دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

انواع روش های درمانی سنگ های کلیوی

نوع درمان انواع سنگ های کلیه بر اساس اندازه آنها مشخص می شود، پزشک با بررسی و معاینات لازم و انجام سونوگرافی اندازه دقیق سنگ ها را تعیین می کند

درمان سنگ های کلیه

برخی از سنگ ها آنقدر کوچک هستند که بدون هیچ مشکلی و خود به خود دفع می شوند، اما برخی دیگر از سنگ ها بزرگ هستند و باید برای درمان آن ها از روش های جراحی و سنگ شکن استفاده کرد.

مصرف آب و مایعات و دارو

استفاده از دستگاه سنگ شکن برون اندامی

استفاده از یورتروسکوپ

دفع سنگ کلیه با لاپاراسکوپ

نفرولیتومی و نفرولیتوتریپسی

جراحی باز برای شرایطی که اندازه سنگ کلیه غیر طبیعی باشد:

در حالت که سنگ کلیه اندازه و شکل غیر طبیعی داشته باشد، جراح باید برای برداشتن مستقیم آن از طریق عمل باز و ایجاد شکاف بزرگ در پوست و کلیه، اقدام کند.

علایم سنگ کلیه

اگر اندازه سنگ کلیه کوچک و به اندازه شن باشد، علایمی خاصی ندارد و خود به خود دفع می شود، اما برای سنگ های بزرگتر احتمال بروز علایم زیر بیشتر است:

·         درد در ناحیه کمر، شکم و پهلو

·         گسترش درد به قسمت های کشاله ران و پا

·         احساس درد و سوز در هنگام دفع ادرار

·         کاهش حجم ادرار

·         نیاز به دفع مکرر ادرار

·         تغییر رنگ ادرار و کدر شدن آن

·         بد بو شدن ادرار

نحوه تشخیص سنگ کلیه

برای تشخیص سنگ کلیه و اطمینان از وجود سنگ در کلیه باید از بیمار آزمایش خون و ادرار گرفته شود. اما برای تعیین محل دقیق و اندازه سنگ کلیه نیاز انجام تصویربرداری سی تی اسکن و سونوگرافی است.

بیشتربخوانید... بی اختیاری ادراری چگونه است

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر درد ناشی از سنگ کلیه به حدی شدید باشد که در کل ناحیه کمر و شکم و پهلو گسترش یابد، باید برای درمان آن اقدام کرد، در شرایطی که اندازه سنگ کلیه بزرگ باشد درد آن بیشتر است و خروج آن از طریق ادرار سخت می شود.

همچنین در شرایط عادی ممکن است در ادرار فرد خون دیده شود، که از علائم رایج سنگ کلیه است، اما اگر به صورت ناگهانی این خون زیاد شد باید فورا به پزشک مراجعه کرد.

منبع: جراحی لاغری و تناسب اندام

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۱:۰۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

مزایای کامپوزیت

شاید در طول زمان های مختلف و در افراد متفاوت، متوجه این قضیه شده باشید که هرچقدر هم تمام اجزای صورت اشخاص زیبا باشد اما دندان هایی بهم ریخته و نامرتب داشته باشند، موجب می شود دیگر ترکیبات صورت هم به چشم نیاد.  در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج همراه باشید.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت، نوعی ماده خمیری است به نام فیلر یا رزین کامپوزیت که طی فرایندهای شیمیایی تولید می شود و از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. از کامپوزیت به عنوان یک ماده ترمیم کننده یا چسب استفاده می شود. در حقیقت کامپوزیت دندان یکی از روش های لمینت دندان می باشد.

Dental composite با تابش نور یووی بر روی دندان محکم و سخت می شود که پس از آن دندان پزشک توسط پولیش بسته به آن فرم مناسب و مخصوصی می دهد.

کامپوزیت ونیر

ونیر ها، از پوسته نازکی تشکیل شده اند که برای مواردی که دندان ها لب پر، بد فرم یا رنگ پریده شده اند مورد استفاده قرار می گیرند. برای نصب ونیرها بر روی دندان، نیاز به تراشیده شدن مینای دندان داریم که همین موضوع سبب شده است استفاده از ونیرها، روشی غیر قابل بازگشت باشد. ونیرها از مواد همرنگ دندان اصلی ساخته شده اند اما ممکن است رنگ ونیر کامپوزیت، در دراز مدت به دلیل مصرف چای و قهوه از بین برود، اما افراد به دلیل زیبایی حاصل از نصب ونیر بر روی دندانشان، خواهان استفاده از آن می باشند.

دوام و ماندگاری کامپوزیت

مدت زمان استفاده از کامپوزیت دندان برای هر فرد متناسب با عملکرد او و رژیم غذایی اوست. به طور کلی دوام و ماندگاری کامپوزیت دندان بالاست و روشی به صرفه برای تمامی قشرهای جامعه است اما باید همانطور که از دندان های خود مراقبت می کنید و به آن ها رسیدگی می کنید، به دندان هایی که توسط روش کامپوزیت نیز پر شده است باید رسیدگی شود. عوامل زیادی در طول عمر کامپوزیت ها موثر است که برخی از آن ها عبارت است از کیفیت نوع مواد کامپوزیتی که برای دندانتان استفاده می کنید، نحوه مراقبت های بعد از قرارگیری کامپوزیت در دندان، عادت های غذایی و آسیب هایی که ممکن است به دندان برسانند، اما به طور کل میانگین مدت زمان استفاده از کامپوزیت دندان پنج تا ده سال می باشد.

مزایای کامپوزیت

·         هزینه کامپوزیت دندان

·         زمان کمتر ساخت کامپوزیت ونیر نسبت به لمینت دندان

·         جایگزین کردن کامپوزیت به جای ارتودنسی

·         پر کردن فاصله بین دندان ها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۵:۱۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

واریکوسل چیست و چگونه درمان میشود؟

واریکوسل، اتساع و پیچ خوردگی سیاهرگ‌های بالای بیضه می‌باشد. این بیماری یکی از شایعترین دلایل کاهش تولید اسپرم، همچنین معیوب شدن و تقلیل کیفیت اسپرم است که منجر به ناباروری مردان می‌شود؛ با این وجود همه مبتلایان به بیماری واریکوسل با چنین مشکلاتی مواجه نخواهند شد و واریکوسل در باروری آنها اثرگذار نخواهد بود. در واقع واریکوسل یکی از دلایل رایج ولی قابل اصلاح ناباروری مردان است. خوشبختانه این بیماری به سادگی توسط پزشک قابل تشخیص است و با اقدامات درمانی به موقع که معمولاً جراحی می‌باشد، رفع می‌گردد.

علت واریکوسل چیست؟

دلایل بسیاری برای بیماری واریکوسل ارائه شده است. دریچه‌های موجود در رگ‌ها ممکن است به خوبی کار نکنند (یا ممکن است از بین بروند). اگر جریان خون کند باشد، ممکن است خون در رگ‌ها جمع شود. همچنین رگ‌های بزرگتر که از بیضه‌ها به سمت قلب حرکت می‌کنند به طور متفاوتی در سمت چپ و راست به هم وصل می‌شوند. بنابراین در سمت چپ بیضه فشار بیشتری لازم است تا خون در رگ‌ها به سمت قلب جریان یابد. اگر خون در رگ‌ها به سمت عقب جاری شود، می‌تواند باعث تورم آن‌ها شود. گاهی، به ندت، غدد لنفاوی متورم یا توده‌های دیگر در پشت شکم جریان خون را مسدود می‌کنند. این اتفاق می‌تواند به تورم ناگهانی رگ‌های اسکروتوم منجر شود که در بیشتر موارد دردناک خواهد بود.

بیشتربخوانید... سنگ کلیه چیست

علائم واریکوسل

بیشتر مردان مبتلا به واریکوسل هیچ علامتی ندارند. اما واریکوسل ممکن است به دلایل زیادی نگران کننده باشد. در بعضی از موارد واریکوسل ممکن است باعث ناباروری و کندی رشد در بیضه چپ در دوران بلوغ شود. واریکوسل‌ها ممکن است عامل ایجاد مشکلات باروری در حدود 4 نفر از 10 مردی باشد که برای پدر شدن برای اولین بار با مشکل مواجه شده‌اند. همچنین ممکن است عامل ایجاد مشکلات باروری برای حدود 8 مرد از 10 مردی باشند که قصد دارند برای دومین بار پدر شوند اما با مشکلات باروری روبه‌رو شده‌اند.

بیشتربخوانید... درمان سنگ کلیه با جراحی لاپاراسکوپی

آیا درمان واریکوسل با طب سنتی امکان‌پذیر است؟

واریکوسل در طب سنتی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. با مطالعه ادامه مقاله می‌توانید به روش سنتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید یک رژیم غذایی مناسب برای خود تهیه کنید. بهتر است از فست‌فودها، غذاهای سرد و یخ زده، سوسیس، کالباس، بادمجان و برخی غذاهای دیگر که عامل سردی در بدن هستند، استفاده نکنید.

مصرف مواد نام برده شده سبب افزایش تولید خلط سودا شده و غلظت خون بدن را بالا می‌برد. افزایش غلظت خون نیز واریس بیضه را در بدن به وجود می‌آورد. برای جلوگیری از این منظور بهتر است خوراکی‌های سودازا را کنار بگذارید.

مطالعه بیشتر: مجله سلامتی بیمارستان

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۳:۱۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

جنس ژل بلیچینگ از چیست؟

بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها روشی است که رنگدانه هایی که باعث تغییر رنگ دندان ها شده اند را برطرف می کند و باعث سفید شدن دندان ها می شود. جنس ژل بلیچینگ از هیدروژن پراکسید است که رنگدانه های ایجاد شده بین هرم های دندانی را اکسید می کند و آنها را از بین می برد. این ماده به مرور به قسمت های زیرین مینا در عاج نفوذ می کند و باعث سفید شدن دندان ها می شود.

شایان ذکر است که بلیچینگ دندان یک روش دائمی نیست، بلکه نیاز به تکرار و تمدید شدن دارد زیرا دندان ها مستعد تغییر رنگ و لکه پذیری هستند.

بیشتربخوانید... متخصص ارتودنسی

انواع بلیچینگ دندان چیست

بلیچینگ در مطب:

این روش یکی از سریع ترین روش های سفید کردن دندان ها است. دندانپزشک با استفاده از مواد مخصوص از لثه ها محافظت می کند؛ سپس مواد سفید کننده را با غلظت بالا روی دندان ها قرار می دهد. این ماده به وسیله نور یا گرما فعال می شود.

بلیچینگ در خانه:

در این روش دندانپزشک در یک جلسه از فک بالا و پایین شما قالب گیری می کند؛ سپس در جلسه بعد یکی جفت تری را به همراه ماده اصلی بلیچینگ به اندازه ای که برای سفید شدن دندان ها لازم است به شما می دهد.

بلیچینگ دندان غیر زنده:

 دندان هایی که به دلیل پوسیدگی دندان، ضربه یا آسیب به عصب سیاه می شوند، پس از معاینه صحیح می توان مواد سفید کننده را داخل تاج آن ها قرار داد و پانسمان کرد. این ماده باید حدود ۱ تا ۲ هفته داخل تاج دندان باشد تا سیاهی ها برطرف شود.

بلیچینگ با مایکروابریژن:

اگر تغییر رنگ در لایه های سطحی مینا رخ داده باشد ممکن است با بلیچینگ به نتیجه مطلوب نرسید؛ بنابراین با مایکروابریژن می توان سطح مینای دندان را با کمک خمیرهای ساینده برداشت تا بدرنگی ها از بین بروند.

بیشتربخوانید...  عصب کشی دندان

نکات قابل توجه در بلیچینگ در خانه

·         اگر از بلیچینگ در خانه استفاده می کنید، به نکات زیر توجه کنید.

·         ممکن است بعد از بلیچینگ دندان بعضی نواحی مانند لثه، گلو، دندان، زبان یا لب حساس بشوند

·         بعد از استفاده از ژل، دندان و تری را با مسواک و آب سرد بشویید.

·         اگر در بخشی از تری خود رنگ تیره مشاهده کردید، علت آن اکسیداسیون شدن دندان هایی که با آمالگام پر شده اند است.

·         ژل بلیچینگ را می توانید در دمای ملایم تا یک سال استفاده کنید.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۱:۰۴ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

سنگ کلیه و راه های درمان آن

زمانی که ادرار فوق اشباع می شود و غلظت برخی مواد مانند کلسیم، اگزالات، سیستین و اوریک اسید در آن افزایش پیدا می کند، می تواند منجر به ایجاد سنگ در هر قسمتی از سیستم ادراری شود. گاهی نیز مقدار این مواد در ادرار طبیعی می باشد، ولی به دلیل نوشیدن ناکافی مایعات، حجم ادرار کاهش یافته و لذا شانس تشکیل سنگ افزایش می یابد. از به هم پیوستن این مواد کریستال های ریزی تشکیل شده که با گذشت زمان اندازه آن ها افزایش می یابند. گاهی تا سال های طولانی و حتی چندین دهه این سنگ های کوچک بدون هیچ علامتی در کلیه ها باقی می مانند. گاهی نیز سنگ ها وارد حالب ها (لوله هایی که ادرار را از کلیه به مثانه تخلیه می کنند) شده و در آن جا گیر کرده و مانع خروج کامل ادرار می شوند و علائم شدیدی مانند درد و خونریزی ایجاد می کنند.

علائم سنگ کلیه کدام است؟

سنگ معمولاً تا زمانی که در کلیه شما حرکت نکند یا به حالب‌ها نرود، علائمی ایجاد نمی‌کند، اما اگر در حالب‌ها گیر کند، ممکن است جریان ادرار را مسدود کرده و باعث تورم کلیه و اسپاسم حالب شود که می‌تواند بسیار دردناک باشد. در آن مرحله، ممکن است این علائم و نشانه‌ها را تجربه کنید:

·         درد شدید در پهلو و پشت، زیر دنده‌ها

·         دردی که به قسمت تحتانی شکم و کشاله ران می‌رسد

·         دردی نوسان‌دار با حرکات موجی

·         درد یا احساس سوزش هنگام

·         ادرار ادرار صورتی، قرمز یا قهوه‌ای

·         ادرار کدر یا بدبو

·         نیاز مداوم به ادرار کردن، دفع ادرار بیشتر از حد معمول یا ادرار کردن در مقادیر کم و مکرر

·         تهوع و استفراغ

·         تب‌ و لرز در صورت وجود عفونت

در صورت داشتن علائم و نشانه‌های نگران‌کننده زیر، با پزشک خود ملاقات کنید:

·         اگر درد آن‌قدر شدید است که نمی‌توانید یک جا بنشینید.

·         درد همراه با حالت تهوع و استفراغ و سرگیجه

·         درد همراه با تب‌ و لرز

·         خون در ادرار

·         مشکل در دفع ادرار

روش های درمان سنگ کلیه

بهترین راه برای درمان سنگ کلیه چه برای کودکان و یا بزرگسالان استفاده زیاد آب است زیرا پزشکان نهایت تلاش خود را میکنند که خروج سنگ  از بدن را بدون جراحی به سرانجام برسانند اما در صورت بزرگ بودن سنگ و یا دیده شدن نشانه های عفونت که به دلیل بسته شدن مجاری ادرار ایجاد میشود، پزشک باید از طریق عمل جراحی سنگ را خراج کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مجله بیمارستان را از دست ندهید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۵:۳۳ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

با تمام خطرات و عوارض عمل جراحی لاغری آشنا شوید

آیا عمل جراحی لاغری به روش لاپاراسکوپی عوارض خاصی دارد؟ اگر وجود دارند عوارض عمل لاغری کدامند؟ اگر این عمل را انجام دهم چه مشکلاتی برای من پیش می آید؟ و چه خطراتی ممکن است من را تهدید کنند؟ با چه اطمینانی زیر تیغ جراحی این عمل بروم؟ این ها سوالاتی هستند که مفصلا به آن ها در این مقاله پاسخ داده ایم.

تهوع و استفراغ 

تهوع و استفراغ تقریبا در همه عمل هایی که نیازمند بیهوشی عمومی هستند دیده میشود و امری طبیعی است. با این حال در دوره نقاهت عمل لاغری اگر ملاحضات غذایی را رعایت نکنید و برای مثال پرخوری کنید یا غذای جامد و دیرهضم بخورید، ممکن است تهوع و استفراغ را نیز تجربه کنید.

عوارض جراحی لاغری : یبوست

بیمار بعد از عمل ممکن است درجاتی از درد را تجربه کند. برای تسکین این درد هم نیاز به دارو است. اغلب کسانی که برای تسکین درد دارو میگیرند نیز ممکن است یبوست داشته باشند. علاوه بر این، در دوره نقاهت جراحی لاغری ممکن است روده ها کمی سرعتشان کم شود و غذا به آرامی از روده ها عبور کند. این روند هم میتواند به نوعی باعث یبوست شود یبوست معمولا از عوارض باندینگ معده و عوارض بای پس معده است. در عمل دئودنال سوئیچ یا بای پس روده نیز یبوست وجود دارد اما خیلی کمتر و تنها در برخی افراد رخ میدهد.

رفلاکس معده از عوارض عمل لاغری  همیشگی

مشکل رفلاکس اسید در افرادی که اضافه وزن دارند شایع است. اگر برای درمان چاقی تحت عمل بای پس معده قرار بگیرید  مشکل ریفلاکس شما حتی ممکن است برطرف شود. اما عمل اسلیو معده میتواند ریفلاکس معده را حتی بدتر هم بکند. اگر بعد از عمل با رفلاکس معده یا سوزش سر دل روبرو شدید دارو مصرف کنید.

نکته:

رفلاکس اسید بعد از عمل لاغری می تواند نشانه فتق یا هرنی هیاتال یا پیچ خوردن بخش باقی مانده معده در اسلیو معده باشد. اگر مشکل شما با دارو نیز حل نشد باید به متخصص جراحی لاغری خود اطلاع دهید.

عوارض جراحی لاغری :

بلع دشوار مواد غذایی یا نوشیدنی ها

در اصطلاح پزشکی به این مشکل دیسفاژی نیز گفته می شود. سریع غذا خوردن یا پرخوری بعد از عمل میتوانند باعث رخ دادن این مشکل شود. این مشکل میتواند پس از عمل بای پس معده ، و از ۴ هفته تا ۶ ماه بعد از عمل ادامه داشته باشد.

زخم گوارشی

 یکی از عوارض عمل لاغری بای پس معده تشکل زخم گوارشی در مسیر هضم غذا است. تصور میشود که این مشکل به خاطر افزایش تولید و ترشح اسید معده باشد. همه بیماران این مشکل را تجربه نمیکنند، اما اگر جزء یکی از افراد زیر هستید، احتمالا و شوربختانه چنین مشکلی برایتان پیش بیاید که البته با مداخله پزشک مشکل حل میشود.

جهت محاسبه bmi کلیک کنید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۸:۱۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

مقایسه روش بالون معده و اسلیو معده

در زیر، روش های لاغری بالون و اسلیو معده را از جهات مختلف و به صورت اجمالی مقایسه کرده ایم. با راهنمای سریع زیر می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از جراحی های لاغری بالون یا  عمل اسلیو معده  برای شما مناسب است.

روش انجام عمل لاغری

اسلیو معده : معمولا به روش لاپاراسکوپی و از طریق برش های کوچک انجام می شود. بهترین جراح اسلیو، این شکاف ها را در بالای شکم ایجاد می کند و ابزار ظریفی را از آن ها به داخل شکم فرو می برد. حدود ۸۰ درصد از ساختار معده حذف می شود. اشتها و میزان غذای مصرفی فرد به دلیل کوچک شدن معده کاهش می یابد. در اثر این جراحی، تغییرات هورمونی رخ می دهد که باعث بهبود بیماری های مرتبط با چاقی خواهد شد.

بالن معده: یک کیسه ی سیلیکونی پر از محلول سالین درون معده بیمار قرار می گیرد. این کیسه باعث می شود که فرد خیلی زودتر احساس سیری کند. به علاوه، مدت زمان هضم غذا و خالی شدن شکم افزایش می یابد. هورمون اشتها کمتر از قبل تولید خواهد شد. تمامی این ها منجر به لاغری بیمار می شوند. بالن معمولا تا ۶ ماه در معده بیمار باقی می ماند و پس از آن، به روش آندسکوپی خارج می گردد.

بیشتربخوانید... سریعترین روش لاغری شکم و پهلو

میزان کاهش وزن بعد از عمل

 اسلیو معده: امکان کاهش وزن تا ۵۰ درصد بعد از دو سال. موفقیت عمل به پایبندی بیمار به تغییرات لازم در سبک زندگی و عادت های غذایی بستگی دارد.

بالن معده: تا ۶ ماه بعد از جراحی لاغری، کاهش حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از وزن بیمار. میزان دقیق کاهش وزن بستگی به عادت های غذایی بیمار و تغییراتی دارد که در سبک زندگی خود ایجاد می کند.

دوره نقاهت

 اسلیو معده : در هفته اول بعد از عمل، بیمار باید غذاهای آبکی بدون شکر و کربوهیدرات مصرف کند. در طول سه هفته بعدی تنها مجاز به خوردن غذاهای پوره شده خواهد بود. پس از آن، به رژیم غذایی معمول خود بازمی گردد. در ماه های اول، بیمار باید چکاپ های مرتب انجام دهد

بالن معده : در هفته اول، بیمار باید غذاهای آبکی مصرف کند. سپس، برای مدتی باید به غذاهای نرم روی آورد. بعد از حدود ۳ هفته، بیمار می تواند رژیم غذایی و فعالیت های همیشگی خود را از سر بگیرد.

عوارض جانبی متداول

اسلیو معده : تا ۶ ماه بعد از جراحی لاغری  امکان نازک شدن تارهای مو، احساس سردی، خشکی پوست، حالت تهوع و استفراغ وجود دارد. اما همه این حالات موقتی هستند. که در این موارد متخصص جراحی لاغری مصرف روزانه یک قرص برای کاهش اسید معده را توصیه می کند.

بیشتربخوانید... تجربیات کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند

بالن معده :احساس درد و تهوع در روزهای اول. امکان ترکیدن بالن در معده. احتمال بسیار بالای افزایش وزن بعد از خارج کردن بالن. نیاز به رژیم های غذایی سخت و ورزش مداوم.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۴:۲۰ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

مسواک زدن در زمان ارتودنسی

باکتری ها و پلاک هایی که روی دندان قرار می گیرند باعث پوسیدگی شده و با تولید نوعی اسید به تدریج سطح دندان را نابود می کنند. در نتیجه بهترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی، رعایت بهداشت دهان و دندان و دنبال کردن دستورالعمل های بهداشتی می باشد که باید توسط روش های مناسب اجرا شود. افرادی که دارای براکت های ارتودنسی هستند نیاز به مراقبت های بهداشتی ویژه و دقیق تری دارند و باید به مسواک زدن در زمان ارتودنسی اهمیت دهند. ارتودنسی گرچه علت اصلی پوسیدگی دندان یا بیماری لثه نیست اما از آنجایی که عاملی برای به دام انداختن مواد غذایی می باشد، می تواند زمینه را برای این امر آماده نماید. اگر چه ارتودنسی برای مرتب کردن دندان ها بسیار کاربردی است، اما وجود آن ها رعایت استانداردهای مراقبت بهداشت دهان و دندان را سخت تر می کند، زیرا برای تمیز کردن اطراف براکت ها و سیم ها، تلاشی مضاعف لازم است.

پاک کردن نامناسب پلاک و مواد غذایی و یا استفاده از لوازم بهداشتی ضعیف می تواند بعضی از افراد را در معرض مشکلات دندانی مانند ورم لثه و پوسیدگی دندان قرار دهد. بنابراین استفاده از مسواک مناسب برای جلوگیری از تجمع و انباشت پلاک در اطراف دندان ضروری است. توصیه می شود ابتدا مسواکی مناسب برای بهداشت دهان و دندان های ارتودنسی شده برگزینید و به طور منظم در طول درمان ارتودنسی به راهنمایی های دندانپزشک خود اهمیت داده و جهت معاینات دندان ها مرتب به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید.

مسواک مخصوص ارتودنسی چه مشخصاتی دارد؟

استفاده از مسواک مخصوص ارتودنسی که صرفا برای مراقبت های ارتودنسی تعبیه شده است، می تواند کمک بهتری برای تمیز شدن دندان ها کند. با پیشرفت تکنولوژی، مسواک های مختلفی در بازار عرضه شده است. برخی از آنها با ترفند های بازاریابی به مردم فروخته می شود این امر باعث می شود انتخاب یک مسواک مناسب از میان برندها و انواع مختلف که مناسب دندان هایمان باشد، بسیار دشوارتر شود. به طور کلی متخصص ارتودنسی توصیه می کند مسواک مخصوص ارتودنسی از نوع متوسط که نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد و هم چنین موی سر مسواک هم در حد متوسط باشد یعنی نه نرم و نه زبر باشد.

این امر باعث می شود که تمام سطوح دندان های عقب، به خصوص در مواردی که بیماران قادر به باز کردن زیاد دهان خود نمی باشند به راحتی تمیز شوند. و امکان کنترل بهتر را فراهم می آورد. همچنین می تواند به راحتی زاویه مناسب برای تمیز کردن سطوح پشتی دندان های جلو را نسبت به مسواک سر بزرگ فراهم آورد.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۳:۳۵ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

بهترین روش ارتودنسی برای خانم های باردار چیست؟

نیازهای ارتودنسی بیماران منحصر به فرد است، همچنین ترجیحات آنها برای درمان متفاوت است. برای پاسخگویی به نیازها و خواسته های هر بیمار، یک متخصص ارتودنسی خوب باید تمام روش  های رایج و دم دست ارتودنسی را به بیماران خود ارائه دهد تا یک دوره درمان ایده آل داشته باشند. در خصوص خانم های باردار هم باید بدانیم که آن ها نیازهای ویژه ای دارند و ممکن است هر دستگاه ارتودنسی یا هر روش ارتودنسی برای آن ها مناسب نباشد. در این بین اگر شما به بهترین متخصص ارتودنسی شهر خودتان مراجعه کرده باشیید  مطمئن خواهید بود که یک روش ایمن و موفق بارداری دوره ارتودنسی شما در دوره بارداری در نظر خواهد گرفت. بهترین روش های ارتودنسی که بهترین متخصص ارتودنسی میتواند برای یک خانم باردار در نظر بگیرید عبارتند از:

ارتودنسی ثابت فلزی

رایجترین روش ارتودنسی، استفاده از بریس های فلزی ثابت است که تحت عنوان ارتودنسی ثابت شناخته میشود. این سیستم از براکت ها، سیم های قوس دار و چند بخش دیگر تشکیل شده اند که با اعمال فشار روی دندان ها باعث صاف شدن آن ها میشوند. هزینه ارتودنسی با این روش، نسبت به سایر روش های دیگر، کم است و تاثیرگذاری آن نیز دست کمی از روش های دیگر ندارد.

سایر روش های ارتودنسی ثابت که برای زنان باردار مناسب هستند عبارتند از:

سیستم دیمون (هزینه ارتودنسی دیمون بالا است اما ایده آل ترین روش برای ارتودنسی در دوره بارداری است)

بریس های سرامیکی

ارتودنسی متحرک اینویزیلاین

ارتودنسی با دستگاه های متحرک با قابیلیت جابجایی نیز برای خانم های باردار یک گزینه ایده آل محسوب میشود. چنانچه با ارتودنسی ثابت راحت نیستید میتوانید یکی از دستگاه های ارتودنسی متحرک را برای دوره درمان خودتان انتخاب کنید. اینویزیلاین ها از جمله مهمترین دستگاه های متحرک هستند که به ارتودنسی نامرئی نیز شهرت دارند. قیمت ارتودنسی متحرک با پلاکهای شفاف اتودنسی معمولا بالاتر از هزینه ارتودنسی ثابت معمولی است.

درمان با ریتینرها (فقط ریتینر)

در بعضی موارد، مشکلات ارتودنسی ممکن است بسیار جزئی باشد. در این موارد ممکن است استفاده از نگهدارنده ها (ریتینر ارتودنسی) کافی باشد تا تغییراتی را که برای صاف کردن دندانها و بهبود بایت لازم است فراهم کند. اگر باردار هستید و در عین حال مشکل ارتودنسی دارید میتوانید با مراجعه به یک متخصص ارتودنسی خوب اقدام به صاف کردن دندان ها تنها با کمک  ریتینر ها کنید.

منبع: متخصص ارتودنسی در کرج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۳:۵۸ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

راهنمای یافتن متخصص ارتودنسی در کرج و تهران

متخصص ارتودنسی در کرج و تهران یک متخصص ارتودنسی است که تجربه، مهارت و تخصص بالایی داشته و رضایت خاطر بیماران را به گونه ای تضمین شده بعد از درمان فراهم می اورد. کسانی که نسبت به اقدامات دندانپزشکی و ارتودنسی حساسیت بالایی دارند و تمایل دارند که این فرایند تخصصی را به بهترین نحو ممکن انجام دهند، بایستی این کار را نزد بهترین متخصص ارتودنسی دندان تهران انجام دهند.

متخصص ارتودنسی دندان تهران کیست؟

·         متخصص ارتودنسی دندان تهران با ارائه امکانات مطلوب در محیطی تمیز و مطابق با استانداردهای بهداشتی گامی بزگ در جهت بهداشت و رضایت مراجعان بر می دارد.

·         متخصص ارتونسی دندان تهران متخصصی است که توانایی انجام ارتودنسی کودکان و بزرگسالان را بطور همزمان داشته باشد.

·         متخصص ارتودنسی دندان تهران توانایی همه کارهای مربوط به دندان را داراست و علاوه بر ارتودنسی می تواند دندان ها را ترمیم و جرم گیری و انواع خدمات را ارائه کند.

·         از آن جا که ارتودنسی جزء خدمات زیبایی محسوب می شود که هم کار زیبایی را انجام می دهد و هم سلامت دندان ها را تأمین می کند؛ از اینرو هزینه بالایی دارد. یک متخصص ارتودنسی خوب علاوه بر درک شرایط اقتصادی فعلی کشور و در نظر گرفتن وضعیت مالی فرد، تلاش می کند تا با ارائه خدمات بسیار باکیفیت، هزینه انجام کار نیز بسیار معقول و منصفانه باشد.

بهترین مختصص ارتودنسی دندان تهران چه اقداماتی انجام می دهد؟

·         کسی که می خواهد اقدام به ارتودنسی کند باید این فرایند را نزد یک متخصص ارتودنسی زبده و کاربلد انجام دهد. متخصص ارتودنسی دندان تهران هم دندان ها را صاف و مرتب کرده و هم ناهنجای های مربوط به فک را اصلاح و درمان می کند.

·         از جمله مواردی که منجر به افزایش هزینه می شود، رفع پوسیدگی های دندان است. اگر فرد دندان پوسیده و خراب داشته باشد، قادر نخواهد بود از درمان ارتودنسی استفاده کند؛ مگر اینکه ترمیم شوند.

·         یکی از مشکلات دهان و دندان مربوط به لثه ها و عفونت آن است. عفونت اثه از جمله مواردی است که در صورت عدم درمان مشکلات عدیده ای را برای فرد به دنبال خواهد داشت.

·         هنگامی نتیجه درمان ارتودنسی موفیت آمیز خواهد بود که استخوان فک، دندان هاو لثه از سلامت کامل برخوردار باشند. هزینه این اقدامات مجزا از ارتودنسی بوده و به کل هزینه درمان اضافه می شود.

·         کسانی که تمایل دارند از تکنیک های مدرن و به روزتر استفاده کنند، باید هزینه بیشتری را متقبل کنند. به عنوان مثال ارتودنسی الاینر یا شفاف در مقایسه با ارتودنسی معمولی با براکت های فزی، هزینه بالاتری دارد.

منبع: متخصص ارتودنسی در زعفرانیه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۱:۴۱ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)