دانستني ها دانستني ها .

دانستني ها

داروهاي بعد از عمل اسليو

داروهاي بعد از عمل اسليو معده،اكثر بيماراني كه تحت عمل جراحي اسليو معده قرار مي گيرند، بيماري هاي مزمن ديگري نيز دارند. به همين دليل اين بيماران ملزم به مصرف دارو هستند. پزشك شما اطمينان حاصل خواهد كرد كه در دوران پس از عمل اسليو، مي توانيد داروهاي خود را براي مديريت ساير بيماري هاي مزمن خود ادامه دهيد.

سايرمقالات ... ارتباط بين فشار خون بالا و لاغري

جراحي اسليو معده چه تأثيري بر روي مصرف دارو دارد؟

·         ممكن است انجام جراحي چاقي نحوه جذب داروها را تغيير دهد. علاوه بر اين، پس از عمل اسليو معده با بهبود شرايط جسماني و بيماري هاي ناشي از چاقي، پزشك داروهاي شما را تغيير خواهد داد.

·         ممكن است پزشك از شما بخواهد كه تا چندين هفته پس از عمل اسليو معده داروهاي خود را به اشكال مختلف مانند خرد شده، مايع، جويدني، زيرزباني يا تزريقي مصرف كنيد. در واقع ممكن است كپسول ها و قرص هاي بزرگ در بدن شما جذب نشوند.

·         برخي از داروها داراي پوشش روده هستند، يعني با يك ماده پليمري پوشانده شده اند كه ممكن است پس از جراحي كاهش وزن جذب آن براي بدن دشوار باشد.

·         اينكه يك دارو قابل خرد شدن است يا خير به فرمولاسيون آن بستگي دارد. خرد كردن داروهاي داراي پوشش روده بسيار دشوار است، در حالي كه داروهاي سريع رهش را مي توان به آساني خرد كرد. در خصوص اين كه آيا مي توانيد داروي خود را به قطعات كوچك تر تقسيم كرده و مصرف كنيد، بايد با پزشك خود مشورت نماييد.

·         دوز داروي شما ممكن است بعد از جراحي چاقي تغيير كند. به عنوان مثال، ممكن است با بهبود فشار خون، داروي فشار خون خود را تغيير دهيد.

·         ممكن است برخي از داروها منجر به افزايش وزن شوند. پزشك مي‌تواند به شما كمك كند تصميم بگيريد كه آيا آن دارو هنوز براي شما مناسب است يا بايد از داروهاي جايگزين استفاده كنيد.

ساير مقالات ... هپاتومگالي يا كبد بزرگ

داروهاي بعد از عمل اسليو معده شامل ويتامين و مواد معدني

ويتامين ها و مواد معدني براي تنظيم اشتها، سرعت متابوليسم و ذخيره چربي حياتي هستند. به همين دليل اين مواد مغذي براي سلامتي، كاهش وزن و حفظ وزن ايده آل براي طولاني مدت مهم هستند. بعد از جراحي كاهش وزن، ميزان مصرف غذاي فرد در هر وعده كم تر خواهد شد. همچنين ممكن است برخي از گروه هاي غذايي توسط سيستم گوارشي تحمل نشوند يا جذب ويتامين ها و مواد معدني در بدن فرد كاهش يابد.

مصرف مادام العمر مكمل هاي حاوي ويتامين و مواد معدني براي تمامي افرادي كه تحت جراحي اسليو معده قرار گرفته اند، ضروري است مگر اينكه جراح اسليو به شما توصيه ديگري كرده باشد. عدم انجام اين كار ممكن است منجر به مشكلات جسماني حادي شود.

پزشك شما تمامي موارد مربوط به ميزان و نحوه مصرف ويتامين ها و مواد معدني در دوران پس از جراحي اسليو معده را با شما در ميان خواهد گذاشت. شما بايد از هفته سوم پس از جراحي اسليو معده مصرف ويتامين ها را شروع كنيد.

منبع: gymju.ir

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۷:۰۷ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

ماندگاري تزريق فيلر چشم چقدر است؟

ماندگاري ژل تزريق شده به زير چشم به چند عامل بستگي دارد. محصول و برندي كه استفاده مي‌شود و كيفيت آن بر ماندگاري تاثير گذار است از طرف ديگر ويژگي‌هاي فردي هم مي‌تواند ماندگاري تزريق را تغيير دهد. اما به طور كلي دوام تزريق‌ها زياد نيست و معمولاً بين ۶ تا ۱۸ ماه است.

شرايط تزريق فيلر زير چشم

تزريق فيلر چشم بايد در شرايط ويژه‌اي انجام شود تا اثربخشي و ماندگاري بيشتر شود و عوارض تزريق به كمترين ميزان برسد. به همين جهت اقدات لازم براي انجام تزريق و كم كردن عوارض آن را به دو بخش زير تقسيم مي‌كنيم.

·         اقدامات پيش از تزريق فيلر چشم

·         مراقبت‌هاي بعد از تزريق فيلر چشم

اقدامات پيش از تزريق فيلر چشم

در روزهاي پيش از تزريق فيلر بيمار نبايد الكل يا داروهاي رقيق‌ كننده كننده خون مانند آسپرين و وارفارين استفاده كند.

قبل از شروع تزريق فيلر چشم پزشك بايد پوست محل تزريق را پاك كند تا خطر عفونت كم شود.

بعد از تزريق فيلر زير چشم چه نكاتي را بايد رعايت كرد؟

نواحي تزريق بعد از پايان كار بايد به آرامي ماساژ داده شود.

استفاده از كمپرس سرد روي محل تزريق تورم آن را كم مي‌كند. بهتر است هر ده دقيقه يك بار روي محل يخ بگذاريد.

به مدت ۲۴ ساعت بعد از تزريق بهتر است ورزش و فعاليت سنگين انجام نشود.

دراز كشيدن و خوابيدن بعد از تزريق فيلر چشم تورم را بدتر مي‌كند. پس تا چند ساعت بعد از انجام تزريق بهتر است دراز نكشيد.

ساير مقالات مهم .... انواع برندهاي فيلر بيني

عوارض جانبي تزريق فيلر زير چشم

بسياري از مراجعان نگران عوارض ژل زير چشم هستند و در اولين مراجعه در مورد عوارض تزريق فيلر زير چشم و خطراتي كه در پي دارد سوال مي‌كنند. واقعيت اين است كه درصورتي‌كه تزريق ژل زير چشم در شرايط بهداشتي، با ژل مرغوب و توسط پزشك متخصص پوست يا زيبايي و با تجربه انجام شود، عوارض فيلر چشم زياد نخواهد بود و فقط ممكن است بيمار كمي تورم، كبودي يا ناراحتي در محل تزريق احساس كند.

ورم بعد از تزريق فيلر زير چشم يا كبودي در روز اول و دوم طبيعي است، اما اگر بيش از اين مدت طول بكشد به عنوان نشانه خطر تلقي مي‌شود.

همچنين عوارض تزريق فيلر زير چشم وقتي خطرناك مي‌شود كه تزريق به طور تصادفي به درون عروق خوني انجام ‌شود و عروق را پاره ‌كند. با اين كه احتمال اين مورد كم است اما براي پيشگيري از آن بهتر است تزريق با كانولا انجام شود.

منبع: fillerbini.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۸:۵۸ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

آموزش بهداشت ارتودنسي

رعايت بهداشت دهان و دندان در زماني كه تحت درمان ارتودنسي قرار داريد، اهميتي دو چندان پيدا مي كند. براكتها و هر گونه جسم خارجي در دهان مي تواند در صورت عدم رعايت بهداشت محل تجمع پلاك ميكروبي شده و باعث پوسيدگي دنداني و مشكلات لثه اي گردد.

ساير مقالات .... عكس OPG يا اورتوپانتوموگرام

بنابر اين متخصص ارتودنسي توصيه مي كند در طول دوره اي كه تحت درمان ارتودنسي قرار داريد، حداقل روزي ۴ مرتبه مسواك بزنيد. مسواك هاي برقي در دوره درمان ارتودنسي و بويژه براي كودكان تجويز مي شوند. اما از نظر آماري برتري زيادي نسبت به مسواك هاي دستي نداشته اند. در واقع مهمترين نكته آن است كه كودك شما با مسواك خريداري شده بتواند ارتباط خوبي برقرار كند. البته مسواك تهيه شده نيز بايد استاندارد هاي لازم را داشته باشد. از اين رو مسواك هاي برند بهتر هستند.

در هر جلسه ويزيت ، ابتدا وضعيت بهداشتي شما ارزيابي مي گردد. به ياد داشته باشيد وضعيت بهداشت دندانها و لثه شما كاملا” بيانگر ميزان همكاري شما در زمينه درمان ارتودنسي است.

كم اهميت دانستن اصول بهداشتي در درمان ارتودنسي متحرك به معناي بروز لكه هاي سفيد رنگ پوسيدگي روي دندانها و يا تورم و التهاب لثه هاست كه مي تواند تبعاتي نظير ظاهر نازيباي دندانها پس از پايان ارتودنسي و يا نياز به جراحي لثه حين درمان ارتودنسي را به دنبال داشته باشد.

توجه داشته باشيد در چند هفته نخست ممكن است در زمان استفاده از مسواك و نخ دندان لثه هاي شما خونريزي كند كه اين نشان دهنده ملتهب بودن لثه هاي شما است. نگران نشويد و طبق دستور به كار خود ادامه دهيد و يقين داشته باشيد پس از گذشت چند هفته، اين مشكل مرتفع مي گردد. مسواك هاي بين دنداني ، نخ دندان و دهانشويه ها هم بايستي در كنار مسواك زدن استفاده شوند.

منبع: bimarestaan.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۱۳:۰۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

فيلر بيني چيست؟

تزريق فيلر بيني يك روش بدون جراحي است، كه به ايجاد زيبايي در بيني كمك مي‌كند. متخصص با تزريق دقيق ژل به بيني مي‌تواند، نوك بيني را بالا ببرد و انحناي تيغه بيني را صاف كند. اصلاح فرم بيني با فيلر روش دائمي نبوده و در صورت عدم رضايت پس از چند ماه بيني به حالت قبل بازمي‌گردد.

اگر داراي قوز بيني هستيد، اين روش مي‌تواند مشكل شما را برطرف كند. فيلر با ايجاد حجم در نواحي اطراف برجستگي، سطح آن را يكنواخت مي‌كند. همچنين افرادي كه تيغه بيني آن‌ها مقعر و فرورفته است، با تزريق ژل به نتيجه خوبي مي‌رسند.

بيشتربخوانيد... رفع افتادگي بيني با تزريق فيلر

انواع فيلر بيني

دو مورد از موثرترين تركيبات مورد استفاده در فيلرها، اسيد هيالورونيك و كلسيم هيدروكسي لپاتيت است. هر دو فيلر براي اصلاح فرم بيني استفاده مي‌شوند. اين مواد توليد كلاژن و الاستين را افزايش مي‌دهند. كلاژن و الاستين بلوك‌هاي سازنده پوست هستند. بنابراين با از بين رفتن فيلر طي چند ماه هنوز نتايج حاصل از آن قابل مشاهده است. امروزه فيلرها در برندهاي زيادي موجود هستند. برخي برندها بهتر عمل كرده و متخصصان بيشتر از آن‌ها استفاده مي‌كنند.

ژل بيني حاوي اسيد هيالورونيك

اسيد هيالورونيك باعث حفظ رطوبت در زير پوست شده و هيدراتاسيون (آبرساني) را بهبود مي‌بخشد. از ژل هيالورونيك مي‌توان براي كاهش فرورفتگي در قسمت‌هاي مختلف صورت استفاده كرد. براي از بين بردن جاي جوش، افزايش حجم گونه، رفع خط اخم و خطوط پنجه كلاغي، رفع خط لبخند و ليفت بيني از اين نوع ژل استفاده مي‌شود. اسيد هيالورونيك يك ماده طبيعي بوده و در بدن يافت مي‌شود. اين نوع ژل در حال حاضر به يكي از محبوب‌ترين فيلرها تبديل شده است.

ساير مقالات ... عوارض تزريق فيلر به بيني

ژل حاوي كلسيم هيدروكسي لپاتيت

كلسيم هيدروكسي لپاتيت به طور طبيعي در استخوان‌ها وجود دارد. يك تركيب شبه معدني است و معمولا براي رفع چين و چروك‌هاي متوسط تا شديد مثل خطوط روي بيني و براي حجم‌دهي در نواحي مختلف صورت استفاده مي‌شود. اين ژل‌ها به صورت بيوسنتتيك توليد مي‌شوند. به اين معني كه از هيچ‌گونه فرآورده حيواني استفاده نمي‌شود. در نتيجه امكان ايجاد واكنش آلرژيك كاهش پيدا مي‌كند. معتبرترين برند تجاري بر پايه كلسيم هيدروكسي لپاتيت برند Radiesse است.

بيشتربخوانيد... عوامل موثر بر هزينه فيلر بيني

تزريق ژل دائمي به بيني

بيشتر متخصصان از ژل‌هاي موقت براي اصلاح فرم بيني استفاده مي‌كنند. اما ژلي به نام بلافيل وجود دارد، كه ماندگاري آن بسيار زياد است. اين نوع ژل حاوي كلاژن و دانه‌هاي ريز پلي متيل متاكريلات است. بلافيل در سال ۲۰۰۶ براي رفع چين و چروك بيني از سازمان FDA تاييديه دريافت كرد. در سال ۲۰۱۴ از بلافيل براي درمان اسكارهاي آكنه استفاده شد.

اين روش به طور كلي بي‌خطر است. اما بهتر است، قبل از تزريق آزمايش پوستي انجام شود. ژل بلافيل براي افراد زير ۲۱ سال، افراد مبتلا به آلرژي شديد و داراي حساسيت به كلاژن گاوي توصيه نمي‌شود.

منبع: بهترين دكتر فيلر بيني در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۲:۳۵ توسط:Admin موضوع: زيبايي نظرات (0)

دندانپزشكي ترميمي چيست؟

دندانپزشكي ترميمي (Operative Dentistry) شاخه‌اي از دندانپزشكي است كه بر جايگزيني دندان‌هاي آسيب ديده يا از دست رفته تمركز دارد.

به طور خاص، در درجه اول اين دندانپزشكان دندان‌هاي پوسيده را برداشته و ترميم مي‌كنند و براي ساير شرايط دهاني، درماني را در نظر مي‌گيرند. آنها همچنين در درمان بيماراني كه به دليل تروما يا جراحات نياز به ترميم‌هاي دنداني دارند، تخصص دارند.

اين شاخه از دندانپزشكي شامل درمان‌هايي از ساير رشته‌هاي دندانپزشكي مانند اندودنتيكس ، پروتزهاي دنداني و پريودنتيكس مي‌باشد؛ چرا كه بسياري از بيماران به مراقبت هاي چند جانبه نياز دارند؛ يعني ممكن است به درمان بيش از يك متخصص نياز داشته باشند.

دندان‌پزشكان ترميمي تمام بيماران، از جمله كودكان، نوجوانان، بزرگسالان و سالمندان را درمان مي‌كنند. در اغلب موارد، بزرگسالان و افراد مسن به دنبال درمان ترميمي هستند.

هدف دندانپزشكي ترميمي، نجات دادن دندان‌ها و همچنين بازگرداندن ظاهر و شكل طبيعي آنها است؛ به طوريكه به بيمار حس دندان‌هاي طبيعي بدهد.

ترميم دندان‌هاي آسيب ديده با پركردن دندان يا درمان باندينگ.

ترميم ساده يا پيچيده قسمت‌هاي از دست رفته ساختار دندان؛ مانند اينله، آنله ، روكش يا پر كردن .

جايگزيني كامل دندان‌هاي از دست رفته با ترميم هاي مصنوعي مانند ايمپلنت ، بريج دنداني يا دندان مصنوعي

بيشتر بخوانيد ... لمينت دندان هاي خرگوشي

انواع مواد ترميمي دندان

مواد اوليه، پايه و اساس انجام ترميم روي ساختار دندان هستند. مواد پر كننده حفره دندان، روكش، ايمپلنت، دندان مصنوعي و ساير ترميم‌ها از اين مواد ساخته مي‌شوند:

·         فلزات

·         آلياژهاي آمالگام

·         پليمرها

·         سراميك

·         كامپوزيت‌ها

·         گلس آينومرها

·         رزين‌هاي پايه دندان مصنوعي

·         فلزات نجيب و پايه

دندانپزشكي ترميمي در مقايسه با دندانپزشكي زيبايي

دندانپزشكي زيبايي و دندانپزشكي ترميمي از مواد و پروسه‌هاي مشابه استفاده مي‌كنند. اگر فرد به دليل بيماري نياز به درمان داشته باشد، درمانِ وي، ترميمي محسوب مي‌شود، حتي اگر نتيجه نهايي، بهبود زيبايي فرد باشد، باز هم يك روش ترميمي محسوب مي‌شود.

علاوه بر اين، روش‌هاي دندانپزشكي زيبايي، لبخند و تصوير بيمار از خود را، بهبود مي‌بخشند.

نمونه‌هايي از درمان‌هاي زيبايي شامل روكش‌ها و سفيد كردن دندان‌ها هستند. اين درمان‌ها به دليل اينكه  انتخابي هستند و از نظر پزشكي ضروري نيستند، درمان زيبايي محسوب مي‌شوند. اين عمل‌ها براي بهبود ظاهر و زيبايي فرد انجام مي‌شوند.

منبع: www.chalava.ir

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۵:۰۹ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

آيا ارتودنسي دندان هاي ايمپلنت شده امكان پذير است؟

ايمپلنت ها براي جايگزيني دندان هايي كه به علت پوسيدگي دندان يا ضربه از دست رفته اند، طراحي شده اند. ايمپلنت شامل يك بخش پيچي تيتيانيومي است كه دندانپزشك آن را درون فك قرار مي دهد تا جايگزيني براي دندان از دست رفته باشد. وي سپس روكش پروتزي (قسمت قابل مشاهده ي دندان) روي بخش تيتانيومي نصب مي كند. اين روكش دقيقا عملكرد دندان طبيعي را دارد.

در حقيقت، ايمپلنت هاي دندان ظاهر و حسي شبيه دندان طبيعي را دارند. حتي ممكن است به مرور زمان فراموش كنيد كه دندان ايمپلنت شده، جزء دندان هاي طبيعي تان نمي باشد. از آنجايي كه دندان ايمپلنت شده، در ميان باقي دندان ها به خوبي استتار مي شود (دقيقا به رنگ ساير دندان ها درمي آيد) هيچ كس ديگري نيز نمي تواند آن را تشخيص دهد.

ايمپلنت هاي دندان فوايد بسياري دارند از جمله:

·         ظاهري زيبا

·         بهبود صحبت كردن

·         افزايش راحتي

·         غذاخوردن آسان تر (تغذيه دوران ارتودنسي)

·         افزايش اعتماد به نفس

·         دوام بالا

نصب ايمپلنت ها كاري تخصصي است. اين كار معمولا توسط دندانپزشك، پريودنتيست يا جراح فك و دهان، طي چندين ساعت انجام مي گيرد. در اكثر موارد ناحيه ايمپلنت بي حس مي شود و نيازي به بيهوشي بيمار نيست. دستيار دندانپزشك چگونگي آماده شدن براي ايمپلنت، و دستورالعمل هاي مراقبت از آن را به بيمار توضيح مي دهد تا از هرگونه عوارض و مشكلي جلوگيري گردد.

آيا ارتودنسي دندان هاي ايمپلنت شده امكان پذير است؟

ايمپلنت دندان يكي از موثرترين راه ها براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته است كه به بسياري از بزرگسالان كمك مي كند تا لبخندي كامل داشته باشند. حال اگر بيمار بخواهد پس از ايمپلنت؛ دندان هايش را صاف و مرتب كند چه مي شودا؟ آيا ارتودنسي دندان هاي ايمپلنت شده ممكن است؟

در واقع در برخي موارد ارتودنسي با وجود دندان هاي ايمپلنت شده كاملا ميسر است زيرا اين دو درمان در يكديگر خلل ايجاد نخواهند كرد. مسئله اين است كه بريس هاي ارتودنسي قادر به حركت دادن دندان ايمپلنت شده نيستند زيرا تيتانيوم ايمپلنت به استخوان فك جوش خورده است. بر خلاف دندان هاي طبيعي كه توسط بافت هاي گوشتي پريودنتال حمايت مي شوند، ايمپلنت ها مستقيما در فك مستقر شده اند، به همين دليل بريس ها نمي توانند آنها را حركت دهند.

ساير مقالات ... ارتودنسي ديمون چيست؟

ارتودنسي قبل از ايمپلنت

در صورتي كه هم به ارتودنسي و هم به ايمپلنت نياز داريد، بهتر است قبل از ايمپلنت، دندان هايتان را ارتودنسي كنيد. زيرا همانطور كه قبل تر گفته شد، ايمپلنت ها نمي توانند مانند دندان طبيعي حركت كنند.

بسياري از بيماران به منظور ايجاد فضاي كافي براي ايمپلنت و حركت ريشه هاي دندان هاي مجاور به جاي صحيحشان به درمان ارتودنسي قبل از ايمپلنت نياز دارند.

منبع: www.orthodoctor.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۵۳:۵۳ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

تاثير ارتودنسي بر زيبايي

ارتودنسي به منظور زيبايي امروزه تقاضاي بسياري پيدا كرده است.از آنجايي كه بسياري از افرادي كه تصميم به ارتودنسي دارند هدفشان تنها  “زيبايي” است، در اين مقاله از دندانه ما در اين باره  صحبت خواهيم كرد و اطلاعاتي در اين زمينه و موارد مرتبط در اختيار خوانندگان قرار خواهيم داد.

تاثير درمان ارتودنسي بر زيبايي نيمه پاييني صورت

ارتودنسي دندان مي تواند قسمت هاي پاييني صورت را كاملا تحت تاثير قرار دهد:

·         فرم لب و ارتفاع بيني تا چانه را اصلاح كند

·         لبخند زيبا بيافريند

·         صورت گرد را كشيده كند

·         از كشيده گي زياد صورت بكاهد

·         لب هاي بيرون زده را خوش فرم و كمي به سمت داخل متمايل كند

·         لب هاي باريك را برجسته كند

ارتودنسي به منظور زيبايي لبخند

يك لبخند زيبا براي همه ما داراي اهميت بسياري است. در گذشته بسياري از بزرگسالان از داشتن براكت هاي ارتودنسي روي دندان هايشان خجالت مي كشيدند. يا نمي خواستند براي زيبايي لبخند خود هزينه اي كنند. يا  نمي توانستند زماني را براي اين كار صرف كنند. در اينجا بهترين متخصص ارتودنسي به پاسخ به سوالات رايج و ترس بي مورد از ارتودنسي به منظور زيبايي پرداخته است.

آيا ارتودنسي براي من خيلي دير نشده است؟

اگر دندان هاي شما فقط نامرتب هستند. يا اينكه شما قصد داريد آنها را مرتب كنيد و طرح لبخند خود را اصلاح كنيد. درمان ارتودنسي به شما كمك خواهد كرد تا به خواسته خود برسيد. واقعيت اين است كه يك نفر از هر پنج بيمار ارتودنسي يك فرد بزرگسال است. در درمان ارتودنسي هيچ محدوديت سني براي بيماران بزرگسال با لثه هاي سالم وجود ندارد. درمان ارتودنسي به شما اجازه مي دهد تا شما يك  لبخند زيبا را كه در تمام طول مدت عمر به آن مي انديشيد برايتان به ارمغان بياورد. من قبلا درمان ارتودنسي انجام داده ام اما دندان هايم دوباره كمي حركت كرده اند اهميت حفظ پس از اتمام دوره ارتودنسي جنبه كليدي دارد. اگر بيماران  درك كنند كه چرا نگهدارنده ثابت و نگهدارنده هاي متحرك براي درمان ارتودنسي توليد شده اند آنها نگهدارنده متحرك را به عنوان نياز بعد از پايان دوره استفاده خواهند كرد. علاوه بر آن بيماران پس از پايان دوره ارتودنسي بايد براي نظارت به حفظ و نگهداري ارتودنسي فراخوان شوند. به احتمال زياد اين جلسات ويزيت انگيزه اي براي استفاده بعدي از دستگاه ارتودنسي متحرك خواهد شد. زيرا براي بسياري از آنها نياز به درك حفظ ارتودنسي پس از پايان كار به عنوان يك حمايت از سرمايه گذاري خود است.

بيشتربخوانيد... هزينه ارتودنسي

آيا با وجود براكت هاي ارتودنسي تميز كردن دندان دشوار تر نمي شود؟

” البته بهداشت دهان و دندان پس از ارتودنسي به توجه بيشتري نسبت به قبل  نياز دارد. اما اين مورد مي تواند به وسيله ابزارهاي مناسبي مانند:

·         مسواك برقي

·         شستشو با فلورايد

·         استفاده از نخ دندان

·         به خوبي كنترل شود.

منبع: بهترين متخصص ارتودنسي در كرج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۴۳:۰۹ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

10 دليل براي درمان ارتودنسي به منظور سلامت

براي بسياري از ما ارتودنسي دندان مي تواند علاوه بر زيبايي به عنوان يك حركت صعودي آشكار به درمان باشد. يعني علاوه بر ارتودنسي به منظور زيبايي ، ارتودنسي به منظور سلامتي نيز براي بسياري از ما حائز اهميت است. در  اين مقاله از بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران ده دليل علاوه بر زيبايي براي انجام درمان ارتودنسي براي شما عنوان مي كنيم و از مزاياي اين درمان به منظور سلامت برايتان مي گوييم. براي جلوگيري از رويش نابجاي دندان هاي فرزندتان به وسيله اشعه ايكس شما مي توانيد از رويش نابجاي دندان هاي فرزندتان در موقعيت ناصحيح جلوگيري كنيد و به وسيله ارتودنسي زود هنگام دندان ها را براي هدايت به موقعيت مناسب خود سوق دهيد. براي اصلاح تراكم، حتي مسائل جزئي ازدحام و روي هم افتادگي دندان هاي فرزند شما را در ابتداي دوران كودكي بسيار راحت تر مي توان با ارتودنسي نامرئي زود هنگام حل كرد.

براي محافظت از دندان ها و لثه

براي اصلاح اوربايت و يا كراس بايت

براي جلوگيري از درد فك

براي جلوگيري از تنفس يا مشكلات بلع ، دندان هاي منحرف مي تواند باعث بروز مشكلاتي مانند خروپف و اختلالات جدي تر خواب مانند آپنه خواب شود. براي اصلاح بيش از حد فاصله دنداني، فاصله بيش از حد طبيعي دندان ممكن است باعث بروز صدماتي به دندان هاي ديگر شود.

ساير مقالات ... بهترين متخصص ارتودنسي در تهران

براي اصلاح اثرات انگشت و يا مكيدن انگشت شست

 براي جلوگيري از بيماري هاي قلبي، بهداشت ضعيف دندان هاي با تراكم زياد مي تواند باعث تجمع تارتار در لثه شود كه منجر به رشد باكتري هاي مضر بشود و ممكن است وارد گردش خون شوند و سبب بيماري هاي قلبي عروقي گردند. براي جلوگيري از پوسيدگي دندان، دشواري دسترسي به تمام نقاط دندان ممكن است باعث جا گذاشتن برخي از دندان ها و نظافت آنها شود بنابراين بسياري از نقاط مستعد دچار پوسيدگي خواهند شد.

منبع: متخصص ارتودنسي در كرج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۰:۲۷ توسط:Admin موضوع: اسپانسر نظرات (0)

رژيم غذايي كم چربي چيست؟

رژيم غذايي كم چربي يك برنامه غذايي است كه ميزان چربي مصرفي را بدون توجه به نوع چربي به طور قابل توجهي محدود مي كند. كساني كه برنامه غذايي را دنبال مي كنند احتمالا به دنبال كاهش وزن، حفظ وزن يا نتايج ديگري مانند بهبود سلامت قلب هستند.

غذاهايي كه در رژيم غذايي كم چربي گنجانده مي شوند، ممكن است به طور طبيعي كم چرب يا بدون چربي باشند، مانند ميوه ها و سبزيجات. اين رژيم غذايي همچنين ممكن است شامل غذاهاي فرآوري شده اي باشد كه براي داشتن چربي كمتر نسبت به همتايان سنتي خود توليد مي شوند، مانند شيريني هاي كم چرب يا بستني كم چرب.

ساير مقالات ... رژيم دوكان

كارشناسان چه مي گويند

«رژيم‌هاي غذايي كم‌ چرب براي كاهش وزن در زماني كه كالري‌ها محدود مي‌شوند، مؤثر بوده‌اند. با اين حال، رژيم هاي غذايي بسيار كم چرب باعث كمبود ويتامين و مواد معدني مي شوند. به طور كلي، بهتر است رژيم تثبيت وزن متعادل تري مصرف شود كه شامل چربي هاي تك و غيراشباع براي سلامت كلي و طول عمر شود.»

چربي هاي اشباع شده

چربي هاي اشباع شده چربي هايي هستند كه در دماي اتاق جامد بوده و با توجه به مقدارشان ناسالم نيستند، اما مقدار زياد آن ها منجر به بيماري مي شود. دستورالعمل هاي رژيم غذايي ۲۰۲۰-۲۰۲۵ براي آمريكايي ها از وزارت كشاورزي ايالات متحده توصيه مي كند كه مصرف روزانه چربي اشباع شده را به كمتر از ۱۰٪ از كل كالري خود نگه داريد. براي كسي كه در يك رژيم غذايي ۲۰۰۰ كالري مصرف مي كند، مصرف مناسب چربي اشباع شده ۲۲ گرم يا كمتر خواهد بود كه برابر با ۲۰۰ كالري است.

چربي ترانس

چربي هاي ترانس همچنين در دماي اتاق جامد هستند. چربي هاي ترانس مي توانند كلسترول LDL را افزايش داده و كلسترول HDL را كاهش دهند و خطر بيماري هاي قلبي عروقي و ديابت را افزايش دهند. مصرف توصيه شده چربي هاي ترانس بسيار كم و رو به صفر است. انجمن قلب آمريكا توصيه مي كند كمتر از ۱ درصد كالري روزانه شما از چربي هاي ترانس تامين شود. براي فردي كه روزانه ۲۰۰۰ كالري مي خورد، ۲ گرم چربي ترانس برابر ۱۸ كالري است.

ساير مقالات ... رژيم لاغري با آب

چربي اشباع نشده

چربي هاي اشباع نشده شامل انواع تك و چندگانه غيراشباع هستند كه در غذاهاي گياهي و حيواني مانند آجيل، دانه ها، ماهي، آووكادو و روغن زيتون يافت مي شوند. هر دو نوع آن ها در دماي اتاق به صورت مايع باقي مي مانند و به دليل مزايايي كه براي سلامتي دارند، يعني كاهش سطح كلسترول LDL، چربي هاي «خوب» محسوب مي شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۵:۵۰ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)

رژيم كبد چرب

اگر شما هم يك بيمار مبتلا به كبد چرب هستيد، بايد با دكتر گوارش خود براي تنظيم يك برنامه غذايي مناسب مشورت كنيد. از پزشك خود بپرسيد كه براي كبد چرب چي بخوريم و چي نخوريم؟ او به شما راهنمايي مي‌كند كه استفاده از چه غذاهايي براي سلامت كبد خوب است و كدام غذاها ضرر دارند. حتي احتمالا شما را براي مراجعه به يك دكتر تغذيه راهنمايي كند. به طور كلي پزشك از شما مي‌خواهد كه موارد زير را انجام دهيد:

·         غذاهاي پر از چربي، شكر و نمك نخوريد.

·         از خوردن غذاهاي سرخ شده و غذاهاي فست‌فودي جلوگيري كنيد.

·         با توجه به شرايط بيماري خود از خوردن الكل خودداري كنيد.

·         رژيم غذايي متعادل داشته باشيد؛ يعني غذاي خود را از همه گروه‌هاي غذايي گوشت و لوبيا، ميوه، شير و روغن، سبزيجات و غلات انتخاب كنيد.

·         آب زياد بنوشيد؛ زيرا علاوه بر بهبود عملكرد كبد، جلوي كم آبي بدن شما را مي‌گيرد.

·         غذاي حاوي فيبر بخوريد تا كبد شما در حد مطلوب كار كند. برنج، سبزيجات، ميوه و غلات جزو غذاهاي پر فيبر هستند.

با وجود نكات گفته‌شده، رژيم غذايي مديترانه‌اي يكي از انواع رژيم كبد چرب است كه براي اين بيماران پيشنهاد مي‌كنيم. در رژيم مديترانه‌اي دقيقا همه آنچه كه يك بيمار مبتلا به كبد چرب بايد بخورد، وجود دارد. يعني ميوه و سبزيجات بيش‌تر، غلات كامل، آجيل و حبوبات بيش‌تر، گوشت بدون چربي، گوشت قرمز كم‌تر، شيريني و قند كم‌تر.

ساير مقالات ... انواع رژيم درمان كم خوني

براي كبد چرب چي بخوريم؟

بيماران مبتلا به كبد چرب بايد به رژيم غذايي خود توجه كنند. اكنون سوال اينجاست كه براي كبد چرب چي بخوريم چي نخوريم؟ يادتان باشد كه هيچ يك از وعده‌هاي غذايي حذف نمي‌شوند، بلكه بايد از خوردن برخي از غذاها در صبحانه، ناهار و شام خودداري كنيد. در اين قسمت به شما مي‌گوييم كه براي كبد چرب چي بخوريم.

·         ماهي و غذاي دريايي

·         ميوه‌ها

·         غلات كامل

·         آجيل

·         روغن زيتون

·         سبزيجات

·         آووكادو

·         حبوبات

·         قهوه

·         لوبيا و سويا

·         بلغور جو دوسر

·         زردچوبه

·         تخمه آفتابگردان

خاكشير دشمن كبد چرب

خيلي از اين بيماران به دنبال راه‌هاي درماني طب سنتي براي كبد چرب هستند. قطعا يكي از بهترين گزينه‌ها براي پاسخ به اين سوال، خاكشير است. حتي اگر شنيديد كه خاكشير دشمن كبد چرب است، تعجب نكنيد؛ زيرا خاصيت سم‌زدايي دارد و منجر به پاكسازي كبد مي‌شود. كافي است جوشانده خاكشير را تهيه كنيد و آن را به‌صورت ناشتا بخوريد.

منبع: مجله رژيم غذايي دايت فرم

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۱:۰۰ توسط:Admin موضوع: جراحي لاغري نظرات (0)