دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

همه چیز در مورد لمینت دندان ارزان

با این وجود که تبلیغات گسترده ای برای لمینت دندان ارزان انجام می شود ولی باید بدانید لمینت ‌دندانی که کیفیت مطلوبی داشته باشد به هیچ عنوان ارزان نیست و برای هر دندان حداقل 4 میلیون تومان هزینه بر می دارد. در ادامه با مجله اینترنتی دندانپزشکی ارتودکتر همراه باشید.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان یکی از روش های نوین دندان پزشکی است که می تواند مشکلات زیادی را که از لحاظ ظاهری برای دندان اتفاق می‌افتد حل کند. همچنین تاثیر بسیار زیادی برای زیباتر شدن لبخند و بالا رفتن اعتماد به نفس فرد می گذارد.قیمت لمینت دندان ارزان نیست و نسبت به مرکز دندانپزشکی که از آن استفاده می‌کنید می‌تواند قیمتش متفاوت باشد.

انواع لمینت دندان

 لمینت دندان انواع مختلفی دارد و بسته به نوع  آن روی دندان گذاشته می شود. لمینت دندان دارای دو نوع می باشد که عبارتند از:

·         لمینت سرامیکی

·         لمینت کامپوزیت

در واقع لمینت دندان یک ورقه پوسته نازکی است که با استفاده از مواد خاصی برای دندان فرد طراحی می شود. لمینت می تواند بسته به سلیقه فرد رنگ های مختلفی داشته باشد و همچنین فرد می تواند اندازه و طول مورد نظری که نیاز دارد را انتخاب کند. لمینت دندان در کنار زیبایی که به صورت و لبخند می دهد، برای درمان هم استفاده می شود.

بیشتربخوانید ... ارتودنسی و کامپوزیت

آیا لمینت می تواند دندان ها را از بین ببرد؟

پاسخ این سوال که اکثر افراد با آن مواجه می شوند این است که مسلماً اگر متخصص دندانپزشک شما در کنار تخصص دندانپزشکی، تخصص مربوط به زیبایی دندان را هم داشته باشد و همچنین دارای تجربه کافی باشد به هیچ وجه دندان های طبیعی شما آسیب نمی بیند. اما اگر غیر از این باشد و دندانپزشک شما تازه کار بوده و همچنین تخصص زیبایی دندان را نداشته باشد به هیچ عنوان نباید این کار را انجام دهد چون این کار بسیار حساس بوده و اگر به درستی انجام نشود باعث آسیب زدن به دندان اصلی می شود.

آیا لمینت دندان ارزان است؟

با اینکه اکثر مکان هایی که کار زمینه دندان را انجام می‌دهند و جدیداً تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده اند، بیشتر تبلیغ شان بر این اساس است که لمینت دندان ارزان انجام می دهند، اما باید بدانید لمینت ‌دندانی که کیفیت مطلوبی داشته باشد به هیچ عنوان ارزان نیست و برای هر دندان حداقل تا ۳ میلیون تومان هزینه بر می دارد.

طول عمر و شکستگی لمینت 

لمینت دندان طول عمر مخصوص به خود را دارد و دائمی نیست اما اگر به درستی استفاده شود می توان طول عمر آن را بالا برد مواردی که باید برای مراقبت از لمینت دندان استفاده کرده عبارات است از:

·         خود داری از جویدن و گاز زدن غذاهای سفت و سخت مانند ته دیگ های خشک و یخ

·         خود داری از خوردن مایعات و غذاهای رنگی

·         خود داری از خوردن مایعات خیلی سرد و خیلی گرم

·         خود داری از کشیدن سیگار

·         استفاده مداوم از مسواک و نخ دندان

سایرمقالات مهم... ارتودنسی و جراحی فک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۵:۴۲ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ارتودنسی چند دندان به چه نحوی انجام می شود؟

ارتودنسی دندان فواید بی شماری برای افراد دارد. ظاهر بسیاری از بیماران بعد از انجام درمان ارتودنسی، تغییرات مثبت زیادی می کند؛ به علاوه ارتودنسی دندان با سلامتی کل بدن ما در ارتباط است و بر کارهایی مانند جویدن مواد غذایی، صحبت کردن و حتی تمیز کردن دندان ها و حفظ بهداشت دهان و دندان هم اثر گذار است. علی رغم تمام فواید و نکات مثبت درمان ارتودنسی، تحمل دستگاه های ارتودنسی برای برخی از افراد مشکل است. برای بعضی از بیماران، به ویژه کسانی که ناهنجاری و مشکلات کمی در دندان های خود دارند این سوال پیش می آید که آیا می توانند فقط چند دندان خود را ارتودنسی کنند؟ یا باید از درمان ارتودنسی برای تمامی دندان هایشان استفاده کنند؟ به عبارت بهتر آیا امکان انجام ارتودنسی چند دندان وجود دارد؟ اگر چنین امکانی وجود داشته باشد، هم بیمار سختی های کمتری را تحمل می کند و هم هزینه‌های ارتودنسی او کاهش می یابند. با مجله اینترنتی ارتوبلاگ همراه باشید.

اهمیت درمان ارتودنسی چیست؟

بعضی از افراد که دندان های نسبتا مرتبی دارند و بی نظمی به صورت محدود، فقط در چند دندان آنها دیده می شود، تصور می کنند که انجام ارتودنسی برای آنها ضرورتی ندارد. در اصل این افراد تصور می کنند که انجام درمان ارتودنسی فقط زمانی لازم است که دندان ها به شدت نامنظم باشند. باید بگوییم که این تصور غلط است؛ زیرا حتی اگر چند دندان شما کج باشند؛ همان آسیب ها را برای سلامتی شما به دنبال خواهند داشت.

بیشتربخوانید... ایمپلنت فوری دندان

ارتودنسی چند دندان

اگر تصور می کنید که فقط چند دندان شما، نه همه دندان ها، به اصلاح از طریق درمان ارتودنسی نیاز دارند، باید ابتدا نزد یک متخصص ارتودنسی بروید. متخصص ارتودنسی تنها به معاینه کردن دندان های شما اکتفا نمی کند؛ بلکه او به کمک ابزار تشخیصی دیگری مانند عکس برداری های رادیوگرافی، تهیه قالب از فکین و دندان ها و تهیه مدل های گچی آنها، به دقت وضعیت دندان های شما را بررسی می کند و حتی ممکن است معلوم شود که کل فک شما به ارتودنسی نیاز دارد. اما اگر فرد خوش شانسی باشید و فقط چند دندان شما، آن هم در مجاورت یکدیگر و در یک فک، کج و نامنظم باشند؛ در این صورت متخصص ارتودنسی می تواند از درمان ارتودنسی فقط برای چند دندان محدود شما استفاده کند یا حتی مشکل شما را تنها با یک نگه دارنده ساده حل کند؛ البته همیشه چنین وضعیتی وجود ندارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی برای کودکان

طول مدت درمان ارتودنسی چند دندان

منطقی است اگر تصور کنید که در صورت انجام ارتودنسی فقط برای چند دندان، طول مدت درمان ارتودنسی به نسبت انجام ارتودنسی برای کل دندان های فک کمتر است. البته در مورد طول مدت درمان ارتودنسی، ما نمی توانیم یک نظر قطعی به شما بدهیم؛ زیرا باید حتما متخصص ارتودنسی دندان های شما را به دقت معاینه کند و تنها ارتودنتیست است که می تواند بگوید که درمان ارتودنسی شما تا چه مدتی طول می کشد. در این مورد دو امکان وجود دارد؛ یکی آنکه فقط برای چند دندان از ارتودنسی استفاده می شود و مدت زمان کمی، مثلا شش ماه درمان شما طول خواهد کشید یا ممکن است با اینکه فقط برای چند دندان از درمان ارتودنسی استفاده شده است، باز هم طول مدت درمان ارتودنسی به اندازه حالت عادی و زمانی است که همه دندان ها به انجام ارتودنسی نیاز دارند.

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت 1402


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۱:۰۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

ارتباط ارتودنسی و دیابت

بیماری قند یا دیابت یک بیماری متابولیکی است که حداقل در حدود 3 تا 4 درصد جمعیت جهان دارای این بیماری می باشند و روز به روز در حال افزایش است. این بیماری توسط هایپرگلایسمی مزمن ناشی از کمبود مدیریت انسولین و یا نقص در ترشح انسولین بوجود می آید. در ادامه با مجله اینترنتی ارتودنسی دندان همراه باشید. 

دیابت شامل دو نوع است:

دیابت نوع اول که کمبود در ترشح انسولین است و فرد مبتلا باید انسولین تزریق کند و بدلیل بروز سریع علائم در دوره نوجوانی، دیابت نوجوانی نیز نامیده می شود. دیابت نوع دوم که غیر وابسته به انسولین و فرد مبتلا نیاز به تزریق انسولین ندارد. دیابت نوع دوم ترکیبی است از مقاومت در برابر انسولین و واکنش ناکافی ترشح انسولین جبرانی.

 امروزه هیچ محدودیتی برای مراحل انجام ارتودنسی وجود ندارد و بسیاری از افرادی که دیابت دارند به درمان ارتودنسی احتیاج دارند. اما باید در نظر داشت که حرکت دندان در ارتودنسی با بازسازی استخوان صورت می گیرد. در افراد مبتلا به دیابت زمینه ابتلا به بیماری های پریودنتال افزایش می یابد. هنگامی که استخوان از بین می رود دندان های اطراف را از دست می دهد اغلب این دندان ها به موقعیت های نامطلوب حرکت می کنند. از دست دادن استخوان همراه با التهاب می تواند در حرکت دندان در ارتودنسی، حرکت های غیر قابل پیش بینی ایجاد کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سلبریتی ها

دیابت ممکن است در هر سنی وجود داشته باشد بنابراین:

یک فرد دیابتی که به دنبال درمان ارتودنسی می باشد باید مراقب قند خون خود باشد و با کنترل قند خون، قند خون منظم و پایداری داشته باشد. بیماران دیابتی به شرط اینکه دوره مراقبت بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند و برنامه منظمی داشته باشند می توانند درمان ارتودنسی خود را شروع کنند. افراد مبتلا به دیابت که بیماری آنها بخوبی کنترل شده است، مانعی برای درمان ارتودنسی ندارند. در بیمارانی که وضعیت بیماری آنها کنترل نشده و یا سطح کنترل ضعیف است درمان ارتودنسی انجام نمی شود. حفظ بهداشت در ارتودنسی در بیماران دیابتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهترین متخصص ارتودنسی با در نظر گرفتن شرایط و نوع دیابت بیماران خود را بررسی کرده و درمان ارتودنسی را شروع می کند.

بیشتربخوانید.... انواع براکت ارتودنسی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۲:۲۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

همه چیز درباره ی لمینت کریستالی

لمینت کریستالی نسل جدیدی از انواع لمینت هاست که دیگر مشکلات لمینت های سرامیکی و قدیمی را ندارد. در واقع یکی از مشکلاتی که لمینت های قدیمی داشتند، تراشیدن دندان ها بود. یعنی احتیاج بود که برای گذاشتن لمینت سرامیکی ابتدا کمی دندان تراشیده شود که این موضوع آسیب جدی به دندان وارد می کرد. ظهور لمینت های کریستالی، کمک بسیار زیادی در حفظ سلامت دندان ها در کنار استفاده از لمینت کرد. با مجله اینترنتی ارتودنسی دندان همراه باشید.

ویژگی های برجسته ی لمینت کریستالی

یکی از برترین ویژگی هایی که این لمینت ها دارند، ضخامت خیلی نازک آن هاست. ویژگی مهم دیگر لمینت کریستالی که در واقع نوعی مزیت نیز محسوب می شود، این است که این لمینت ها برای نصب شدن تنها به چسب نیاز دارند و خیلی راحت بر روی دندان می چسبند. این لمینت ها شباهت خیلی خیلی زیادی به مینای خود دندان دارند. درخشندگی بالای این لمینت های، زیبایی دندان ها چند برابر کرده و همچنین ساختار کریستالی ان ها، از جذب هر گونه مواد رنگی و آب، مبرا می باشد.

تفاوت کامپوزیت با لمینت های کریستالی

به طور کلی هم کامپوزیت و هم لمینت دندان کریستالی برای اینکه اجرا شوند، ابتدا باید اصلاحاتی در ایراداتی که در داخل دندان و دهان وجود دارند، انجام شود. ایراداتی مانند پوسیدگی دندان ها، شکستگی دندان ها، فاصله ی بین دندانی، ترک های دندانی و رنگ تیره ی دندان ها. اما کامپوزیت به نسبت لمینت کریستالی ضخیم تر بوده و ظاهری زمخت تر دارد. زمانی که برای نصب کامپوزیت صرف می شود به مراتب خیلی بیشتر از زمانی است که برای نصب لمینت های کریستالی گذاشته می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت

چه مواردی بر روی هزینه های نصب لمینت های کریستالی تاثیر می گذارند؟

قیمت استفاده از لمینت های کریستالی به موارد خیلی زیادی بستگی دارد اما چیزی که واضح است، بیشتر بودن قیمت لمینت کریستالی به نسبت لمینت های سرامیکی قدیمی می باشد. یکی از مهم ترین وارد موثر بر روی قیمت لمینت های کریستالی، کلینیک دندانپزشکی است که انتخاب می شود. مورد دوم، برند لمینتی است که استفاده میشود و مورد بعدی که اتفاقا خیلی هم مهم است، میزان بهم ریختگی دندان ها و مشکلاتی است که دندا ها قبل از گذاشتن لمینت دارند. یادتان باشد که در خدمات این چنینی مانند ایمپلنت دندان، بلیچینگ دندان، کامپوزیت دندان، انواع لمینت دندان، ترمیم دندان شکسته، دندانپزشکی کودکان و... هرگز گول قیمت کمتر و ارزانی را نخورید. چون استفاده از مواد بی کیفیت و عدم تخصص پزشک مربوطه می تواند موارد جبران ناپذیری را برای شما به وجود آورد.

بیشتربخوانید... روش‌‌ های ارتودنسی تک دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۳:۲۵ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

کاربرد و قیمت ایمپلنت دندان

استفاده از ایمپلنت دندان امروزه یک روش معمولی برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته به شمار می رود. ایمپلنت ها در درجه اول برای حمایت از پروتزهای دندانی مانند تاج، برای تعویض یک دندان یا پل هایی برای جایگزینی دهانه دندان و پروتز دندان استفاده می شود. ایمپلنت های مدرن دندانی از تیتانیوم ساخته می شوند زیرا این فلز با بدن و بافت های انسان سازگار است و همچنین قادر به متصل شدن با فک در روند بهبودی است که باعث پایداری ایمپلنت می شود.

بیشتربخوانید... ایمپلنت فوری چیست؟

در نتیجه تحقیقات گسترده در این زمینه، اکنون ایمپلنت دندان روشی ایمن و موثر برای جایگزینی ظاهر و عملکرد دندان های از دست رفته در نظر گرفته شده است. ایمپلنت موجب تثبیت شدن استخوان می شود و عاملی برای جلوگیری از تحلیل رفتن آن می باشد. ارتفاع، عرض و کیفیت استخوان را به خوبی حفظ می کند و مانع تغییر یافتن آن می شود و بالعکس دندان مصنوعی که برخی افراد بجای دندان های از دست رفته شان استفاده می کنند موجب تحلیل رفتن استخوان دهان، مشکل در تغزیه و صحبت افراد می شود

هزینه ایمپلنت دندان

چند عامل مهم وجود دارد که می تواند در هزینه ایمپلنت شما نقش داشته باشد.

·         با توجه به این که جنس قطعات ایمپلنت، تیتانیوم یا تیتانیوم خالص می باشد و برای ساخت آن باید مراحل مختلفی طی شود، هرچه کیفیت و دقت ساخت این قطعات بهتر و بالاتر باشد، در قیمت انواع ایمپلنت دندان تاثیر مستقیم می گذارد.

·         از طرفی دیگر انجام جراحی ایمپلنت دندان به زمان و بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی نیاز دارد تا کار را به نحو احسنت و درست انجام دهد و هزینه هر دندان پزشک با دیگری متناسب با میزان کار متفاوت می باشد.

·         به دندان پزشکی منطقه ای که برای ایمپلنت دندان مراجعه می کنید، در هزینه کاشت ایمپلنت تاثیر دارد زیرا ممکن است دندان پزشک برای پرداخت اجاره بها، نرخ بالاتری را برای خود در نظر بگیرد.

·         اگر دندان پزشک، ایمپلنت دندان را از طریق تهیه کنندگانی که قیمت بالاتری دارند خریداری کنند، ممکن است هزینه بیشتری را در پایان کار خرج کنید.

·         کاری که دندان پزشک شما قبل از قرار دادن implant باید انجام دهند هم در هزینه نهایی تاثیر خواهد داشت. به عنوان مثال اگر ابتدا نیاز به کشیدن دندان داشته باشید، باید هزینه آن را نیز پرداخت کنید.

منبع: orthoblog.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۴:۴۲ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

لمینت دندان اقساطی چیست ؟و هر آنچه که باید راجع به لمینت بدانید

لمینت را باید پوسته نازکی دانست که به عنوان پوشش دندان برای زیبایی در رنگ مختلفی ارائه شده و نسبت به هر فرد طراحی خاصی دارد. برای لمینت باید به سراغ بهترین متخصص ترمیم و زیبایی رفته و راهنمایی کاملی دریافت کرد تا در صورت نیاز به انجام آن پرداخت. لمینت  دندان عیب های دندان را می پوشاند و به این ترتیب کمک شایانی به افزایش زیبایی افراد کرده و اعتماد به نفس آنان را ارتقا خواهد بخشید. برخی از دندانپزشکان لمینت دندان اقساطی انجام می دهند تا بیماران راحت تر بتوانند از عهده هزینه های آن بربیایند. در واقع این پوسته به منظور تغییر رنگ، اندازه، طول، شکل و بهبود ظاهری دندان به سطح جلویی دندان ها اتصال پیدا خواهد کرد. البته نباید انتظار دوام فوق العاده داشت، زیرا لمینت عمدتا ظریف بوده و باید در نگهداری آن مراقبت کاملی داشت. زیرا سهل انگاری موجب خواهد شد تا شکسته شده یا از ببین برود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فیک و تقلبی

چه تفاوتی بین لمینت دندان و کامپوزیت وجود دارد؟

دوام لمینت بیشتر از کامپوزیت است. در کامپوزیت دندان پزشک هیچ قالب گیری نداشته و روی دندان فرم دهی انجام می‌گیرد. اما در لمینت باید قالب گیری صورت گیرد. کامپوزیت نسبت به لمینت رنگ پذیری بیشتر و بهتری دارد. در بحث قیمت، لمینت دندان قیمت بالاتری نسبت به کامپوزیت دارد. لمینت نسبت به کامپوزیت زیبایی بیشتری دارد. درخشانی لمینت نسبت به کامپوزیت بیشتر است. دوام و عمر لمینت بیشتر از کامپوزیت دندان است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یک دندان

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

همچون عمر یک لمینت، قیمت آن نیز به موارد مختلفی بستگی دارد. عواملی که روی قیمت بستگی دارد باید به تعداد دندان، منطقه شهری، تعرفه دندانپزشکی، نوع موادی که استفاده می‌شود و برخی دیگر اشاره کرد. شایان ذکر است برخی پزشکان به صورت اقساطی هزینه لمینت را حساب می کنند. بنابراین بسته به هر پزشک متخصص، باید ماهانه مبلغ مشخصی پرداخت کرد و پیش پرداخت معینی هم داشت. به طور کلی هزینه لمینت به مواردی که گفته شده بستگی دارد و باید طبق مواردی که بیان شد، از لمینت مراقبت کاملی به عمل آورد. گذشته از آن، لمینت اگرچه به عنوان یک روش زیبایی دندان استفاده می شود، مزایای بسیاری هم دارد. همانطور که گفته شد، لمینت موجب زیبایی بیشتر، دوام بالا و عمر طولانی‌تر دندان خواهد شد. اما اگر به مواردی که گفته شد، توجه نگردد قطعا لمینت چندان نمی‌تواند برای شما جالب باشد.

منبع: orthodoctor.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۹:۵۸ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

6 نکته و اصل مراقبت از ارتودنسی سرامیکی که حتما باید بدانید

کسانی که درمان ارتودنسی با براکت سرامیکی را تجربه می کنند خوب می دانند که این سیستم ارتودنسی چقدر زیبا، موثر و صد البته چالش برانگیز است. افراد با بریس سرامیکی معمولا از لبخند خود راضی هستند چون در دستگاه ارتودنسی نامرئی دارند و کسی متوجه درمان آن ها نمی شود. اما مراقبت از این دستگاه های نامرئی کار هر کسی نیست و نسبتا دشوار است. زیرا براکت ها و سیم ارتودنسی سرامیکی معمولا زود دچار تغییر رنگ می شوند و احتمال شکسته شدنشان وجود دارد.  بنابراین مراقبت از آن ها باید بیشتر از سایر دستگاه ها باشد.

6 اصل مراقبت از ارتودنسی سرامیکی که بهتر است بدانید

بعد از هر وعده غذایی دندان های خود را مسواک بزنید

در حالت عادی و زمانی که هیچ دستگاه ارتودنسی ندارید باید روزانه دست کم 2 بار دندان  های خود را مسواک بزنید اما دقت کنید که اگر درمان ارتودنسی ثابت با براکت سرامیکی را تجربه می کنید باید بعد از هر وعده غذایی یا خوردن و نوشیدن هر چیزی مسواک بزنید.

نخ دندان بکشید و از دهانشویه ها استفاده کنید

برای مراقبت از ارتودنسی سرامیکی تنها مسواک زدن کافی نیست. در حقیقت مسواک زدن تنها بخشی از پروسه تمیز کردن دندان ها را شامل می شود و مکمل این کار نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه ها است.

سیگار کشیدن را به طور کامل متوقف کنید

سیگار کشیدن به دلایل زیادی برای سلامتی شما مضر است و علاوه بر این، سیگار کشیدن با ارتودنسی سرامیکی باعث می شود بریس های سرامیکی، الاستیک های رنگی و دندان های شما دارای لکه های زرد شوند.

بیشتربخوانید... قالب‌ گیری ارتودنسی

از خوردن بعضی مواد غذایی خودداری کنید

مواد غذایی که رنگدانه های قوی و ماندگاری دارند می توانند باعث ایجاد لکه و تغییر رنگ در سطح دندان ها و حتی براکت های شما شوند.

همزمان با ارتودنسی سرامیکی از خمیر دندان سفید کننده استفاده نکنید!

خمیر دندان های سفید کننده برای داشتن لبخندی زیبا و درخشان تر همیشه به افراد توصیه میشوند اما در خصوص اصول مراقبت از ارتودنسی سرامیکی چنین چیزی درست نیست. نه تنها در خصوص ارتودنسی با براکت سرامیکی، که حتی در ارتودنسی با براکت دیمون و معمولی نیز این اصل صادق است. شما نباید از خمیر دندان سفید کننده استفاده کنید.

همیشه سر وقت به مطب متخصص مراجعه کنید

مهم ترین چیزی که در همه روش های ارتودنسی دندان باید به آن توجه کرد، مراجعه منظم به مطب متخصص ارتودنسی دندان است.

منبع: دندانپزشکی ارتودکتر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۵:۵۱ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

لمینت دندان یا ونیر پرسلن چیست؟

لمینت دندان یا ونیر پرسلن، پوسته هایی ظریف و شیشه ای شکل و در عین حال با استحکام بسیار بالا می باشند که برای پوشاندن و بهبود سطح رویی دندان ها به کار می رود. جنس لمینت از مواد هم رنگ دندان است که برای اصلاح فرم، بد رنگی، شکل، طول دندان و یا بستن فاصله ی بین دندانی و حتی برای اصلاح شکستگی ها و لب پریدگی هایی دندانی استفاده می شود. لمینت به صورت لایه های نازکی روی سطح دندان قرار می گیرد و ایراد های دندان را می پوشاند.

چه افرادی می توانند دندان های خود را لمینت کنند؟

تمامی افرادی که نیازمند ترمیم و اصلاح نقص های ظاهری خود هستند، می توانند دندان های خود را لمینت کنند. اما به دلیل اینکه امروزه روش های ترمیمی و زیبایی بسیاری وجود دارند، باید در انتخاب روش درمانی مد نظر خود با دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی مشورت داشته باشید تا ایشان بهترین گزینه را در اختیار شما قرار دهند.

مزایای لمینت دندان

با توجه به کاربرد های بسیار لمینت دندان، در ادامه به بررسی جنبه های مثبت این روش درمانی می پردازیم:

لمینت دندان زیبایی و درخشندگی بی نظیری را برای دندان ها به ارمغان می آورد و با ایجاد یک لبخند جذاب، سبب افزایش اعتماد به نفس می گردد.

لمینت دندان به خوبی می تواند عیوب ظاهری دندان را اصلاح نماید.

مقاومت بسیار بالایی در برابر رنگ پذیری دارد.

نصب لمینت دندان در زمان بسیار کوتاه انجام می گیرد.

اگر دندانپزشک تخصص و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد و بیمار به درستی به توصیه های دندانزپشک خود عمل کند، لمینت می تواند تا بیش از 10 سال دوام و ماندگاری داشته باشد.

کاشت لمینت دندان دوره نقاهتی ندارد و بیمار قادر است تا سریعا نتیجه درمانی خود را مشاهده کند.

این روش درمانی را می توان به طور همزمان با دیگر روش های درمانی مورد نیاز بیمار مانند ایمپلنت، ارتودنسی و غیره انجام داد.

بیمار قادر است تا رنگی مشابه با دندان های طبیعی خود را انتخاب کند.

بیشتربخوانید... ونیر کامپوزیت چیست

مزایای لمینت بدون تراش

در این روش مینای دندان تراشیده نمی شود. به همین منظور این روش کاملا غیرتهاجمی است و آسیبی به مینای دندان وارد نمی شود و بیمار قادر است تا در زمان دلخواه خود، لمینت را از روی دندان های خود بردارد.

به دلیل عدم نیاز به تراشیدن مینای دندان، حساسیتی برای دندان ها ایجاد نمی شود.

استحکام بسیار بالایی دارد.

نتیجه درمان در این روش، برای بیمار مورد پسند تر می باشد.

منبع: مجله سلامتی بیمارستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۶:۱۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

قیمت و هزینه بلیچینگ دندان در سال 1402 چقدر است؟

بلیچینگ دندان ساده ترین، سریع ترین و نسبتا ارزانترین روش سفید کردن دندان ها است که به روش های مختلفی انجام داده می شود. طی چند سال گذشته، بر تعداد افرادی که با کمک بلیچینگ دندان، به یک طرح لبخند سفید و درخشان دست پیدا می کنند رو به افزایش است و برای بسیاری نیز جای سوال است که انجام انواع روش های بلیچینگ چقدر هزینه در بر دارد. در این محتوا با جزئیات هزینه بلیچینگ دندان در سال 1402 آشنا خوهید شد.

میانگین هزینه بلیچینگ دندان در سال 1402

همانطور که می دانید بلیچینگ دندان به روش های مختلف انجام داده می شود اما دو نوع بلیچینگ خانگی و بلیچینگ در مطب رایج ترین و پر طرفدارترین روش های سفید کردن دندان هستند. با در نظر گرفتن قیمت بلیچینگ دندان با هر دو روش می توان انتظار داشت که هزینه این درمان در سال 1402 چیزی بین 1.5 تا 2.5 میلیون تومان باشد. که البته ممکن است از 1 میلیون تومان هم شروع شود.

قیمت بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشک در سال 1402 چقدر است؟

به طور میانگین هزینه سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشک به روش بلیچینگ بین 1.300.000 تا 2.500.00  متعییر است. بلیچینگ در مطب دندانپزشک ایمن ترین و موثرترین روش سفید کردن دندان ها است. طی این پروسه، از ژل های سفید کننده حاوی کارباماید پراکسید و یا هیدورزن پراکسید استفاده می شود. پس از تمیز کردن دندان ها، دهان و لثه ها محافظت می شوند و سپس ژل سفید کننده به سطح جلویی دندان ها متصل می شود. دندانپزشک سپس با کمک نور و گرما یا لیزر ژل سفید کننده دندان را فعال کرده و به این صورت ژل باعث سفید شدن دندان ها می شود.

بیشتربخوانید... تغذیه در طول ارتودنسی

قیمت سفید کردن دندان ها در منزل چقدر است؟

هزینه بلیچینگ دندان در منزل به مراتب کمتر از هزینه آن در مطب دندانپزشک است. در این روش بسته به نوع مواد مورد استفاده، هزینه ممکن است بین 1 تا 1.5 میلیون تومان متغییر باشد. در روش بلیچینگ دندان در منزل، از همان موادی که در مطب برای سفید کردن استفاده می‌شود بهره می برند. اما درصد و غلظت مواد سفید کننده در آن ها بسیار کمتر است. به عنوان مثال اگر درصد هیدروژن پراکسید در مطب بین 35 تا 40 درصد است در روش بلیچینگ خانگی درصد و غلظتش بیشتر از 3 تا 6 درصد نیست. هزینه بلیچینگ دندان در خانه البته می تواند حتی بیشتر یا کمتر از چیزی که عنوان کردیم باشد. به عنوان مثال برخی از شرکت های تولید کننده کیت های بلیچینگ به خاطر وارداتی بودنشان هزینه بالایی دارند.

منبع: دندانپزشکی ژاله ایمپلنت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۱:۴۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)

اهمیت دندان های شیری

برای رشد مناسب و قرارگیری دندان‌ های دائمی در جای خود، نگهداری از دندان‌ های شیری ضروری است. دندان‌ های آسیاب شیری جزء دندان‌ هایی هستند که از همه دیرتر می‌ افتند. آنها تا رسیدن کودک به سن 12 سالگی با دندان‌ های دائمی جایگزین نمی‌ شوند. به طور کلی هر فرد دارای 20 دندان شیری است که به مرور زمان با دندان‌ های دائمی جایگزین می‌ شوند. در صورت عدم نگهداری درست از دندان‌ های شیری ممکن است عوارض متعددی مانند دندان درد و آسیب دیدن دندان‌ های دائمی را در پی داشته باشد.

بیشتربخوانید... کامپوزیت دندان چیست

پوسیدگی دندان شیری کودکان

پوسیدگی دندان در کودکان ممکن است خطرات زیادی مانند: دندان درد، عفونت و ... را به همراه داشته باشد. از طرفی به دلیل سن کم کودکان گاهی برای درمان و ترمیم دندان شیری نیاز به بی‌هوشی عمومی کودک است که خود آن نیز خطراتی دارد. در صورت پوسیدگی شدید دندان آسیاب شیری کودک و کشیدن آن، الگوی رشد دندان دائمی جایگزین از بین می‌ رود. پس از کشیدن دندان شیری امکان کاهش فضا جهت رشد دندان‌ های دائمی نیز وجود دارد. به همین دلیل دندان‌ های دائمی در جای اصلی خود رشد نمی‌ کنند. یکی از شایع‌ ترین و معمول‌ ترین عارضه‌ ها پس از کشیدن دندان در کودکان، دردهای شدید است. البته در صورت انجام مراقبت‌ هایی پس از کشیدن دندان اضافی، این درد تا حد بسیار زیادی کاهش می‌ یابد و از بروز عفونت جلوگیری می‌ شود. گاها برای برطرف شدن آسیب دیدگی و جلوگیری از بروز مشکلات و خطرات احتمالی، کشیدن دندان خراب باید در اولین فرصت انجام شود.

ترمیم دندان های شیری یا کشیدن آن؟

گاها با چالش‌ هایی در مورد درمان و ترمیم دندان شیری پوسیده مواجه می‌ شویم. بیشتر والدین به دلیل موقتی بودن دندان‌ های شیری فکر می‌ کنند کشیدن آن ‌ها در زمان پوسیدگی به راحتی امکان پذیر است. مهم‌ ترین نکته این است که آیا دندان شیری پوسیده، احتیاج به ترمیم دارد و یا باید کشیده شود. همانطور که اشاره شد، وجود این دندان‌ ها برای حفظ فضای کافی جهت رشد دندان‌ های دائمی مهم است. 20 دندان شیری کودک به مرور زمان باید با 20 دندان دائمی جایگزین شود. به این ترتیب اگر قبل از رشد دندان‌ های دائمی، دندان‌ های شیری از بین بروند؛ دندان‌ های مجاور از محل خود منحرف و به سمت فضای خالی هدایت می‌ شوند.

منبع: https://www.chalava.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۶:۳۲ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)