دانستنی ها دانستنی ها .

دانستنی ها

انتخاب رنگ لمینت دندان

یک درمان ترکیبی از لمینت دندان و روکش تمام سرامیک و ایمپلنت. وقتی درمانهای ما به این صورت است رنگ سرامیک مورد استفاده در روکش و لمینت و ایمپلنت دندان یکسان انتخاب می شود و چون جنس انها هم یکی است، نمای ظاهری طرح لبخند یکدست خواهد شد. یکی از جزییاتی که مربوط به رنگ دندانهای طبیعی است وجود حالت ترانسلوسنسی یا شفافیت و شیشه ای بودن لبه دندان است. طوریکه در لبه دندان حالتی از رنگ های خاکستری و سفید در کنار هم نقشی خاص را ایجاد می کنند که اگر خیلی دقیق به آن نگاه کنیم، متوجه این حالت می شویم. در درمانهای زیبایی مثل لمینت دندان هم برای اینکه کار طبیعی تر شود، این حالت اجرا می شود. البته اینکه درجه وضوح این شفافیت چقدر باشد به فاکتورهایی بستگی دارد، مثل سلیقه مراجعه کننده، میزان سایش لبه دندان، نوع تماس دندانهای بالا و پایین و غیره و ممکن است اصلا روی دندان این حالت ایجاد نشود. در ضمن در درمان کامپوزیت دندان با توجه به اینکه حجم پوسته کامپوزیت کم است، اجرای این جزییات به وضوح لمینت نیست ولی می تواند اجرا شود.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان در منزل

خیلی ها از من این سوال رو می کنند که "به نظر شما من لمینت بکنم یا نه ؟"

واقعیت این است که اگر مشکل فقط زیبایی باشد و نه درمان، بحث زیبایی یک مقوله کاملا شخصی و نسبی است. ممکنه که یک وضعیت دندانی خاص از دید یک نفر خیلی خوب و از دید یک نفر خیلی بد باشد. مثلا ممکنه بعضی افراد زردی رنگ دندانها برایشان اهمیت نداشته باشد ولی بعضی ها این مسئله باعث کاهش اعتماد به نفسشان بشود. منظورم این است که تصمیم به انجام دادن یا ندادن درمان به خود فرد و حس وی به ظاهر دندانهایش دارد و نمی توان برای همه یک دستورالعمل واحد صادر کرد. بهترین حالت انست که فرد در جلسه مشاوره تمام خواسته ها و تمایلات خودش را به دندانپزشک بگوید و دندانپزشک بر اساس شرایط دندان و نیاز بیمار طرح درمان مطلوب را ارائه دهد. در اخر ممنون از حوصله شما در خواندن مطالب، که البته واقعا انرژی می گذارم که مطالب مفیدی باشد برای همه، بخصوص افرادی که تمایل به درمان دندانهایشان و یا کار زیبایی دارند.

سایر مقالات .... عوارض پیرسینگ دهان

اصلاح طرح لبخند یعنی ایجاد تغییراتی در رنگ و شکل و فرم دندانها بمنظور زیباتر دیده شدن دندانها و افزایش جذابیت لبخند. برای اینکار ممکن است از یک یا چند درمان مختلف استفاده شود مثل ارتودنسی، جراحی لثه، روکش، لمینت یا کامپوزیت ونیر. ..

برای مطالعه بیشتر با مجله دندانپزشکی چل آوا همراه باشید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۰۴:۱۶ توسط:Admin موضوع: سلامت دهان و دندان نظرات (0)