اول بعد از عمل لاغری مقدار غذایی که مصرف می کنید کمتر است و در نتیجه حرکات روده کمتری خواهید داشت. داروهای ضد درد که مصرف کرده اید یا به طور بالقوه هنوز هم بعد از عمل مصرف می کنید نیز ممکن است به طور مداوم به یبوست منجر شود. به طور مشابه وجود کلسیم و آهن در رژیم ویتامینی شما باعث یبوست میشود. کاهش فعالیت بدنی می تواند یکی دیگر از دلایل یبوست بعد از عمل باشد. یکی از مهمترین علل یبوست (مخصوصا بعد از عمل بای پس معده و ساسی بای پس معده )بعد از عمل لاغری مصرف رژیم غذایی آبکی و کم فیبر است زیرا فیبر به نرم شدن مدفوع کمک میکند حال اینکه در یکی دو هفته اول شما غذای پرفیبر نمیخورید.

برای کاهش یبوست در هفته دوم بعد از عمل لاغری چه باید کرد؟

اگر حین مراجعه به توالت، متوجه یبوست میشوید و در خروج مدفوع با مشکل روبرو هستید احتمالا در طول روز مایعات کمی مصرف میکنید. مصرف مایعات خود را افزایش داده و به رژیم غذایی بعد از عمل لاغری خود غذاهایی اضافه کنید که حاوی فیبر زیادی هستند. طی هفته دوم بعد از عمل لاغری از آنجا که میتوانید غذاهای پوره ای و میکس بخورید، لذا مواد غذایی حاوی فیبر مانند عدس و … را به خوبی پخته و له کنید و با سایر مواد غذایی آبکی به حالت معجون در آورده و مصرف کنید. نوشیدن آب گرم با لیمو نیز ممکن است به کاهش یبوست کمک کند. مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری روغن کتان در ماست یونانی نیز میتواند تاثیرات مشابهی داشته باشد. روزانه ۴ تا ۶ وعده غذایی بسیار محدود پوره ای و میکس میل کنید اما در خوردن و نوشیدن زیاده روی نکنید و به آرامی میل کنید. اکنون شما باید تنها ۱ چهارم بشقاب معمولی در هر وعده غذا بخورید و حتی کمتر.

منبع: بهترین جراح اسلیو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۳:۴۵ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

تزریق فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی یا پرکننده‌ بینی یکی از راه‌های اصلاح فرم بینی بدون جراحی است. در این روش شما هیچ نیازی به جراحی، بیهوشی، عوارض پس از جراحی، گذراندن دوره نقاهت و صرف هزینه زیاد نخواهید داشت. با کمک فیلر بینی می‌توانید بینی‌هایی داشته باشید که کوچک تر و باریک تر به نظر می‌رسند. با تزریق اسید هیالورونیک در نقاط لازم توسط پزشک، پل بینی باریک تر، اندازه سوراخ بینی کوچک تر و ظاهر کلی بینی صاف تر می‌شود. با بهترین دکتر فیلر بینی همراه باشید.

نحوه تزریق فیلر بینی

بیمار پس از این که روی تخت و یا صندلی مخصوص دراز می‌کشد، روی بینی وی کاملاً تمیز می‌شود و پزشک با استفاده از سوزنی نازک از یکی از فیلرهای اسید هیالورونیک با توجه به شکل دلخواه بیمار فیلر را در نواحی مورد نظر تزریق می‌کند تا نواقص ظاهری بینی را برطرف کند و پس از تزریق قسمت‌هایی که تزریق صورت گرفته است بینی ماساژ داده می‌شود.

ماندگاری فیلر بینی

درمان‌های رینوپلاستی غیر جراحی اگر به طرز صحیح استفاده شوند و استاندارهای لازم توسط پزشک مربوطه رعایت شود، ۵۰ سال ماندگاری دارد. نتایج فیلر میکرو قطره دائمی است اما پرکننده‌های موقت ظرف ۶ ماه تا نهایت ۱ سال حل شده و نیاز به ترمیم دارند.

ماده مورد استفاده در فیلر بینی در میزان ماندگاری آن تأثیر دارد. برای مثال فیلرهای سیلیکونی از دسته پرکننده‌های دائمی هستند و نیازی به ترمیم ندارد.

مزایای فیلر بینی

اصلاح بینی با فیلر به شما امکان می‌دهد از بیهوشی خودداری کنید.

دوره نقاهت کم و بهبودی سریع

پس از این روش، می‌توانید به محض همان روز یا روز دیگر به محل کار و فعالیت‌های منظم خود برگردید.

هزینه جراحی زیبایی بینی بدون جراحی بسیار کمتر از جراحی زیبایی بینی سنتی است.

عوارض فیلر بینی

قرمزی، حساسیت و تورم به مقدار کم و برای مدت کوتاه از عوارض فیلر بینی است. احتمال خیلی کمی برای خطراتی مانند نابینایی و نکروز نیز وجود دارد. در صورت آسیب به رگ‌های خونی حین تزریق ممکن است فرد بینایی خود را از دست بدهد. موقتی بودن آن و نیاز به ترمیم نیز از بدی‌های این روش است. در واقع شما به دلیل نیاز به ترمیم منظم فیلر، باید هزینه زیادی در طولانی مدت صرف آن کنید. همچنین این روش برای افراد با تیغه بینی برجسته و بینی بزرگ و گوشتی نیز مناسب نیست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۱:۴۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

سندرم دامپینگ بعد از جراحی چاقی

سندرم دامپینگ معضلی است که در بیماران تحت بای پس معده و روده و جراحی ساسی معده  شایع تر است، اما گاها می توان آن را  در بیماران عمل اسلیو معده هم دید. آگاهی از سندرم دامپینگ، علل و علائم آن بسیار مهم است.

سندرم دامپینگ هنگامی اتفاق می افتد که قندها یا کربوهیدرات های ساده به سرعت از معده به روده کوچک تخلیه شوند. این سندروم همچنین می تواند بعد از خوردن غذاهای پرچرب یا سرخ شده و محصولات لبنی (اغلب بستنی ، شیر و برخی از ماست ها) ایجاد شود. علائم سندروک دامپینگ اولیه و زودرس معمولا یک ساعت بعد از خوردن غذا شروع میشود و تا ۱ ساعت ممکن است ادامه داشته باشد.

علائم این بیماری عبارتند از:

·         تعریق

·         سبکی

·         افزایش ضربان قلب

·         حالت تهوع

·         استفراغ

·         گرفتگی شکم و گرگرفتگی

برای جلوگیری از سندرم دامپینگ زودرس ، طی یک وعده غذایی بیشتر  از ۱۰ گرم مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدارت مصرف نکنید. سندروم دامپینگ تاخیری نیز معمولاً ۱-۳ ساعت بعد از مصرف غذا یا میان وعده اتفاق می افتد و در اثر هیپوگلیسمی واکنشی یا کاهش قند خون رخ میدهد.

علائم این سندروم دامپینگ تاخیری عبارتند از:

·         عرق کردن

·         لرزیدن

·         از دست دادن تمرکز

·         گرسنگی

·         و حتی غش کردن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۳:۵۱ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

فیلر بینی چیست؟

اگر شما هم به دنبال روش‌هایی برای اصلاح فرم بینی خود هستید، فیلر بینی می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی باشد. احتمالا در کلینیک‌های زیبایی در مورد تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت شنیده‌اید. تزریق ژل به بینی چند سالی است، که رواج پیدا کرده و طرفداران زیادی هم داشته است. تزریق فیلر بینی باعث رفع نواقص بینی و ایجاد یک بینی خوش‌فرم با تیغه صاف می‌شود.

در صورتی که قصد انجام روش زیبایی بدون عمل جراحی با فیلر بینی را دارید، بهتر است با چند پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته و سوالات و نگرانی‌های خود را با پزشک مطرح کنید. متخصص پس از معاینه و بررسی نوع بینی شما، بهترین متد زیبایی و بهترین برند فیلر بینی را پیشنهاد می‌دهد.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

می‌توان گفت مواردی وجود دارند که پاسخ مناسبی به درمان‌های ارائه شده با تزریق فیلر می‌دهند. این موارد عبارت‌اند از:

پیری بینی: با افزایش سن استخوان فک بالایی که تکیه گاه ساختاری نوک بینی است از بین می‌رود. در نتیجه نوک بینی شروع به افتادن می‌کند و عرض پایه بینی کاهش می‌یابد. این وضعیت را می‌توان با فیلر بینی اصلاح کرد تا به اندازه این پایه افزوده شده و برآمدگی مربوطه به نوک بینی بالا رود.

پل بینی صاف: استفاده از پرکننده پوستی در خط وسط بینی می‌تواند این وضعیت را بهبود ببخشد. این شرایط یکی از ویژگی‌های رایج در بیماران آسیایی به شمار می‌رود.

برآمدگی نوک بینی: امکان اصلاح این وضعیت با تزریق فیلر وجود دارد.

اصلاح عمل جراحی قبلی: بی نظمی‌های بعد از جراحی بینی را می‌توان با استفاده از پرکننده بینی بهبود بخشید. اما بایستی این وضعیت با جراح پلاستیک مورد بحث قرار بگیرد.

اصلاح زاویه نازو فرونتال: این زاویه را می‌توان با فیلر در ناحیه پل بینی بهبود بخشید. این وضعیت بیشتر در طرفین بینی مشاهده می‌شود.

به طور کلی هر گونه برجستگی و عدم تقارنی در بینی با کمک این روش قابل اصلاح است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۲:۵۱ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

دیسفاژی و تنگی و انسداد در مسیر گوارشی بعد از عمل لاغری

دیسفاژی بعد از عمل لاغری بای پس معده

پس از عمل جراحی چاقی معمولاً در بیماران بای پس معده یا ساسی بای پس ، اختلال یا دشواری در بلع یا دیسفاژی وجود دارد. زمانی که بیمار سریع غذا میل کند و یا اینکه حجم زیادی از غذا را در یک وعده غذایی بخورد میتواند با چنین مشکلی روبرو شود. برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است که لقمه های بسیار کوچک بردارید و هر لقمه را کاملا بجویید. دیسفاژی به طور معمول در ۶ ماه اول بعد از عمل لاغری رخ میدهد و می تواند به اندازه کافی شدید باشد که نوشیدن مایعات مشکل شود. اگر در این مدت مشکل در بلع دارید حتما با متخصص جراحی لاغری خودتان صحبت کنید.

پیشگیری از دیسفاژی بعد از عمل لاغری

 لقمه کوچک بردارید و بعد از هر لقمه حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید تا لقمه بعدی را بردارید. غذا را کاملا بجویید و غذا را له شده وارد معده کنید مصرف غذاهایی را که سخت و سفت، خشک هستند را محدود کنید.

تنگی و انسداد در مسیر گوارش بعد از عمل

تنگی آناستوموتیک زمانی اتفاق می افتد که ناحیه اتصال بین کیسه به جا مانده (مثلا در بای پس معده)  روده کوچک باریک شود که به طور بالقوه می تواند عبور غذا و مایعات از جمله آب را مسدود یا محدود کند. تنگی مسیر گوارشی ممکن است در هر دوره ای بعد از عمل لاغری ایجاد شود اما معمولا در هفته سوم و چهارم بعد از عمل لاغری رخ میدهد. علائم این مشکل عبارتند از:

·         حالت تهوع

·         استفراغ

·         درد و مشکل در بلع

·         پر شدن بخش فوقانی شکم

اگر در هفته سوم و چههارم بعد از عمل با هر کدام از مشکلات بالا روبرو شدید حتما به جراح لاغری خودتان اطلاع دهید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۶:۵۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

عمل آلارپلاستی چیست؟

آلارپلاستی، یک روش جراحی بینی است که با کاهش اندازه آلار (پره های بینی) باعث تغییر شکل آن و کوچگ شدن سوراخ های بینی می شود. به این عمل کاهش پایه آلار نیز گفته می شود. این عمل زیبایی بینی توسط جراح بینی برای افرادی انجام داده می شود که سوراخ بینی آن ها در بخش قدامی بینی بزرگ است و حین دم و بازدم اندازه سوراخ ها بیشتر می شود. هدف از انجام این عمل بینی، کاهش تغییر سایز سوراخ های بینی حین دم و بازدم و سرانجام ایجاد تقارن در صورت است.

چه کسانی بهترین کاندید برای انجام عمل کوچک کردن سوراخ بینی هستند؟

در حالت عادی سوراخ های بینی در بخش جلو باید با هم متقارن باشند. اگر یکی از سوراخ ها کوچکتر یا بزرگتر از دیگری است و یا هر دو کاملا نامقارن هستند، می توان عمل آلارپلاستی انجام داد. همچنین اگر سوراخ بینی شما بزرگ است و یا حین دم و بازدم کوچک و بزرگ می شود این عمل به شما توصیه می شود. همچنین افرادی که قبلاً جراحی زیبایی بینی انجام داده اند و می خواهند نتایج عمل قبلی خود را اصلاح کنند، و همچنین افرادی که از ناحیه صورت دچار آسیب دیدگی شده اند نیز ممکن است به انجام این عمل علاقمند باشند.

اما بهترین کاندیداهای انجام این عمل کسانی هستند که علاوه بر موارد بالا، شرایط زیر را نیز داشته باشند:

کسانی که سلامتی عمومی خوب دارند افرادی که سیگار نمی کشند، الکل نمینوشند و یا تمایلی به مواد مخدر ندارند دوره نقاهت و بهبودی عمل قبلی خود را به خوبی پشت سر گذاشته باشند انتظارات واقع بینانه و منطقی از روند عمل داشته باشند

آلارپلاستی چگونه انجام داده می شود؟

مراحل آمادگی و انجام این عمل درست مانند عمل جراحی رینوپلاستی است. اما تفاوت مهم این دو، در میزان تهاجمی بودنشان است. الارپلاستی به مراتب کم تهاجم تر است و مدت زمان آن نیز بسیار کوتاه است. البته همانطور که در بخش های قبل خواندید خود آلارپلاستی می تواند بخشی از عمل رینوپلاستی باشد.

بیشتر بخوانید ... بهترین برند فیلر بینی

عوارض عمل بینی آلارپلاستی چیست؟

·         تورم، قرمزی و حتی خونریزی جزئی از محل بخیه ها

·         به جا ماندن جای زخم

·         ترشح یا چرک از محل جراحی

·         عفونت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۲:۴۴ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

جوانب مثبت و منفی جراحی بای پس روده

عمل جراحی بای پس روده  یا دئودنال سوئیچ در یک مفهوم ساده ترکیبی از عمل جراحی بای‌پس معده و عمل اسلیو است. در این روش جراحی هم حجم معده کاهش میابد و هم بیشتر طول روده بجز ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متری بخش انتهای آن بای پس شده یا میانبر میزند. به این صورت بخش اعظم روده نمیتواند کار جذب مواد غذایی را انجام دهد.

بیشتربخوانید... محاسبه bmi

جوانب مثبت

·         متعادل شدن دریافت کالری و کاهش جذب مواد غذایی از بزرگ‌ترین مزایای این نوع جراحی کاهش وزن هستند.

·         برخلاف عمل بای پس معده، از آنجایی که در عمل بای پس روده بخش یپلوریک (بخش انتهایی معده) دست نخورده باقی میماند، بیماران به سندروم دامپینگ مبتلا نخواهند شد.

·         زمانی که بخشی از معده برداشته میشود، تولید گرلین (ghrelin) که هورمون گرسنگی است و از معده ترشح میشود نیز کاهش پیدا کرده یا متوقف میشود. بنابراین بیماران کمتر احساس گرسنگی خواهد کرد.

·         رژیم غذایی پس از بای پس روده نسبت به سایر اعمال جراحی لاغری قابل تحمل تر است.

·         بر طبق آمار بدست آمده، جراحی دئودنال سوئیچ در مقایسه با سایر عمل های جراحی لاغری به طور کلی بیش‌ترین میزان کاهش وزن را دارد.

·         این عمل همچنین دارای بالاترین نرخ درمان مشکلاتی مانند کلسترول بالا، فشار خون بالا و دیابت نوع دوم است.

·         در نهایت، جراحی بای پس روده گزینه‌ای بسیار موثر برای افرادی است که دارای رژیم غذایی پرچربی هستند.

جوانب منفی

·         یکی از جوانب منفی این عمل، زمان‌بر بودن پروسه جراحی آن است. بسته به وضعیت بیمار و شرایط دیگر، این عمل می‌تواند بین ۳ تا ۶ ساعت طول بکشید. از آنجایی که در تمام مدت انجام عمل بیمار بیهوش است، ممکن است تحت تاثیر داروهای بیهوشی عوارضی را تجربه کند. این تاثیرات به نوبه خود خطر بروز مشکلاتی پس از عمل جراحی و دوره نقاهت را نیز افزایش میدهند.

·         علاوه بر این، به دلیل دشوار بودن انجام این پروسه جراحی، تعداد جراحانی که بتوانند به خوبی و با تسلط اینکار را انجام دهند کم است و پیدا کردن متخصص جراحی لاغری حرفه ای کمی چالش برانگیز است.

·         با برداشتن بخشی از معده دیگر برای همیشه آن بخش را از دست میدهید و بنابراین عمل غیرقابل بازگشت است.

·         اگر بیماران رژیم غذایی بعد از عمل جراحی دئودنال سوئیچ یا بای پس روده را رعایت نکنند ممکن است با کمبود پروتئین، آنمی و کم خونی و بیماری متابولیک استخوانی مبتلا شوند.

·         علاوه بر مشکلات ذکر شده، بیمارانی که تحت این عمل قرار میگیرند ممکن است گاز، نفخ و اسهال نیز تجربه کنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۹:۱۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

خواص خیار برای پوست و زیبایی

میوه خیار فواید زیادی برای زیبایی پوست و مو دارد. در این مطلب می خواهیم فواید خیار برای پوست و زیبایی مورد بررسی قرار بدهیم.

خیار چه فوایدی برای پوست دارد؟

 خیار، پف چشم را بطور معجزه آسایی از بین می‌برد، اما تسکین دهنده‌ی پوست و ضدپیری هم می باشد. خیار، سرشار از آنتی اکسیدان، رطوبت، و PH کاملا متعادل با پوست شماست.

خواص خیار برای پوست صورت

·         روشن کننده چشم

·         تونر صورت

·         درمان آکنه و موهای فرو رفته در گوشت

معرفی ماسک صورت خیار

ماسک جوان کننده پوست

رایج ترین کاربرد پالپ و آب خیار، بهتر کردن رنگ چهره و جوانسازی پوست است. آب خیار را با چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و بعنوان یک ماسک صورت از آن استفاده کنید.

ماسک ضدآکنه خیار

 با مخلوط کردن مقدار مساوی زردچوبه و پالپ خیار با کمی‌آب لیمو می‌توانید یک ماسک ضد چربی درست کنید.

بیشتربخوانید: بهترین دکتر فیلر بینی

ماسک خیار هموار کننده ته رنگ پوست

یک خیار را در یک غذا ساز بصورت خمیر در آورید. کمی‌آب لیمو و یک قاشق چایخوری عسل به این مخلوط اضافه کنید تا یک ماسک شب که ته رنگ پوست را هموار می‌کند داشته باشید.

ماسک خیار مرطوب کننده پوست

روش اول:

یک قاشق چایخوری جو را با یک خیار کاملا ریز شده مخلوط کنید، و بگذارید نیم ساعت در دمای اتاق بماند تا غلیظ شود. آنرا روی پوستتان بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

روش دوم:

 اگر جو دوست ندارید، بجای آن، این ماسک مرطوب کننده را امتحان کنید: نصف فنجان خیار خرد شده، نصف فنجان آووکادوی خرد شده، 1 سفیده‌ی تخم مرغ و 2 قاشق چایخوری شیر خشک را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. آن را روی صورتتان بمالید، 30  دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید.

روش سوم:

 برای پوست های مختلط، شما می توانید نصف یک خیار و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. بمدت 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آن را بشویید.

منبع: بهترین کلینیک زیبایی در شمال تهران

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۰:۲۸ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

علت و درمان خشکی پوست صورت

خشکی پوست یک مشکل پوستی رایج است و در تمام سنین رخ می‌دهد. این مشکل خیلی جدی نیست، اما گاهی درمان آن سخت است. خشکی پوست ممکن است به بیماری‌های دیگر پوستی یا بیماری‌هایی مانند دیابت، کم کاری یا پرکاری تیروئید، سندرم شوگرن و سوء تغذیه مربوط باشد.

بیشتربخوانید... انواع جوش صورت

درمان خشکی پوست صورت

 برای جلوگیری از خشک شدن پوست روش‌های خانگی که در ادامه توضیح داده‌ایم را امتحان کنید:

روغن زیتون و روغن کرچک

برای از بین بردن پوست خشک می تواند از مخلوط روغن زیتون و روغن کرچک استفاده کنید.

ماسک پوست عسل

عسل به عنوان نرم کننده پوست شناخته می شود. عسل یکی از داروهای طبیعی برای از بین بردن خشکی پوست است.

روغن بادام و شیر گرم

روغن بادام فواید بسیاری خوبی برای پوست و زیبایی دارد، حال برای رفع خشکی پوست نیز از این روغن به همراه شیر گرم استفاده می کنند.

ماسک پوست تخم مرغ

ماسک تخم مرغ برای درمان خشکی پوست بسیار توصیه می شود.

ماسک خانگی مرطوب کننده پوست

این ماسک خانگی حاوی گلیسیرین، گلاب و آبلیمو است که برای درمان خشکی پوست بسیار مفید است.

درمان خشکی پوست بدن با روغن نارگیل

روغن نارگیل با خواص نرم کنندگی اش میتواند فضاهای میان سلول های پوستی را پر کند، و از این طریق، سطح پوست را نرم و صاف کند.

بیشتربخوانید... فیلر بینی

درمان خشکی پوست بدن با روغن بادام

در میان درمان های خانگی برای خشکی پوست بدن، استفاده از روغن بادام نیز گزینه ای است که امتحان اش ارزشمند است؛ زیرا این روغن منبعی عالی برای ویتامین E به شمار میرود. روغن بادام به عنوان روان کننده و نرم کننده عالی برای پوست خشک و زبر به حساب می آید.

درمان پوست خشک با شیر

شیر نه تنها یک نوشیدنی عالی برای حفظ سلامتی است، بلکه یک گزینه خوب برای درمان خشکی پوست صورت است.

استفاده از آلوئه ورا

 آلوئه ورا دارای خواص ضدقارچ، ضدعفونی کنندگی و تسکین دهندگی است. آلوئه ورا یکی از قویترین مواد برای درمان پوسته پوسته شدن، خشکی و ناراحتی پوست است.

درمان خشکی پوست با خیار

خیار حاوی خواص خنک کنندگی،‌ پاکسازی و تسکین دهندگی است که می تواند موجب درمان خشکی پوست صورت شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۹:۰۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

هزینه ساخت استخر خانگی، یک آب تنی بی دغدغه چقد میرزه؟

برای طراحی یک استخر ایده آل متناسب با نیازها و معماری خانه شما، استفاده از مهارت‌های سازندگان ماهر در حیطه ساخت استخر، ضروری است. شما نیز برای کمک به تسریع اتمام پروژه باید ضروریاتی مانند نقشه ساختمان را در اختیار این افراد بگذارید؛ و سپس کارهای مربوط به مجوز برای ساخت استخر را به حرفه ‌ای‌ های این صنعت بسپارید.

مراحل ساخت استخر

 برای ساخت یک استخر بتنی، به طور کلی 6 مرحله اصلی باید طی شود که در ادامه آنها را عنوان می کنیم: ابتدا باید خاک محل احداث را آزمایش کرد تا از جنس خاک و میزان مقاومت آن اطلاعات کافی به دست بیاید. سپس نوبت به مرحله طراحی استخر می رسد که باید مناسب با ابعاد زمین و سلیقه کارفرما صورت گیرد. بعد از تایید طرح نوبت به اجرا می رسد. در صورتی که قصد دارید استخر پایین تر از سطح زمین قرار بگیرد باید عملیات گود برداری را انجام دهید. سپس عملیات آرماتور بندی و زیر سازی استخر صورت می گیرد. قبل از پایان مراحل سفت کاری استخر لوله های گرمایش و تصفیه استخر کار گذاشته می شوند. در مرحله آخر سفت کاری کل بدنه استخر را با ملات بتن می پوشانند و مرحله نازک کاری با کاشی یا سرامیک شروع می شود.

اجزا تشکیل دهنده استخرها  

پی وی سی، پلاستیک ،فولاد، استیل یا بتن از جمله متریال هایی هستند که در ساخت انواع استخر بکار می روند. کار میله های فولادی نگهداری از سازه استخر است و جزء جدایی ناپذیر استخرهای بتنی است. برای انتقال آب استخر از لوله های پی وی سی استفاده می شود. جنس نرده های استخر معمولا از جنس پلاستیک یا استیل است.

بیشتربخوانید... روش های گرمایش استخر

نکات مهم و توضیحات

توجه داشته باشید ابعاد و اندازه قطر لوله های آب، باید نسبت به حجم استخر و میزان آب مصرفی تعیین شود. در استخرهای بتنی حتما باید از میلگرد برای نگهداری بدنه استخر استفاده شود. تمامی تاسیسات الکتریکی داخل و اطراف استخر باید از عایق کاری مناسبی برخوردار باشند تا سلامت شناگران حفظ شود. برای تصفیه آب بهتر است از دستگاه تصفیه با سرعت پایین استفاده کنید تا به بازدهی بالاتری برسید. شما باید مناسب با موقعیت پروژه و ابعاد اندازه استخر جنس کاسه استخر را تعیین کنید.

عوامل موثر در هزینه های ساخت استخر

مهمترین عوامل در برآورد هزینه ساخت استخر، جنس کاسه، تجهیزات و نازک کاری استخر است. کاسه از جنس بتن مسلح برای استخرهایی با ابعاد بزرگ مناسب است و استخر فایبرگلاس برای استخرهای کوچک مقرون به صرفه تر است. انتخاب نوع برند تجهیزات از عوامل مهم در تعیین قیمت نهایی ساخت استخر است. برندهای ایتالیایی، آمریکایی و چینی از برندهای پر فروش در بازار هستند که باید مناسب با بودجه کارفرما خریداری شوند. نوع متریالی که برای نازک کاری نهایی استخر استفاده می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. مثلا کاشی کاری بخصوص کاشی با ابعاد کوچک، قیمت نهایی را تا حد زیادی بالا می برد.

بیشتربخوانید... تعمیر استخر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۷:۵۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)