دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

ارتودنسی زیبایی دندان ، محاسن و معایب

امروزه بحث زیبایی دهان و دندان از مهم‌ترین مباحثی است که مردم به آن‌ها توجه می کنند ارتودنسی زیبایی از مهمترین خدمات زیبایی فک و دندان است که با هدف رفع ناهنجاری های فک و دندانی اقدام به اصلاح طرح لبخند بیمار می کند. هدف ارتودنسی زیبایی مرتب کردن دندان ها و از بین بردن فاصله میان آنها است ارتودنسی زیبایی می تواند باعث قرارگیری صحیح دندان های فک بالا و پایین بر روی هم شود و امر جویدن بیمار را نیز بهبود می بخشد.

انواع ارتودنسی زیبایی عبارت اند از:

ارتودنسی ثابت

این نوع ارتودنسی به صورت ثابت بر روی دندان ها قرار می گیرد و بیمار توانایی خارج کردن آن ها را از دهان خود ندارد اما برای تنظیم مجدد براکت و سیم های ارتودنسی باید به ارتودنتیست خود مراجعه کند انواع ارتودنسی ثابت شامل ارتودنسی فلزی، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی لینگوال است که به معرفی ویژگی های آنها می پردازیم:

ارتودنسی فلزی

در ارتودنسی فلزی براکت ها از جنس فلز یا فولاد ضد زنگ می باشند که با چسب مخصوصی بر روی دندان ها چسبانده می شوند و سیم های فلزی با کمک کش های ارتودنسی به براکت ها متصل می شود این براکت ها می توانند 1 الی 4 سال مورد استفاده قرار بگیرند که براکت ها با اعمال فشار بر روی دندان ها به آرامی موقعیت دندان ها را به محل جدید انتقال می دهند.

بیشتربخوانید... شروع درمان ارتودنسی

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون مشابه ارتودنسی فلزی است اما در این سیستم به جای اینکه سیم های فلزی با کش به براکت ها نصب شوند، از یک مکانیزم کشویی استفاده می شود که می تواند باعث تراز شدن دندان ها شود این روش می تواند میزان اصطحکاک کمتری بر روی دندان ها اعمال کند و همچنین باعث کاهش میزان ملاقات بیمار با ارتودنتیست شده است. ارتودنسی سرامیکی

براکت و سیم های به کار رفته در این سیستم ارتودنسی همرنگ دندان ها هستند و به راحتی قابل تشخیص نیستند این امر باعث شده در دسته بندی «ارتودنسی نامرئی» نیز قرار بگیرد. ارتودنسی سرامیکی برای درمان مشکلات شدید دندانی نمی تواند مناسب باشد و میزان شکنندگی و ترک خوردن این نوع ارتودنسی نسبت به ارتودنسی فلزی بیشتر است.

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال بر پشت دندان ها و به طرف زبان چسبانده می شود پس برای افرادی که تمایلی به دیده شدن براکت ها ندارند می تواند گزینه مناسبی باشد نصب این نوع ارتودنسی به مهارت ارتودنتیست بستگی دارد عیوبی که این نوع ارتودنسی دارد این است که هزینه بالایی دارد و بیمار برای نظافت دندان هایش نسبت به بریس های فلزی و سرامیکی باید وقت بیشتری را صرف کند.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک این قابلیت را دارد که افراد در هنگام غذاخوردن یا مسواک زدن آن را از دهان خود خارج کنند به خاطر همین این ارتودنسی به همکاری بیمار با ارتودنتیست متکی است ارتودنسی اینویزیلاین در این دسته قرار می گیرد:

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک بهتر است یا ثابت

مراقبت های لازم در حین ارتودنسی زیبایی

 استفاده منظم از مسواک و نخ دندان بسیار مهم است زیرا اگر غذاهای باقی مانده بین براکت ها زدوده نشوند امکان پوسیدگی دندان و التهاب لثه را به وجود می آورند پس دندانپزشک مجبور می شود براکت ها را بر دارد و به درمان پوسیدگی بپردازد که این امر منجر به طولانی شدن روند درمانی خواهد شد. ازمصرف خوراکی های سفت و جویدن آدامس برای جلوگیری از آسیب به براکت و سیم های ارتودنسی خودداری کنید. اگر از ارتودنسی متحرک برای درمان استفاده می کنید هنگام خارج کردن آن را در یک جعبه مخصوص بگذارید. به صورت منظم ویزیت های تعیین شده توسط ارتودنتیست خود را بروید. در روزهای اول از مصرف خوراکی های رنگی اجتناب کنید. پس از نصب براکت ها تا چند روز غذاهای نرم بخورید.

منبع: https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۶:۴۸ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

آیا درمان با ارتودنسی سفید رنگ محدودیت غذایی دارد؟

ارتودنسی صرفاً برای بهبود ظاهر یا ترمیم دندان ها به کار نمی رود، بلکه می تواند از بروز مشکلاتی مانند سایش دندان ها، سردرد، مشکلات فکی و از دست رفتن لثه و استخوان جلوگیری کند. میزان بد شکلی دندان ها، خصوصیات فیزیولوژیک و سن بیمار می تواند در انتخاب نوع ارتودنسی برای درمان دخیل باشد. بهترین متخصص ارتودنسی برای درمان ناهنجاری ها از ارتودنسی ثابت یا متحرک استفاده خواهد کرد. ارتودنسی سفید رنگ با چسب روی سطح ظاهری دندان چسبانده می شوند. معمولاً جوانان و بزرگسالانی که می خواهند دوره درمان دندان هایشان با ارتودنسی کمتر قابل مشاهده باشد، کاندیدای استفاده از ارتودنسی دندان سفید رنگ هستند؛

مزایای ارتودنسی سرامیکی

·         به دلیل اینکه بریس و سیم ها همرنگ دندان هستند، قابل رویت نمی باشند و تنها در فاصله نزدیک می توان از وجود لوازم ارتودنسی بر روی دندان ها اطلاع یافت.

·         افرادی که نمی توانند از ارتودنسی ژله ای برای درمان استفاده کنند استفاده از این سیستم ارتودنسی می تواند جایگزین مناسبی برای آنها باشد.

·         ارتودنسی سرامیکی هزینه درمانی کمتری نسبت به ارتودنسی لینگوال دارد و نتایج درمانی آن قابل پیش بینی و مطلوب تر خواهد بود.

·         اگر بیمار نسبت به فلز حساسیت داشته باشد، استفاده از ارتودنسی سفید رنگ می تواند انتخاب مناسبی باشد.

·         برخلاف ارتودنسی فلزی که می تواند در عکسبرداری اختلال ایجاد کند، این ارتودنسی تداخلی ایجاد کند.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی شبانه روزی دولتی

معایب ارتودنسی سرامیکی

·         مستعد لکه پذیری است و میزان شکنندگی آن بالا است

·         بریس های به کار رفته در این نوع ارتودنسی نسبت به ارتودنسی فلزی بزرگ تر، زبرتر و تیزتر و در نتیجه استفاده از آن ممکن است آزاردهنده باشد.

·         ارتودنسی سفید رنگ نسبت به ارتودنسی فلزی هزینه بیشتری دارد.

·         اگر از الاستیک های ارتودنسی سفید برای درمان استفاده کنید، این الاستیک ها می توانند به مرور زمان تغییر رنگ بدهند و زرد و کدر شوند؛

·         حفظ نتیجه ارتودنسی منوط به همکاری بیمار در استفاده از نگه دارنده است. نگه دارنده ها می توانند ثابت یا متحرک باشند و بیمار با توجه به دستور ارتودنتیست باید چند ماه تا چند سال از نگه دارنده استفاده کند.

آیا درمان با ارتودنسی سرامیکی محدودیت غذایی دارد؟

بله؛ افرادی که تحت درمان ارتودنسی سفید رنگ هستند باید از مصرف مواد غذایی سفت مانند ذرت بو داده، ته دیگ و …خودداری کنند؛ زیرا امکان لب پر شدن یا شکستن براکت ها وجود دارد؛ در ضمن بهتر است که هنگام مصرف غذایی  آنها را در قطعات کوچک خرد کرده و با دندان های عقب خود به خوبی آنها را بجوید.

منبع: مجله ارتودنسی ژاله ایمپلنت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۴:۵۴ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

لمینت دندان پوسیده چگونه امکان پذیر است ؟

یکی دیگر از راهکارها برای رفع مشکل پوسیدگی دندان، استفاده از روش درمانی لمینت دندان پوسیده می باشد که از این روش برای از بین بردن فاصله بین دندان ها هم می توان استفاده کرد و شکل دندان ها را تغییر داد.

موارد استفاده لمینت دندان پوسیده

در جامعه امروز داشتن دندان های بسیار زیبا یکی از دغدغه های هر فردی می باشد. اگر شما هم دندان های آسیب دیده ای دارید و یا دچار پوسیدگی دندان شده‌ اید می‌توانید از راهکاری به نام لمینت سرامیکی و یا ونیرهای کامپوزیتی که برای ترمیم استفاده می شوند استفاده کنید. با این روش می توانید دندان های خود را به حالت قبلی شان برگردانید. یکی دیگر از راهکارها برای رفع این مشکل استفاده از مواد پر کردنی کامپوزیت باندینگ می باشد که از این مواد برای از بین بردن فاصله بین دندان ها می توان استفاده کرد و شکل دندان ها را تغییر داد.در صورتی که بخواهیم راهی به غیر از لمینت سرامیکی برای درمان دندان های پوسیده استفاده کنیم، می توانیم سراغ مواد پر کردنی کامپوزیتی هم برویم؛ این مواد می‌توانند آسیب های جزئی مانند پوسیدگی دندان، ترکهای دندان و شکاف یا فاصله بین دندان ها را به صورت بسیار مناسبی از بین ببرند.برای انجام لمینت سرامیکی، بایستی برنامه و اقدامات درمانی مناسبی صورت بگیرد.

آیا لمینت دندان پوسیده برای درمان دندان پوسیده مناسب است؟

در پاسخ باید گفت که دندان هایی که آسیب دیده اند، پوسیده شده اند و یا کرم خورده شده اند، می توانند با لمینت های سرامیکی و یا کامپوزیتی ترمیم شوند و به حالت قبلی خود بازگردند. اما این بستگی به شدت پوسیدگی دندان و شرایط فرد دارد.همچنین مواد پرکردنی کامپوزیت باندینگ هم برای این کار استفاده می‌شود و همچنین می‌تواند فاصله بین دندان ها را پر کند و شکل دندان ها را هم تغییر دهد.

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی خانگی

درمان پوسیدگی دندان به جز روش لمینت دندان پوسیده

همانطور که گفته شد لمینت دندان پوسیده یکی از روش هایی است که برای درمان دندان های پوسیده به کار می رود اما اینکه دندان در چه شرایطی قرار دارد و آیا می شود با لمینت دندان پوسیده را درمان کرد، به  یک دندانپزشک ترمیمی خوب بستگی دارد .اما روش های دیگری هم برای درمان پوسیدگی دندان به جز لمینت دندان پوسیده وجود دارد که عبارتند از:

·         پر کردن

·         تاج یا کلاه

·         عصب کشی

منبع: مجله دندانپزشکی ارتودنتیست


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۱:۳۰ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ایمپلنت دندان چیه ؟ و انواع مختلف ان چگونه به عنوان جایگزین دندان از دست رفته استفاده میشود ؟

ایمپلنت دندان که به آن کاشت‌ دندان هم گفته می‌شود، یکی از روش هایی است که افراد می‌توانند برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته خودشان و یا جایگزین کردن دندان مصنوعی با یک دندان طبیعی تر انجام دهند.

بیشتربخوانید... بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک وسیله فلزی است که برای اینکه دندان مصنوعی در داخل فک فرد قرار بگیرد استفاده می شود.در واقع ایمپلنت دندان از سه قسمت تشکیل شده است:

·         تاج دندان

·         تکیه‌گاه

·         پیچ

انواع ایمپلنت دندان

کاشت دندان با ایمپلنت شامل دو مدل می شود:

·         ایمپلنت داخل استخوانی

·         ایمپلنت روی استخوانی

·         ایمپلنت داخل استخوان

ایمپلنت داخل استخوان یا Endosteal، یکی از متداول ترین نوع کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت داخل استخوانی شامل پیچ و تیغه هایی است که با جراحی در استخوان فک قرار می گیرد.هر ایمپلنت یک یا چند دندان مصنوعی را در خود نگه می دارد. این نوع کاشت به طور کلی به عنوان گزینه ای برای بیماران دارای پل یا پروتزهای متحرک قابل جابجایی استفاده می شود.

ایمپلنت روی استخوان

ایمپلنت روی استخوان یا Subperiosteal، در قسمت بالای فک قرار می گیرد. در واقع ستون‌های چهارچوب فلزی هستند که از لثه بیرون زده و پروتز دندانی را نگه می دارند. این نوع ایمپلنت ها برای بیمارانی که قادر به استفاده از پروتزهای معمولی نیستند و دارای استخوان فک کوتاهی هستند استفاده می شود.

عوامل تاثیر گذار در ایمپلنت

عوامل مختلفی وجود دارد که باید در روند برنامه‌ریزی توسط جراح ایمپلنت دندان در نظر گرفته شود.این موارد این عوامل عبارتند از:

·         سلامت عمومی بیمار

·         وضعیت غشاهای مخاطی و فک‌ها

·         شکل، اندازه و موقعیت استخوان فک

·         شکل، اندازه و موقعیت دندان های اطراف

علاوه بر این موارد برخی از شرایط هم در مورد سلامتی وجود دارد که می تواند به طور قابل توجهی در ابتلا به نارسایی و پس زدن ایمپلنت توسط لثه، ابیشتر شود و ممکن است در تصمیم گیری برای ادامه عمل جراحی نیز تاثیر بگذارد.به طور مثال افرادی که دارای بیماری‌هایی مانند دیابت یا پوکی استخوان هستند و کسانی که سیگاری شدید هستند یا بهداشت دهان و دندان آنها ضعیف است. معمولاً در این موارد باید از قبل تصمیم گیری و ارزیابی انجام شود.

نصب تاج روی ایمپلنت دندان

معمولاً پس از قرار دادن ایمپلنت در داخل لثه، تقریباً ۶ هفته طول می‌کشد تا جای آن بهبود یابد و فرد به آن عادت کند. پس از آن باید با اشعه ایکس یا سی تی اسکن، یک تصویربرداری از دهان انجام شود. این امر کمک می‌کند تا در ساختن تاج، بهتر بتوان فرم فک و سایر دندانها را با آن مطابقت داد. بعد از آماده شدن، تاج دندان را برای قرار دادن روی قسمت‌های ایمپلنت های دندانی می چسبانند. سپس شکل، تناسب و عملکرد، نحوه قرار گیری، مرتب بودن و کوتاهی و بلندی شان باید ارزیابی شود.در درمان با ایمپلنت دندان مدت زمان زیادی باید وقت صرف کنید. معمولاً این کار چندین ماه به طول می انجامد و شما در این چند ماه باید مکرر و منظم به پزشک خود مراجعه کرده و پیشرفت، پایداری و عملکرد ایمپلنت را در داخل دهانتان بررسی کنید.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتوبلاگ


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۷:۲۰ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ارتودنسی دیمون چیست و هزینه آن چقدر است؟

ارتودنسی دیمون شبیه همان ارتودنسی ثابت با کمک بریس های سنتی است. با این حال، چند مزیت اضافی در این روش وجود دارد. این فناوری ظاهر کلی شخص را در نظر می گیرد. بریس دیمون سریعتر دندانها را حرکت می دهد و به افراد این امکان را می دهد تا به سرعت لبخند خود را بهبود ببخشند و سپس با یک لبخند زیباتر به زندگی خود ادامه دهند.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی شبانه روزی تهران

چیزی که این سیستم را متمایز میکند بریس دیمون است

 برخی فکر میکنند که دیمون نوعی ارتودنسی متحرک است اما سیستم دیمون در واقع ارتودنسی ثابت هستند. در ارتودنسی دیمون از براکت های دیمون استفاده می شود. این براکت ها ابزارهایی هستند که قابلیت باز و بسته شدن خودکار را دارا می باشند. آنها در همان جایی نصب می شوند که براکت های فلزی سنتی نصب می شوند. این بریس ها نیاز به تنظیم کمی دارند و با حرکات گهواره ای به راحتی و بدون درد به صاف شدن دندان ها کمک میکنند. به صاف شدن دندان ها با این براکت ها ارتودنسی دیمون گفته میشود.

مزایای ارتودنسی دیمون

·         آنها ظاهر بهتری دارند

·         شفاف بودن براکت ها (اگر نوع دیمون شفاف انتخاب شود) باعث می شود که همچون ارتودنسی سرامیکی زیبا به نظر برسند زیرا تقریبا نامرئی هستند.

·         در براکت های دیمون زمان درمان سریع تر است

·         تعداد ملاقات های کمتر

·         مناسب برای کسانی که از راه دور مراجعه می کنند

·         فشار کمتر بر دندان ها وارد میکنند و در نتیجه درد کمتری دارند

معایب ارتودنسی دیمون

·         دارای سیم های فلزی می باشد که برای دیگران قابل مشاهده است ، بنابراین شما نمی توانید به طور کلی از دست فلزی که در دهان است خلاص شوید.

·         اما می توانید براکت های شفاف دیمون را انتخاب کنید تا از براکت های فلزی دوری کرده و دید براکت ها را به حداقل برسانید

·         پوشیدن براکت های دیمون در چند روز اول کمی آزار دهنده است تا زمانی که شما به آن عادت کنید

·         هزینه ارتودنسی در این نوع بیشتر از سایر انواع ارتودنسی است.

قیمت ارتودنسی دیمون چقدر است؟

با توجه به اینکه سیستم دیمون سازوکاری متفاوت از بریس های معمولی دارد هزینه های آن نیز به طبع متفاوت از هزینه ارتودنسی معمولی است. هزینه ارتودنسی دیمون به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما باید برای تخمین یا برآورد آن به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید. با این حال به طور قطع هزینه ارتودنسی دیمون چند میلیونی بیشتر از ارتونسی معمولی خواهد بود.

منبع: https://www.zhaleimplant.ir/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۲:۱۷ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

با این راه کارهای ساده، درد ارتودنسی را به صورت کامل ریشه کن کنید

درمان ارتودنسی (مخصوصا ارتودنسی ثابت) در چند روز نخست اتصال بریس ممکن است کمی باعث درد و ناراحتی در افراد شود. با این حال قرار نیست درد شدیدی تجربه شود و تنها یک ناراحتی جزئی متوجه افراد می شود. این نارحتی جزئی نیز کاملا طبیعی است و به واسطه تحت فشار قرار دادن دندان ها به منظور صاف شدنشان است و جای نگرانی وجود ندارد.

بیشتربخوانید... مشاوره متخصص ارتودنسی

10 نکته برای تسکین درد ارتودنسی دندان

داروهای بیحسی خوراکی استفاده کنید

بهترین راه برای کاهش درد در زمان ارتودنسی استفاده از داروهای بیحس کننده موضعی است.

داروی مسکن بدون نسخه بخرید

افرادی که حین تنظیمات بریس ارتودنسی درد زیادی تجربه می کنند بهتر است که به فاصله 1 ساعت قبل از جلسات تنظیم و 2 ساعت بعد از آن مسکن مصرف کنند.

از کمپرس یخ استفاده کنید

 قرار دادن کمپرس یخ روی گونه ها می تواند به کاهش درد، التهاب و ورم لثه کمک کند.

آب یخ هم فکر خوبی است

 اگر هیچ گزینه ای برای کاهش درد ارتودنسی در چند روز اول ندارید حتما آب یخ بیشتری بنوشید.

بیشتر غذاهای نرم بخورید

چه ارتودنسی ثابت فلزی داشته باشید و چه ارتودنسی متحرک، در هر صورت شما باید تا پایان مدت زمان ارتودنسی یک رژیم غذایی نرم که نیاز کمتری به جویدن دارد مصرف کنید.

اگر لازم شد از موم ارتودنسی استفاده کنید

متخصصان ارتودنسی برای ایمن سازی لبه های تیز براکت یا سیم ارتودنسی، به بیماران خود موم یا وکس مخصوصی می دهند.

آب ولرم و نمک را امتحان کنید

گاهی اوقات به واسطه دستگاه های ارتودنسی ممکن است داخل دهان زخم ایجاد شود، از آب ولرم و نمک برای آرام سازی در داخل دهان و کمک به ضدعفونی و تمیز شدن محل زخم نیز کمک کرد.

بیشتربخوانید... لیست بهترین متخصص ارتودنسی در شمال تهران

لثه های خود را ماساژ دهید

برای کاهش درد و ورم لثه حین ارتودنسی تنها کافیست که لثه ها را با سر انگشتان خود به آرامی ماساژ دهید.

روی حفظ و ارتقای بهداشت دهان و دندان تمرکز کنید

اینکه شما تا چه حد پایبند بهداشت دهان و دندان و مراقبت از بریس ارتودنسی خود هستید می تواند تفاوت زیادی در میزان درد و ناراحتی ایجاد کند.

کمی صبور باشید

تجربه درد در داخل دهان حتی برای 1 ساعت می تواند آزاردهنده باشد. ولی به هر حال به جز اقدامات بالا لازم است که صبوری کنید تا درد کاملا کاهش یابد.

منبع: https://www.orthoblog.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۵:۵۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

درباره دهانشویه چه می دانید؟ (کاربرد، انواع، مزایا، معایب و نحوه استفاده)

دهانشویه ها بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از اصلی ترین راه های ارتقای بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندی سالم هستند. آنها از آنچه که تصور می کنید کاربردی تر هستند و فواید بسیار زیادی برای دهان و دندان ما دارند. آنچه در این مقاله می خوانید اطلاعات کاملی درباره انواع محلول های دهان شویه، فواید و کاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خرید آن ها است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان فک پایین

فواید دهانشویه چیست؟

محلول های حاوی مواد شوینده دهان و دندان فواید بسیار زیادی دارند و ما مهم ترین فواید موجود را در ادامه بررسی کرده ایم. می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد باکتری های فعال در جریان عفونت های لثه می توانند در هنگام ورود به جریان خون در خانم های باردار، عوارض خاصی در بارداری ایجاد کنند و شما می توانید با شستشوی منظم دهانشویه ، این خطر را کاهش دهید. محلول های شوینده دهانی می توانند با کاهش میزان پلاک و باکتری های محبوس در دهان، از بیماری های لثه مانند التهاب لثه یا عفونت آن جلوگیری کنند.

به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند

دهانشویه ای که حاوی پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن باشد می تواند تاثیر سفید کنندگی روی دندان داشته باشد. چنانچه دندان های شما به صورت جزئی دچار تغییر رنگ شده اند و یا روزانه به دلیل پلاک، کمی زرد می شوند، انتخاب این دهان شویه ها می تواند به سفید شدن دندان هایتان کمک کند. اما این روش به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای بلیچینگ دندان ها نیست

بوی بد دهان را کاهش می دهد

یکی از مهم ترین فواید محلول دهانشویه کمک به کاهش بوی بد دهان و تازه تر شدن نفس است. هرچند که خمیر دندان حاوی فلوراید چنین فایده ای دارد اما اثراتش کوتاه مدت است. استفاده طولانی مدت از فلوراید می تواند به کاهش موثر تر و طولانی مدت تر بوی بد دهان منجر شود.

بیشتربخوانید:

·          بهترین متخصص ارتودنسی نوجوانان

·         متخصص ارتودنسی اصفهان

ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد

دهانشویه ها به جز خوش بو کردن داخل دهان به شل و معلق کردن ذرات ریز مواد غذایی چسپیده به دندان ها کمک می کنند. اگر پس از غذا و مسواک زدن، دهانشویه استفاده شود تاثیرش بیشتر خواهد بود.

مانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود

دهان شویه های مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند به جلوگیری از رشد پلاک در دندان و زیر لثه کمک کند. این دهانشویه ها می توانند با جلوگیری از تشکیل پلاک دندان شما را از بیماری های لثه نجات دهند و سلامت بافت لثه را تامین کنند.

به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند

از آنجایی که این محلول ها حاوی فلوراید هستند از ایجاد حفره و پوسیدگی دندان ها و تحلیل رفتن مینای دندان کمک می کند. فقط مطمئن شوید که دهانشویه خریداری شده شما حاوی فلوراید باشند زیرا همه آن ها فلوراید ندارند.

علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد

دهانشویه هایی که حاوی کمتر از 18 درصد الکل (یا کلا بدون الکل) هستند، می توانند علائم دردناک ناشی از آفت دهان را کاهش دهند.

چطور دهان خود را شوینده های دهانی شستشو دهیم؟

بسیاری از دندانپزشکان معتقدند که مسواک زدن (دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید) می تواند فلوراید کافی برای محافظت از در برابر پوسیدگی دندان را فراهم می کند. اما اگر مستعد پوسیدگی هستید، می توانید علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ، از دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کنید

منبع: https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۲:۱۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

یک برند خوب کامپوزیت چه ویژگی هایی دارد؟

در واقع کامپوزیت دندان مناسب برای انجام ونیر بایست استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد تا در برابر فشار های وارده براحتی نشکند.در ضمن بایست بتوان سطح آنرا خوب پالیش و صیقلی کرد تا انعکاس نور از سطح آن، نمای زیباتری ایجاد کند. مورد دیگر انکه ثبات رنگ بالایی داشته باشد و بمرور دچار تیرگی نشود و مورد اخر انکه شفافیت مناسبی داشته باشد تا نمای ظاهری ان مصنوعی دیده نشود. و البته در اخر اینرو هم اضافه کنم که مهمتر از برند، کیفیت درمان انجام شده توسط دندانپزشک است و حتی بهترین برندهای کامپوزیت هم اگر درست کار نشوند منجر به شکست درمان می شود.

بیشتربخوانید... لیفت سینوس چیست

ایا بین برندهای مختلف کامپوزیت اختلاف است؟

بایست بدانید که کامپوزیت دندان هم دسته بندی دارد. در واقع کامپوزیت ماده ای است که یک بیس رزینی دارد که داخل آن ذرات سرامیکی ریزی وجود دارد. بر اساس سایز ذرات داخل بیس کامپوزیت، کامپوزیت دسته بندی می شود. سایز این ذرات از دهم میلیمتر تا میکرون و نانو متغیر است.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده چگونه است

امروزه در کارهای زیبایی بیشتر از کامپوزیت های با سایز ذرات نانو استفاده می شود. کیفیت کامپوزیت ها هم متفاوت است و بعضی کامپوزیت ها دارای شفافیت و ماندگاری بالاتری هستند. در ضمن رنگ کامپوزیت ها هم استاندارد مشخصی ندارد و طیف رنگی برندهای مختلف کمی با هم متفاوت است. بنابراین هم استفاده از برندهای معتبر توصیه می شود و هم انکه لازم است دندانپزشک تجربه کار با برندهای مختلف را داشته باشد و بداند که طیف رنگی هر برند کامپوزیت به چه صورت است. در حال حاضر چند برند معتبر و خوب کامپوزیت وجود دارد که در این مرکز بر اساس شرایط دندان و سلیقه رنگ بیمار، انتخاب بین انها صورت می گیرد. در انتها در مورد رنگ کامپوزیت این نکته را هم اضافه کنم که طیف رنگی بعضی کامپوزیت ها کمی ته رنگ کرم دارد که اصطلاحا رنگ ( سفید افتابی ) دارند ولی بعضی کامپوزیتها کمی ته رنگ ابی-خاکستری دارند و یا اصطلاحا رنگ( سفیدمهتابی) دارند.

منبع : chalava


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۸:۲۴ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ارتودنسی بزرگسالان

شما می تواند در هر سنی داشتن دندان های سالم و منظم را تجربه کنید، این مسئله به این معناست که هیچ گاه برای انجام ارتودنسی دیر نیست. اما مسئله ای که در مورد ارتودنسی بزرگسالان وجود دارد این است که بزرگسالان سن بلوغ را گذرانده اند و رشد و توسعه فک آن ها نیز متوقف شده است، این مسئله به این معناست که برای این که بتوان مشکلاتی که در ساختار فک بزرگسالان وجود دارد را درمان کرد تنها نمی توان از روش های ارتودنسی و وسایل ارتودنسی استفاده کرد. به همین دلیل در بسیاری از موارد نیاز خواهد بود درمان ارتودنسی نوجوانان همراه با جراحی فک انجام شود. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی دندان

نامرتبی دندانی

 شایع ترین علت به وجود آمدن بی نظمی های موجود در دندان، عدم تطابق سایز فک با سایز دندان می باشد که بیشتر این اختلال ارثی است. گاهی ممکن است نوزاد بزرگ بودن دندان را از مادر و کوچکی فک را از پدر و یا برعکس به ارث ببرد، درنتیجه فک به علت کوچک بودن فضای کافی برای رشد دندان های بزرگ نخواد داشت. پروسه رشد و افتادن دندان های شیری از یک روند روتینی پیروی می کند. در صورتیکه این روند یعنی افتادن دندان های شیری زودتر اتفاق بیافتد، باعث می شود تا فضای خالی بوجود آمده حفظ نشود و دندان های شیری به این فضاهای خالی سوق داده شوند. در نتیجه در هنگام رشد دندان های بزرگ دائمی با مشکل روبرو می شوند و دندان ناچار به تغییر موضع است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی زودبازده چیست

چند نکته در ارتباط با استفاده از کش ارتودنسی

استفاده از کش دندان باعث درد گرفتن دندان‌ها و فک می شود. اما این درد پس از چند روز از بین می‌رود. باز و بسته کردن کش دندان به جهت استراحت و بستن مجدد آن درد به همراه خواهد داشت. استفاده مداوم از کش ارتودنسی در طول درمان ارتودنسی موثر خواهد بود و در صورت عدم استفاده مداوم تاثیر کامل نخواهند داشت. از کش ارتودنسی به صورت مداوم به جز زمان صرف غذا باید استفاده شود. رعایت بهداشت دهان و دندان در حین ارتودنسی و تعویض کش‌ ارتودنسی بعد از هر اقدام خاصیت ارتجاعی کش ارتودنسی با گذر زمان از بین می رود و باید تعویض کش‌ها بر اساس دستور ارتودنتیست صورت پذیرد.

در صورت پاره شدن یا شل شدن کش ارتودنسی بایستی آن را تعویض کرد.  داشتن یک بسته کش ارتودنسی اضافی همواره لازم است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: orthodoctor


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۴:۰۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

رنگ های محبوب در ارتودنسی رنگی

ارتودنسی رنگی نوعی ارتودنسی است که در آن فرد می تواند رنگ بریس خود را سفارش دهد. این یکی از جذاب ترین بخش های درمان ارتودنسی است که با پیشرفت تکنولوژی پا به دنیای ارتودنسی گذاشته است. در ارتودنسی رنگی فرد می تواند با توجه به سلیقه و روحیه خود، رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کند و در طول درمان از آن لذت ببرد. این ارتودنسی بخاطر جذابیت های خاص خود می تواند عاملی برای ترغیب کودکان به انجام این درمان باشد.

انتخاب رنگ در ارتودنسی رنگی

در فرایند ارتودنسی دندان ، هر ۶ الی ۸ هفته لازم است که بریس ها و براکت ها تنظیم شوند. متخصص ارتودنسی در هر جلسه نوارهای کشی را تعویض می کند. به همین دلیل این امکان برای فرد فراهم می آید که رنگ کش ها را مطابق با نظر و سلیقه خود تغییر دهد. برخی از افراد دوست ندارند بریس ها قابل مشاهده باشند؛ از این رو از کش های شفاف و یا به رنگ دندان استفاده می کنند. این در حالی است که برخی افراد از خود خلاقیت نشان می دهند و رنگ های مختلف را انتخاب می کنند. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این  است که رنگ های انتخاب شده برای دو ماه در دهان فرد باقی خواهند ماند؛ از این رو لازم است با دقت انتخاب شوند.

انواع رنگ های موجود برای کش ارتودنسی

رنگ های زیادی برای کش ارتودنسی وجود دارد که در زیر چند مورد از آن ها بیان می شوند:

·         رنگ های روشن نئونی

·         رنگ های خاکستری و نقره ای

·         رنگ های سفید و شفاف

·         رنگ های متالیک

·         رنگ های شبرنگ

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک نامرئی

رنگ های محبوب در ارتودنسی رنگی

همانطور که گفته شد، در ارتودنسی رنگی می توان از رنگ های مختلف استفاده کرد. برخی رنگ ها در مقایسه با رنگ های دیگر از محبوببت بیشتری برخوردار هستند. در اینجا چند نمونه را ذکر می کنیم:

صورتی: دختران زیادی هستند که رنگ صورتی رنگ مورد علاقه آن هاست. اما این رنگ برای پسرها نیز می تواند رنگ مناسبی باشد. ترکیب رنگ بنفش و صورتی ترکیب جالبی است. اغلب خانم ها رنگ هایی را برای بریس خود انتخاب می کنند که با رژلب شان آن ها ست شود.

آبی: رنگ آبی از چند نوع رنگ آبی روشن و آبی تیره تشکیل شده است. استفاده از این ترکیب رنگ روشن و تیره می تواند انتخاب خوبی برای فرد باشد. به طور کلی آبی رنگ خوبی برای بریس محسوب می شود. اغلب کسانی که چشمانی آبی دارند، این رنگ را  انتخاب می کنند.

رنگین کمان: کسانی که در انتخاب رنگ با مشکل روبه رو هستند، می توانند از همه رنگ ها به صورت رنگین کمان استفاده کنند. بیشتر متخصصان ارتودنسی در زمان مراجعه بیمار برای تنظیم براکت ها تنها دو رنگ مختلف را به بیمار پیشنهاد می کنند. اما شما می توانید از متخصص ارتودنسی بخواهید که از رنگین کمان استفاده کنید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۲:۰۵ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)