دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

نشتی بعد از عمل اسلیو معده

نشتی بعد از عمل اسلیو معده ممکن است برای برخی ترسناک به نظر برسد. ولی بهتر است بدانید این عارضه بسیار نادر است. و میتوان تا حدود زیادی از آن جلوگیری نمود. در ادامه با مجله اسلیوسرجن همراه باشید.

عمل اسلیو معده:

قبل از آنکه به بررسی عارضه نشتی بعد از عمل اسلیو معده بپردازیم بهتر است بدانید که عمل جراحی اسلیو معده درمانی دائمی با نتیجه ای غیر قابل بازگشت است که در بیمارانی با BMI یا شاخص توده وزنی بالاتر از ۳۵ انجام می گردد. همچنین افرادی با شاخص توده بدنی بین ۳۰ تا ۳۵ نیز می توانند طی شرایطی این عمل را انجام دهند.

هدف از انجام این عمل جراحی کاهش حجم معده و در نتیجه کنترل حجم غذای مصرفی، کاهش کالری ورودی به بدن، کاهش وزن و درمان یا کنترل بیماری های زمینه ای به مرور زمان است.

بیشتربخوانید... آمبولی بعد از عمل اسلیو

همچنین در این عمل جراحی غدد ترشح کننده هورمون گرسنگی نیز از بدن خارج شده و بدین ترتیب اشتهای بیمار کنترل می گردد. این عمل جراحی به صورت لاپاراسکوپی انجام شده و دوران نقاهت کوتاهی دارد. بیماران در صورت رعایت مراقبت های بعد از عمل می توانند حدود ۶۰ درصد از اضافه وزن اولیه خود را طی یک سال کاهش دهند.

نشتی اسلیو معده به چه معناست؟

نشتی معده یکی از عوارض اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از معده به درون شکم می باشد.

بیشتربخوانید... استپ وزن بعد از اسلیو

چرا علائم نشتی اسلیو معده باید جدی گرفته شود؟

هنگامی که شیره گوارشی از معده خارج می شود، می تواند موجب درد شدید و آسیب به ارگان های داخلی و بافت های دیگر بدن شود. عدم درمان به موقع این وضعیت می تواند موجب مرگ بیمار شود.

علائم نشتی اسلیو معده کدامند؟

برخی از شایع ترین علائم و نشانه های نشتی اسلیو معده عبارت است از:

·         افزایش ضربان قلب

·         تنگی نفس

·         درد در ناحیه شکم

·         درد در قفسه سینه

·         شانه درد

·         سرگیجه

·         تب

·         احساس بیماری و نگرانی

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۴:۲۲ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

علائم بی اختیاری ادرار چیست؟

در واقع علائم این مشکل در کودکان بسیار صریح بوده و هر والدینی توانایی تشخیص آن را دارد. به طور کلی اگر کودک شما به سنی رسیده باشد که از پوشاک استفاده نکند و برای رفع نیازهای بهداشتی خود به شما خبر دهد، این قابلیت را نیز دارد که ادرار خود را کنترل کند. در نتیجه اگر شما خیسی در شلوار و یا لباس کودکتان مشاهده کردید و پس از بررسی آن فهمیدید که کودکان ادرار کرده است، می‌توانید به بی اختیاری ادرار در کودکتان پی ببرید. با اینکه برای بسیاری از والدین این سؤال پیش می‌آید که بی اختیاری ادرار در کودکان نشانه چیست؟ بایستی گفت که در کودکان این مشکل طبیعی است. البته بی اختیاری ادرار در کودکان ۳ساله تا ۶ساله از سایر سنین شایع‌تر است. بهترین تصمیم مراجعه به یک دکتر بی اختیاری ادرار است.

علل بی اختیاری ادرار در کودکان

بی اختیاری ادرار در کودکان به دو زمینه کلی بی اختیاری ادرار شبانه و بی اختیاری ادرار روزانه تقسیم می‌شود که هر کدام از این زمینه‌ها علل منحصر به فرد خود را دارند. البته شایان ذکر است که بی اختیاری شبانه در کودک شایع‌تر است. علت بی اختیاری ادرار در کودکان توسط دکتر اورولوژی اطفال به شرح زیر است:

علل بی اختیاری ادرار شبانه

·         مشکلات رشد

·         تولید بیش از حد ادرار و ناتوانی در واکنش به سیگنال‌های فیزیولوژیکی طبیعی

·         از والدینشان به طور ارثی به آن‌ها منتقل شده است

·         ناهنجاری‌های آناتومی

·         ناهنجاری‌های عصبی

·         ناهنجاری‌های غدد درون ریز.

بیشتربخوانید.... انواع بی اختیاری ادرار

علل بی اختیاری ادرار روزانه

·         نگه داشتن ارادی ادرار

·         عفونت مجاری ادراری

·         یبوست و ادرار ناشی از خندیدن

البته یکبار دیگر تاکید می‌کنیم که بسیاری از علل بی اختیاری ادرار در کودکان طبیعی بوده و والدین نباید دچار اضطراب و ترس شوند. اما بهتر است در صورت تداوم شب ادراری حتماً به یک پزشک مراجعه کنند.

منبع: مجله آنلاین بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۰:۵۶ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

ایمن ترین روش های جراحی لاغری

بر خلاف شایعات رایج درباره عمل لاغری، این عمل امروزه بسیار ایمن و کم خطر انجام می شود. همچنین اکنون جراحی های لاغری بر خلاف گذشته که به دلیل استفاده از روش های باز و تهاجمی بسیار چالش برانگیز تر بود، به روش لاپاراسکوپی که جدیدترین روش جراحی لاغری است. در ادامه به توضیح برخی از کم تهاجم ترین و ایمن ترین جراحی های لاغری می پردازیم:

اسلیو معده (آستینی کردن معده)

جراحی اسلیو معده عبارت است از برداشتن حدود ۸۰ درصد از معده که شامل قسمت تولید کننده هورمون گرسنگی(گرلین) نیز می باشد. معده باقی مانده بخیه زده می شود و شکلی باریک و دراز مانند موز یا آستین پیدا می کند.

·         نحوه کاهش وزن: با کوچک شدن حجم معده و از بین رفتن هورمون گرسنگی بیمار کالری بسیار کمتری دریافت کرده و وزن وی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند.

·         میزان کاهش وزن تقریبی: اکثر بیماران پس از اسلیو معده حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۶ تا ۱۲ ماه و ۵۰ تا ۷۰ درصد از آن را طی ۲سال از دست خواهند داد. سرعت کاهش وزن در این جراحی نسبت به بای پس معده کمتر است که همین موجب کاهش احتمال افتادگی پوست پس از جراحی لاغری می شود.

حلقه معده

حلقه قابل تنظیم معده شامل قرار دادن یک بند یا حلقه به دور بخش فوقانی معده و تشکیل یک کیسه کوچک بالای حلقه می باشد. بخش تحتانی معده در زیر حلقه قرار خواهد گرفت. حلقه معده جراحی کم تهاجمی است و به روش لاپاراسکوپی انجام خواهد شد

·         نحوه کاهش وزن: حلقه معده با محدود کردن معده، کاهش احساس گرسنگی و کاهش سرعت هضم غذا به کاهش وزن فرد کمک می کند. این حلقه قابل تنظیم بوده و می توان بعد ها آن را از بدن خارج کرد.

·         میزان کاهش وزن تقریبی: بیمار ۵۰ درصد از وزن اضافی بدن خود را طی دو سال از دست خواهد داد.

بای پس معده

بای پس معده جزء جراحی های کم تهاجمی است زیرا به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. طی این جراحی، قسمتی از معده بای پس و کنار گذاشته می شود و بخش باقی مانده معده بخیه زده می شود. در عین حال قسمتی از روده کوچک نیز بریده شده و به معده جدید متصل می شود.

·         نحوه کاهش وزن: بیمار پس از بای پس معده بسیار سریع تر از قبل احساس سیری می کند. همچنین به دلیل تغییر مسیر عبوری غذا از روده، میزان کالری و مواد غذایی کمتری به بدن جذب می شود.

·         میزان کاهش وزن تقریبی: ۶۵ تا ۸۰ درصد وزن اضافه بدن طی ۱۸ ماه کاهش خواهد یافت.

بیشتربخوانید... پلیسه معده


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۱:۵۱ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

نشتی اسلیو معده به چه معناست؟

نشتی معده یکی از عوارض جراحی لاغری اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از معده به درون شکم می باشد.

علائم نشتی اسلیو معده کدامند؟

برخی از شایع ترین علائم و نشانه های نشتی اسلیو معده عبارت است از: 

·         افزایش ضربان قلب

·         تنگی نفس

·         درد در ناحیه شکم

·         درد در قفسه سینه

·         شانه درد

·         سرگیجه

·         تب

·         احساس بیماری و نگرانی

در صورتی که پس از جراحی اسلیو معده به هر یک از علائم نشتی اسلیو معده دچار شدید سریعا به پزشک خود اطلاع دهید.

تشخیص و درمان نشتی اسلیو معده

تشخیص نشتی اسلیو معده از طریق آزمایش دستگاه گوارش فوقانی(GI) یا سی تی اسکن انجام می شود. در هر دو روش بیمار مایعی به نام کنتراست می نوشد و سپس از طریق عکس های ایکس ری مشخص می شود که آیا کنتراست از معده نشت کرده یا خیر. اگر بیمار علائم نشتی در اسلیو معده را داشته باشد ولی آزمایشات چیزی نشان ندهند، ممکن است جراح لاغری دستور یک عمل اورژانسی را برای پیدا کردن نشتی بدهد.

نشتی بای پس معده

 بای پس معده یکی از متداول ترین جراحی های لاغری است. طی جراحی بای پس معده، بخش پایینی معده کنار گذاشته می شود و تنها قسمت بالای معده باقی می ماند. بخش اول روده کوچک بریده می شود. ابتدای آن به کیسه جدید معده متصل می شود که به این نقطه تلاقی، یک آناستوموز می گویند. انتهای این لوله نیز به بقیه روده کوچک وصل می شود و یک آناستوموز  دیگر می سازد. جراح اسلیو در صورتی  عمل بای پس معده را توصیه می کند که بیمار دارای شاخص توده بدنی(BMI) 40 به بالا و یا ۳۵ به بالا به همراه بیماری های مرتبط با چاقی باشد. شاخص توده بدنی بالای ۴۰ به این معناست که فرد بیش از ۴۵ کیلوگرم اضافه وزن دارد. مانند هر جراحی دیگری، بای پس معده نیز در کنار مزایای فراوان، معایبی نیز دارد که در این قسمت به یکی از شایع ترین عوارض عمل بای پس معده یعنی نشت آناستوموز می پردازیم.

بیشتربخوانید... بوتاکس معده

علائم نشتی بای پس معده

نشتی ممکن است در هر یک از آناستوموز ها یه وجود آید. نشت آناستوموز بسته به نوع جراحی (باز یا لاپاراسکوپی) در ۱.۵ تا ۶ درصد از عمل های بای پس اتفاق می افتد. نشت آناستوموز ممکن است طی چندین هفته پس از جراحی بروز پیدا کند اما اکثر نشت ها طی ۳ روز پس از جراحی ایجاد می شوند.علائم و نشانه های نشتی بای پس چیست؟

·         افزایش سرعت ضربان قلب

·         تب

·         معده درد

·         ترشح از جای زخم

·         حالت تهوع و استفراغ

·         درد در شانه سمت چپ

·         کاهش فشار خون

·         کاهش تولید ادرار


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۹:۳۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

انتخاب بهترین رنگ ها در ارتودنسی دندان رنگی

ارتودنسی دندان رنگی چیست؟ در طول درمان ارتودنسی، ممکن است رنگ دندان ها به رنگ خاکستری یا قهوه ای تیره شود، تغییر رنگ دندان یک پدیده نادر است، اما ممکن است به عنوان اختلالی در بیماران ایجاد شود که ممکن است رابطه پزشک و بیمار را مختل کند.

چند بار می توانم  رنگ براکت ها  را تغییر دهیم؟ 

اینکه ارتودنتیست شما چند بار بریس شما را تنظیم می کند بسته به سرعت حرکت دندان های شما متفاوت خواهد بود، اما برای بیشتر افراد، این تنظیمات هر شش تا هشت هفته یک بار اتفاق می افتد. هر بار که متخصص ارتودنسی شما بندهایتان را محکم می کند، فرصتی برای انتخاب نوارهای رنگی جدید خواهید داشت، شما می توانید مجددا رنگ سابق را انتخاب کنید و یا متناسب با استایل جدید خود رنگ آنها را تغییر دهید.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی

آیا در انتخاب رنگ ارتودنسی رنگی آزاد هستم؟

ارتودنسی رنگی چنانچه قبلا هم گفتیم تنوع رنگی بسیاری در بریس ها به شما داده است که می توانید هر کدام را که می پسندید انتخاب کنید. اما پیشنهاد می کنیم تا قبل از هر اقدامی برای اینکار به موارد زیر توجه نمایید، برای اینکه دندان های خود را سفید تر نشان دهید می توانید از کش های سفید رنگ برای اینکار استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که کش ارتودنسی سفید میزان توجه بیشتری را برای حفظ تمیزی و سفید نگهداشتن آنها را می طلبدرنگ زرد دندان های شما را زردتر نشان خواهد داد. اگر از افراد خاص پسند هستید و انتخاب شما همیشه مشکی است باید بگوییم اینبار در اشتباه هستید؛ چرا که با انتخاب کش های سیاه رنگ دندان های سالم خود را پوسیده نشان خواهید داد؛ بنابراین با اینکه این شمایید که رنگ بریس های خود را انتخاب می کنید اما برای داشتن بهترین انتخاب بایستی کمی انتخاب های خود را محدود کرده و عوامل بسیاری را در نظر بگیرید.

بندهای رنگی ارتودنسی

به طور کلی دستگاه ارتودنسی ثابت از اجزای متفاوتی تشکیل شده است که می توان به بریس ها و براکت ها همراه با کش ارتودنسی اشاره کرد، براکت ارتودنسی عموما به صورت فلزی می باشد و در صورت نیاز از روش های درمانی متفاوت می توان استفاده کرد که شامل براکت های سرامیکی و یا ارتودنسی ضفاف و … می شود .اما بندها و کش ارتودنسی رنگبندی های متفاوتی را شامل می شود که در جلسات مراجعه می توانید این رنگ ها را انتخاب کرده و امتحان کنیدلازم به ذکر است که بدانید ارتودنسی رنگی در روش درمان ارتودنسی ثابت قابل استفاده می باشد؛ زیرا در ارتودنسی متحرک، از براکت های فلزی ارتودنسی استفاده نمی شود و تنها می توان از پلاک های متحرک استفاده کرد.

انواع رنگ های ارتودنسی را می توان در موارد زیر بیان داشت:

رنگ های سفید و شفاف، کش های سفید و شفاف برای افرادی که نمی خواهند ارتودنسی آنها جلب توجه کند مناسب می باشد؛ زیرا سبب جلب توجه کمتر می شود، رنگ های نقره ای و خاکستری، کش های خاکستری به جهت هماهنگی رنگی با براکت های ارتودنسی بسیار مناسب می باشد و ظاهر یکنواختی خواهد داشت، رنگ های نئونی روشن، رنگ های متالیک تیره، رنگ های شب رنگ، برای انتخاب هر یک از انواع رنگ کش ارتودنسی با پزشک خود مشورت کنیذ؛ زیرا برخی از رنگ ها در ارتودنسی رنگی سبب نازیبایی در دندان و لبخند می شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۳:۰۴ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

تفاوت های ایجاد شده در ارتودنسی دندان قبل و بعد

رعایت بهداشت دهان و دندان با وجود دندان های نامرتب و دچار کجی کمی مشکل است که در صورت انجام ارتودنسی تمیز کردن دندان ها به راحتی انجام خواهد شد. ارتودنسی دندان حیطه درمانی فراگیری دارد که برای درمان انواع مختلف دندان ها مانند چرخش، بیرون زدگی، جا به جایی ریشه و تو رفتگی به کار می رود؛ هم چنین ارتودنسی می تواند با ایجاد هماهنگی بین دندان ها، مشکلات غذا خوردن و هضم غذا را برطرف کند.

قبل از ارتودنسی دندان ارتودنتیست چه کارهایی را انجام می دهد؟

یک متخصص ارتودنسی برای اینکه متوجه بشود که شما به ارتودنسی نیاز دارید، ابتدا به معاینه فک و دندان های شما می پردازد؛ بعد از آن مدل های گچی از دندان هایتان می سازد و با انجام تصویربرداری اشعه ایکس از دندان های شما متوجه ضرورت نیاز شما به ارتودنسی می شود؛ سپس بهترین روش درمانی را برای رفع ناهنجاری ها به شما پیشنهاد خواهد کرد.

انواع ارتودنسی دندان

درمان دندان ها و فک می تواند با ارتودنسی ثابت یا متحرک انجام شود. در ارتودنسی ثابت امکان حرکت دادن لوازم ارتودنسی برای بیمار وجود ندارد. اما در ارتودنسی متحرک امکان خارج کردن دستگاه های ارتودنسی از دهان وجود دارد. به معرفی انواع ارتودنسی می پردازیم:

·         ارتودنسی فلزی

·         ارتودنسی نامرئی

·         ارتودنسی لینگوال

·         ارتودنسی سرامیکی

·         ارتودنسی دیمون

·         ارتودنسی اینویزیلاین

بعد از ارتودنسی دندان چه کارهایی باید انجام داد؟

پس از نصب ارتودنسی، جهت مراقبت از آن به نکات زیر توجه کنید. برای تمیز کردن دندان ها می توانید از مسواک و نخ دندان های مخصوص ارتودنسی استفاده کنید. استفاده از دهان شویه های حاوی کلرهگزیدین ممکن است باعث زرد شدن دندان ها شود؛ بنابراین از دهان شویه مناسب ارتودنسی استفاده کنید. در طی این دوران از مصرف خوراکی های رنگی، سفت و چسبنده خودداری کنید و از مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین خودداری کنید. می توانید پلاک های ارتودنسی متحرک خود را با آب و مسواک نرم یا با مواد مخصوص به خوبی تمیز کنید؛ سپس یک جعبه مخصوص پلاک های ارتودنسی تهیه کنید و در مواقعی که از پلاک ها استفاده نمی کنید آنها را درون جعبه قرار بدهید. اگر براکت ها دچار شل شدگی یا شکستگی شدند، با ارتودنتیست خود تماس بگیرید و یک وقت اورژانسی بگیرید و نزد او بروید. اگر ورزش های سنگین انجام می دهید، برای جلوگیری از آسیب به دندان ها از محافظ دهان استفاده کنید. برای کاهش درد می توانید نوشیدنی های خنک، بستنی و میوه های یخ زده مصرف کنید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۱:۱۲ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

افزایش اعتماد به نفس با ارتودنسی

مزایای ارتودنسی، از سلامتی گرفته تا زیبایی و بهبود حس اعتماد به نفس بسیار گسترده می باشد. به دست آوردن اعتماد به نفس و بهبود عزت نفس یکی از دلایل اصلی است که مردم به درمان ارتودنسی می پردازند. افراد دارای دندان های نامرتب اغلب در مورد لبخندشان خجالت می کشند. این امر منجر می شود که لبخندی با لبهای بسته داشته باشند، هنگام خندیدن دست خود را جلوی دهانشان بگیرند و یا هنگام صحبت کردن با غریبه ها در تلاش اند که دندان های خود را پنهان کنند. بسیاری از مسائل و مشکلات به دلیل نامرتب بودن دندان هایشان و عزت نفس پایین برایشان پیش خواهد آمد.

داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس برای فرزندان بسیار مهم است زیرا می تواند در طول سال های اولیه رشد و پیشرفت فرد، سلامت روانی و عاطفی را تحت تأثیر قرار دهد و ریشه فردی را که در حال رشد است تشکیل دهد. در حقیقت “اعتماد به نفس” گذرنامه فرزند شما در طول زندگی سلامت روانی و شادی اجتماعی است. این پایه و اساس رفاه یک کودک و کلید موفقیت به عنوان یک بزرگسال است. در تمام سنین احساسی که در مورد خودتان دارید بر نحوه رفتار شما تأثیر می گذارد.

اصلاح دندان های نامرتب و ناهنجاری های فکی در اوایل زندگی می تواند تأثیر زیادی در اعتماد به نفس کودک داشته باشد. او را تشویق می کند که با اعتماد به نفس لبخند بزند و در مورد خودش احساس خوبی داشته باشد. دندان های کج و نامرتب در سنین کودکی معمولاً مورد انتقاد هم کلاسی های کودکان قرار می گیرد و همچنین صحبت کردن و سخنرانی کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد که باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای کودک در مدرسه می شود. پس از درمان ارتودنسی بهبود در عزت نفس و اعتماد به نفس می تواند واقعاً زندگی را برای بیماران تغییر دهد.

انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی برای طراحی لبخند شما می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در ظاهر و سلامت شما خواهد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۶:۲۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

کلاه گیس برای بیماران شیمی درمانی

بیماران شیمی درمانی معمولا تمامی موهای سر خود را از دست می دهند و از بانک موی مناسبی برای پیوند مو برخوردار نیستند. به همین دلیل استفاده از روش کلاه گیس به منظور ترمیم کردن موهای انها می تواند گزینه مناسبی باشد.

کلاه گیس در واقع به گونه ای است که بر روی سر به شکل موقت قرار می گیرد و امکان برداشتن آن از  روی سر در مواقع مورد نظر وجود دارد و شخص می تواند هر مواقعی که مایل بود از کلاه گیس استفاده کند و به پوست سر خود تنفس دهد.

انواع کلاه گیس‌ شیمی درمانی

بیماران شیمی درمانی که قصد داشته باشند از کلاه گیس به منظور ترمیم مو بهره مند گردند امکان استفاده از انواع کلاه گیس را خواهند داشت که انواع آن عبارتند از:

کلاه گیس مصنوعی

کلاه گیس مصنوعی یکی از انواع کلاه گیس است که در ساخت آن از الیاف مصنوعی نانو استفاده می شود و این الیاف مصنوعی بر روی یک شبکه توری قرار گرفته می شوند و سپس با استفاده از این شبکه بر روی سر قرار می گیرند.

بیمارانی که بر اساس ابتلا به سرطان شیمی درمانی کرده اند امکان استفاده از کلاه گیس مصنوعی را خواهند داشت.

کلاه گیس طبیعی

کلاه گیس طبیعی یکی دیگر از انواع کلاه گیس است که در ساخت آن از موهای طبیعی انسان استفاده می شود و به جای استفاده از الیاف مصنوعی در ساخت آن از موی طبیعی بهره گرفته می شود که با این وجود میزان طبیعی بودن کلاه گیس بسیار افزایش پیدا می کند.

بیمارانی که شیمی درمانی انجام داده باشند نیز می توانند کلاه گیس طبیعی را مورد استفاده قرار دهند و به زیبایی چهره خود بیفزایند.

کدام نوع کلاه گیس برای بیماران شیمی درمانی بهتر است؟

در میان دو نوع کلاه گیس ذکر شده در فوق می توان گفت که کلاه گیس طبیعی از مزیت های بیشتری برای بیماران شیمی درمانی برخوردار است. زیرا این نوع کلاه گیس جلوه طبیعی تری به شخص می دهد و از مصنوعی شدن چهره جلوگیری می کند.

علاوه بر آن استفاده از این کلاه گیس از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار است و در مقایسه با کلاه گیس مصنوعی دیر تر زیبایی و حالت خود را از دست می دهد.

کلاه گیس طبیعی را می توان در مدل ها و رنگ های مختلف تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد که با این وجود هم بانوان و هم آقایان امکان استفاده از این روش را برای ترمیم مو خواهند داشت.

استفاده از کلاه گیس طبیعی باعث می شود که شخص به راحتی بتواند امور روزمره خود را انجام دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۰:۴۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

انتخاب و پوشیدن کلاه‌گیس

زنانی که در اثر شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی با ریزش مو مواجه می‌شوند، می‌توانند حداقل برای یک‌بار هم که شده کلاه گیس انتخاب کنند و یا اینکه کلاه‌ و روسری ‌های متنوع را جایگزین کلاه‌گیس کنند. به یاد داشته باشید، موهای شما دوباره رشد خواهند کرد، اگرچه ضخامت، بافت و رنگ آن ممکن است تغییر کند. ریزش مو در بیماران مبتلا به سرطان سینه و همینطور سایر سرطان ها بروز می­کند.

برای ایجاد آمادگی ذهنی جهت ریزش مو چه باید کرد؟

• ابتدا مطمئن شوید که آیا درمان شما واقعاً باعث ریزش مو می‌شود یا خیر، چرا که همه شیمی درمانی ها باعث ریزش مو نمی‌شوند.

• اگر موهایتان بلند است، آن را کوتاه کنید تا تغییرات ظاهری شما بعد از استفاده از کلاه گیس کمتر به چشم بیاید.

• موها معمولاً 2 تا 3 هفته پس از اولین جلسه شیمی‌درمانی می‌ریزند.

• هنگامی که موهایتان شروع به ریزش کرد، آنها را بتراشید، این امر باعث می‌شود کمتر احساس خارش کنید.

• اگر هنوز به چیزی برای جمع‌کردن مو نیاز دارید، ممکن است استفاده از یک کلاه‌مش ایده مناسبی باشد.

• گاهی بین جلسات درمانی موهایتان شروع به رویش می‌کنند اما بایستی به یاد داشته باشید که این حالت موقتی بوده و مجددا دچار ریزش خواهید شد.

موهای شما معمولاً حدود شش ماه پس از پایان شیمی‌درمانی دوباره رشد می‌کنند، موهای جدید شما ممکن است فر‌تر یا لخت‌تر، ضخیم‌‌تر یا ظریف‌تر یا حتی یک رنگ جدید پیدا کند. معمولاً این تغییرات کوتاه‌مدت است و با گذشت زمان موهای شما به احتمال زیاد به حالت قبل از درمان بر می‌گردد.

از کجا می توانم کلاه گیس پیدا کنم؟

محل زندگی خود را برای فروشگاه‌های کلاه گیس زنانه و مردانه جستجو کنید.

اگر یک گروه حمایت از بیماران سرطانی در نزدیکی شما قرار دارد، ممکن است بخواهید از سایر افراد گروه در مورد مکان‌هایی برای خرید کلاه‌گیس بپرسید. همچنین می‌توانید از پرستاران یا یک مددکار اجتماعی در مرکز درمانی خود در مورد گزینه‌های خرید کلاه گیس پرس و جو کنید.

انتخاب کلاه گیس قبل از شروع درمان

• از مدل موهای فعلی خود عکس بگیرید.

• در صورتی که می خواهید کلاه گیس خود را با رنگ فعلی خود مطابقت دهید، یک دسته از موهای خود را از جلوی سر خود، جایی که موها روشن تر هستند، جدا کنید تا بعدا برای انتخاب کلاه گیس به مشکل بر‌نخورید.

• از نور طبیعی – در فضای باز یا نزدیک پنجره – برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کلاه گیس با موهای طبیعی شما مطابقت دارد استفاده کنید.

• سر خود را با موهای خیس یا صاف اندازه بگیرید.

• مطمئن شوید که کلاه گیس شما قابل تنظیم است، چون بعد از ریزش مو، اندازه سر شما ممکن است یک سایز کوچکتر باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۲۷:۰۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

عوامل موفقیت بعد از انجام عمل جراحی اسلیو معده

عمل جراحی اسلیو زمانی که با رژیم غذایی توصیه شده و ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی همراه باشد، میتواند به صورت معجزه آسایی افرادی که چاقی مفرط دارند را لاغر و درمان کند. این عمل یکی از پرهوادارترین عمل های لاغری به روش لاپاراسکوپی در کشورمان است و به دلیل اثربخشی، بالا بودن درصد موفقیت عمل اسلیو معده و حداقل بودن عوارض اسلیو، روز یه روز درخواست برای انجام این عمل افزایش پیدا میکند.

متاسفانه در برخی افراد و برخی شرایط امکان شکست عمل اسلیو وجود دارد. ادامه مقاله را بخوانید تا متوجه شوید چه عواملی در شکست نتایج اسلیو نقش دارند،کلید موفقیت انجام این جراحی لاغری در چیست و درصد موفقیت اسلیو چگونه افزایش پیدا میکند.

کلید موفقیت عمل اسلیو معده چیست؟ چگونه و از چه طریقی به کاهش وزن بیشتر بعد از عمل کمک کنیم؟ اگر می‌خواهید درصد موفقیت عمل اسلیو معده بیشتر شود و زودتر به نتایج دلخواه دست پیدا کنید حتما بعد از عمل به توصیه های ذکر شده توسط جراح لاغری عمل کنید. موارد زیر باعث افزایش درصد موفقیت عمل اسلیو معده می‌شوند:

عادات غذا خوردن

هدف از انجام عمل اسلیو ، لاغری است. و برای رسیدن به این منظور، ما با انجام این عمل کاری می‌کنیم که شخص مبتلا به چاقی مفرط، زودتر سیر شده و اشتهایش تا آنجا که ممکن است سرکوب شود. بعد از عمل، خود به خود اشتهای شما کمتر میشود و زودتر سیر میشوید. اما اگر می‌خواهید میزان کاهش وزن شما بیشتر باشد و درصد موفقیت عمل اسلیو افزایش پیدا کند؛ به شما توصیه میشود که در طول روز تنها ۳ وعده غذای بخورید و حتما پیش از سیر شدن دست از غذا بکشید

آب

بدن برای انجام تمام کارها و فعالیت های خود نیازمند آب است. زمانی که شما غذا می‌خورید، بدن برای تمام فرآیندهای گوارشی از بلع گرفته تا جذب مواد مغذی آب می‌خواهد. اما شما بعد از عمل اسلیو دیگر مثل سابق غذا نمی‌خورید، درنتیجه بدن نیز کار کمتری انجام میدهد و آب کمتری میخواهد. اما شما باید بعد از عمل آب بدن خود را تحت هر شرایطی حفظ کنید. در طول شبانه روز دست کم ۸ لیوان تا ۱۲ لیوان آب بنوشید و مطمئن شوید که هر روز این کار را انجام میدهید

ورزش

انجام ورزش و داشتن فعالیت های منظم بعد از عمل اسلیو بسیار مهم است. ورزش میتواند بر بخش های مختلف بدن تاثیر بگذارد. برای مثال انجام فعالیت منظم و هدفدار، متابولیسم چربی ها را در بدن افزایش میدهد، باعث تولید انرژی بیشتر از چربی ها شده و در نهایت مانع از ذخیره چربی در بخش های مختلف بدن میشود. این تنها فایده ثابت شده ورزش نیست و انجام دادن آن به صورت منظم، میتواند به کنترل فشار خون، کاهش قند خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۲۲:۵۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)