دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

علت درد پس از جراحی لاغری

بیشتر جراحی های لاغری به وسیله جدیدترین روش جراحی لاغری یعنی روش لاپاراسکوپی انجام میگیرد و از این رو مدت ماندن در بیمارستان و درد بیمار بسیار کمتر از جراحی های باز می باشد. با این حال بیمار بیشترین درد را در اطراف جای بخیه جراحی لاغری حس می کند که پزشک معده را از آنجا بیرون آورده است. این زخم اغلب در سمت چپ، زیر قفسه سینه قرار دارد.

اینکه بیشترین درد در این نقطه حس می شود، کاملا طبیعی است. از آنجایی که هنگام در آوردن معده طی اسلیو معده به این برش فشار وارد شده و اغلب کش می آید، فیبر های عضلانی پاره  می شود و اغلب منجر به کبودی می شود. همین امر منجر به درد بعد از اسلیو معده می شود. طی مراحل بای پس معده، نقطه آناستوموز (محل تلاقی روده با معده جدید) معمولا با بخیه یا استاپلر دورانی دوخته می شود. این استاپلر ها بزرگ هستند و برای وارد کردن آنها از برش ایجاد شده، نیاز به باز کردن برش سمت چپی سینه وجود دارد. وارد کردن و خارج کردن این دستگاه بخیه می تواند موجب کش آمدن ماهیچه ها و در برخی موارد کبودی شود. از آنجایی که در جراحی ساسی بای پس و اسلیو معده برش ها کمی بزرگتر خواهند بود، امکان دارد که این دو جراحی بیش از حلقه معده ایجاد درد کنند.

بیشتربخوانید... شاخص توده بدنی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۰:۲۶ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

تفاوت های ارتودنسی و لمینت دندان

ارتودنسی و لمینت دندان ممکن است در برخی موارد به علت عدم آگاهی لازم اشتباهاً به جای یکدیگر تلقی شوند. این در حالی است که هر یک از این روش ها برای مشکل خاصی طراحی شده اند و کاربرد خاصی دارند. وقتی بیمار دچار نامرتبی و به هم ریختگی دندانی است، بهتر است از ارتودنسی استفاده کند؛ از این رو افرادی که به دنبال برطرف کردن مشکلاتی از این قبیل هستند، بهترین راه برای آن ها استفاده از درمان ارتودنسی است.

 مقایسه ارتودنسی و لمینت

·         ارتودنسی وضعیت دندان ها را به شکل نرمال و درست در می‌آورد. نتیجه بدست آمده از این درمان در مقایسه با لمینت مطمئن و طولانی تر است.

·         لمینت یک عمل زیبایی است که جنبه زیبایی دارد. در این درمان فرم و ماهیت دندان ها دستخوش تغییر می‌شود.

·         اگرچه نتیجه اولیه مورد رضایت افراد است اما در آینده نزدیک فرد را با مشکل مواجه می‌سازد.

تفاوت ارتودنسی و لمینت

·         اغلب کسانی که تحت درمان های ارتودنسی قرار می‌گیرند، کودک یا نوجوان هستند. اما منعی برای استفاده بزرگسالان نیز وجود ندارد. ارتودنسی در کودکان به راحتی می تواند مشکلات مربوط به فک و دندان را برطرف کند؛ از این رو دندان ها بعد از درمان به صورت مرتب در کنار همدیگر قرار می‌گیرند. رشد دندان های دائمی تأثیر شگرفی بر ممانعت از بروز مشکلات شدیدتر دندان و فک دارد. این نکته از مهم ترین تفاوت های ارتودنسی با لمینت به شمار می‌آید.

·         ارتودنسی درمانی است که اجزای صورت را با یکدیگر هماهنگ می کند و هر گونه عدم تقارن در چهره را از بین می‌برد؛ بنابراین با ارتودنسی می‌توان انحراف و تغییر وضعیت نامناسب فک ها را برطرف کرد و به مرور زمان آن ها را به محل اصلی و طبیعی سوق داد. با این عمل همچنین هر گونه عدم هماهنگی بین چانه، لب و بینی از بین می‌رود. بالطبع با این موارد تعادل بین اجزای صورت افزایش می یابد و زیبایی دو چندان می‌شود.

·         عمده تفاوت بین لمینت و ارتودنسی، حفظ سلامت دهان و دندان است. در لمینت چون دندان تراش داده می‌شود، بافت مینا از بین می‌رود.

·         لمینت سبب التهاب، عفونت و خونریزی لثه و تخریب استخوان نگهدارنده دندان خواهد شد.

·         ارتودنسی مشکل دندان را اساسی رفع می‌کند اما با لمینت تنها می‌توان ظاهر دندان را زیبا کرد.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۲:۴۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ورزش های مفید در ۱ الی ۶ ماه پس از جراحی لاغری

هر متخصص جراحی لاغری  به بیماران خود توصیه می کند که فعالیت های ورزشی را در روز های اول پس از جراحی لاغری (عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، عمل ساسی معده و...) با پیاده روی آغاز کنند. ابتدا با یک یا دو روز در هفته آغاز کنید و پیوسته و کم کم آن را افزایش دهند.. اما دیگر ورزش های مفید در این مدت چه می باشند؟ 

پیاده روی

یک پیاده روی آرام به مدت چندین دقیقه می تواند برای بیمار نقطه خوبی برای آغاز فعالیت های ورزشی به حساب آید. پس از چندین ماه وی می تواند به پیاده روی خود سرعت داده و آن را به دویدن تبدیل کند. پیاده روی ورزشی است که هر شخصی و در هر کجا می تواند بی هیچ هزینه ای آن را انجام دهد.

یوگا

این ورزش به بیماران در افزایش متابولیسم، انعطاف پذیری و جریان خون که می تواند موجب تسریع بهبودی و کاهش وزن موثر شود، کمک شایانی کند.

شنا

 شنا کردن یکی از چربی سوزترین ورزش هاست و می تواند شروع خوبی برای فعالیت های ورزشی باشد. با این حال، ممکن است برای بسیاری سخت و طاقت فرسا به نظر برسد، از این رو بهتر است آهسته و پیوسته شنا کنید و از سریع و یک نفس شنا کردن بپرهیزید. ورزش شنا روش مناسبی برای افزایش ضربان قلب و کاهش استرس بیمار می باشد.

رقص

رقص برای لاغری یکی از شاد ترین و جالب ترین روش های کاهش وزن است و می تواند علاوه بر چربی سوزی موجب تقویت استخوان ها، قلب، عضلات و روحیه شود.

ورزش های استقامتی

وزنه برداری سبک و تحت نظر مربی کارآزموده می تواند موجب افزایش استقامت بدن و بهبود بیمار شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۵:۴۸ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

آیا رژیم غذایی به تنهایی میتواند چاقی را در افرادی که چاقی مفرط دارند درمان کند؟

مصرف یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما در از دست دادن وزن سالمتر و کاهش سطح قند خون کمک شایانی کند. اما رژیم غذایی تنها در افرادی میتواند وزن کم کند که واقعا اضافه وزن زیادی ندارند و در حد ۱۰ تا ۲۰ کیلو وزن اضافه وزن دارند. رژیم غذایی برای کسانی که محاسبه BMI و شاخص توده بدنی بالای ۳۵ دارند معمولا موثر نیست و نیاز به  عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، عمل ساسی معده )  است.

عمل لاغری و رژیم غذایی : چه زمانی شما نیاز به عمل لاغری دارید؟

 از دست دادن و کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش به تنهایی، زمان میبرد و اغلب ماهها یا سالها طول می کشد. برای برخی از افراد، صبر کردن کار سخت و دشواری است و چند ماه صبوری تا لاغر شدن واقعا حوصله سر بر خواهد بود. بهترین و ایمنترین گزینه برای این افراد انجام عمل جراحی لاغری است. افرادی زیر کاندید مناسبی برای انجام عمل لاغری هستند: کسانی که شاخص توده بدنی یا BMI برابر با ۳۵ یا بیشتر از آن دارند و به یکی از بیمار های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع دو، فشار خون بالا و …. مبتلا هستند. کسانی که میخواهند خیلی زود وزن کم کنند و کسانی که میتوانند خود ار پایبند به تغییر عدات، رژیم غذایی سالم و ورزش منظم کنند

عمل لاغری و رژیم غذایی :چه وقتی رژیم غذایی به تنهایی موثر است؟

به مانند هر عمل جراحی دیگری، انواع عمل های لاغری نیز میتواند با تعداد عوارض جزئی همراه باشند. اما اگر عمل شما توسط یک جراح لاغری خوب انجام شود و شما نیز بتوانید به کمک عمل لاغری و رژیم غذایی به یک زندگی سالم و ورزش عادت کنید عوارض به کلی از بین خواهد رفت یا به شدت کاهش خواهد یافت. با این وجود در برخی موارد ممکن است تنها مایل باشید با کمک رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهید. برخی از این موارد عبارتند از:

·         اگر از خود جراحی هراس دارید و نمیتوانید بر ترس و اضطراب خود را غلبه کنید.

·         اگر تصور شود بدن شما بعد از عمل با سوء جذب مواد مغذی یا سوء تغذیه مواجه خواهد شد.

·         اگر نتوانید هزینه عمل لاغری را بپردازید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۵:۲۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

علت افتادن لمینت دندان یا شکستن آن چیست؟

همانطور که گفته شد لمینت‌های دندان طوری ساخته می‌‍شوند که طول عمر و ماندگاری بالایی در شرایط عادی داشته باشند. اما در برخی موقعیت‌ها ممکن است دوام آن‌ها زیر سوال برود و دچار شکستگی شده یا بیفتند. در ادامه، عللی که باعث شکستن لمینت دندان و یا افتادن آن می‌شوند را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

طول عمر لمینت دندان

 اولین و اصلی‌ترین علت افتادن لمینت دندان، میزان سن و عمر آن‌ها است. این ونیر‌ها معمولا بیش از 10 سال ماندگار هستند. هرچند که با مراقبت مناسب برای سال‌های بیشتری ممکن است ماندگار باشند. اما در هر صورت با گذشت زمان، ممکن است آن‌ها به آرامی از دندان جدا ‌شوند زیرا پیوند چسبنده آن‌ها به سطح دندان، پس از چندین سال ممکن است ضعیف شده و باعث افتادن یا جدا شدن جزئی لمینت شود.

اتصال ضعیف لمینت به دندان‌ها

دومین دلیل شایع که می‌تواند باعث افتادن لمینت دندان شود، اتصال نامناسب یا بی‌کیفیت لمینت به دندان است. سمنت یا چسپی که برای اتصال لمینت‌ها به دندان‌ها استفاده می‌شود اگر به اندازه کافی کیفیت نداشته باشد، یا تکنیک اتصال سمنت به دندان و سپس اتصال لمینت اصولی نباشد، پس از مدت زمان کوتاهی، ممکن است لمینت دچار تغییر موقعیت شده یا از دندان جدا شود. از همین رو، انتخاب یک دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی دندان که در تمام مراحل نصب لمینت دقت کافی دارد و تکنیک‌های مناسبی بکار می‌برد از اهمیت زیادی برخوردار است.

پوسیدگی دندان

سومین عامل شایع که می‌تواند در شکستن لمینت دندان و یا افتادن آن نقش داشته باشد پوسیدگی دندان است. دندانی که لمینت شده، ممکن است دچار پوسیدگی شود و همانطور که پوسیدگی گسترش می‌یابد، اتصال لمینت به دندان نیز ضعیف شده تا در نهایت به صورت جزئی یا کامل لمینت خواهد افتاد.

سایش دندان‌ها

از مهم‌ترین علل شکستن لمینت دندان سایش دندان ها به هم است. مثلا افرادی که عادت به دندان قروچه و یا ساییدن دندان‌ها به هم طی خواب یا بیداری دارند، زودتر از افراد دیگر کیفیت لمینت‌های خود را از دست خواهند داد. فشار وارد شده از سوی دندان‌ها به ساختار و بدنه لمینت (مخصوصا لبه‌های آن) می‌تواند باعث ترک برداشتن و یا شکستن کامل لمینت به مرور زمان شود. از همین رو تا زمانی که دندان قروچه یا عادت ساییدن دندان‌ها به هم کنترل نشود، بهتر است که از هیچ نوع ونیر دندانی برای زیبایی بخشی به طرح لبخند استفاده نشود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۰:۱۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

آیا درد بعد از عمل شکم طبیعی است؟

برخی از دردها بعد از عمل جراحی بر روی شکم طبیعی هستند. برای مثال تجربه درد در بخش راست شکم بعد از عمل اسلیو میتواند طبیعی باشد. این درد احتمالا مربوط به بزرگترین برشی است که جراح حین انجام عمل روی شکم یا معده شما ایجاد کرده است.

مدیریت درد ناشی از گاز یا باد شکم

تجربه درد در هفته اول بعد از عمل لاغری در شانه چپ مربوط به گاز شکم است. این گاز همانی است که برای باد شدن شکم شما طی عمل لاپاراسکوپی وارد شکم شده است. گاز معمولا بیخطر است و هیچ آسیبی به شما نمیرساند اما ممکن است موجب درد شود.

اگر در هفته اول بعد از عمل لاغری متوجه درد در شانه یا سایر بخش های شکم شدید میتوانید با چند راهکار زیر آن را به خوبی مدیریت کنید:

هر بار که درد داشتید حتما بلند شوید و قدم بزنید. این کار نه تنها به بیرون آمدن گاز از بدن شما کمک می کند بلکه به جلوگیری از لخته شدن خون نیز کمک می کند.

به آرامی شکم خود را ماساژ داده و دستان خود را از سمت راست، به سمت قفسه سینه خود و سپس به سمت پایین شکم ماساژ دهید.

خم و راست شدن آن هم به صورت خیلی آرام و ملایم میتواند باعث کاهش درد ناشی از گاز در شکم شود.

به یاد داشته باشید که بعد از عمل لاغری از مصرف آسپیرین و داروهای التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) خودداری کنید. زیرا مصرف این داروها می تواند خطر خونریزی شما را افزایش دهند.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۶:۰۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

چگونه از بروز عوارض عمل لاغری در هفته اول جلوگیری کنیم؟

عمل لاغری (عمل اسلیو معده، عمل ساسی معده و.... )  مانند هر عمل دیگری عوارض جزئی دارد. اما اگر عمل شما توسط یک جراح لاغری خوب صورت گرفته باشد و شما تمام دستورالعمل های لازم را رعایت کرده باشید هیچ عوارضی برایتان پیش نمی آید. با این حال شما باید از عوارض عمل لاغری مطلع باشید تا بتوانید در صورت وقوع به موقع آن ها را تشخیص دهید و جهت درمان به متخصص جراحی لاغری مراجعه کنید.

عوارض                                                  علائم

افزایش ضربان قلب یا تاکی کاردی                   تب بالای ۳۸.۳ درجه

درد شکم یا درد قفسه سینه                            دشواری در تنفس یا تنگی نفس

درد غیرقابل کنترل وجود خون در مدفوع

ترشح چرک یا خون از محل زخم                     تشنگی و عدم توانایی بدن در نگهداری از آب

درد ناگهانی در ران تهوع و استفراغ برای مدت ۱ تا ۲ ساعت

از بین عوارض جزئی و احتمالی عمل لاغری، نشت از خط بخیه میتواند از همه مهم تر باشد که البته احتمال بسیار کمی وجود دارد که با چنین عارضه ای روبرو شوید. مگر اینکه خودتان بی ملاحظگی کرده باشید و برای مثال تحرک بیش از حد داشته باشید و یا اینکه جسم سنگین بلند کنید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۴۱:۴۸ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

تاثیر جراحی لاغری بر سلامت جسمی

چاقی رابطه مستقیمی با آمار بالای بیماری های روحی روانی دارد. این بیماری ها می توانند بر کیفیت زندگی فرد، اثرات منفی فراوانی داشته باشد. جراحی لاغری روش موثری برای درمان چاقی مفرط است که موجب کاهش وزن قابل توجه و بهبود مشکلات جسمی و حتی روحی می شود. بیشتر سلامت روان به دست آمده ناشی از کاهش وزن و افزایش اعتماد به نفس فرد می باشد. با این حال، عوامل دیگری که می تواند بر سلامت روانی فرد پس از جراحی لاغری تاثیر گذارد حس کنترل زندگی و حمایت نزدیکان است. سلامت جسمی و روانی قبل از جراحی لاغری نیز به نوبه خود بسیار مهم است.

یکی از مهمترین فواید جراحی لاغری (عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، جراحی ساسی معده و...) ، سبک شدن و کاهش فشار بر مفاصل و در نتیجه کاهش زانو درد و کمر درد است که به شخص، انگیزه فعالیت بیشتر و رسیدن به تناسب اندام مورد نظرش را خواهد داد. با اینکه ورزش پس از جراحی لاغری برای سلامت و حفظ BMI جدید بدن ضروری است اما نباید در انجام ورزش زیاده روی کرد. علاوه بر این، بهبودی پس از جراحی لاغری نیازمند استراحت بسیار و تبعیت از رژیم غذایی خاصی است.

پس از بای پس معده یا برخی انواع خاص جراحی لاغری، بیمار به سرعت سلامت جسمانی خود را به دست خواهد آورد. به عنوان مثال، دیابت بیمار ممکن است به طرز معجزه آسایی بهبود پیدا کند. این بهبودی ممکن است شامل حال تمام بیماری های مرتبط با چاقی نظیر فشار خون بالا، آرتریت، آپنه خواب، کلسترول بالا نیز شود.

اما بهبود سلامت جسمانی پس از جراحی حلقه قابل تنظیم معده به تدریج حاصل می شود. بیمار باید به طور منظم به جراح لاغری خود مراجعه کند تا وی بهبود سلامت جسمانی وی را مورد ارزیابی قرار دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۸:۱۸ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ترمیم دندان شکسته

شکستگی دندان یک مشکل دندانپزشکی است که می‌تواند برای هر کسی در هر سنی اتفاق بیفتد. آنچه در این مقاله می‌خوانید توضیحاتی درباره علل، علائم و نحوه ترمیم یک دندان شکسته است. تاکید ما بیشتر بر روی روش‌های ترمیم شکستگی دندان است.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

علت شکستگی دندان چیست؟

دندان‌ها می‌توانند به روش‌های غیرمنتظره‌ای دچار شکستگی و لب پر شدگی شوند اما اساساً، لب پر شدگی، ترک خوردن و یا شکستگی معمولاً از طریق وارد شدن ضربه‌ای به دهان و دندان (که بیشتر از تحمل مینای دندان است) رخ می‌دهد. اگرچه مینای دندان سخت‌ترین ماده در بدن است، اما ممکن است نتواند در برابر حوادثی مانند ضربات قوی، تصادفات، برخورد اشیاء به صورت، ساییدن دندان‌ها به هم، گاز گرفتن مواد سفت و سخت و … مقاومت کند و دچار شکستگی یا لب پر شدگی شود. حتی در برخی موارد پوسیدگی دندان می‌تواند خود دلیلی برای شکسته شدن دندان باشد و یا احتمال آن را به شدت افزایش دهد.

بیشتربخوانید... هزینه عصب کشی دندان

علائم شکستگی دندان چیست؟

احساس هرگونه لبه تیز، ناهموار یا دندانه دار روی سطح دندان حین لمس دندان توسط زبان احساس زخم شدن زبان تحریک شدن لثه مخصوصا در ناحیه “خط لثه” دندانی که شکسته شده است درد دندان حین خوردن چیزی و یا لمس آن بروز یک حساسیت ناگهانی به غذاهای سرد یا نوشیدنی خونریزی دیده شدن قطعات دندانی در دهان یا بیرون دهان

اگر با شکستگی دندان روبرو شدیم چه کنیم؟

 اگر قطعه‌ای از دندان شما افتاده است سعی کنید آن را پیدا کرده و در داخل بزاق (یا در صورت لزوم شیر) نگهداری کنید تا به دندانپزشک مراجعه کنید. برای اینکه بقیه بخش‌های دهان از آسیب دندان شکسته شده و احتمالا دارای لبه‌های تیز مصون باشند، هرگونه برجستگی و لبه تیز دندان شکسته شده را با موم دندانپزشکی، آدامس بدون قند و یا تی بگ بپوشانید. برای کاهش التهاب و ناراحتی از مسکن بدون نسخه استفاده کنید. اگر گرسنه هستید و باید غذا بخورید، غذاهای آبکی و خیلی نرم بخورید. اگر آسیب وارد شده به دندان کم و یا جزئی است ، می‌توانید چند روز صبر کنید و آنگاه به دندانپزشک مراجعه کنید.

ترمیم دندان شکسته: با چه روش‌هایی می‌توان دندان شکسته را ترمیم کرد؟

·         اتصال مجدد دندان به هم

·         تغییر شکل دندان

·         پر کردن دندان

·         باندینگ دندان

·         انواع ونیر دندان

·         انله دندان

·         روکش دندان

·         ریشه درمانی یا درمان ریشه دندان

·         کشیدن دندان + جایگزین کردن آن

·         اسپلینت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۷:۳۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ورم لثه چیست و علل آن کدامند؟

زمانی که لثه ها بر اثر عوامل متعددی که در ادامه توضیح داده شده اند، دچار ورم شوند اصطلاحا میگوییم که لثه متورم یا ملتهب شده است. تورم لثه که بزرگ شدن بافت لثه یا التهاب لثه نیز نامیده می شود، اغلب تحریک پذیر ، حساس یا دردناک است. همچنین ممکن است هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن دندان ها لثه های شما خونریزی کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

چه عواملی باعث ورم بافت لثه‌ها می شود؟

·         جینجیویت یا التهاب لثه

·         بارداری

·         سوء جذب یا کمبود مواد مغذی بدن

·         عفونت

درمان ورم لثه چیست؟

درمان پزشکی

اگر بیش از دو هفته لثه های شما متورم است، باید با دندانپزشک خود صحبت کنید. دندانپزشک در مورد زمان شروع علائم و تعداد دفعات بروز آنها سوالاتی از شما خواهد پرسید. ممکن است به تصاویر کامل اشعه ایکس دهان نیاز باشد. دندانپزشکان همچنین طی چکاپ می خواهند بدانند که آیا باردار هستید یا اینکه اخیراً تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کرده اید یا خیر. آنها ممکن است برای بررسی عفونت درخواست آزمایش خون بدهند. بسته به علت تورم ، دندانپزشک ممکن است شستشوی دهانی برای شما تجویز کند که به جلوگیری از التهاب لثه و کاهش پلاک دندان کمک می کند. همچنین ممکن است توصیه کنند که از مارک خاص خمیر دندان استفاده کنید. در بعضی موارد ، ممکن است آنتی بیوتیک لازم باشد. اگر مورد شدید التهاب لثه داشته باشید، ممکن است نیاز به جراحی لثه داشته باشید. یکی از گزینه های رایج درمان جرم گیری و روت پلنینگ است.

درمان خانگی ورم لثه

لثه های متورم را می توان با احتیاط  در خانه نیز درمان کنید. در ادامه چند نکته برای مراقبت و درمان ورم لثه در خانه  آورده شده است:

·         به آرامی مسواک بزنید، از خمیر دندان مخصوص دندان ها و لثه های حساس استفاده کنید

·         دهان خود را با محلول آب نمک بشویید تا دهان از شر باکتری پاک شود.

·         آب زیادی بنوشید. آب به تحریک تولید بزاق کمک می کند ، که باعث ضعیف شدن باکتری های بیماری زا در دهان می شود.

·         از تحریک کننده ها از جمله دهان شویه های قوی، الکل و دخانیات خودداری کنید.

·         کمپرس گرم را روی صورت خود قرار دهید تا درد لثه کاهش یابد. کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند.

بیشتربخوانید... هزینه کشیدن دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۵:۱۸ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)