دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

مهمترین مشکلات دندان کودکان که باید جدی گرفت کدامند؟( بخش دوم )

بیماری لثه

بیماری لثه چند مرحله دارد که اولین مرحله آن با التهاب لثه همراه است. یه این مرحله از بیماری جنجویت اطلاق می شود که اغلب به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و تجمع پلاک ایجاد می شود. و می تواند به آسیب استخوان و از دست رفتن دندان منجر شود. با افزایش تولید و تجمع پلاک و تبدیل شدن آن به تارتار (انباشت سفت و سخت شده پلاک دندان) لثه قرمز و متورم میشود و ممکن است علائم دگیری مانند بوی بد دهان، خونریزی از لثه و یا حساسیت دندان ایجاد شود.

دندان قروچه

هر زمان که کودک شما به صورت عمدی یا غیر عمدی، در خواب و یا زمان هوشیاری دندان های خود را به هم بسابد اصطلاحا گفته می شود کودک دندان قروچه دارد. به دندان قروچه براکسیسم هم گفته می شود که از بزرگترین معضلات و مشکلات دندانپزشکی اطفال و کودکان مخصوصا در سنین مدرسه است. پیش بینی می شود که از هر 10 کودک 2 تا 3 نفر دندان قروچه دارند. علت براکسیم کودکان می تواند عدم تطابق فک ها و دندان ها با هم، پاسخ به درد، عصبانیت و استرس، بیش فعالی و … باشد. معمولاً دندان قروچه به هیچ درمانی نیاز ندارد و با رشد کودک متوقف می شود. با این حال ، اگر این عادت ادامه پیدا کند، می تواند دندان های شیری و حتی دائمی را به تدریج از بین ببرد و در نتیجه باعث درد عضلانی یا دندان دندان شود. سردرد، تحلیل مینای دندان و حساسیت دندان همچنین می تواند یکی از علائم دندان قروچه مزمن باشد. مشورت با یک دندانپزشک کودکان و یا یک متخصص ارتودنسی دندان می تواند به شما در کاهش و یا توقف کامل دندان قروچه در کودکان کمک کند

مشکلات و معضلات افتادن دندان ها شیری

 برای اغلب بچه ها شل شدن و افتادن دندان ها یک فرآیند جالب و مهیج است. آن ها طی یک فرآیند کاملا طبیعی دندان ها موقت و شیری خود را به مرور زمان از دست داده تا دندان های دائمی جایگزین شوند. با توجه به جدول رویش و افتادن دندان های شیری ،اولین دندان شیری معمولا در حوالی 6 سالگی می افتد اما دندان های آسیاب ممکن است از 10 تا 12 سالگی همچنان پابرجا باشند، آنگاه شل شده و از دست بروند. و به طور کلی تا سن 13 سالگی می بایست 28 دندان دائمی وجود داشته باشند و اثری از دندان شیری باقی نمانده باشد.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی ثابت

بسیاری از کودکان از دندانپزشکی می ترسند

ترس و اضطراب کودکان البته ارتباط مستقیمی با دهان و دندان ندارد و یک مشکل فرعی دندانپزشکی در کودکان نیست. با این حال، همین ترس می تواند روی مراجعات منظم و برنامه ریزی شده کودکان به مطب دندانپزشکی تاثیر منفی بگذارد. ترس از دندانپزشکی می تواند معاینات منظم دندانپزشکی را به تجربه ای ترسناک برای کودکان تبدیل کند. با وجود ترس و اضطراب کودک از فرآیند های دندانپزشکی یا محیط دندانپزشکی، ممکن است بسیاری از کودکان از مراقبت های اولیه و مورد نیاز در طول رشد خود باز بمانند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۴۴:۲۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

مراقبتهای لازم پس از درمان ارتودنسی

حفظ نظم دندانها و اصلاح ناهنجاریهای فکین پس از خاتمه دوران معالجه ارتودنسی با تثبیت موقعیت آنان توسط وسایل و اتصالاتی انجام می شود که بنام دستگاه یا پلاک های نگهدارنده ثابت و متحرک شناخته می شود. اینگونه پلاک های ارتودنسی برای مدتی معین استفاده شده و به انساج ” دندانی – استخوانی ”   فرصت بازسازی در موقعیت جدید را داده و سپس حذف میگردند. بنابراین در جهت تامین اهداف فوق، موارد مندرج در ذیل شرح داده شده و از بیماران محترم صمیمانه درخواست مینماید تا آنان را رعایت نمایند:

بلافاصه بعد از اتمام درمان ارتودنسی و برداشتن اتصالات و سیم ها، به بیمار پلاک های نگهدارنده متحرک:Retainer برای دندانهای فکین بالا و پایین و برای مدت حدود یکسال داده می شود که میبایستی به صورت شبانه روزی و مستمر استفاده نموده و تنها در موقع غذا خوردن و مسواک زدن از دهان خارج نمایند.

در برخی از بیماران نیاز به تثبیت بیشتر در دندانهای قدامی دارند که علاوه بر استفاده از پلاک های نگهدارنده، دندانهای جلوی بیمار از نواحی پشت (سطح زبانی)که قابل رویت نمیباشد با سیمی باریک بهم بسته میشوند که اصطلاحا به ان Splinting میگویند و معمولا حدود دو سال و در بعضی از بیماران تا زمان خاتمه رشد میبایستی در آن مکان باقی بمانند و در صورت صدمه و یا جدا شدن، مجددا چسبانده و ترمیم شوند.

از جمله عوامل مهم دیگر که در ایجاد تغییرات در نظم دندانهای قدامی متعاقب اتمام درمان ارتودنسیو بخصوص در دندانهای فک پایین نقش دارد ، موقعیت و نحوه رویش : دندان عقل است.

بیشتربخوانید...  هزینه ارتودنسی

بیمارانی که مبتلا به ناهنجاریهای “دندانی-فکی” بوده و درمانهای مشترک “ارتودنسی و جراحی ” را در طرح درمان خود داشته اند و یک مرحله درمان ارتودنسی را در سنین پایین تر سپری نموده اند ، میتوانند بعد از زمانه خاتمه رشد که حدودا در 18 سالگی میباشد به ارتودنتیست مراجعه نموده و مرحله آماده سازی کوتاه مدت برای عمل جراحی را با نظارت ایشان انجام داده و سپس با صلاحدید و راهنماییهای ایشان و معرفی جراح ، نسبت به عمل جراحی فکین خود اقدام نمایند.

از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در سلامت انساج دندانی و نسوج نگهدارنده آنها وجود بیماریهای داخلی نظیر بیماری قند، پوکی استخوان، ارتروز و بیماری های غدد درون ریز میباشد.

رفرنس : متخصص ارتودنسی در کرج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۹:۲۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

مهمترین مشکلات دندان کودکان که باید جدی گرفت کدامند؟ (بخش اول)

به دلیل نیازهای خاص نوزادان، نونهالان و نوجوانان، هم در پزشکی و هم در دندانپزشکی رشته های تخصصی ایجاد شده تا پاسخوی نیاز آن ها باشد. در دندانپزشکی نیز رشته تخصصی دندانپزشکی کودکان داریم که به نیازهای دهان و دندان بچه ها پاسخ می دهد و یکی از اقدامات انجام شده در این رشته، شناخت و پیشگیری از بروز مشکلات رایج دهان و دندان در سنین پایین است. در این مقاله به بررسی 10 تا از رایج ترین مشکلات دندانپزشکی کودکان پرداخته ایم که خواندن آن به تمامی والدین مسئول و دلسوز توصیه می شود. با شناسایی این مشکلات و کمک گرفتن از متخصص دندانپزشکی کودکان قطعا می توانید سلامت دهان و دندان کودکان خود را تضمین کنید.

پوسیدگی دندان کودکان

اصلی ترین، شایع ترین و پر بحث ترین مشکل دندان در کودکان که نیازمند توجه فوری و پیشگیری است، پوسیدگی دندان در کودکان است. به دلایل مختلفی دندان کودکان راحت تر دچار پوسیدگی می شود و به همین علت باید در همان سنین کودکی و زمانی که اولین دندان های شیری در می آیند به منظور پیشگیری و آموزش های لازم به متخصص دندانپزشکی اطفال و کودکان مراجعه کنیم.

بوی بد دهان از مهمترین مشکلات دهان و دندان بچه ها

به بوی بد دهان هالیتوز یا هالیتوزیس هم گفته می شود و هر کسی در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد. بوی بد دهان در کودکان می تواند به دلیل تغذیه آن ها، پوسیدگی دندان ها و یا مسائل جدی تر باشد. صرف نظر از اینکه علل اولیه بوی بد دهان چیست، بزرگترین مسبب آن باکتری های داخل دهان و گلو هستند. آن ها در داخل دهان تجمع میابند و از چیزی که در داخل دهان است تغذیه می کنند و با تولید مشتقات گوگرد و اسید به بد بو شدن دهاغن کمک می کنند. تجمع باکتریها در دهان می تواند به دلیل طیف وسیعی از مشکلات ایجاد شود. مشکلات لثه، بهداشت نامناسب دهان و خشکی دهان مهم ترین عامل مقابله با هالیتوز است. اما سایر موارد مانند سینوزیت مزمن، دیابت، پوسیدگی دندان و مشکلات گوارشی نیز می تواند منجر به بوی بد دهان شود.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی ثابت

حساسیت دندان ها

یکی دیگر از مشکلات دندانپزشکی کودکان که نسبتاً شایع است حساسیت دندان ها است. اگر متوجه شده اید که شما با خوردن غذاها یا نوشیدنی های سرد و گرم یا تنفس در هوای سرد  و گرم مشکلاتی در دندان خود (مانند درد) تجربه می کند احتمالا دندان هایش حساس هستند. حساسیت دندان، بیشتر به دلیل نازک بودن مینای دندان در دندان های شیری و حساس بودن ذاتی آن ها است. نازک بودن مینای دندان باعث می شود که مینا به راحتی توسط پلاک و اسید ساییده می شود.

مکیدن انگشت

مکیدن انگشت یک امر طبیعی در کودکان کم سن و سال است. در حقیقت این کار، یک مکانیسم آرامبخش برای بچه ها است که آن ها را از استرس دور می کند. این عادت تا سن 2 یا 3 یا نهایت سالگی کم کم از بین می رود. با این حال اگر عادت مکیدن انگشت تا این سنین از بین نرفته باشد برای کودک مشکلات زیادی ایجاد می شود. میکدن انگشت باعث تغییر در ساختار فک و اختلال در رشد و در آمدن دندان ها می شود. گاهی اوقات این عادت منجر به مشکلات دندانپزشکی کودکان مانند مال اکلوژن می شود که تنها با ارتودنسی قابل درمان است. به جز این ممکن است مشکلات گفتاری برای کودک ایجاد شود. اگر بعد از 4 سالی کودک شما همچنان عادت به مکیدن انگشت (شست) حتما با یک دندانپزشک کودکان یا یک متخصص ارتودنسی دندان کودکان صحبت کنید.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۳:۱۴ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

به چه ارتودنسی، ارتودنسی خفیف می گویند؟

همان طور که می دانید، همه افراد با دندان های ردیف شده و یک دست و یک لبخند بی نقص و زیبا متولد نمی شوند. بسیاری از سلبریتی های معروف، داشتن لبخند مرواریدی و هالیوودی جذاب خود را مدیون روش های دندانپزشکی هستند که ارتودنسی نام دارند. ارتودنسی دندان ها عملی است که بسیاری از افراد برای درمان مشکلات دندانی خود و ساختن یک لبخند زیبا و بی نقص از آن استفاده می کنند. با بهترین کلینیک دندانپزشکی جنت آباد همراه باشید.

چرا انجام ارتودنسی خفیف برای مشکلاتی که خیلی حاد نیستند، ضرورت دارد؟

همان طور که گفتیم، مشکلات دندانی حتی اگر خیلی خفیف باشند به درمان نیاز دارند و لازم است که بیماران برای رفع این مشکلات از طریق انجام ارتودنسی اقدام کنند. در این قسمت ما یک سری از دلایل ضرورت درمان ارتودنسی خفیف را به شما معرفی می کنیم: مشکلات و ناهنجاری های خفیف دندانی اگر با کمک ارتودنسی درمان نشوند می توانند در آینده به مشکلات شدیدتری تبدیل شوند و بسبار پیش روی کنند. ناهنجاری ها و به هم ریختگی های دندانی، حتی در مواردی که خفیف هستند، با کاهش سطح بهداشت دهان و دندان ها از طریق ایجاد محدودیت در دسترسی بیمار به نقاط مختلف موحود در دهان و دندان ها می توانند باعث ایجاد مشکلات ثانویه ای مانند پوسیدگی و خرابی دندان ها شوند. ناهنجاری های دندانی به میزان مختلف، ظاهر بیماران را تحت تاثیر قرار می دهند و ممکن است زیبایی چهره و لبخند بیماران را به خطر بیندازند. به هم ریختگی ها و ناهنجاری های مربوط به فک ها و دندان ها می توانند درجات مختلفی از اشکال در تکلم و تلفظ کلمات و حروف را به همراه داشته باشند. دندان های به هم ریخته و نامرتب، ممکن است با ایجاد اشکال در جویدن و هضم مواد غذایی همراه باشند و موجب ابتلا به بیماری های گوارشی شوند.

بیشتربخوانید... هزینه ایمپلنت دندان

روش هایی برای درمان مشکلات خفیف دندانی

برای مشکلات خفیف دندانی شما می توانید از انواع بریس های ارتودنسی با توجه به توقعتان از درمان و میزان هزینه ای که می خواهید صرف کنید استفاده کنید. در درمان مشکلات و ناهنجاری های خفیف دندانی می توان از بریس های ارتودنسی فلزی، بریس های سرامیکی، دستگاه های ارتودنسی لینگوال و پلاک های اینویزیلاین استفاده کرد. در این مقاله ما شما را با انجام درمان مشکلات خفیف دندانی از طریق ارتودنسی اینویزیلاین آشنا می کنیم.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

ارتودنسی اینویزیلاین چیست؟

ارتودنسی اینویزیلاین یا نامرئی، یک روش درمانی ارتودنسی است که با استفاده از پلاک های ارتودنسی پلاستیکی و بی رنگ انجام می شود و به همین دلیل به این نوع از ارتودنسی ها، ارتودنسی نامرئی یا شفاف گفته می شود. برای انجام این درمان، دندانپزشک تعدادی پلاک نامرئی برای شما می سازد و یک سیر درمانی کامل برای شما تعیین می کند. سیر درمانی ارتودنسی شما به گونه ای خواهد بود که شما می توانید نتیجه درمان را پیش از شروع آن مشاهده کنید. ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین، یک روش درمانی ارتودنسی است که تنها برای درمان مشکلات و ناهنجاری های خفیف دندانی استفاده می شود و قادر به درمان مشکلات و به هم ریختگی های شدید دندانی نیست.

طول دوره درمان با ارتودنسی اینویزیلاین چقدر است؟

مدت زمانی که لازم است شما برای درمان با بریس های نامرئی و شفاف اینویزلاین صرف کنید، نسبت به سایر انواع ارتودنسی ها کوتاه تر است. طول دوره درمانی با این پلاک ها بسته به نوع و شدت ناهنجاری های دندانی، سن و میزان مراقبت از بریس ها و دندان هایتان ممکن است از ۶ تا ۱۸ ماه طول بکشد. بریس های ارتودنسی اینویزیلاین متحرک هستند؛ یعنی این بریس ها به دندان های بیمار نمی چسبند و بیمار می تواند در صورت لزوم به طور موقتی آن ها را از دهان خود خارج کند.

منبع: بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۶:۱۵ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

اصلاح طرح لبخند و عوامل زیبایی لبخند

دندان‌ها عضو مهمی از چهره‌ی انسان را هستند که هر گونه عیب و نقص در آن‌ها می‌تواند موجب نازیبایی در چهره شود. بنابراین نمی‌توان نسبت به ‌آن‌ها بی‌اهمیت بود. معاینه‌ی مداوم دندان‌ها، مراقبت و رعایت بهداشت از جمله مواردی است که می‌تواند از آسیب دیدن دندان جلوگیری کند. اما با وجود رعایت تمام توصیه‌ها که از سوی دندانپزشکان صورت می‌گیرد، باز هم خراب شدن دندان غیرقابل اجتناب است و سرمایه گذاری بر روی هزینه ارتودنسی یک اقدام هدفمند و هوشمندانه می‌باشد. ترمیم دندان‌ها و اقداماتی مانند زیباسازی آن‌ها، جراحی لثه، تغییر رنگ دندان، ارتودنسی، پر کردن دندان‌ها پوسیده، جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، بلند کردن طول تاج دندان، روکش کردن دندان و غیره، همگی تحت عنوان اصلاح طرح لبخند صورت می‌گیرند. با بهترین دندانپزشکی شبانه روزی همراه باشید.

عوامل زیبایی لبخند

·         فرم یا نسبت طول و عرض دندان‌ها

·         هماهنگی خطوط لثه‌ای

·         به هم ریختگی یا نامرتبی دندان‌ها

·         از بین رفتن فواصل بین دندانی

·         نا هماهنگی‌های لبه‌ای دندان‌ها یا کوتاه و بلند بودن لبه نسبت به یکدیگر

بیشتربخوانید... هزینه لمینت

قیمت اصلاح طرح لبخند

 با توجه به گستردگی اعمال و جراحی‌های زیبایی دندان، هزینه و دوام این موارد معمولاً مورد سوال است. هزینه‌ی اصلاح طرح لبخند از جمله هزینه ارتودنسی از هر بیمار به بیمار دیگر کاملاً متفاوت بوده و بدون معاینه شدن مستقیم بیمار، نمی‌شود قیمتی واحد را برای آن در نظر گرفت که این متغیر بودن در زمان تخمین هزینه ارتودنسی با توجه به وضعیت سلامت دهان و دندان بیمار و تجویز پزشک، تجهیزات و متریال درمانی و سایر موارد متغیر می باشد. اصلاح طرح لبخند شامل اموری نظیر سفید کردن دندان، لمینت کردن، روکش‌گذاری، ارتودنسی، از بین بردن فاصله‌ی دندانی، برطرف کردن کوتاهی تاج دندان‌ها و غیره است که البته تمام این موارد برای همه‌ نیاز نخواهد شد. دندانپزشک بعد از معاینه و تشخیص مشکلات می‌تواند هزینه‌ی اصلاح طرح لبخند به ویژه هزینه ارتودنسی را به طور مجزا و دقیق بیان کند.

روش‌های اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند برای همه به یک صورت نیست. انجام دادن این کار تا حد زیادی بستگی به اجزای صورت شما و نوع پوست، رنگ مو، رنگ دندان، نمای دندان، بافت لثه و موارد بسیار دیگری دارد که دندانپزشک زیبایی باید در نظر بگیرد. روش‌های اصلاح طرح لبخند از دیگر عوامل تأثیرگذار بر روی هزینه ارتودنسی نیز می‌باشد.

·         سفید کردن دندان

·         لمینت

·         ایمپلنت دندان جلو

·         ارتودنسی

·         اصلاح خط لثه

·         جراحی فک

منبع: بهترین کلینیک دندانپزشکی در شهران

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۱:۵۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

هزینه اصلاح طرح لبخند

دندان‌ها عضو مهمی از چهره‌ی انسان را هستند که هر گونه عیب و نقص در آن‌ها می‌تواند موجب نازیبایی در چهره شود. بنابراین نمی‌توان نسبت به ‌آن‌ها بی‌اهمیت بود. معاینه‌ی مداوم دندان‌ها، مراقبت و رعایت بهداشت از جمله مواردی است که می‌تواند از آسیب دیدن دندان جلوگیری کند. اما با وجود رعایت تمام توصیه‌ها که از سوی دندانپزشکان صورت می‌گیرد، باز هم خراب شدن دندان غیرقابل اجتناب است و سرمایه گذاری بر روی هزینه دندانپزشکی و ارتودنسی یک اقدام هدفمند و هوشمندانه می‌باشد. ترمیم دندان‌ها و اقداماتی مانند زیباسازی آن‌ها، جراحی لثه، تغییر رنگ دندان، ارتودنسی، پر کردن دندان‌ها پوسیده، جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، بلند کردن طول تاج دندان، روکش کردن دندان و غیره، همگی تحت عنوان اصلاح طرح لبخند صورت می‌گیرند.

عوامل زیبایی لبخند

·         فرم یا نسبت طول و عرض دندان‌ها

·         هماهنگی خطوط لثه‌ای

·         به هم ریختگی یا نامرتبی دندان‌ها

·         از بین رفتن فواصل بین دندانی

·         نا هماهنگی‌های لبه‌ای دندان‌ها یا کوتاه و بلند بودن لبه نسبت به یکدیگر

هزینه‌ی اصلاح طرح لبخند

با توجه به گستردگی اعمال و جراحی‌های زیبایی دندان، هزینه و دوام این موارد معمولاً مورد سوال است. هزینه‌ی اصلاح طرح لبخند از جمله هزینه ارتودنسی از هر بیمار به بیمار دیگر کاملاً متفاوت بوده و بدون معاینه شدن مستقیم بیمار، نمی‌شود قیمتی واحد را برای آن در نظر گرفت که این متغیر بودن در زمان تخمین هزینه ارتودنسی با توجه به وضعیت سلامت دهان و دندان بیمار و تجویز پزشک، تجهیزات و متریال درمانی و سایر موارد متغیر می باشد. اصلاح طرح لبخند شامل اموری نظیر سفید کردن دندان، لمینت کردن، روکش‌گذاری، ارتودنسی، از بین بردن فاصله‌ی دندانی، برطرف کردن کوتاهی تاج دندان‌ها و غیره است که البته تمام این موارد برای همه‌ نیاز نخواهد شد. دندانپزشک بعد از معاینه و تشخیص مشکلات می‌تواند هزینه‌ی اصلاح طرح لبخند به ویژه هزینه ارتودنسی را به طور مجزا و دقیق بیان کند.

روش‌های اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند برای همه به یک صورت نیست. انجام دادن این کار تا حد زیادی بستگی به اجزای صورت شما و نوع پوست، رنگ مو، رنگ دندان، نمای دندان، بافت لثه و موارد بسیار دیگری دارد که دندانپزشک زیبایی باید در نظر بگیرد. روش‌های اصلاح طرح لبخند از دیگر عوامل تأثیرگذار بر روی هزینه ارتودنسی نیز می‌باشد.

·         سفید کردن دندان

·         لمینت دندان

·         ایمپلنت دندان

·         ارتودنسی

·         اصلاح خط لثه

·         جراحی فک

منبع: بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۲:۰۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

آیا بعد از عمل لاغری نیاز به عمل جراحی پلاستیک دارم؟ بیمه عملش رو میده؟

اغلب بیماران پس از انجام عمل های لاغری مثل عمل اسلیو معده ، بای پس و ساسی بای پس با شل یا آویزان شدن پوست مواجه می‌شوند. زیرا بدن شما تا حدود ۱۸ ماه بعد از عمل جراحی لاغری، تغییرات زیادی را تحربه می‌کند. میزان شل و آویزان شدن پوست و ظاهر کلی شما به عوامل مختلفی مثل مقدار وزن از دست داده، ژنتیک، سن، ورزش کردن، سیگار کشیدن یا  نکشیدن و .. بستگی دارد. به طور کلی بیماران، پس از عمل در برخورد با شل شدن پوست دو دیدگاه متفاوت دارند: برخی از آن ها ترجیح میدهند با پوشیدن لباس، کمربند و یا پوشش های فشاری پوست و شل بودن آن را پنهان کنند برخی دیگر ترجیح میدهند برای برطرف کردن این افتادگی اقدام به انجام عمل پلاستیک کنند. چنانچه شما قصد انجام عمل داشته باشید، بهتر است که دست کم ۱۸ ماه بعد از عمل صببر کنید و  آنگاه زیر تیغ جراحی دیگری بروید.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری

اما بحث بیمه

بیمه ها معمولا بنا به دلایل درمانی و پزشکی مقداری از هزینه های برداشتن پوست اضافی شکم و پستان را تقبل میکنند. اما برای برداشتن پوست آویزان بازوها معمولا هزینه ای پرداخت نمیکنند زیرا از نظر بمه جنبه زیبایی دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۱:۵۴ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

تفاوت اصلی لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و روکش دندان چیه؟

بذارید همین اول دو تا، دسته بندی داشته باشیم. ما لمینت دندان و ونیر کامپوزیت رو داخل یه گروه میذاریم و روکش دندان رو داخل یه گروه دیگه. میدونید چرا؟ چون کاربرد این دو گروه با هم متفاوته. روکش دندان یک روش ترمیم دندان هستش و آخرین راهکار برای نجات دندان از کشیده شدن به حساب میاد. این یعنی روکش ها بیشتر جنبه ترمیمی دارند. اما ونیرهای دندانی جنبه زیبایی دارند و برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شن. پس اصلی ترین تفاوت در کاربردشونه. روکش ها جنبه ترمیمی دارند و لمینت دندان و ونیر کامپوزیت جنبه زیبایی و زیبایی بخشی به دندون ها رو دارن. ادامه مقاله رو از بهترین  دندانپزشکی شبانه روزی بخونید و با هر کدوم از این ۳ مورد بیشتر آشنا بشید.

لمینت دندان یه ونیر دندون هست که بسیار نازک، ظریف و همرنگ دندون ما است. لمینت ها میتونن مشکلات زیر رو برطرف کنند و یکی از بهترین روش ها برای اصلاح و زیباسازی طرح لبخند به شمار میرن:

·         بستن فاصله بین دندان ها

·         کوچک یا بزرگ بودن اندازه دندان دهان

·         تغییر رنگ دائمی دندان یا لک شدنش

·         کج بودن جزئی تا متوسط دندون ها

·         ترک برداشتن یا شکستگی جزئی دندان

·         و ….

کامپوزیت ونیر همونطور که از اسمش مشخصه، یه نوع ونیر دندانی هستش. این ونیرها همون کاربردی رو دارن که لمینت دندان داره. یعنی همون مشکلاتی که لمینت دندان برطرف میکنه رو عینا میتونن برطرف کنن. اما نحوه آماده سازی و نصبش خیلی فرق داره. ماندگاری، کیفیت، ویژگی ظاهری و زیبایی ونیر کامپوزیت کمتر از لمینت دندانه اما هزینه و قیمتش خیلی پایین تر از هزینه لمینت دندانه به همین خاطر افراد زیادی به جای لمینت ترجیح میدن ونیرکامپوزیت کنن. به جز این ونیر کامپوزیت قابل بازگشته به این معنی که برای نصبش نیازی نیست مینای دندان تراشیده بشه و هر وقت که شما بخوایید میتونید کامپوزیت چسپیده شده به دندون خودتون رو بردارید و دندان واقعی شما همچنان سالم و مثل قبلش هست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۴:۴۲ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

کم آبی بعد از عمل جراحی لاغری

به طور کلی نوشیدن، غذا خوردن و حرکت در هفته اول بعد از عمل لاغری معمولا کمی ناراحت کننده است اما این اوضاع طبیعی است و میتوان کم کم پس از سپری شدن دوره نقاهت به زندگی آرام و نرمال طبیعی بازخواهید گشت. مهمترین چیزی که باید در هفته اول بعد از عمل لاغری روی آن تمرکز کنید، نوشیدن مایعات زیاد است. بدن شما باید آبرسانی شود و باید به اندازه کافی مایعات مخصوصا مایعات شفاف و مقوی به بدن شما برسد. یکی از مهمترین دلایل مراجعه بیماران در این هفته به مراکز درمانی و بیمارستانی کمبود آب بدن پس از انجام عمل جراحی مانند اسلیو معده است. برای پیشگیری از بروز این مشکل شما باید روزانه دست کم ۸ لیوان آب بنوشید.

آشنایی با علائم کم آبی بدن

اگر در هفته اول بعد از عمل لاغری با علائم زیر روبرو شدید مصرف مایعات خود را افزایش دهید:

·         تشنگی

·         سردرد

·         دشواری در خروج مدفوع

·         سرگیجه هنگام نشستن یا ایستادن

چطور بدنمان را آبرسانی کنیم؟

چند روش برای هیدارته شدن و آبرسانی بدن در هفته اول بعد از عمل لاغری عبارتند از:

·         اگر با وجود مصرف مایعات به اندازه کافی باز هم با علائم بالا روبرو هستید باید برای ارزیابی به متخصص جراحی لاغری خودتان اطلاع دهید. معمولا در چنین شرایطی با کمک سرم تراپی کمبود آب بدن جبران میشود.

·         مصرف دست کم ۸ لیوان نوشیدنی بدون قند را در دستور کار خودتان قرار دهید. چای، شیر، نوشیدنی های فاقد کافئین، نوشیدنی های حاوی پروتئین و … همگی میتوانند بدون قند و شکر مایعات خوبی برای آبرسانی بدن شما باشند.

·         برای اطمینان از مصرف کافی آب اگر برایتان مقدور است از لیوان های مدرج استفاده کنید.

·         هر چند دقیقه یک بار، یک قاشق چای خوری مایعات بنوشید (حتی اگر تشنه نیستید)

·         اگر حین دفع ادرار متوجه تغییر رنگ آن شدید حتما با بهترین جراح اسلیو خودتان تماس بگیرید

قهوه بعد از عمل لاغری

هرچند که مصرف قهوه میتواند آب بدن را تا حدودی تامین کند اما توصیه میشود که مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه را دست کم تا ۳۰ روز بعد از عمل لاغری متوقف کنید. زیرا معده پس از اعمال لاغری مانند اسلیو معده ، بای پس معده ، بای پس روده و ساسی بای پس معده  حساس است و میتواند آسیب ببیند.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۴:۲۵ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

آیا درد بعد از عمل طبیعی است؟

برخی از دردها بعد از عمل جراحی بر روی شکم طبیعی هستند. برای مثال تجربه درد در بخش راست شکم بعد از عمل اسلیو معده میتواند طبیعی باشد. این درد احتمالا مربوط به بزرگترین برشی است که جراح حین انجام عمل روی شکم یا معده شما ایجاد کرده است.

مدیریت درد ناشی از گاز یا باد شکم

 تجربه درد در هفته اول بعد از عمل لاغری در شانه چپ مربوط به گاز شکم است. این گاز همانی است که برای باد شدن شکم شما طی عمل لاپاراسکوپی وارد شکم شده است. گاز معمولا بیخطر است و هیچ آسیبی به شما نمیرساند اما ممکن است موجب درد شود. اگر در هفته اول بعد از عمل لاغری متوجه درد در شانه یا سایر بخش های شکم شدید میتوانید با چند راهکار زیر آن را به خوبی مدیریت کنید: هر بار که درد داشتید حتما بلند شوید و قدم بزنید. این کار نه تنها به بیرون آمدن گاز از بدن شما کمک می کند بلکه به جلوگیری از لخته شدن خون نیز کمک می کند. به آرامی شکم خود را ماساژ داده و دستان خود را از سمت راست، به سمت قفسه سینه خود و سپس به سمت پایین شکم ماساژ دهید. خم و راست شدن آن هم به صورت خیلی آرام و ملایم میتواند باعث کاهش درد ناشی از گاز در شکم شود. به یاد داشته باشید که بعد از عمل لاغری از مصرف آسپیرین و داروهای التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) خودداری کنید. زیرا مصرف این داروها می تواند خطر خونریزی شما را افزایش دهند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۸:۲۲ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)